ootto onki

lokinpoika

Löytyykö mistään hyviä piirustuksia ootto-ongen tekemiseen?

4

3423

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Amatööri

Sellaista ihmeemmin työstää. Minulle on riittänyt vappaksi kytketty pilkkivapa ja sopivan kokoinen tikku avannon viereen lumeen tai sohjoon sopivan löysästi. Ja tikkuun pieni halkeama, johon siima kiinni, kun syötti on laskettu oikeaan syvyyteen. Kun tikku katoaa pitää mennä kokemaan.
      Yksinkertainen on kaunista.

• Erämies!

Piirrustuksia? Keppi, siima ja koukku. Tarvittavan pituinen tuore paju keppi (1-2m), siimaa sama pituus, reilu yksihaarakoukku ja tarvittaessa paino koukun yläpuolelle. Teroita tyvipää ja junttaa lujasti kiini rantapenkkaan siten että vavan kärki jää 20-30 cm vedenpinnan yläpuolelle ja syotti jää reilusti vedenpinnan alle mutta ei kosketa pohjaa.

Siimaksi käy luja nailonlanka, jos hauesta pelkoa niin monikuitusiima. Koukku reiluhko, pyydettävästä kalalajista riippuen. Syotiksi mato tai täkykala. Koukkupyydys joka vaatii vesialueen omistajan luvan.

• kalastaja100

jos tarkoitat kirrenpyyntiä niin n.10 kolmihaarakoukku syöttitahnapallukan sisään koukun yläpuolelle n.30-50cm päähän paino .viritys lasketaan pohjaan jolloin tahnapallo jää pohjasta sen 30-50cm päähän.pilkkivavasta jarru auki tuetaan sopivasti reiälle kalan napatessa syötin siiman pitää vapaasti juosta mikäli kirre tuntee vastusta sylkäisee syötin pois.

• asdf346ghed

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      74
      2982
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      68
      2857
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1832
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      17
      1689
    5. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1657
    6. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      26
      1622
    7. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1610
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1307
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1283
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1269
    Aihe