Hyvää iltaa,
Omistan vuoden 2011 Skoda Fabian ja olen ajatellut ruveta huoltamaan autoa itse, koska auto rupeaa olemaan jo vanha ja näin ollen ei ole takuista murhetta. Rahaakin säästyy. Millä laitteilla olette huoltaneet omaa Skodaanne? Onko olemassa jokin merkkinohtainen laite, vai käykö esim motonetissä myytävät yleismallin laitteet?
Skodaan vikakoodin lukija
15
<50
Vastaukset
- skodajulli
Kysy Vagareenalta. Tällä palstalla tuon ikäiset Skodat on jo paalattu ajat sitten.
Tallissako olet seisottanut kun tuohon ikään on kestänyt?
- anal-logiaa
Vain Suomi24-palstan käyttäjä aloittaa auton huollon vikakoodin lukijan hankinnalla. Muille se liittyy korjauksiin...
- skodajulli
Skodassani ei ole ollut vikoja, joten ei ole ollut tarvetta lukea vikakoodejakaan. Aikoinaan Bemarissa syttyi airbag-merkkivalo. Tilasin netin kautta vikakoodinlukijan, joka paljasti vian olevan etuistuinten alla olevissa johdotuksissa. Vikakoodinlukijalla sai vikakoodin nollattua ja merkkivalon sammumaan. Kyllä se oli ihan hintansa väärtti, sillä airbag-merkkivalo syttyi jatkuvasti uudestaan. Vikakoodinlukija oli siis tarkoitettu ainoastaan Bemarin airbag-systeemin vikojen selvittämiseen. Ennen oman vikakoodinlukijan hankkimista kävin monimerkkikorjaamolla luetuttamassa vikakoodit, kun merkkivalo piti saada sammumaan katsastusta varten. Saivat kyllä lukijallaan merkkivalon sammumaan, mutta eivät pystyneet lukemaan varsinaista vikakoodia. Veloittivat 50 euroa. Merkkivalo syttyi katsastuksen jälkeen seuraavana päivänä. Epäilen vähän, etteivät nuo yleismallit paljasta kaikkia merkkikohtaisia vikakoodeja.
- Toyota_Hybrid1
eipä autotarvikeliikkeet taida myydä kuin VAG autojen vikakoodi lukijoita, menestys artikkeli vuodesta toiseen. oletteko koskaan nähneet missään Toyotan vikakoodin lukijaa? niin en minäkään, mitä sillä tekee kun ei ole vikojakaan.
- Oikeankoodinlukija
Tällä kun haet niin löytyy; Toyotan tissi = TOYOTA The Technical Information System TIS
- Hjgujj
Tilasin vikakoodinlukija suoraan venäjältä, kyllä löytyykin vikoja.
- Skodajulli
Kerroppa vähän tarkemmin niistä vioista.
- Spooki
Skodajulli kirjoitti:
Kerroppa vähän tarkemmin niistä vioista.
Pööpö tarkoittaa, että hänen venäläisessä vikakoodinlukijassaan on vikoja.
- Kniwa
skodaan ei käy kun aito itäblokin lukija, ruplissa taitaa olla sen 4000,kertoo toverimme enemmän kun euro hinta. Samalla suosittelen isoa pönttöä moottoriöljyä ja jonkin näköistä lämmitintä talveksi.
- Larvannonbroidi
Yhden kun kuittaa niin toinen jo syttyy, tipe tipe tip tap, tip tip tap.
Skodajullien runo viivakoodinlukijan lahjakortissa.
Värikästä kevättä varoitusvalojen kera skodajullikoille. Kannattaa olla runsasta käyttöä kestävä kun skodalla ajelet.
- vasararuuvvari
Vasaralla olen hoitanut isoimmat ongelmat.
Se auttaa melkein aina.
Kerran vaihdoin suodatinta ja se rukkasi silmille. En tee toista kertaa kun vieläkin kirvelee ja polttelee välillä. Mitä lie luiskuu sieltä tuli silmille.
Kun renkaat vapisee, ajan skodan kauppakeskusen halliin ja odotan että sulaa.
Usein se auttaa.
katsastusmies ruputtaa aina mutta olen tottunut siihen.- simo.s.sarkastinen
Hieno kirjoitus puoli kahden aikaan yöllä.
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1363687- 122416
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos371965Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211731Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?301493- 1241458
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101311- 141256
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo4811233- 771151