Ikää on jo, ja luvassa eläkeikään vain määräaikaisia töitä. Ellei onni potkaise, ja saisi vielä hyvän vakituisen työn, jossa voisi tehdä niin pitkään kuin jaksaa ja terveys riittää.Vuokra-asumiseen en säästöjä aio käyttää, ne on sijoitettava asuntoon. Pysyvään kotiin.
Kysymys kuuluu: hyvät ja huonot puolet?
1) Ostaakko sellainen asunto, minkä säästöillään saa lähes velattomana? Tarkoittaisi ´edullista` asuntoa vanhassa krs-talossa, mahdollisesti jopa muuttamista muuttotappio- alueelle, mistä edullisia kämppiä löytyy. Arvo tietysti laskee entisestään.
2) Ostaakko mieleisempi kalliimpi asunto, ja lyhentää velkaa (PLUS maksella mahdollista yhtiövastiketta) sen aikaa, kun töitä riittää? Jossain joka tapauksessa täytyy asua. Tässä vaihtoehdossa olisi asumisen taso ja laatu mieleisempi. Sitten kun menisi eläkkeelle, myisi asunnon (pitäisi olla sellainen asunto, mika menee kaupaksi sijainnin ja sijoitusarvonsa puolesta) ja ostaisi edullisemman töllin jostain, mistä lie. Vähän sama periaate kuin että asuisi vuokralla, mutta maksaisi ikään kuin vuokraa oman sijoituksensa eduksi.
3) Jos työn jatkuminen ja saanti heikkenee, voi joutua työttömäksi. Ostaakko velattomana joku mieluisa ja ilmeisesti vaatimaton (varmaan korjattava...) ´edullinen` asunto tai mummonmökki muuttotappio-alueella, ja tehdä pientä rahaa elämisen tueksi erilaisilla yrittäjän hommilla? (Näennäisiä summia olisivat.) Painotus kai vapaudessa ja itsenäisyydessä.
4) Pitäisikö ostaa ´edullinen´asunto/pysyvä koti ulkomailta, muuttaa pois Suomesta? Missä edullisia asuntoja Pohjoismaissa on? Pohjoisessa Norjassa? Pohjoisessa Ruotsissa?
Ostaakko asunto velattomana vai velkaa tässä tilanteessa
okdkq
0
53
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista987663- 1055532
- 2664738
- 494683
- 663405
- 502768
- 582457
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222418Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292372- 412244