Malmin lentokenttäalue meni syteen ja saveen!

TämäkinVielä

Malmin historiallisesti ainutlaatuista lentokenttää tuhoamaan haluavat saavat nyt joka suunnalta tuhkaa päin naamaa. Ihmiset vastustavat lopettamista ja rakentaminen luo aivan järjettömät hankaluudet, vielä aiemminkin tiettyjen lisäksi: https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/918ee43c-827a-425c-9902-c51e8233f5de
Ja aivan kohta todetaanin, että uudet liikennemuodot tarvitsevat useammankin vastaavanlaisen kentän käyttöönsä pääkaupunkiseudulta pintaliikenteen vähentämiseks ja silti perinteisin halutaan tuhota.

119

57

2Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • häiriöpesän_pysyttävä

      Täytyyhän pörinähäiriköinti säilyttää.
      Muuttakoot kymmenen tuhatta asukasta korpeen.

      • Anonyymi

        Helsinki on täynnä rakentamatonta maata. Miksi ihmeessä pitää ehdointahdoin tukkia tuolle myrkylliselle savipläntille? Vihreät on idiootteja!


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helsinki on täynnä rakentamatonta maata. Miksi ihmeessä pitää ehdointahdoin tukkia tuolle myrkylliselle savipläntille? Vihreät on idiootteja!

        Oliko missäpäin helsinkiä .Kaavoitettuna ja infra vieressä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä tulevaisuus. https://yle.fi/uutiset/3-10788456

        Pyhtää on perzeessä. Kentälle matkaa sata kilometriä. Korpikenttä tosiaan.
        Malmi on valmis infrastruktuuri, mitä sitä purkamaan.


    • ufhdz

      Kannatan Malmin kentän pysymistä ilmailukäytössä. Hyvä että aloittaja kertoi tuosta ympäristöhaitasta mikä on tulossa jos kenttä rakennetaan täyteen asuntoja. Ei niitä kukaan halua ostaa jos ne on rakennettu myrkkymaalle. Kokoomus ajaa rakentamista koska Helsingin exkaupunginjohtaja Pajunen omistaa maata kentän läheltä. Näin kuulin muutama vuosi sitten kerrottavan.

      • ertrterter

        Kertoiko Reiska tuon sulle Esson paarissa?


      • Anonyymi

        Aloittaja vastailee itselleen tähän valheeseen. Ettei vaan olisi ilmailuharrastaja.


      • Anonyymi

        Kyöstikö Kirkkonummelta maksaa Helsinkiin veroja ,no tuskin . Taitaakin olla virkistyspörrääjä malmin korpikentältä!


      • Anonyymi

        Kyösti Kirkkonummelta maksaa Helsinkiin veroja , no tuskin .
        Taitaakin olla virkistyspörrääjä malmin korpikentältä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyöstikö Kirkkonummelta maksaa Helsinkiin veroja ,no tuskin . Taitaakin olla virkistyspörrääjä malmin korpikentältä!

        Ei maksa Helsinkiin veroja mutta kirkkonummelainen ja jokainen suomalainen maksaa Helsingin asuntopolitiikasta, koska Helsinkiin halutaan ja on päätetty rakentaa entistä enemmän valtion varoin tuotettuja Ara- asuntoja. Tällä hetkellä 25% joka aiotaan nostaa 30%: iin. Sehän tarkoittaa sitä että Kyösti Kirkkonummelta ja minä ja sinä rahoitamme Helsingin maahanmuuttomyönteistä politiikkaa asumisenkin suhteen.

        Tiedät varmaan senkin että meillä Stadissa alkaa olla isot ongelmat maahanmuutovaltaisilla alueilla? Stadissa joka 6' s on ulkomaalainen. Opettajat uupuvat jeikä ihme kun nykytilanne on se että erityisopettajia ja tulkkeja ja kuraattoreita on kouluissa liian vähän. En vastusta maahanmuuttajia mutta heillä on erityistarpeensa joka tulee entistä enemmän maksamaan yhteiskunnalle.

        Olisi nyt tärkeää pitää omista perinteistä kiinni ja suojella meidän historiallisia ja kulttuurinkin kannalta arvokkaita kohteita lisärakentamiselta. On sitä tonttitilaa muuallakin kuin Malmilla!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyösti Kirkkonummelta maksaa Helsinkiin veroja , no tuskin .
        Taitaakin olla virkistyspörrääjä malmin korpikentältä!

        Voin valita missä asun enkä maksa kunnallisveroja Helsinkiin vaan Kirkkonummelle. Talous ihan kunnossa. En lennä mutta harrastan prätkäajoa kesäisin.

        Valtion pussista ne Malmin ja muiden Helsingin alueiden asunnot tuotetaan osottain Ara- rahoituksen kautta joten muutama tuhat euroa minultakin vuodessa kilahtaa valtion kassaan ja sitä kautta ikävä kyllä rahoitan Malmin betonikylää.

        Kyösti Kirkkonummelta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voin valita missä asun enkä maksa kunnallisveroja Helsinkiin vaan Kirkkonummelle. Talous ihan kunnossa. En lennä mutta harrastan prätkäajoa kesäisin.

        Valtion pussista ne Malmin ja muiden Helsingin alueiden asunnot tuotetaan osottain Ara- rahoituksen kautta joten muutama tuhat euroa minultakin vuodessa kilahtaa valtion kassaan ja sitä kautta ikävä kyllä rahoitan Malmin betonikylää.

        Kyösti Kirkkonummelta

        Kyllä se on melko snadi summa mikä Malmille menee ARA:n vaikka sinne myös Stdin luukkujakin muutama tulee. Oot bungannu näihin snadisti enemmän.
        3 miljoonasta asunnosta Ara asuntoja rakennettu 445 000 omistusasuntoa, 560 000 vuokra-asuntoa ja 48 000 asumisoikeusasuntoa. ARAn rahoituksella on lisäksi peruskorjattu n. 385 000 asuntoa.
        Ara-asunnoissa asuu myös hyvätuloisia, tarkkaa tulorajaa ei enää ole – Tuhannet ihmiset jonottavat asuntoa isoissa kaupungeissa. Onneksi Malmille päästään rakentamaan tätä
        asuntopulaa helpottamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se on melko snadi summa mikä Malmille menee ARA:n vaikka sinne myös Stdin luukkujakin muutama tulee. Oot bungannu näihin snadisti enemmän.
        3 miljoonasta asunnosta Ara asuntoja rakennettu 445 000 omistusasuntoa, 560 000 vuokra-asuntoa ja 48 000 asumisoikeusasuntoa. ARAn rahoituksella on lisäksi peruskorjattu n. 385 000 asuntoa.
        Ara-asunnoissa asuu myös hyvätuloisia, tarkkaa tulorajaa ei enää ole – Tuhannet ihmiset jonottavat asuntoa isoissa kaupungeissa. Onneksi Malmille päästään rakentamaan tätä
        asuntopulaa helpottamaan.

        Tuhannet mamut ja muut elätettävät odottavat niitä asuntoja ja muutenkin yhteiskunnan tukiaisia. . . Ei Malmille muuta ne joilla on varaa valita.

        Hessu


      • Anonyymi

        Tässähän se pointti onkin, että joku mafia tuon kaiken takana. Tutkiva journalismi olisi ollut tarpeen tätä selvittämään!


    • hävittäjä-ässä

      Suomen hävittäjä-ässä Sipilä valehteli aikoessaan säilyttää Malmin lentokentän.

      Valehtelihan se paljon muutakin kutsuessaan pikkutyttöjen raiskarit Suomeen ja luvatessaan heille talonsa.

    • niinväsynyt

      Entäs ne räjähtämättömät pommit kentän ympäristössä, Malmin kenttää pommitettiin sodan aikana .....

      • Anonyymi

        "Pommeja" on siellä olevat saastekoneet joita putoilee liiankin usein.


    • Seppämestarit

      Syteen tai saveen -sanonnan alkuperäinen merkitys on tämä:

      Seppä takoo ja karkaisee auran terän ja jos se onnistuu, se menee käyttöön eli SAVEEN. Jos se vaatii vielä käsitelyä, se menee SYTEEN eli ajon hiiliin kuumennettavaksi.

    • VanhaViherprutku

      Miksi vihreät Emma Karin ja Anni Sinnemäen johdolla ovat ajaneet hanketta lävise valtuustossa vaikka siitä tehdyt ympäristöselvitykset ovat olleet jyrkästi negatiivisia ja viranonomais-asiantuntija lausunnot eivät missään nimessä kannata projektia ollenkaan aloitettavan! Koska se on ympäristöhaitat huomioden täysin kestämätöntä. Nyt Pekka selittämään asiaa kansalle! Kokoomus ja Demarit ovat päärötöskumppaneita. Erityisesti Jan Vapaavuori (Kok).

      • Anonyymi

        Senhän tietää, mitä nämä haihattelijamimmit tekee: haihattelee!


    • paaluapalaa

      "Pehmeälle maapohjalle rakentaminen edellyttää yli 14 000 kilometrin verran teräsbetonipaalua. Se vastaa matkaa Helsingistä New Yorkiin ja takaisin sekä vielä Lappiin.
      Metrin välein juntattavien, jopa 25 metriä pitkien paalujen valmistaminen vastaa kolmasosaa koko Suomen vuotuisesta sementtituotannosta. Tämä puolestaan merkitsee yli 350000 tonnin hiilidioksidipäästöjä.
      Malmia lähinnä olevat sementtitehtaat ovat noin 200 kilometrin päässä Paraisilla ja Lappeenrannassa, joten kokonaisrasitukseen on laskettava myös raskaasta paalurallista aiheutuvat päästöt sekä kustannukset."
      Ihan pikkujuttuja vai mitä, Helsingin päättäjät?
      Mitä sanoo Anni-apulaispormestari? Hänhän hääti lentokoneet ulos halleista jotka jäivät lämmitettyinä tyhjilleen. Kaupunki menetti huomattavat vuokratuotot mielivaltaisen
      poliittisen päätöksen takia.
      Mutta kuten näkyy, mikään hinta ei ole liikaa kun kyse on yhteisistä varoista.

      • Anonyymi

        Uskotko itsekään noita valheita! Ihan normaalia Helsin rakennusmaata. Sulfidisavea tuskin nimeksikään. Voidaan läjittää paikan päällä. Helsingissä rakennettu huonommallekin rakennusmaalle kuten kalasataman Arabianranta. Hallikusetus täyttä soopaa. 12 konetta ulkona jotka ovat olleet siellä silloinkin kun halli oli auki. Kaupunki vuokrasi 4 hallia kentältä ,unohtui vaan pörrääjiltä mainita!


      • Anonyymi

        On varmasti rakennettu huonommallekkin maalle, mutta nuo kalasatama ja arabianranta nyt sentään on jossain pelipaikoilla. Malmi on hevonkuikassa ja siinä ei ole sijainnillisesti mitään hohdokasta. Typeryyden huippu edes ajatella tuota minään tärkeänä asuma-alueena.

        Itse uskon tasan tarkkaan noihin uutisiin Sinnemäen töpeksinnästä. Kaunaiset vihreät haluavat jonkinlaisen henkilökohtaisen koston läpi ja siitä syystä malmin kenttä on saatava suljettua vaikka helsinki menis konkurssiin!


      • Anonyymi

        Malmilla lopuu virkistyspörräys 2019
        Näin Pyhtäällä
        Rannikolla sijaitsevaa kenttää kehitetään palvelemaan lentokoneella saapuvia matkailijoita. Kentälle tullaan hankkimaan mm. retkeilyyn ja muuhun lähiliikkumiseen tarkoitettu kenttäauto.

        Keihässalmen vene- ja kalasatama, mm. merilohta suoraan kalastajalta
        Retkeilykohteita: Kymijoen suistoalue, Valkmusan suoalue, Stockforsin ruukkialue
        Pyhtään Kaunissaari venematkan päässä
        Pyhtään Vuokramökit, meren rannalla Munapirtin saarella (n. 15 min)
        Vuokramökki Villa Struka ja Villa Kivikoski (n. 2 km päässä, Kymijoen rannalla)
        Kahviloita: Kyläkahvila ja baari Onni (A-oikeudet)
        Ruokaa: Päkki-Pub, Purola (4 km), toimittaa tilauksesta pizzaa kentälle
        Sagitta, satamaravintola Lököressä, Siltakylässä, n. 10 km
        Sirius Sport Resort – vapaapudotus –tuulitunneli ja sisäsurffaus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Malmilla lopuu virkistyspörräys 2019
        Näin Pyhtäällä
        Rannikolla sijaitsevaa kenttää kehitetään palvelemaan lentokoneella saapuvia matkailijoita. Kentälle tullaan hankkimaan mm. retkeilyyn ja muuhun lähiliikkumiseen tarkoitettu kenttäauto.

        Keihässalmen vene- ja kalasatama, mm. merilohta suoraan kalastajalta
        Retkeilykohteita: Kymijoen suistoalue, Valkmusan suoalue, Stockforsin ruukkialue
        Pyhtään Kaunissaari venematkan päässä
        Pyhtään Vuokramökit, meren rannalla Munapirtin saarella (n. 15 min)
        Vuokramökki Villa Struka ja Villa Kivikoski (n. 2 km päässä, Kymijoen rannalla)
        Kahviloita: Kyläkahvila ja baari Onni (A-oikeudet)
        Ruokaa: Päkki-Pub, Purola (4 km), toimittaa tilauksesta pizzaa kentälle
        Sagitta, satamaravintola Lököressä, Siltakylässä, n. 10 km
        Sirius Sport Resort – vapaapudotus –tuulitunneli ja sisäsurffaus

        Tulevaisuus on jo täällä.
        https://yle.fi/uutiset/3-10788456


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskotko itsekään noita valheita! Ihan normaalia Helsin rakennusmaata. Sulfidisavea tuskin nimeksikään. Voidaan läjittää paikan päällä. Helsingissä rakennettu huonommallekin rakennusmaalle kuten kalasataman Arabianranta. Hallikusetus täyttä soopaa. 12 konetta ulkona jotka ovat olleet siellä silloinkin kun halli oli auki. Kaupunki vuokrasi 4 hallia kentältä ,unohtui vaan pörrääjiltä mainita!

        Betoni on hiilinielu
        4.6.2019
        CO2ncrete Solution tutkimushanke

        Betoniteollisuus ry:n toteuttama osahanke CO2ncrete Solution keskittyy hiilidioksidin sitoutumiseen betonirakenteisiin. CO2ncrete Solution on osa EU:n Life-ohjelmaan kuuluvaa Kohti hiilineutraaleja kuntia ja maakuntia (CANEMURE) -hanketta, jolla pyritään edistämään ilmastonmuutoksen hillinnän käytännön toimia Suomessa.

        Hankkeessa toteutetaan vuosina 2019 – 2023 lähes kaksikymmentä konkreettista ilmastonmuutoksen hillintään ja sopeutumiseen kytkeytyvää osahanketta. Hankkeessa on mukana yhteensä 22 toimijaa: kuntia ja kunnallisia organisaatioita, tutkimuslaitoksia ja yrityksiä. Hanketta koordinoi Suomen ympäristökeskus Syke.

        Useimmat betonirakenteet sitovat ilmasta hiilidioksidia koko käyttöikänsä ajan karbonatisoitumiseksi kutsutun ilmiön avulla. Ilmiössä hapan hiilidioksidikaasu reagoi sementtikiven emäksisten ainesosien kanssa niin, että hiili sitoutuu pysyvästi betoniin.


      • Anonyymi

        Näyttää siltä että isot grynderirahat saatu alueen kaavoituksesta jo aikapäiviä sitten.

        Mutta eihän tuonne kukaan fiksu veronmaksaja muuta. Nykyään Stadin ARA- tuetutkin asunnot menevätkin niille joilta ei verorahoja kaupungille heru. Jäävät nuolemaan näppejään Helskngin herrat kjn rahakkaat kovia veroja maksavat kaupunkilaiset siirtyvät muualle

        Itse muutan Portugaliin 2 vuoden päästä kun jään eläkkeelle koti sieltä jo hankittu.. Jätän pienen kesämökin tukikohteeksi Päijänteen rannalle. Se Stadista minun osaltani. Tai no Helsinki-vantaa lentokenttää lukuunottamatta.

        Eki


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Betoni on hiilinielu
        4.6.2019
        CO2ncrete Solution tutkimushanke

        Betoniteollisuus ry:n toteuttama osahanke CO2ncrete Solution keskittyy hiilidioksidin sitoutumiseen betonirakenteisiin. CO2ncrete Solution on osa EU:n Life-ohjelmaan kuuluvaa Kohti hiilineutraaleja kuntia ja maakuntia (CANEMURE) -hanketta, jolla pyritään edistämään ilmastonmuutoksen hillinnän käytännön toimia Suomessa.

        Hankkeessa toteutetaan vuosina 2019 – 2023 lähes kaksikymmentä konkreettista ilmastonmuutoksen hillintään ja sopeutumiseen kytkeytyvää osahanketta. Hankkeessa on mukana yhteensä 22 toimijaa: kuntia ja kunnallisia organisaatioita, tutkimuslaitoksia ja yrityksiä. Hanketta koordinoi Suomen ympäristökeskus Syke.

        Useimmat betonirakenteet sitovat ilmasta hiilidioksidia koko käyttöikänsä ajan karbonatisoitumiseksi kutsutun ilmiön avulla. Ilmiössä hapan hiilidioksidikaasu reagoi sementtikiven emäksisten ainesosien kanssa niin, että hiili sitoutuu pysyvästi betoniin.

        Höpöhöpö. Nykybetonilla ei ole nin mitn tekemistä ilman kanssa ja nuo hiilariväitteet kertovat, että prosessissa mentiin widuralleen. 80 vuotta vanhoissa korsuissa on havaittu lujuuden kehitystä, mutta nämä 50 v kestoiän pumppubetonipaikat...?

        Minkä takia kuraa pitää pumpata jos työmaalla on nosturi ja jassikka? Nykymesuilla on betonia aivojen paikalla, kemiallisesti bet toimii parhaiten prosessin sitoessa kaiken veden eli kaman pitäis olla kuivaa eikä kuraa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Betoni on hiilinielu
        4.6.2019
        CO2ncrete Solution tutkimushanke

        Betoniteollisuus ry:n toteuttama osahanke CO2ncrete Solution keskittyy hiilidioksidin sitoutumiseen betonirakenteisiin. CO2ncrete Solution on osa EU:n Life-ohjelmaan kuuluvaa Kohti hiilineutraaleja kuntia ja maakuntia (CANEMURE) -hanketta, jolla pyritään edistämään ilmastonmuutoksen hillinnän käytännön toimia Suomessa.

        Hankkeessa toteutetaan vuosina 2019 – 2023 lähes kaksikymmentä konkreettista ilmastonmuutoksen hillintään ja sopeutumiseen kytkeytyvää osahanketta. Hankkeessa on mukana yhteensä 22 toimijaa: kuntia ja kunnallisia organisaatioita, tutkimuslaitoksia ja yrityksiä. Hanketta koordinoi Suomen ympäristökeskus Syke.

        Useimmat betonirakenteet sitovat ilmasta hiilidioksidia koko käyttöikänsä ajan karbonatisoitumiseksi kutsutun ilmiön avulla. Ilmiössä hapan hiilidioksidikaasu reagoi sementtikiven emäksisten ainesosien kanssa niin, että hiili sitoutuu pysyvästi betoniin.

        Hehhehhee siis jos rakennan soratien "sementtikivestä" niin imen pahaa kasvien tarvitsemaa hiilidioksidia?

        Tonnissa sis tonnissa eikä kuutioissa sementtiä on poltettu 2000 kg hiilidioksidia . Ostat sitten kuution Betonia jossa parhaimmillaan 500 kg semua, diipadaapa 1000 kg hiilareita ja kiviaines päälle. Onneksi betonifirma kusettaa ja saat vaatimuksettäyttävää vihreää kuraa, en kyllä ostais itelleni.

        Betaseman hiilarilaskelmassa ei ole asemaa koska syystä a b ja c ne ovat arvostelun ulkopuolella kuten kuuluukin olla hyvässä yrityskulttuurissa. Asema siis pyörii kosmisella säteilyllä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näyttää siltä että isot grynderirahat saatu alueen kaavoituksesta jo aikapäiviä sitten.

        Mutta eihän tuonne kukaan fiksu veronmaksaja muuta. Nykyään Stadin ARA- tuetutkin asunnot menevätkin niille joilta ei verorahoja kaupungille heru. Jäävät nuolemaan näppejään Helskngin herrat kjn rahakkaat kovia veroja maksavat kaupunkilaiset siirtyvät muualle

        Itse muutan Portugaliin 2 vuoden päästä kun jään eläkkeelle koti sieltä jo hankittu.. Jätän pienen kesämökin tukikohteeksi Päijänteen rannalle. Se Stadista minun osaltani. Tai no Helsinki-vantaa lentokenttää lukuunottamatta.

        Eki

        Paljonkos se Stdin bujetti olikaan alijäämäinen? Jo pelkät maavuokratulot ovat yli 100Miljoonaa/vuosi. Veroäyri senkun putoaa. Mukavia eläkepäiviä si Portugaliin valitettavasti veroedut jo menivät. Halpaahan siellä on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpöhöpö. Nykybetonilla ei ole nin mitn tekemistä ilman kanssa ja nuo hiilariväitteet kertovat, että prosessissa mentiin widuralleen. 80 vuotta vanhoissa korsuissa on havaittu lujuuden kehitystä, mutta nämä 50 v kestoiän pumppubetonipaikat...?

        Minkä takia kuraa pitää pumpata jos työmaalla on nosturi ja jassikka? Nykymesuilla on betonia aivojen paikalla, kemiallisesti bet toimii parhaiten prosessin sitoessa kaiken veden eli kaman pitäis olla kuivaa eikä kuraa.

        No nyt tuli "asiantuntijan kommetti";)


    • asuntoja-tilalle

      Kenttä sileäksi vaan ja nopeasti kunnon rytinällä! Kentällä ei tee enää yhtään mitään.

      • uuttaasfalttia

        Eikö se sitten ole tarpeeksi sileä?


      • Anonyymi
        uuttaasfalttia kirjoitti:

        Eikö se sitten ole tarpeeksi sileä?

        Kiitotie todella huonossa kunnossa ,ei haittaa puretaan pois kun toiminta loppuu 31,12,2019. Kaupunki ei ala veronmaksijien rahoilla lentokenttäoperaattoriksi.
        Teki n, 2milj.€ /vuosi tappiota!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitotie todella huonossa kunnossa ,ei haittaa puretaan pois kun toiminta loppuu 31,12,2019. Kaupunki ei ala veronmaksijien rahoilla lentokenttäoperaattoriksi.
        Teki n, 2milj.€ /vuosi tappiota!

        Laskeppas huvikses et paljon sen 10 m kerroksen roudaaminen tota shaiba-maata kustantaa tsadilaisille. Ja sen muutaman tuhannen betonipaalun kiikuttaminen sen jälkeen parinsadan kilsan päästä. Varmaan tekee Hesa hyvin voittoa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laskeppas huvikses et paljon sen 10 m kerroksen roudaaminen tota shaiba-maata kustantaa tsadilaisille. Ja sen muutaman tuhannen betonipaalun kiikuttaminen sen jälkeen parinsadan kilsan päästä. Varmaan tekee Hesa hyvin voittoa?

        Et itsekään usko noita valheita!
        Betonitehdas kaupungin ytimessä on harvinaisuus
        Rudus on avannut uuden betonitehtaan Helsingin Jätkäsaareen.
        Helsingin tehdas sijaitsee Viikin kaupunginosassa, josta toimitetaan valmisbetonia asiakkaiden eri tarpeisiin. Tehdas on rakennettu vuonna 1997, ja rakentamisessa on kiinnitetty huomiota erityisesti tehtaan ympäristöystävällisyyteen.

        Betonirakenteen ekotehokkuus
        Luonnon raaka-aineista energiaa säästävä tuote

        betonirakenteen-ekotehokkuuBetonin pääraaka-aineet ovat sementti, vesi ja kiviaines. Betonin raaka-aineet otetaan maaperästä. Kalkkikiveä ja betoniin soveltuvaa kiviainesta on saatavissa rajattomasti lähes kaikkialla. Yhä suurempi osuus kiviaineksesta on murskattu kalliosta, jolla säästetään harjukiviaineksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laskeppas huvikses et paljon sen 10 m kerroksen roudaaminen tota shaiba-maata kustantaa tsadilaisille. Ja sen muutaman tuhannen betonipaalun kiikuttaminen sen jälkeen parinsadan kilsan päästä. Varmaan tekee Hesa hyvin voittoa?

        Betoni on hiilinielu
        4.6.2019
        CO2ncrete Solution tutkimushanke

        Betoniteollisuus ry:n toteuttama osahanke CO2ncrete Solution keskittyy hiilidioksidin sitoutumiseen betonirakenteisiin. CO2ncrete Solution on osa EU:n Life-ohjelmaan kuuluvaa Kohti hiilineutraaleja kuntia ja maakuntia (CANEMURE) -hanketta, jolla pyritään edistämään ilmastonmuutoksen hillinnän käytännön toimia Suomessa.

        Hankkeessa toteutetaan vuosina 2019 – 2023 lähes kaksikymmentä konkreettista ilmastonmuutoksen hillintään ja sopeutumiseen kytkeytyvää osahanketta. Hankkeessa on mukana yhteensä 22 toimijaa: kuntia ja kunnallisia organisaatioita, tutkimuslaitoksia ja yrityksiä. Hanketta koordinoi Suomen ympäristökeskus Syke.

        Useimmat betonirakenteet sitovat ilmasta hiilidioksidia koko käyttöikänsä ajan karbonatisoitumiseksi kutsutun ilmiön avulla. Ilmiössä hapan hiilidioksidikaasu reagoi sementtikiven emäksisten ainesosien kanssa niin, että hiili sitoutuu pysyvästi betoniin. Tutustu ilmiöön ja tutkimushankkeeseen paremmin sivulla: https://concretesolution.fi/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et itsekään usko noita valheita!
        Betonitehdas kaupungin ytimessä on harvinaisuus
        Rudus on avannut uuden betonitehtaan Helsingin Jätkäsaareen.
        Helsingin tehdas sijaitsee Viikin kaupunginosassa, josta toimitetaan valmisbetonia asiakkaiden eri tarpeisiin. Tehdas on rakennettu vuonna 1997, ja rakentamisessa on kiinnitetty huomiota erityisesti tehtaan ympäristöystävällisyyteen.

        Betonirakenteen ekotehokkuus
        Luonnon raaka-aineista energiaa säästävä tuote

        betonirakenteen-ekotehokkuuBetonin pääraaka-aineet ovat sementti, vesi ja kiviaines. Betonin raaka-aineet otetaan maaperästä. Kalkkikiveä ja betoniin soveltuvaa kiviainesta on saatavissa rajattomasti lähes kaikkialla. Yhä suurempi osuus kiviaineksesta on murskattu kalliosta, jolla säästetään harjukiviaineksia.

        Roihussa siis vieressä on ollut betoniASEMA vuodesta metro ja Viikissä tosiaan 12 vuotta. Siis ASEMA. Huimaa rakettitiedettä tuo veden soran ja sementin sekoitus jos näitä toimittajia uskoo. Omakotipuolella onneksi saa sotkea ihan itte ja naapurin inssi voi antaa luvan holviinkin, siitä pitää olla toki dokumentit seuraavat sata vuotta. Perusseoksilla 1:3:3 betoni on yleensä lujempaa kuin kaupan kama, semua on ihan hitosti ja suunnittelulujuus on luokkaa vankka. Muinaista holvisääntöä voi kiertää kuten kaikki tilaamalla valmislaatat.

        Rakettitiedettä voi kiertää tuntemalla jonkun tekujätkän tai käyttämällä bambinon amiksessa. Molemmat osaavat kertoa semua myyvän rautakaupan osoitteen,


      • Anonyymi

        Ei niin, mina haluu uutta kotii malmi. 5 lasts js pienet huone yksi lapdi kehiystvsmms js mies aja busi ei riitä raha ei saa iso koti jossa rullatoli liikuu


      • Anonyymi

        Kyllä on Vahvasti hiipunut vuosien mittaan .2018 operaatiot 30,800- ja 2008 yli 98,000 operaatiota.


    • swrtwrtrterterer

      Pienen ryhmän muodostavien lentokoneleikkijöiden takia ei ole mitään syytä pitää lentokenttää keskellä Helsinkiä Suomen kalleimmalla tonttimaalla, jumalauta. Menkööt Vihtiin tai Hyvinkäälle leikkimään lentokoneillaan.

      • Anonyymi

        Näin luulisi kaikkien yhteiseen hyvään pyrkivän ajattelevan, mutta eliitti haluaa päästä leikkimään lentokoneillaan yhdeltä Helsingin keskeisimmältä paikalta, Malmilta osin muiden kustannuksella.


    • Anonyymi

      Missään nimessä muuten lentokentän ei tarvitsisi olla malmilla mutta kun se nyt on siellä.
      Lentoharrastajia ei taatusti haittaa vaikka lentokenttä olisi 100km päässä pk-seudulta, ei mikään iso matka ajaa kun autolla kuitenkin sinne kentälle menevät. Mutta uuden lentokentän perustaminen muualle voi olla aika mahdoton rasti?

      Sitä saa ihmetellä että miksi ihmeessä on pakko rakentaa tuonne.
      Samaa saa ihmetellä muuallakin toisinaan että missä joillakin on jokin harrastusalue niin eikö sinne pidä rakentaa kun alue on ns valmiiksi raivattu ja yllätys ei sijaitse 100km päässä pk-seudulta vaan siellä missä ihmisetkin asuu ja elää. Kuten pienvene satamathan on myös jatkuvasti jonkun rakentamisen uhan alla.

    • Anonyymi

      Ilmailupiireillä on suhteita ja vaikutusvaltaa. Tämä on ainoa mahdollinen selitys sille, että ovat näinkin pitkään pystyneet sabotoimaan kaupungin luontaista kehittymistä ja säilyttämään Malmin lentokentän turhanpäiväisessä pörräyskäytössä.

      Kentän ympäristössä ovat tuhannet ihmiset joutuneet vuositolkulla sietämään noiden häikäilemättömien minä-minä-fanaatikkojen aiheuttamaa melusaastetta.

      Yleensä en vihreiden hankkeita kannata, mutta minusta on täysin selvää, että kentän toiminta on parasta lopettaa ja toiminnot siirtää pois ihmisten ilmoilta. Jätettäköön sitten se "historiallisesti korvaamaton" lentoasemarakennus paikoilleen, ja laitettakoon sen kupeeseen tilat ilmailumuseolle. Muut maat ihmisten asuinkäyttöön, pois turhanpörrääjiltä.

      • Anonyymi

        Kentän vierellä me kaikki asukkaat nautimme ilmailusta ja pienkonetokminnasta. En tunne yhtäkään ihmistä tällä alueella joka vastustaa kentän säilymistä. Pienkoneet eivät pidä meteliä huom!

        Rajavartiolaitos on operoinut kentältä käsin nopeasti, ja valvottavaa rajaa on runsaasti maalla ja merellä. Ikävä kyllä kaupunki hääti nekin jo pois Malmilta.

        Mutta kun tuntuu että ihmiset eivät oikeasti tiedä mitä tuolla tapahtuu, katsokaa tämä:

        https://m.youtube.com/watch?feature=youtu.be&v=hkc1vKpFD7g

        Partiolainen


      • Anonyymi

        Et siis ymmärrä historiaa ja kulttuuriarvoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kentän vierellä me kaikki asukkaat nautimme ilmailusta ja pienkonetokminnasta. En tunne yhtäkään ihmistä tällä alueella joka vastustaa kentän säilymistä. Pienkoneet eivät pidä meteliä huom!

        Rajavartiolaitos on operoinut kentältä käsin nopeasti, ja valvottavaa rajaa on runsaasti maalla ja merellä. Ikävä kyllä kaupunki hääti nekin jo pois Malmilta.

        Mutta kun tuntuu että ihmiset eivät oikeasti tiedä mitä tuolla tapahtuu, katsokaa tämä:

        https://m.youtube.com/watch?feature=youtu.be&v=hkc1vKpFD7g

        Partiolainen

        Kaupunki mitään häätänyt. Raja nyt Hki/Vantaalla nykyaikasissa tiloissa jossa keskitetty huolto.Säästöt miljoonia! Valhetta että "Kentän vierellä me kaikki asukkaat nautimme ilmailusta ja pienkonetokminnasta. En tunne yhtäkään ihmistä tällä alueella joka vastustaa kentän säilymistä. Pienkoneet eivät pidä meteliä huom! " Tämä varmaan ilmailuharrastajan mielipide,asukkat toista mieltä:

        LÄNSI-SUOMEN LUPAPÄÄTÖS YMPÄRISTÖLUPAVIRASTO:29. ja 24 muuta muistuttajaa. Muistuttajat vaativat hakemuksen hylkäämistä. Muistuttajat kokevat erityisen haitalliseksi lentoaseman melun. Lentokoneiden melu kantautuu myös sisätiloihin. Muistuttajat toteavat, että valumavesien ohjaaminen avo-ojaan on ympäristöriski
        26. ja 27. Muistuttajat vaativat, että lisääntyneiden ja yhä lisääntyvien ympäristöhaittojen vuoksi Finavialle ei tule myöntää lupaa liikennemäärien kasvattamiselle. Muistuttajat vaativat muun muassa seuraavia toimenpiteitä: - pahimmille melualueille tulisi asentaa kiinteät melumittausasemat - meluisimpien koneiden käyttö tulisi kieltää - ilman lennonjohtoa lentäminen tulee kieltää - matalalla lentäminen tulisi kieltää - kenttätoimintojen meluvaikutuksia pitäisi vähentää esim. meluaidoin
        Näitä riittää...


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Kuten oon jo aikasemminkin todennut: Suomen - ellei jopa koko maailman - suurin ympäristökatastrofi on nimenomaan vihreät! Koska: Missäs kaupungissa se nyt mahtoikaan olla koko Suomen vihrein kaupunginvaltuusto?

      • Anonyymi

        Lentoharrastajat luonnonsuojelun asilla
        Luonnonsuojelua? Malmin valvomattomalla lentopaikalla elikorpikentällä.
        > Katja Pellikka
        Tattarisuon ojavesinäytteiden ja Helsingin purojen haitta-ainetulokset

        > Longinojan merkittävin sivuoja on Malmin pienlentokentän suunnalta
        > laskeva Lentokentänoja.
        > Lentokentänojalla ei kuitenkaan ole kaikki hyvin. Sen sedimentissä
        > lyijyn,
        > nikkelin, sinkin, kuparin, kadmiumin ja arseenin pitoisuus oli korkeampi
        > kuin Longinojan latvoilla tai pääuomassa. PAH- ja PCB-yhdiste- sekä
        > torjunta-ainepitoisuudet olivat sentään pieniä.
        > Haitallisimman organotinayhdisteen, tributyylitinan, pitoisuus oli
        > suurin
        > Lentokentänojassa.Joka laskee Taimenpuro Longinojaan!
        > Johtuu ilmeisesti nykyisestä lentotoiminnasta.
        > Metalleista erityisesti kadmiumin ja nikkelin liukoiset pitoisuudet olivat Lentokentänojassa muita ojavesiä huomattavasti korkeampia. Nikkelin pitoisuus oli melko korkea ja sillä saattaa olla kielteisiä vaikutuksia esimerkiksi kaloihin. Lentokentänojan korkeat nikkeli- ja kadmiumpitoisuudet ovat todennäköisesti peräisin lentokenttäalueen maaperästä.
        Saatuttaminen lopetettava välittömästi ja maa-alueet puhdistettava.


    • Anonyymi

      No täkin vielä! Onneksi kohta loppuu.
      >2.6. Alueen luontoarvot

      Helsinki-Malmin lentopaikka on suurimmalta osaltaan niittybiotooppia, jollaiset ovat tehokkaan maatalouden aikakaudella käyneet harvinaisiksi. Kenttäalueella tavataan useita EU:n lintudirektiivin liitteessä 1 mainittuja lajeja, jotka on luetteloitu kansainväliseen IUCN:n uhanalaisten lajien punaiseen listaan, mm. äärimmäisen uhanalainen heinäkurppa (Gallinago media), jonka syyslaskennassa vuonna 2014 tehtiin Suomen ennätys, 10 yksilöä.

      Suomen Luonnosuojeliitto:
      Niittotyöt koituvat yhä monen nuoren ruisrääkän kohtaloksi, sillä heinikossa ruokailevat poikaset silpoutuvat usein niittokoneiden teriin. Nykyinen operaattori on velvollinen niittämään kenttäalueen lentoturvallisuuden vuoksi. Viimeisimmässä 2015 PUOLUEETTOMASSA lintukartoituksessa enää 1 yksilö!Ovat ilmeisesti siirtyneet Viikin Lintukeitaaseen jossa saavat olla Melultakin rauhassa.Useita poikasia on vuosikymmenten aikana silpoutunut leikkurien teriin!

      • Anonyymi

        Bullshittiä puhetta! Etpä tiedä todellisuudesta tuon taivaallista, tuskin koko kentällä käynytkään. 😆


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Bullshittiä puhetta! Etpä tiedä todellisuudesta tuon taivaallista, tuskin koko kentällä käynytkään. 😆

        Bullshittiä on stikattu kentän kannattajien toimesta vuosia nyt alkaa Totuus valkenemaan ja kenttä boseen. En oli vielä käynyt kun on aidattu ja en ole virkistyspörrääjä kuten sinä!
        Ensivuonna käyn kyllä kun aidat on poistettu. On muuten nytkin bosessa kuten eilenkin.

        Nupponen, K. 2019: Viheryökkösen esiintymisselvitys Helsingin Malmin lentokentällä vuonna 2019. –Faunatican raportteja 61/2019. 26s.

        Viheryökkösen populaatioMalmin lentokentälläon melko niukka, eikä lajin tilanne ole parantumassa elinpaikan tilan tai sen lähivuosina nähtävissä olevan kehityksen perusteella. Vaikka jokainen uhanalaisen lajin esiintymä onkin periaatteellisella tasolla tärkeä,mutta Malmin viheryökkösesiintymän häviämisellä ei olisi merkitsevää vaikutusta lajin suotuisaan suojelutasoon.Monistaaiemmista maininnoista poiketen viheryökkönen ei ole erityisesti suojeltava laji. Malmin lentokentän alueella ei siten ole sellaisia huomionarvoisten perhoslajien esiintymiä, jotka tulisilakisääteisesti huomioida kaavasuunnittelussa.Kokonaisuutena Malmin lentokentän perhoslajisto suhteutettuna alueen pinta-alaan on yllättävänkin tavanomainen ja vähälajinen, mikä todennäköisesti johtuu savimaasta, niittyjen liiallisesta rehevöitymisestä ja maanpinnan umpeutumisesta.
        Viheryökkösen ’suojelustatus’on nykyisin se, että laji on uusimmassa uhanalaisuusarviossa (Nupponen ym. 2019)erittäin uhanalaiseksi(EN).Laji eikuitenkaan ole erityisestisuojeltava (Kemppainen 2013;ks.LIITE3).Viheryökkönentai mikään muukaanMalmin lentokentällä tällä hetkellä elävän perhoslajin esiintymäei aiheutaluonnonsuojelulakiin perustaviasyitä maankäytöönrajoituksiatai edes tarvetta huomioidakyseitäesiintymiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Bullshittiä on stikattu kentän kannattajien toimesta vuosia nyt alkaa Totuus valkenemaan ja kenttä boseen. En oli vielä käynyt kun on aidattu ja en ole virkistyspörrääjä kuten sinä!
        Ensivuonna käyn kyllä kun aidat on poistettu. On muuten nytkin bosessa kuten eilenkin.

        Nupponen, K. 2019: Viheryökkösen esiintymisselvitys Helsingin Malmin lentokentällä vuonna 2019. –Faunatican raportteja 61/2019. 26s.

        Viheryökkösen populaatioMalmin lentokentälläon melko niukka, eikä lajin tilanne ole parantumassa elinpaikan tilan tai sen lähivuosina nähtävissä olevan kehityksen perusteella. Vaikka jokainen uhanalaisen lajin esiintymä onkin periaatteellisella tasolla tärkeä,mutta Malmin viheryökkösesiintymän häviämisellä ei olisi merkitsevää vaikutusta lajin suotuisaan suojelutasoon.Monistaaiemmista maininnoista poiketen viheryökkönen ei ole erityisesti suojeltava laji. Malmin lentokentän alueella ei siten ole sellaisia huomionarvoisten perhoslajien esiintymiä, jotka tulisilakisääteisesti huomioida kaavasuunnittelussa.Kokonaisuutena Malmin lentokentän perhoslajisto suhteutettuna alueen pinta-alaan on yllättävänkin tavanomainen ja vähälajinen, mikä todennäköisesti johtuu savimaasta, niittyjen liiallisesta rehevöitymisestä ja maanpinnan umpeutumisesta.
        Viheryökkösen ’suojelustatus’on nykyisin se, että laji on uusimmassa uhanalaisuusarviossa (Nupponen ym. 2019)erittäin uhanalaiseksi(EN).Laji eikuitenkaan ole erityisestisuojeltava (Kemppainen 2013;ks.LIITE3).Viheryökkönentai mikään muukaanMalmin lentokentällä tällä hetkellä elävän perhoslajin esiintymäei aiheutaluonnonsuojelulakiin perustaviasyitä maankäytöönrajoituksiatai edes tarvetta huomioidakyseitäesiintymiä.

        Siis Kuokkaa kenttään jo.


      • Anonyymi

        Linnut ovat lentokentällä turvallisuusriski.


    • Anonyymi

      Malmin pellolle eivät ole laskeutuneet kuin Kempeleen pikkuhitlerit.

      • Anonyymi

        Kohta eivät nekään.
        Malmin lentokentän lentoasemarakennukselle, lentokonehallille sekä autotallille on laadittu asemakaavan muutos, jossa rakennukset suojellaan kaupunkikuvallisesti, rakennustaiteellisesti ja historiallisesti arvokkaina rakennuksina. Kaavamuutoksesta tehty valitus hylättiin hallinto-oikeudessa ja suojelukaava on nyt lainvoimainen.

        Asemakaavan muutos varmistaa kulttuurihistoriallisesti ja rakennustaiteellisesti tärkeiden rakennusten säilymisen ja mahdollistaa niille uuden käyttötarkoituksen.

        Tavoitteena on rakennusten mahdollisimman monipuolinen käyttö. Rakennuksiin saa sijoittaa julkisia palvelutiloja, liike-, toimisto-, opetus-, varasto- ja näyttelytiloja, kokoontumistiloja, kahvila- ja ravintolatiloja tiloja sekä liikunta- ja vapaa-ajan toimintaa .

        Ei auttanut itku eikä valitus. Totuus voitti tarinat!


    • Anonyymi

      Sirius Sport Resort lopetti toimintansa Pyhtäällä, ilmoitti putiikki itse facebookissa 18.6.
      Surffi-leijuntapömpeli avattiin 1.7.2013, joten venäläisillä ehtikin olla lähes kuusi vuotta jalat tukevasti ilmassa. Jokainen toimintavuosi tuotti tappiota. Uutiskärjet ovat mm. Kouvolan Sanomien ja Kymen Sanomien nettinumeroissa ja koko jutut printtinumeroissa tänään 19.6.2019.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Tuli "tonttiin" jo toukokuussa vaurioitui pahasti ,ei lennä enää ainakaan malmin korpikentällä.


    • Tässä se nyt lentää! Katso Volocopter-lentotaksin ensimmäinen lento Helsinki-Vantaalla.
      Suomessa Volocopterin luvataan tulevan liikenteeseen vuoteen 2030 mennessä.
      – Myös Suomessa, ehdottomasti, Volocopterin tekninen johtaja Jan Hendrik Boelens lupaa.

      ANS:n Pasi Nikama sanoo, että Volocopetrin lupaus lentotoiminnan aloittamisesta Suomessa ennen vuotta 2030 on uskottava.

      – On muitakin drone-taksiyrittäjiä, jotka tekevät testejä ja kun heitä seuraa, niin ne kehittyvät koko ajan ja luotettavuus paranee. Sitten on tietysti kysymykset, mitkä pitää ratkaista. On tullimääräykset ja matkustajamääräykset. Jos ulkomainen matkustaja tulee Schengenin ulkopuolelta Suomeen, niin se ei varmaan käy ihan niin, että nousee Volocopteriin ja lähtee eteenpäin, vaan jotain pitää tehdä siinä välilläkin.

      Volocopterilta ei vielä kerrota, onko yhtiö neuvottelemassa Finavian kanssa lentotoiminnasta Helsinki-Vantaalta.
      Lennot Helsinki-Vantaalta Helsinkiin tuskin ovat ensimmäisten kaupunkien joukossa, sillä Volocopterilla lennetään aluksi vain päivänvalossa.

    • Anonyymi

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/15994365/quotvilliyrttien-keruuquot-on-veroparatiisimonopolien-raaka-aineen-hankintaa-ja-luonnon-tuhoamista#comment-98883218

      Kyllä YKSIPUOLUEJÄRJESTELMÄ rikkaiden lentokentät suojelee, mutta siihenpä se sitten jääkin.

      Ihmiset ja luonto Suomessa, on nyt myyty, äärioikeiston järjestäytyneiden veroparatiisimonopolien tuhottaviksi.

      Kansalaiset tehty voimattomiksi köyhyyteen pakottamalla, etteivät voi edes äänestämällä, enää vaikuttaa omiin asioihinsa ja heitä koskeviin päätöksiin.

      SUOMI ON NYT ÄÄRIOIKEISTOLAINEN DIKTATUURI - Unkariakin pahempi, sillä täällä on ovelampi ja kierompi, paljon väkivaltaisempi veroparatiisirikollisten korruptoima porukka vallassa.

    • Anonyymi

      Lupaus lentää Suomessa herätti vääriä toiveita

      Volocopterin torstainen lupaus innosti monet suomalaiset jo pohtimaan, missä päin pääkaupunkiseutua yhtiön lentotaksit alkavat liikennöidä. Sosiaalisessa mediassa moni ehdotti Malmin kenttää lentotaksien kotipaikaksi.

      Valitettavasti Volocopteria Helsinki ei taida alkuvuosina suuremmin kiinnostaa.

      Se tiedetään, että Volocopterin delegaatio kävi lyhyesti tapaamassa Suomessa lentokenttiä hallinnoivan Finavian väkeä, mutta tapaaminen oli enemmän käyntikorttien vaihtoa tarjonnut kohteliaisuus kuin neuvottelutunnustelu.

      Volocopterista täytyy tietää, että yhtiö ei myy yksittäisiä taksikoneita, vaan tarjoaa ainoastaan kokonaispaketin, johon liittyy oma lentokenttäalusta Voloport. Kuulostaa ufolta, ja niin se vähän onkin.
      Käytännössä yhtiön pitää tuoda Voloportiin isoja määriä koptereita, jotta touhussa on taloudellista järkeä.

      Ei Malmin korpikentälle.
      Voloportissa akkukäyttöisiä koptereita ei ladata, vaan laskeuduttuaan laite jatkaa matkaansa liukuhihnaa pitkin Voloportin uumeniin, jossa siihen vaihdetaan luukun kautta tuore akku parissa minuutissa.

      Malmin kentästä Helsingissä ei voisi tulla Volocopterille tukikohtaa, sillä yhtiön strategian mukaan Voloportin on sijaittava suoraan kansainvälisen lentokentän kyljessä, jotta lentotaksiliikenteen tärkein kriteeri eli lennoilta saapuvien matkustajien aikasäästö voisi toteutua.

    • Anonyymi

      Miksi pääradan varrella olevat seudut eivät kelpaa asuttamiseen?

      Pitäisi ajatella lastenlapsia ja seuraavia jälkipolvia sen suhteen, miltä kaupunki näyttää, eikä aina sitä rakkainta grynderiä.

    • Anonyymi

      Se melusaastetta levittävä alue on muutettava asuinalueeksi.
      Ei ole mitään järkeä pitää lentokenttää keskellä kaupunkia. Kyllä jokainen tietää, että lentokoneet aiheuttaa kovaa melua.

      Ei ole Helsingin kaupungin velvollisuus, pitää pystyssä, pienen eliitti joukon harrastukseen liittyvää lentokentää.

      Pienkentän voi harrastajat pystyttää johonkin muualle, josta ei ole haittaa.

      • Anonyymi

        Tämän pienen porukan harrastuksiin palaa yli 2 miljoonaa € vuodessa veronmaksajien rahoja. Helsinkiläisten verorahoja.

        Onhan se ihan selvä että tämä hyvin pieni harrastaja porukka vastustaa kentän lopettamista. Tekee kaikkensa vaikuttaakseen ihmisten tunteisiin. Toivottavasti järki voitaa ja kenttä lopetetaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämän pienen porukan harrastuksiin palaa yli 2 miljoonaa € vuodessa veronmaksajien rahoja. Helsinkiläisten verorahoja.

        Onhan se ihan selvä että tämä hyvin pieni harrastaja porukka vastustaa kentän lopettamista. Tekee kaikkensa vaikuttaakseen ihmisten tunteisiin. Toivottavasti järki voitaa ja kenttä lopetetaan.

