Opiskelu Saksassa

Opiskelija01

Täytän pian 18 ja haluaisin muuttaa Saksaan poikaystäväni luo. Käyn tällä hetkellä lukiota, mutta ajattelin jättää sen kesken ja hakea opiskelupaikkaa Saksasta. Minua kiinnostaisi sairaanhoitajaksi opiskelu ja Saksassa siihen ei käsitykseni mukaan vaadita ylioppilastutkintoa. Miten muutto ulkomaille onnistuu käytännössä? Mitä kaikkea pitää tehdä ja mitä papereita täytellä? Ja miten näihin kouluihin Saksassa haetaan? Olisi myös mukava, jos Saksassa asuvat kertoisivat omia kokemuksia siellä asumisesta ja opiskelusta.

4

360

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sinisilmäinenkö

Muutto Saksaan, eläminen ja opiskelu siellä vaatii rahaa, rahaa ja rahaa, myös poikaystävän luona kuten Suomessakin. Myös hyvä saksan kilenelen taito on hyödyllinen. Kun nämä on kunnossa, kaikki muu järjestyy kyllä. Varaudu myös siihen, että poikaystävä on pian ex-poikaystävä.

• sinisilmäinenkö

Korj. "saksan kilenelen taito" p.o. saksan kielen taito.

• Opiskelija01

Saksaa kyllä puhun ja raha asiat kyllä järjestyy mutta kyselen vaan sitä että miten muuttaminen ulkomaille onnistuu käytännössä.

• dtld

Sairaanhoitajaksi opiskellaan oppisopimuksella eli haet itse sen paikan. Edellytyksenä on äidinkielentasoinen saksan osaaminen. Hakemusten perusteella sinut sitten voidaan kutsua haastatteluun.
      Onko tuo poikaystävä tietoinen suunnitelmistasi ja jos on, niin miksi hän ei ole kertonut sinulle, kuinka nuo koulutusasiat siellä hoidetaan?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      74
      3002
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      71
      2881
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1842
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      17
      1699
    5. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1667
    6. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      26
      1632
    7. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1620
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1307
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1283
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1279
    Aihe