Voiko koiraa viedä näyttelyyn ilman omistajan lupaa?

koiruus

kun omistaja rekisterissä ei ole sama kenellä koira on. niin voiko koiraa viedä näyttelyyn ilman virallisen omistajan lupaa? entä tarvitseeko eläinlääkärin kysyä lupa toimenpiteisiin omistajalta?

6

142

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Butterfly84

Voit ilmoittaa näyttelyyn, jos sinulla on passi ja passin tiedot kunnossa. Eläinlääkäri tarvitsee luvan myös toiselta omistajalta.

• koiruus

Omistaja ei halua sitä näyttelyyn. jos vien niin mitä siitä seuraa. saanko sakkoja? voiko omistaja jollain ilmoituksella kieltää tämän näyttelytoiminnan?

Miten tuo eläinlääkäritoiminta, jos on vain yksi omistaja rekisterissä ja se kuka vie eläinlääkäriin ei ole rekisterissä niin miten pitää toimia?

eli tässä tehdään koko ajan asioita rekisterissä olevan omistajan luaa kysymättä

• koiruus

vähän sekava teksit. siis minä olen se omistaja enkä halua koiraani näyttelyyn, on pelokas luonne. voinko estää nämä jotenkin?

• minelan
        koiruus kirjoitti:

vähän sekava teksit. siis minä olen se omistaja enkä halua koiraani näyttelyyn, on pelokas luonne. voinko estää nämä jotenkin?

Tietenkin voit. Koirahann on ilmoitettava näyttelyyn SKL.n virallisellaa lomakkeeella ja siinä pitää olla omistajan allekirjoitus.
        Mieti mihin paperiin laitat nimesi.

• minelan
        koiruus kirjoitti:

Omistaja ei halua sitä näyttelyyn. jos vien niin mitä siitä seuraa. saanko sakkoja? voiko omistaja jollain ilmoituksella kieltää tämän näyttelytoiminnan?

Miten tuo eläinlääkäritoiminta, jos on vain yksi omistaja rekisterissä ja se kuka vie eläinlääkäriin ei ole rekisterissä niin miten pitää toimia?

eli tässä tehdään koko ajan asioita rekisterissä olevan omistajan luaa kysymättä

Koiran virallisella omistajalla on päätäntävalta. Jos teet vastoin hänen tahtoaan, sinä syyllistyt sopimusrikkomukseen ja voi tulla sinulle kalliiksi.

• minelan

Koiruus

Yritä omistajana sada koirasi ensin sellaisiin oloihin, että sen itseluottamus kasvaa.
      Omistaja vastaa aina koirastaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2620
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      62
      2572
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1762
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1587
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1510
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1450
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1362
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1213
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1167
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1096
    Aihe