        Kun et tiedä asioista tuon taivaallista niin kannattaa olla ihan hiljaa.


    • Anonyymi

      lueelle suunnitellaan isoa betonilähiötä, jopa 25 000 asukkaan aluetta. Ottamatta kantaa alueen historia- ja luontoarvoon, on selvääkin selvempi että rakentaminen tuolle alueelle on hemmetin kallista. Ja epäekologista!

      Sementti on yksi suurimmista ilmastopahiksista: se aiheuttaa jopa viisi prosenttia kaikista maailman hiilidioksidipäästöistä. Vertailun vuoksi: paljon parjatun lentoliikenteen osuus on tätä pienempi, noin kaksi–kolme prosenttia.

      Lähde: https://yle.fi/uutiset/3-9901767

      t. Rakennusinssi

      • Anonyymi

        Turha lentokenttä helvettiin ja maahanmuuttajille asuntoja tilalle. Hyvä!


      • Anonyymi

        Betoni on hiilinielu.
        CO2ncrete Solution tutkimushanke

        Betoniteollisuus ry:n toteuttama osahanke CO2ncrete Solution keskittyy hiilidioksidin sitoutumiseen betonirakenteisiin. CO2ncrete Solution on osa EU:n Life-ohjelmaan kuuluvaa Kohti hiilineutraaleja kuntia ja maakuntia (CANEMURE) -hanketta, jolla pyritään edistämään ilmastonmuutoksen hillinnän käytännön toimia Suomessa.

        Hankkeessa toteutetaan vuosina 2019 – 2023 lähes kaksikymmentä konkreettista ilmastonmuutoksen hillintään ja sopeutumiseen kytkeytyvää osahanketta. Hankkeessa on mukana yhteensä 22 toimijaa: kuntia ja kunnallisia organisaatioita, tutkimuslaitoksia ja yrityksiä. Hanketta koordinoi Suomen ympäristökeskus Syke.

        Useimmat betonirakenteet sitovat ilmasta hiilidioksidia koko käyttöikänsä ajan karbonatisoitumiseksi kutsutun ilmiön avulla. Ilmiössä hapan hiilidioksidikaasu reagoi sementtikiven emäksisten ainesosien kanssa niin, että hiili sitoutuu pysyvästi betoniin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Betoni on hiilinielu.
        CO2ncrete Solution tutkimushanke

        Betoniteollisuus ry:n toteuttama osahanke CO2ncrete Solution keskittyy hiilidioksidin sitoutumiseen betonirakenteisiin. CO2ncrete Solution on osa EU:n Life-ohjelmaan kuuluvaa Kohti hiilineutraaleja kuntia ja maakuntia (CANEMURE) -hanketta, jolla pyritään edistämään ilmastonmuutoksen hillinnän käytännön toimia Suomessa.

        Hankkeessa toteutetaan vuosina 2019 – 2023 lähes kaksikymmentä konkreettista ilmastonmuutoksen hillintään ja sopeutumiseen kytkeytyvää osahanketta. Hankkeessa on mukana yhteensä 22 toimijaa: kuntia ja kunnallisia organisaatioita, tutkimuslaitoksia ja yrityksiä. Hanketta koordinoi Suomen ympäristökeskus Syke.

        Useimmat betonirakenteet sitovat ilmasta hiilidioksidia koko käyttöikänsä ajan karbonatisoitumiseksi kutsutun ilmiön avulla. Ilmiössä hapan hiilidioksidikaasu reagoi sementtikiven emäksisten ainesosien kanssa niin, että hiili sitoutuu pysyvästi betoniin.

        Kun lentosaastus loppuu ilmanlaatukin paranee.
        https://yle.fi/uutiset/3-8991704


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Betoni on hiilinielu.
        CO2ncrete Solution tutkimushanke

        Betoniteollisuus ry:n toteuttama osahanke CO2ncrete Solution keskittyy hiilidioksidin sitoutumiseen betonirakenteisiin. CO2ncrete Solution on osa EU:n Life-ohjelmaan kuuluvaa Kohti hiilineutraaleja kuntia ja maakuntia (CANEMURE) -hanketta, jolla pyritään edistämään ilmastonmuutoksen hillinnän käytännön toimia Suomessa.

        Hankkeessa toteutetaan vuosina 2019 – 2023 lähes kaksikymmentä konkreettista ilmastonmuutoksen hillintään ja sopeutumiseen kytkeytyvää osahanketta. Hankkeessa on mukana yhteensä 22 toimijaa: kuntia ja kunnallisia organisaatioita, tutkimuslaitoksia ja yrityksiä. Hanketta koordinoi Suomen ympäristökeskus Syke.

        Useimmat betonirakenteet sitovat ilmasta hiilidioksidia koko käyttöikänsä ajan karbonatisoitumiseksi kutsutun ilmiön avulla. Ilmiössä hapan hiilidioksidikaasu reagoi sementtikiven emäksisten ainesosien kanssa niin, että hiili sitoutuu pysyvästi betoniin.

        Menikö sementtisedällä kemiat sekaisin? Betoni silikoituu koko elinikänsä, 80 vuotta nuoret salpalinjan betonit saattavat saada lisälujuutta 5 cm pintaansa siinä kun 5 cm syvempi kura tuplaa lujuutensa... käy katsomassa vaikka Taavetin testikorsua tai Klamila itäistä RT-asemaa, jälkimmäisen siipimuuriin on ladottu 50-luvulla kaikkea mikä putkesta lähtee. Siellä se on...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Betoni on hiilinielu.
        CO2ncrete Solution tutkimushanke

        Betoniteollisuus ry:n toteuttama osahanke CO2ncrete Solution keskittyy hiilidioksidin sitoutumiseen betonirakenteisiin. CO2ncrete Solution on osa EU:n Life-ohjelmaan kuuluvaa Kohti hiilineutraaleja kuntia ja maakuntia (CANEMURE) -hanketta, jolla pyritään edistämään ilmastonmuutoksen hillinnän käytännön toimia Suomessa.

        Hankkeessa toteutetaan vuosina 2019 – 2023 lähes kaksikymmentä konkreettista ilmastonmuutoksen hillintään ja sopeutumiseen kytkeytyvää osahanketta. Hankkeessa on mukana yhteensä 22 toimijaa: kuntia ja kunnallisia organisaatioita, tutkimuslaitoksia ja yrityksiä. Hanketta koordinoi Suomen ympäristökeskus Syke.

        Useimmat betonirakenteet sitovat ilmasta hiilidioksidia koko käyttöikänsä ajan karbonatisoitumiseksi kutsutun ilmiön avulla. Ilmiössä hapan hiilidioksidikaasu reagoi sementtikiven emäksisten ainesosien kanssa niin, että hiili sitoutuu pysyvästi betoniin.

        Useimmat betonirakenteet sitovat ilmasta hiilidioksidia koko käyttöikänsä ajan karbonatisoitumiseksi kutsutun ilmiön avulla. Ilmiössä hapan hiilidioksidikaasu reagoi sementtikiven emäksisten ainesosien kanssa niin, että hiili sitoutuu pysyvästi betoniin

        Höpö. Höpönhöpö ja höp. Katso alempaa.


      • Anonyymi

        Ei paha..Betoni on maailman käytetyin rakennusmateriaali. Rakennustekniikan professoriVesa Penttala (siirryt toiseen palveluun)laski, että maailman betonituotannolla voitaisiin rakentaa kolme metriä leveä ja kolme metriä korkea silta maasta kuuhun joka vuosi.

        Suomessa betoninvalmistuksesta syntyy hieman yli yksi prosentti kaikista hiilidioksidipäästöistä. Maailmassa vastaava luku on noin viisi prosenttia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Useimmat betonirakenteet sitovat ilmasta hiilidioksidia koko käyttöikänsä ajan karbonatisoitumiseksi kutsutun ilmiön avulla. Ilmiössä hapan hiilidioksidikaasu reagoi sementtikiven emäksisten ainesosien kanssa niin, että hiili sitoutuu pysyvästi betoniin

        Höpö. Höpönhöpö ja höp. Katso alempaa.

        Höpö kö? Betoni on maailman käytetyin rakennusmateriaali. Rakennustekniikan professoriVesa Penttala (siirryt toiseen palveluun)laski, että maailman betonituotannolla voitaisiin rakentaa kolme metriä leveä ja kolme metriä korkea silta maasta kuuhun joka vuosi.

        Suomessa betoninvalmistuksesta syntyy hieman yli yksi prosentti kaikista hiilidioksidipäästöistä. Maailmassa vastaava luku on noin viisi prosenttia.


    • Anonyymi

      Siinä samalla tuhoutuu Longinojan lohikanta kun grynderit pilaavat ympäristön rakentaessaan hometaloja korkeaan hintaan sille suolle.

      • Anonyymi

        Se on jo tuhottu virkispörrääjien toimesta.
        Luonnonsuojelua? Malmin valvomattomalla lentopaikalla.
        Katja Pellikka.
        Tattarisuon ojavesinäytteiden ja Helsingin purojen haitta-ainetulokset

        Longinojan merkittävin sivuoja on Malmin pienlentokentän suunnalta
        laskeva Lentokentänoja.
        Lentokentänojalla ei kuitenkaan ole kaikki hyvin. Sen sedimentissä
        lyijyn,
        nikkelin, sinkin, kuparin, kadmiumin ja arseenin pitoisuus oli korkeampi kuin Longinojan latvoilla tai pääuomassa. PAH- ja PCB-yhdiste- sekä
        torjunta-ainepitoisuudet olivat sentään pieniä.
        Haitallisimman organotinayhdisteen, tributyylitinan, pitoisuus oli suurin Lentokentänojassa.
        Joka laskee Taimenpuro Longinojaan!
        Johtuu ilmeisesti nykyisestä lentotoiminnasta.
        Metalleista erityisesti kadmiumin ja nikkelin liukoiset pitoisuudet olivat Lentokentänojassa muita ojavesiä huomattavasti korkeampia. Nikkelin pitoisuus oli melko korkea ja sillä saattaa olla kielteisiä vaikutuksia esimerkiksi kaloihin. Lentokentänojan korkeat nikkeli- ja kadmiumpitoisuudet ovat todennäköisesti peräisin lentokenttäalueen maaperästä.


