Kuinka moni uskaltaa käynnistää moottorisahan

Äskeinen keskustelu miesten maailmasta kirvoitti miettimään tätä.

Onnistuuko?

Ja uskallatko käynnistää moottorisahan?

Kaatuisiko puu?

Mitä tekisit jos sinulle ojennettaisiin moottorisaha käteen?

P.s. Dissi & Pujis tiedetään jo.

39

115

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • wanhaämmä

En ole lukenut sitä keskustelua.

Mutta joo, olen käyttänyt töissäni moottorisahaa. Ei pelota :)

• N51mlh

Samoin en ole lukenut sitä keskustelua.

Olen koulutukseltani mm. metsäluonnonhoitaja, joten moottorisaha ei pelota minuakaan.

• jokumies83

"Onnistuuko?"
      Kyl, jos on kunnossa oleva saha.

"Ja uskallatko käynnistää moottorisahan?"
      Kyl, jos on tiedossa mitä sahataan.

"Kaatuisiko puu?"
      Riippuen puusta varmennusta kehiin myös jos on lähellä taloja. (varmennukseksi mm. talja, kaivinkone, tunkki, ym.)

"Mitä tekisit jos sinulle ojennettaisiin moottorisaha käteen?"
      Kysyisin mitä mikäs merkki ja malli on? Ja omaksi mulle tää? Jos on huono saha niin en ottais, vaan omaa hyvää sahaa käyttäisin ennemmin.

T. metsuri vm. 83

• Onnistuuko? - Nojuu

Ja uskallatko käynnistää moottorisahan? - Olen uskaltanut..en tiiä uskallanko enää..

Kaatuisiko puu? - On kaatunut..

Mitä tekisit jos sinulle ojennettaisiin moottorisaha käteen? - Ojentaisin takas...

• Onnistuisi kai ihan hyvin ja kai sitä saisi puita nutulleen tarvittaessa. Jos joku ihan ykskaks toisi sahan käteen varmaan pitäis kyllä kysyä "Miks tämän mulle toit?", pitäis tarkentaa kaipaako se että jotain kaadetaan, teroitusta vai onko se saha rikki?

• scrg
      • Tärkeintä muuten on, että ennen kuin puu kaatuu, huudetaan "Timber!". Tämän opin jo lapsena katselemalla piirrettyjä.

Nykyään voi huutaa myös "Order!"
        https://www.youtube.com/watch?v=H4v7wddN-Wg

Tämä pitää käsittääkseni tehdä ennen kuin esitys äänestetään nurin.

• Imaami
        scrg kirjoitti: