Rukoilen - olen siis uskovainen

sielun.peili

Rukous kertoo paljon ihmisen uskosta. Miten ja mitä rukoilet, sellainen sinä olet.

31

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Voiko.päätellä.millainen

Aamulla istun hetken sängyn laidalla ja kiitän Jumalaa että saan alkaa terveenä uuden päivän. Jos jokin asia ahdistaa, pyrin tietenkin käytännössä ratkaisemaan sen ja lähden liikkumaan, kun liikunta selvittää aivoja. Mutta silloin rukoilen että saan viisautta ja voimaa ratkaista ahdistava tilanne. Rukoilen myös esirukousta läheisten puolesta kun näen heillä ongelmia. Millainen siis olen?

• Hitler_rukoilee
    • "Kun sinä rukoilet, mene sisälle huoneeseesi, sulje ovi ja rukoile sitten Isääsi, joka on salassa. Isäsi, joka näkee myös sen, mikä on salassa, palkitsee sinut." Matt. 6:6

• kulttuurikristitty

Tämä lienee aiheeseen sopiva Jeesuksen opetus Luukkaalla:

Luuk. 18:
        9 Muutamille, jotka olivat varmoja omasta vanhurskaudestaan ja väheksyivät muita, Jeesus esitti tämän kertomuksen: [Sananl. 30:12]
        10 "Kaksi miestä meni temppeliin rukoilemaan. Toinen oli fariseus, toinen publikaani. [Ap. t. 3:1]
        11 Fariseus asettui paikalleen seisomaan ja rukoili itsekseen: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten ole sellainen kuin muut ihmiset, rosvot, huijarit, huorintekijät tai vaikkapa tuo publikaani. [Jes. 58:2; Luuk. 16:15; Ilm. 3:17]
        12 Minä paastoan kahdesti viikossa ja maksan kymmenykset kaikesta, siitäkin mitä ostan.' [Matt. 9:14 | Matt. 23:23 ]
        13 Publikaani seisoi taempana. Hän ei tohtinut edes kohottaa katsettaan taivasta kohti vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen!' [Esra 9:6; Ps. 51:3]
        14 "Minä sanon teille: hän lähti kotiinsa vanhurskaana, tuo toinen ei.* Jokainen, joka itsensä korottaa, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se korotetaan." [Voidaan kääntää myös:"hän lähti kotiinsa hurskaampana kuin tuo toinen."][ Matt. 21:31 | Matt. 23:12 ]

• kulttuurikristitty kirjoitti:

Tämä lienee aiheeseen sopiva Jeesuksen opetus Luukkaalla:

Luuk. 18:
        9 Muutamille, jotka olivat varmoja omasta vanhurskaudestaan ja väheksyivät muita, Jeesus esitti tämän kertomuksen: [Sananl. 30:12]
        10 "Kaksi miestä meni temppeliin rukoilemaan. Toinen oli fariseus, toinen publikaani. [Ap. t. 3:1]
        11 Fariseus asettui paikalleen seisomaan ja rukoili itsekseen: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten ole sellainen kuin muut ihmiset, rosvot, huijarit, huorintekijät tai vaikkapa tuo publikaani. [Jes. 58:2; Luuk. 16:15; Ilm. 3:17]
        12 Minä paastoan kahdesti viikossa ja maksan kymmenykset kaikesta, siitäkin mitä ostan.' [Matt. 9:14 | Matt. 23:23 ]
        13 Publikaani seisoi taempana. Hän ei tohtinut edes kohottaa katsettaan taivasta kohti vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen!' [Esra 9:6; Ps. 51:3]
        14 "Minä sanon teille: hän lähti kotiinsa vanhurskaana, tuo toinen ei.* Jokainen, joka itsensä korottaa, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se korotetaan." [Voidaan kääntää myös:"hän lähti kotiinsa hurskaampana kuin tuo toinen."][ Matt. 21:31 | Matt. 23:12 ]

Juuri niin. Ihminen vain on niin sokea, ettei voi nähdä, minkälaisia ihmisiä tuossa tarkoitetaan. Fundamentalistien mielestä vaatimattomia ovat he itse, fariseuksia vapaaseen armoon turvautuvat.

• Jos uskoisin, niin rukoilisin, että Jumala olisi jättänyt luomatta.
      Syystä että mielestäni kuvitellun luomisensa tuloksena miinukset voittaa plussat.

Mutta jos noin kuitenkin olisi, niin toivoisin, että se olisi pelkkä paha päiväuni.

Onneksi en usko.

• <<Jos uskoisin, niin rukoilisin, että Jumala olisi jättänyt luomatta.
        Syystä että mielestäni kuvitellun luomisensa tuloksena miinukset voittaa plussat.<<

Itsekin ajattelen, että on suuri vahinko syntyä tänne pahaan maailmaan. Kuoleman jälkeen pääsen täältä pois.

Mua auta, Herra, mä toivon vaan,
        vaikkei ois toivoa ollenkaan.
        En päästä sua,
        ennen kuin mua
        käyt siunaamaan.

Virsi 631:4

• "Mene kammioosi ja sulje ne viisi porttia, jotka johtavat maailmaan ( aistit) , siellä sinun opettajasi istuu aina odottamassa. "
      Sanovat intialaiset

• ”Miten ja mitä rukoilet, sellainen sinä olet.”

Aika erikoinen asenne. Rukoilu voi olla kiittämistä tai ihan vain puhetta Jumalalle. Se voi olla kenties ulkoa opittujen sanojen kautta tai sitten aivan omin sanoin. Se voi toisinaan olla ihan sanaton huokaus. Mikä milloinkin.

Rukoilla voi yksin – minä rukoilen näin hyvin usein – tai sitten porukassa. Se voi olla johdettu rukous tai kaikki rukoilevat omaa rukoustaan.

Mitä nämä sitten kertovat kenestäkin?

• RUKOILKAAMME

Jumala, MINÄ kiitän sinua siitä, etten MINÄ ole sellainen kuin muut ihmiset, syntiset, homot, vääräuskoiset mamut, huorintekijät, liberaalit, luterilaiset, ateistit yms. enkä MINÄ ole niin kuin tämän palstan homo-atet ja liberaali -lutikat. MINÄ olen uudestisyntynyt, koska MINÄ olen tehnyt ratkaisun., MINUSSA ei ole enää syntiä, MINÄ olen pyhä, MINÄ olen hetero. MINUSSA on Pyhä Henki. MINÄ pääsen taivaaseen. MINULLA on pelastusvarmuus, MINÄ en ole syntinen koska Jeesus asuu MINUSSA. MINULLA menee hyvin koska MINÄ uskon Jumalaan.

• HMM___

• HMM___

• Eikiitosjeesus

Kertoo että rukoilu on kuin runkkausta. Siinäkään ei ole vastapuolta, se on vähän itsensä huijaamista ja harvempi haluaa tehdä kumpaakaan julkisesti.

• RUKOILKAAMME kirjoitti:

Jumala, MINÄ kiitän sinua siitä, etten MINÄ ole sellainen kuin muut ihmiset, syntiset, homot, vääräuskoiset mamut, huorintekijät, liberaalit, luterilaiset, ateistit yms. enkä MINÄ ole niin kuin tämän palstan homo-atet ja liberaali -lutikat. MINÄ olen uudestisyntynyt, koska MINÄ olen tehnyt ratkaisun., MINUSSA ei ole enää syntiä, MINÄ olen pyhä, MINÄ olen hetero. MINUSSA on Pyhä Henki. MINÄ pääsen taivaaseen. MINULLA on pelastusvarmuus, MINÄ en ole syntinen koska Jeesus asuu MINUSSA. MINULLA menee hyvin koska MINÄ uskon Jumalaan.

Jaa, sinulla on tuollainen rukous. ...

• Kuka opettaja siellä istuu, voi joku kysyä ...

"Ateistin ja uskovaisen ero on siinä, että ateisti uskoo keskustelevansa itsensä kanssa ja uskovainen jonkun toisen, kuten esim. Jumalan kanssa. "

Emmekä me pysty sanomaan, kumpi on totta.

Jos saa hienon ajatuksen, tai vastauksen jokonkin kysymykseen, jota pohti, ateisti sanoo: Minä keksin , näin se on.
      Uskovainen antaa kiitoksen Jumalalle vastauksesta minkä sai.

• Tai ateisti ajattelee, että tein aiemmasta tiedosta oman ja uuden johtopäätökseni.

• qwertyilija kirjoitti:

Tai ateisti ajattelee, että tein aiemmasta tiedosta oman ja uuden johtopäätökseni.