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Malmin lentokenttä pitää ennallistaa suoksi.

    • Anonyymi

      Betonin hiilinielu on hassu sana. Yksi osa sementtiä on kalkkikivi, josta kolmannes on hiilidioksidia ja vaikka prosessia uunissa paistaisi, niin C02 leijailee huuthittoon. Vastoin betteollisuuden levittämää harhaa C02 ei sitoudu takaisin betoniin, bet sideaine on silikaattien seos. Kalkkilaastin sideaine taasen tarvitsee hiilihappoa, vanhoissa muurausprojekteissa edistettiin laastin kuivumista polttamalla kynttilöitä tms puolivalmiissa tiloissa, kalkki haluaa palata kalkkikiveksi eli hiilihapon suolaksi.

    • Anonyymi

      Betonin lujuuskehityksessä referoidaan usein 80 vuotta vanhoja korsuja.
      Ei huono, Virolahdelta Miehikkälään korsut valettiin silikaattipitoisesta runkoaineesta. Rapakivestä, joka on lujempaa kuin nimensä antaa ymmärtää. Otetaanpa verrokiksi vaikka Kerimäen kiillegneissistä valettu korsu, silloinen mitoitusammus 203 mm uppoaa kuin juustoon Kerimäellä mutta Virolahdella pintaan tulee metrin kuoppa. Sota-aikana tuostakin olisi tullut negatiivinen kraateri sisälle. mutta nykyään ei tule. Samainen 203 mm uppoaa edelleen kuin juustoon Kerimäellä. mutta naapurin järein 254 mm kuti räjähtää katossa Virolahdella, miehistö voi kärsiä alipaineesta mutta elää. 5 min päästä T-80 kuolee korsumiehistön täsmäiskussa.

    • Anonyymi

      ...30 tuhatta asuntoa ja malmin kaupunginosan suuriharppaus parempaan kaupunki infraan. Kenttä keskellä pääkaupunkia on tarpeeton asia ja kenttä sinällään vaarallinen ja turha asia. Uusi kenttä rakennetaan ja voidaan huomioida kaikki varakenttä tarpeet ja valtion tarpeet. Kenttää ja sen tarpeellisuutta ei voida perustella millään tavoin järkevästi. Muutaman kymmenen ihmisen inttäjä sakki jaksaa vatkuttaa kentästä. ex.pääministerin kaltaiset haihattelijat tukivat kenttää. Kepulaiseen tyyliin, puututaan asioihin jotka eivät koske itseä kepulaista..

      • Anonyymi

        Sieltä lähtee koulutus muille kentille .Kentältä ei ole pariin päivään voinut sään vuoksi operoida ja eihän sinne millään rahtikoneilla muutenkaan eli se siitä "huoltovarmuudesta ja varakentästä"
        YLE: Aeropole flight training -lentokoulun toimitusjohtaja Mikko Riepula sanoo, että koulu aikoo hajauttaa toimintaansa entisestään.
        Tulemme toimimaan vahvasti Tampere-Pirkkalassa ja Lahti-Vesivehmaalla, jossa meillä on jo isot investointiprojektit käynnissä, Riepula sanoo.
        atrian lentäjäkoulutus siirtyi jo pari vuotta sitten Pirkkalaan. Pyhtäälle rakennettu uusi kenttä kiinnostaa toimijoita. Myös Mäntsälässä on aloitettu kenttäprojekti, mutta toteutuessaan sieltä voisi yva-arvion mukaan lentää aikaisintaan vuonna 2023.

        Malmin pitkäikäisin koulu rakentaa koulukoneilleen uutta kotia Nummelan kentälle Vihtiin.
        Nummelasta soitettiin pari vuotta sitten, että voisimmeko tulla sinne. Sanoin että tottakai, kertoo BF-Lennon koulutuspäällikkö Mark Baker.
        ontti on Bakerin mukaan vuokrattu ja uuden lentokonhallin rakentaminen alkaa jo tällä viikolla.


    • Anonyymi

      "Johtavan kansainvälisen suunnittelu- ja konsultointialayrityksen Rambollin tekemä selvitys sisälsi Malmin kentän osalta kolme kairausta. Niistä kaikista saatiin ”erittäin suuren happamoitumisriskin” sisältäviä savinäytteitä, joissa ”rikkipitoisuus oli suuri, happamoituminen nopeaa”.
      Toistaiseksi ei ole tiedossa, kuinka syvälle ja laajalle alueelle tuo vaarallinen savi on muodostunut. Yhdessä kairauspisteessä hapan sulfaattimaa ulottui yli viiden metrin syvyyteen. Ramboll on jättänyt kaupungille tarjouksen tarkemmista tutkimuksista."
      Nyt on tutkittu useasti:MALMIN LENTOASEMANKAAVARUNGON ALUEPILAANTUNEISUUDENSEURANTATUTKIMUS RAMBOLL
      Näytteenoton havainnotTutkimuksen aikana tehdyissä kairauksissa havaittiin vain vähän merkkejä pilaantuneisuudestatai maaperässä olevista jätejakeista.Valtaosassa kairauksista todettiin luonnontilainen, tiivis luonnollinen savikerros ohuehkon pinta-maakerroksen (n. 0-1 m) alapuolella. Peltoalueella tutkimusalueen pohjoisosassa pisteissäPV301-303 havaittiin ohuelti humusta, jonka alta alkoi luonnollinen savikerros. Pisteessä PV317maaperä arvioitiin hiekkamoreeniksi eikä savea havaittu.Alueen itälaidassa Tattarisuon teollisuusalueen reunassa sijaitsevassa pisteessä PV308 havaittiinmurske-/louhetäyttökerroksen (n. 0-1 m) alla turvetta, jossa oli kemikaalin hajua

      Metallianalyysien tulokset vastasivat aikaisempia tutkimuksia. Lentokentänojan on todettu olevanmerkittävin nikkelin ja kadmiumin kuormittaja Longinojaan pitoisuuksien lisäksi myös muita si-vuojia suuremman virtaaman vuoksi (Pellikka et al., 2015).Johtuu ilmeisesti lentotoiminnasta. PFOSeja ei ole aikaisemmin tutkittu alueen pintavesistä. Tässä tutkimuksissa niitä havaittiin mää-ritysrajan ylittävinä pitoisuuksiana jokaisella näytteenottokerralla kaikissa tutkituista PFOS-yhdisteissä. Suomessa ei ole juurikaan tutkittu PFOS-yhdisteitä, joten vielä ei voida tarkkaan ar-vioida ovatko todetut pitoisuudet merkittäviä.PAH-yhdisteitä esiintyi Lentokentänojassa pieninä pitoisuuksina jokaisella näytteenottokerralla.
      Lentokentänoja joka laskee Longinojaan!

    • Anonyymi

      Malmin lentokenttä ei palvele yksin Helsinkiä - se palvelee KOKO Suomen ja Euroopan pienkoneliikennettä.

      • Anonyymi

        Näinpä, se on Suomen toiseksi vilkkain kenttä.
        Myös liikelennot lisääntyvät hurjaa tahtia ja Helsinki-Vantaan kenttä on jo nyt pahasti ruuhkautunut. Malmi on näihin lentoihin huippupaikka. Hienoa että meillä on lentoliikennettä vaikka näin pers.... ääh siis perukoilla asutaan. 😉

        Ensi kesänä olisi aasialaisia tulossa päiväkäynnille Helsinkiin ja haaveilen että saisivat kokea Helsingin ilmasta käsin. DC3 lienee lentää edelleen Helsingissä kesäisin?

        Business angel


      • Anonyymi

        Älä hölmöjäs puhu. Tämä valvomaton lentopaikka Tälläviikolla ei ole "palvellut" kolmena päivänä ketään eli Nolla operaatiota.
        Paremmalla säällä lennetään kentältä 30min. lentoja ja laskukierroksia. Samat koneet lentää kunnes kuukauden päästä lentävät muualle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näinpä, se on Suomen toiseksi vilkkain kenttä.
        Myös liikelennot lisääntyvät hurjaa tahtia ja Helsinki-Vantaan kenttä on jo nyt pahasti ruuhkautunut. Malmi on näihin lentoihin huippupaikka. Hienoa että meillä on lentoliikennettä vaikka näin pers.... ääh siis perukoilla asutaan. 😉

        Ensi kesänä olisi aasialaisia tulossa päiväkäynnille Helsinkiin ja haaveilen että saisivat kokea Helsingin ilmasta käsin. DC3 lienee lentää edelleen Helsingissä kesäisin?

        Business angel

        Esson baarista kuultua varmaan. Eipä ole Aasialaisia kiinnostanut koskaan . Voivat Hki/Vantaalla siirtyä DC-3:een suoraan (Operoi ens kaudella sieltä) Finnairin lennolta ei tarvitse korpikentälle edestakas taxilla ajella .Palvelutkin kaikki siellä. Muista varata paikat ja maksaa jäsenmaksu ajoissa;)
        Hki/Vantaan Kentän apulaisjohtajan Heini Noronen-Juholan mukaan eniten varauksia on iltapäivällä neljän-kuuden maissa. Koulukoneetkin ovat tervetulleita ruuhka-aikojen ulkopuolella.
        Liikelennot korpikentälle on turhaa haaveilua. . Ja miksi tulisivatkaan kun kaikki palvelut on Hki/Vantaalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näinpä, se on Suomen toiseksi vilkkain kenttä.
        Myös liikelennot lisääntyvät hurjaa tahtia ja Helsinki-Vantaan kenttä on jo nyt pahasti ruuhkautunut. Malmi on näihin lentoihin huippupaikka. Hienoa että meillä on lentoliikennettä vaikka näin pers.... ääh siis perukoilla asutaan. 😉

        Ensi kesänä olisi aasialaisia tulossa päiväkäynnille Helsinkiin ja haaveilen että saisivat kokea Helsingin ilmasta käsin. DC3 lienee lentää edelleen Helsingissä kesäisin?

        Business angel

        Nyt vasta kolmanneksi: Vuonna 2017 Malmi oli Suomen kolmanneksi vilkkain kenttä laskeutumisten määrällä mitaten. Helsinki-Vantaa oli ykkönen lähes 90000 laskeutumisellaan, Oulu kakkonen 23000 ja Malmi kolmonen 20000.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt vasta kolmanneksi: Vuonna 2017 Malmi oli Suomen kolmanneksi vilkkain kenttä laskeutumisten määrällä mitaten. Helsinki-Vantaa oli ykkönen lähes 90000 laskeutumisellaan, Oulu kakkonen 23000 ja Malmi kolmonen 20000.

        Ja 2018 hiipui lisää, n.11 600 laskeutumista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja 2018 hiipui lisää, n.11 600 laskeutumista.

        Lapsiparka, tuskin olet lentokonetta nähnytkään kun keksit tuollaisia "laskeutumis"- lukuja päästäsi. :D

        Malmilla on ollut vuonna 2018 yli 30 700 operaatiota, hieman enemmän kuin vuonna 2017.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lapsiparka, tuskin olet lentokonetta nähnytkään kun keksit tuollaisia "laskeutumis"- lukuja päästäsi. :D

        Malmilla on ollut vuonna 2018 yli 30 700 operaatiota, hieman enemmän kuin vuonna 2017.

        Älä opeta Faijaas nus...maan. Piirtelit vielä pissalla lattiaan kun jo tsökasin flykaus taulukoita!
        Laskeutumiset 2018 oli 11 589 kpl Ja samat flygarit nousi 11 560 kertaa. Melko "kansallista."
        SIL:Vuonna 2017 Malmi oli Suomen kolmanneksi vilkkain kenttä laskeutumisten määrällä mitaten. Helsinki-Vantaa oli ykkönen lähes 90000 laskeutumisellaan, Oulu kakkonen 23000 ja Malmi kolmonen 20000.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä opeta Faijaas nus...maan. Piirtelit vielä pissalla lattiaan kun jo tsökasin flykaus taulukoita!
        Laskeutumiset 2018 oli 11 589 kpl Ja samat flygarit nousi 11 560 kertaa. Melko "kansallista."
        SIL:Vuonna 2017 Malmi oli Suomen kolmanneksi vilkkain kenttä laskeutumisten määrällä mitaten. Helsinki-Vantaa oli ykkönen lähes 90000 laskeutumisellaan, Oulu kakkonen 23000 ja Malmi kolmonen 20000.

        Snadisti hiipunut! laskeutumisia vuonna 1990 oli hieman yli 80 000 Tiedot lentokentästä perustuvat Länsi-Suomen ympäristölupavirasto .
        vrt. 2018 vastaava 11 583 .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja 2018 hiipui lisää, n.11 600 laskeutumista.

        Hiipunut kyllä Helsingin Vihreiden ja Vasemmiston systemaattisen hävitysvimman seurauksena.

        Kun kuuntelee Helsingin valtuuston puheenvuoroja niin on jumankauta siellä pönttöä väkeä. Monessa, ei ainoastaan Malmin kentän asiassa.


      • Anonyymi

        EU: sta tullut kehotus rakentaa ja ylläpitää kaupunkikenttiä. Tätäkään ei kaupungin hallinto- osasto ymmärrä. No mutta siellä on niin paljon kielitaidotonta väkeä että sehän on selvä.


    • Anonyymi

      Olisi Malmin kenttä pitänyt säästää. T: Muualla suomessa asuva erilainen vassari

    • Anonyymi

      Malmin suolle rakentaminen on kuin rakentaisi mereen, jonka senkin joutuu raakentamaan sinne muualta kuljetetulla täyttömaalla. Merestä ei sentään tarvitsisi ensin kärrätä suota pois kuten Malmlta.
      Helsinki pakkolunasti 10 vuotta sitten rannikolta Sipoolta harvaanasutun Östersundomin rakennusmaaksi, mutta lähes rakentamattomalle rannikolle ei näytä kiinnostavan rakentaminen sitten kuitenkaan, vaan halutaan rakentaa sisämaahan suolle hyvin toimivan historiallisen lentokentän paikalle?
      Tutkijat ovat HS:n uutisen mukaan kehittäneet bakteerin joka syö ilmasta hiilidioksidia. Se ei ole hyvä uutinen vihreälle poliitikolle.

      • Anonyymi

        Malmilla ei suota ole lähelläkään. Isot painavat traktorit leikkaavat heinikon lentoturvallisuuden varmistamiseksi.
        Millaista alueen maaperä on?

        Alueen maaperä on pääosin savea, jonka syvyys on suurimmalla osalla aluetta 5–15 metriä. Rakennettavuudeltaan alue on normaalisti rakennettavaa savialuetta. Alueella on yli 1000 kairauspistettä, joiden avulla maaperää on tutkittu. Alueella tehdään lisätutkimuksia ja tullaan teettämään rakennettavuusselvitys.
        Alueen maaperä on maaperätutkimusten mukaan todettu paikoin pilaantuneeksi, mutta suurimmalla osalla aluetta ei oleteta olevan merkittävää kunnostustarvetta. Alueen pilaantuneisuus keskittyy nykytietojen perusteella muutamiin kohtiin, joissa lentoaseman toiminnot ovat aiheuttaneet päästöjä maaperään. Jatkosuunnittelussa tutkimuksia ja arviointeja täydennetään.
        Tilanne Östersundomissa. https://www.rakennuslehti.fi/2019/11/helsingin-ostersundomin-massiiviselle-rakentamiselle-takaisku-oikeus-kumosi-100000-asukkaan-uuden-kaupunginosan-luontoarvojen-takia/


    • Anonyymi

      Helsingissä on poikkeuksellisen näköalatonta päätöksenteko. Autosta riippuvaisena yrittäjänä siirsin toimintani Vantaalle kun oli mahdotonta viime vuosien liikennejärjestelyjen vuoksi toimia Helsingissä, vaikka perheyrityksen historia ulottuu 70- luvulle.

      Malmin kentän arvoa ei nyt nähdä. Tai siis kaikki muut näkevät mutta ei Helsingin päättäjät. On aika iso aukko heidän sivistyksessään kun eivät näe kentän kokonaisuutta ja ymmärrä sen laaja- alaista toimintaa eivätkä myöskään kykene visioimaan sitä tulevaisuuden näkövinkkelistä. Ilmailun historia on verrattain nuori maailmassa. Ja se on liikkumisen alalla ehkä se nopeiten kehittyvä. Siihen olisi nyt panostettava jotta peräkylä Suomi pysyisi eurooppalaisena maana ja Helsinki vetovoimaisena kaupunkina.

    • Anonyymi

      Ylläri taas vihreät anarkistit: Emma Kari, Anni Sinnemäki ja Haavisto.

      Tuhoaa Malmin kenttää, salakuljettaa ihmisiä, hiillostaa alaisiaan, myy sähköverkot, kannattaa ydinvoimaa....yksi niistä sanoi käyneensä maalla kerran.
      Omassa taloudessa on useampi auto ja aikamoiset tulot.

      Mitä tää vihreys tarkoittaa? Rahaa? Itsensäedustajille lisää rahaa £$¥€

    • Anonyymi

      Malmin kentän arvo ja hyöty KENTTÄNÄ on miljoonaketainen ja myös pitkän aikavälin hyöty, useamman hyöty,

      kuin sen rakentaminen kerralla tukkoon märälle myrkkymaalle.

      Miksi hki johto tyhmäilee? Jonkun lähipiiripellen hyöty? Läskimahat irrottaa nyt näppinsä siitä. Sinnemäki, Kari ja Haavisto - näpit irti.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Tack Stig! Tässäkin asiassa olette meitä fiksumpia.


    • Anonyymi

      Tolta hallitukselta turha odottaa apua tähän asiaan. Ne keskittyy vain afrikan asioihin. Kaikki Suomen jutut voidaan laittaa paskaks tai myydä ulkomaille.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Uskomatonta miten tietämättömiä ovat nykyajan ihmiset kun uskovat anarkistien maailmankuvaan. Ennen itsekin äänestin Vihreitä kunnes ymmärsin mitä on taustalla ja tavoitteena. Oikeita luontoihmisiä on vain kourallinen. Enemmän saanut
      pahaa tämä ryhmittymä kuin kepu ikinä. En kyllä kepuakaan äänestä mutta ehkä pitäisi.

      • Anonyymi

        Hyvin sanottu! 🙂
        Paula


    • Anonyymi

      Liikenneministeri Timo Harakka on nyt tärkeässä asemassa kentän kohtalon suhteen. Onko Harakka viisas vai ei? Tässä mitataan myös kansanedustajan tietämys asioista. Helsingin tulevaisuus ja pysyminen kehitteyneenä eurooppalaisena kaupunkina on estetty jos kenttä hävitetään.

      • Anonyymi

        Tämähän näyttää olevan sama Mies ,josta keksittiin satuja medialle!


    • Anonyymi

      Anni Sinnemäkihän ajaa Malmin kentän tuhoamista kaikkein kiivaimmin, ilmeisesti vihreät haluat alueelle uusia asuntoja, joita voivat sitten sijoitusmielessä ostella. Kulttuuriarvoista, pienkoneista saati tulevaisuuden erilaisista (esim. sähkölentokoneiden testaus) viis kunhan vihreä eliitti pääsee ostelemaan sijoitusasuntoja.

    Ketjusta on poistettu 29 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mies vinkkinä sulle

      Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      103
      8192
    2. Oletko katkera kun

      Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      110
      5743
    3. Haluun sua niin paljon

      ❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      55
      5171
    4. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

      Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      287
      5168
    5. Vietetään yö yhdessä

      Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      77
      3813
    6. Mitä palveluita mies..

      Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      58
      3021
    7. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

      Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      66
      2737
    8. Olet oikeasti ollut

      Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2548
    9. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

      Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
      Ikävä
      29
      2522
    10. Nyt se sit loppuu

      Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      45
      2481
    Aihe