Vain muutos on pysyvää. Onneksi

TotuusTulevaisuudesta

Totuus nyt on vaan sellainen, että Toyotan hybridit tulevat kaikkialla maailmassa sellaisella ryminällä, että siinä ei ole enää mitään sijaa vanhanaikaisille polttomottoriautoille. On säälittävää puolustella kauaksi menneisyyteen jääneitä pelkällä polttomottorilla varustettuja autoja. Nuo autot eivät ole enää tätä päivää. Ne kuuluvat autoilun historiaan.

On aivan turha puolustella ladattavia hybridejä, sillä ainostaan Toyotalla on kaikkina vuoden aikoina asianmukaisesti toimiva ladattava hybridi, Toyota Prius Plug In. Muiden valmistajien hybridit ovat veron- ja päästöjenkiertohybrijä. Niitä ei ole valmistettu ostajien ehdoilla.

Vain Toyota elää tässä päivässä. Muut eivät ole pysyneet kehityksessä mukana.

No nyt ei ainakaan ole mainososaa, jos kuvittelit siinä sellaisen olevan. Tämä ei myöskään ole minkään jonkun ihmeen holistin tekstiä, eli tätä et voi poistaa puhtaalla omalla tunnolla.

29

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puppugeneraattoriko

      Oookk nää ihan viisas? Vai joku saarnamies?

      • Tunnusta

        Vain vähäpäinen ei tunnusta aloitusta todeksi. Se on siinä.


      • skökdelsson
        Tunnusta kirjoitti:

        Vain vähäpäinen ei tunnusta aloitusta todeksi. Se on siinä.

        Älä unta nää . . .


      • Skitso-Mustelsson
        skökdelsson kirjoitti:

        Älä unta nää . . .

        Sinussa ja änkyröinnissäsi on jotain säälittävää.


    • surkeat

      Turhimpia vehkeitä🤣 pienille japseille tehtyjä autoja, vaikka kestäisivät, mutta muuten niillä ei vaan viitsi ja kehtaa ajaa, edelleen -80 luvun riisikuppeja.

    • Kaiver

      Aloittajan kirjoittamaa tekstiä vastaan ei pitäisi taistella vaan tunnustaa totuus. Hän on täysin oikeassa. Ehkä sellaisikain ihmisiä on, jotka eivät kykene tuota totuutta aivan aidosti ymmärtämään.

    • Toyota_Hybrid1

      juuri näin. Toyota se vaan on ylivoimainen suomessa, katsokaapa kuinka vw autojen myynnille on käynyt, skoda ja vw on flopanneet aivan täysin. WLTP on osoittautunut myrkyksi vw:lle. ruosteongelmat heikentävät skodan kannattavuutta.

      • Trafin.totuus

        Muistapa nyt että Skoda oli Trafin tlaston ykkönen viime kuussa ja nöyryytti Toyotaa.


      • kun.vaan.osaa
        Trafin.totuus kirjoitti:

        Muistapa nyt että Skoda oli Trafin tlaston ykkönen viime kuussa ja nöyryytti Toyotaa.

        Ja Skoda on kuitenkin vain VW Groupin hinnat-alkaen-merkki. Tojo keskittää kaiken myyntinsä yhteen merkkiin ja silti yli kymmentä merkkiä pyörittävä VW on tsekkimerkillään isompi kuin koko Toyota. Melkoinen persraisks.


      • Skoda_jyrää_toyotan

        Hypriiti ykkös miehen järkyttävä kateus kumpuaa pitkin suomi palstaa skoda miesten silmille, jotka nauravat partaansa sinun kaltaisille hönöille.


    • VW.voittaa.aina

      Riittää kun totean että Toytan uutusmalli Corolla on saatavilla vain ja ainoastaan 100% bensalla kulkevana. Ei Ladattavaa hybridiä. Ei sähköllä kulkevana. Ei kaasuversioita tai biopolttoaineita.
      VW sensijaan tarjoaa täysähkön, ladattavan hybridin, kaasuauton. Tojo on niin jälkeenjäänyt.

      • ei.määrä.vaan.laatu

        kaasuautokin on lisäksi bensakäyttöinen. Ladattava hybridi tai ainakaan täysähkö ei vaan kaikille kansalaisille tule kyseeseen asumismuodosto johtuen. Toyotan hybridi käyttää sähkömoottorin akun lataukseen jarruja ja tämän etu tulee esiin nimenomaan kuluttavimmassa kaupunkiajossa, jossa kiihdytetään ja jarrutetaan enemmän kuin maantieajossa, joka muutenkin on tasaisenvauhdin takia vähemmän polttoainetta kuluttavaa, kuin taas vastaavasti kaupunkiajo.


      • tosi.on

        Kaikki autoilijat eivät asu eivätkä välttämättä tule koskaan asumaankaan omakotitaloissa, joten pelkästään perinteinen hybridikin palvelee kokonaisuudessaan jo nyt ihmisiä parhaiten.