Eihän luovuus ole kuin sitä, ettei omaa yhtä paljon defenssejä ja opittuja ajatusmalleja kuin muut. Yksi (valmiille ajatusmalleille) oppimaton voisi opettaa muille vaikka mitä, jos häntä ei heti liiskattaisi.

• Isä_meidän

Jeesus opetti miten hänen seuraajiensa tulee rukoilla. Moni uskovainen ei lue synnintunnustus -osaa. Esimerkiksi Kalevi Lehtinen oli sitä mieltä ettei synnintunnustus enää kuulu uskovaiselle. Luterilaisuudessa synnintunnustus kuuluu kristityn rukoukseen aina.

• kulttuurikristitty

Uskovaisen rukouksen sisältö kertoo hyvin paljon hänen uskostaan ja se taas kertoo paljon ihmisestä itsestään, mutta ei yhtään Jumalasta. Tämä on hyvin hyödyllinen tieto esimerkiksi psykoterapiassa.

• hellareissa.koettua

Vapaitten suuntien rukouskokoukset ovat melkoista hullunmellakkaa. Yhdessä joukolla huudetaan ja mekastetaan samaan aikaan. Mitään järkevää ajatusta ei löydy. Aika kaukana Jeesuksen opettamasta "mene kammioosi ja..."

• HMM___

Aika erikoiselta kuulostaa myös kysymys "Saanko rukoilla puolestasi?" Tätä kuulee myös hellareissa. Jeesus on käskenyt nimenomaan rukoilemaan toisten puolesta. Ei siihen keneltäkään lupaa tarvita. Se on sitten eri asia jos joku ihminen itse sitä pyytää. Jeesus itse rukoili teloittajiensakin puolesta. Ei hänkään heiltä siihen lupaa kysynyt.

• Minäkin koin "hellareissa" tätä, kiitin ja ylistin, sillä olin vapautunut alkoholin kahleesta.

Ehkei aivan Jeesuksen ohjeen mukaan, mutta ei sentään kukaan kiittänyt siitä, että oli parempi kuin muut. Nyt olen ollut kuivilla jo yli 40 vuotta, toivottavasti jo loppusuoralla, sillä vaikka elämäni on ollut parempi kuivilla, toivon jo pääseväni lepoon.

Helluntaiheätyksessä opin viiden vuoden aikana enemmän Jeesuksen vapaasta armosta kuin teologisen tiedekunnan pappiskoulutuksessa. Olen ikuisesti kiitollinen sekä Jumalalle, että helluntaiherätykselle.

Oi Herra, suothan sä minulle
        sun armos voimaksi matkalle.
        Anteeksi anna,
        mua nosta, kanna,
        vie perille!

Virsi 631:5

• kokemus.hellareista
        Dogmatikos.rek kirjoitti:

Minäkin koin "hellareissa" tätä, kiitin ja ylistin, sillä olin vapautunut alkoholin kahleesta.

Ehkei aivan Jeesuksen ohjeen mukaan, mutta ei sentään kukaan kiittänyt siitä, että oli parempi kuin muut. Nyt olen ollut kuivilla jo yli 40 vuotta, toivottavasti jo loppusuoralla, sillä vaikka elämäni on ollut parempi kuivilla, toivon jo pääseväni lepoon.

Helluntaiheätyksessä opin viiden vuoden aikana enemmän Jeesuksen vapaasta armosta kuin teologisen tiedekunnan pappiskoulutuksessa. Olen ikuisesti kiitollinen sekä Jumalalle, että helluntaiherätykselle.

Oi Herra, suothan sä minulle
        sun armos voimaksi matkalle.
        Anteeksi anna,
        mua nosta, kanna,
        vie perille!

Virsi 631:5

Luterilaista lapsen uskoa tunnustavaa ei pidetä helluntaiseurakunnassa oikeana kristittynä, vaan hänet pannaan "riivaajatkin uskovat" -porukkaan. Tämäkö on Jumalan armoa?

• kokemus.hellareista kirjoitti:

Luterilaista lapsen uskoa tunnustavaa ei pidetä helluntaiseurakunnassa oikeana kristittynä, vaan hänet pannaan "riivaajatkin uskovat" -porukkaan. Tämäkö on Jumalan armoa?

Kävin kasteellakin ja koin Hengellä täyttymisen, helluntaiseurakunnan normaalitavan mukaisesti. En edes ajatellut tehdä toisin, sillä olin päässyt siellä alkoholista vapaaksi.

Myöhemmin minulle papiksi ryhtyessäni valkeni, että kirkon opista tuli tiukasti pitää kiinni. Se ei jostakin syystä tuottanut minkäänlaista sisäistä epämukavuutta, sillä olen aina ollut sitä mieltä, että uskon erilaisista yksityiskohdista huolimatta, vain Jeesus vie perille.

Varmaan seurakunnilla saattaa olla eroa. Ainakin meidän helluntaiseurakunnassamme saarnattiin hyvin evankelisesti. Samaa perinnettä noudatin myös luterilaisessa kirkossa. Tällä luterilaisuuspalstalla riehuvat hellarit, sikäli kuin he taustansa kertovat, ovat ihan muulla asialla, sitomassa raskaita taakkoja, joita eivät sormellakaan nosta.

• Dogmatikos.rek kirjoitti:

Kävin kasteellakin ja koin Hengellä täyttymisen, helluntaiseurakunnan normaalitavan mukaisesti. En edes ajatellut tehdä toisin, sillä olin päässyt siellä alkoholista vapaaksi.

Myöhemmin minulle papiksi ryhtyessäni valkeni, että kirkon opista tuli tiukasti pitää kiinni. Se ei jostakin syystä tuottanut minkäänlaista sisäistä epämukavuutta, sillä olen aina ollut sitä mieltä, että uskon erilaisista yksityiskohdista huolimatta, vain Jeesus vie perille.

Varmaan seurakunnilla saattaa olla eroa. Ainakin meidän helluntaiseurakunnassamme saarnattiin hyvin evankelisesti. Samaa perinnettä noudatin myös luterilaisessa kirkossa. Tällä luterilaisuuspalstalla riehuvat hellarit, sikäli kuin he taustansa kertovat, ovat ihan muulla asialla, sitomassa raskaita taakkoja, joita eivät sormellakaan nosta.

"...riehuvat hellarit, sikäli kuin he taustansa kertovat, ovat ihan muulla asialla, sitomassa raskaita taakkoja, joita eivät sormellakaan nosta. "

Tai sitten sellaiset, jotka eivät ole sitoutuneet mihinkään vaan seilaavat tilaisuuksista toisiin. Toiset sitten yksi kotona pohdiskelevat.

• mummomuori kirjoitti:

"...riehuvat hellarit, sikäli kuin he taustansa kertovat, ovat ihan muulla asialla, sitomassa raskaita taakkoja, joita eivät sormellakaan nosta. "

Tai sitten sellaiset, jotka eivät ole sitoutuneet mihinkään vaan seilaavat tilaisuuksista toisiin. Toiset sitten yksi kotona pohdiskelevat.

Vaikuttaa siltä, että useimmat taakkojen sitojat eivät käy minkäänsuuntaisissa kokouksissa. Tuntevat olevansa parempia Raamatun selittäjiä kuin mikään seurakunta. Uskovat, että Pyhä Henki johtaa heitä henkilökohtaisesti täydelliseen totuuteen, ja muut ovat väärässä, vaikka kuinka esiintyisivät fundamentalisteina.

• Eikiitosjeesus

Rukoilu todellakin paljastaa että olet vieraantunut todellisuudesta ja siirtynyt mielikuvitusmaailmaan.

• Pudis55

Minä rukoilen joka ilta että ihmiset eroaisivat kirkosta. Ja katso, rukoukseni kuullaan.

• varmasti

Olet siis uskovainen.

• Jatkuvaa

Isä meidän rukous on Jeesuksen itsensä opettama niin olen rukoillut 25 vuotta. Jatkan samaan malliin siunausta kaikille.

• " Miten ja mitä rukoilet, sellainen sinä olet."

Kyllä, uskovainen rukoilee Jumalaa ja VAIN Häntä. Okkultistit ja harhaoppiset rukoilevat kummituksia ja tekevät itselleen monijumaluuksia. Vainajahenkien rukoilija ja ihmisten palvoja ei ole uskovainen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      5460
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      21
      2387
    3. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      249
      1652
    4. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      114
      1647
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      93
      1497
    6. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1426
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1185
    8. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      324
      1181
    9. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      9
      1173
    10. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      330
      1171
    Aihe