      • Anonyymi
        ei.määrä.vaan.laatu kirjoitti:

        kaasuautokin on lisäksi bensakäyttöinen. Ladattava hybridi tai ainakaan täysähkö ei vaan kaikille kansalaisille tule kyseeseen asumismuodosto johtuen. Toyotan hybridi käyttää sähkömoottorin akun lataukseen jarruja ja tämän etu tulee esiin nimenomaan kuluttavimmassa kaupunkiajossa, jossa kiihdytetään ja jarrutetaan enemmän kuin maantieajossa, joka muutenkin on tasaisenvauhdin takia vähemmän polttoainetta kuluttavaa, kuin taas vastaavasti kaupunkiajo.

        Luuletko tosiaan, ettei muiden merkkien ladattavissa hybrideissä oteta jarrutusenergiaa talteen ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luuletko tosiaan, ettei muiden merkkien ladattavissa hybrideissä oteta jarrutusenergiaa talteen ?

        Joko Vw hybridit on opetettu lataamaan? Jossain vaiheessa uudetkin autot piti laittaa ensivaiheessa korjaamolle kun eivät osanneet kerätä ilmaista energiaa alamäessä ja jarrutettaessa.


    • LaskekaaTarkemmin

      Vanhanaikainen hybridi ei ota ketään huomioon niin kauan kuin sähkö tehdään bensalla. Tavallinen auto on paljon halvempi köyhän kansalaisen ostaa ja pitää jos ei lataus mahdollisuutta. Maantiellä jopa halvempi ajaakin. Tojon höpö hybridin osto ei käänny koskaan säästöksi. Johan nuo julistivat mediassa sen kuolevaksi kummajaiseksi vanhan petro saabin tapaan.

    • Anonyymi

      Aloitus osoittaa, että uusi aika on alkanut. Siihen eivät enää kuulu pelkällä polttomottorilla varustetut autot.

    • Anonyymi

      Kaasuautot on bensa auto, ei liiku metriäkään ilman bensaa, ei edes lähde käyntiin ilman bensaa.
      Hybridit on toista maata, ne kulkee sähköllä pitkiä matkoja, ilman bensaa.

    • Anonyymi

      Yaris Hybrid on oikea mahtisonni.

    • Anonyymi

      Ihminen on tyhmin eläin, se uskoo kaikkeen skeidaan, mitä joku muu sille tyrkyttää.

    • Anonyymi

      Toyota on hyvä auto kääpiöille. Yli 167 senttinen saa juuri ja juuri tilaa tarpeeksi, kun työntää penkin taakse. Silloin takana ei mahdu istumaan kukaan. Lisää tilaa saa, kun potkaisee kytkinpolkimen viereen peltiin reiän. Siitä voi kätevästi jarruttaa tehokkaammin jalkapohjalla suoraan renkaasta, kun jarrut eivät taaskaan toimi.

      • Voi minua poikapoloista. Näin lapsellisia juttuja vaikka olen jo kuusikymppinen, tosin täystollo ja päästäni vajaa.


    • Anonyymi

      Ensirekiströintejä taas paljon elokuussa, muut jäivät pitkälle takamatkalle.

    • Anonyymi

      Totuuden paljastuttua alkoikin palstalla kohta työttämäksi jäävien vag-myyjien spammaus tuttuun tyyliin.

    • Anonyymi

      Hybridi hybris sentään teitä!

      Polttomoottoriauto on sen verran halvempi, että kun polttoaineen kulutus lasketaan hintaan mukaan, niin kumpi on lopulta halvempi?

      Varsinkin jos asuu itäsuomessa, jossa on kätevä käväistä Putinin kaupassa besiiniostoksilla?

      Milloin saadaan Suomeen edullinen toimiva sähköauto, jolla yhdellä latauksella ajaa 1200 km? Hsss hsss hsss, etteivät kuule. Kerro hiljaa.

      • Anonyymi

        Putinin bensakauppaan on pitkät tullijonot ja ryssän virkamiesten kyykytysriski aina päällä. Ei ole hauskaa odotella useita tunteja jonossa joka ei etene yhtään. Kokemusta on.


    • Anonyymi

      Bensiiniauto, joka kuluttaa 2 litraa satasella? Onko se mahdollista tehdä?

      • Anonyymi

        Se ei ole mahdotonta. Tehdäänhän ruisleipääkin veden ja ilmanseoksesta ja myydänhän kahviloissa sämpylöinä pullaa, jonka välissä on salaatin lehtiä. Täytetty groissantkin on olemassa, joka on tyhjää täynnä.

        Luten huomaat niin mikään ei ole mahdotonta.


    • Anonyymi

      Toroidion kiinnostaa! Koska se tulee Suomen markkinoille?

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

      Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      106
      3014
    2. Ei ole kyllä mennyt

      Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1874
    3. En rehellisesti usko et oisit

      Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      37
      1855
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

      Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      394
      1723
    5. Näin sinusta taas unta!

      Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      21
      1631
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

      Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1457
    7. Olet muutenkin tyhmä

      Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      119
      1287
    8. Se sinun kaipauksen kohde

      Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      13
      1186
    9. En muuttaisi sinusta mitään

      Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      9
      1156
    10. Et katso sitä

      Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      1049
    Aihe