Miten äänestän nyt vaaleissa? ennakkoon siis. Menen koppiin laittamaan numeron, sitten se leimataan ja laitanko itse johonkin kuoreen? sitten sille virkailijalle? siinäkö salaisuus? jos se laittaa sen omaan laukkuunsa?
Mistä tietää onko luotettava ihminen?
kuka neuvoo ummikkoa
8
104
Vastaukset
- reilua
netistä katsoin ohjetta, tuli selkokielinen video, äh, en sellaista tarkoittanut. Ei kerrota mitään, mihin laitan sen kuoren ITSE, siis ettei jää sen virkailijan käsiin, mihin sen sitten tuupaakaan?
- samareilu
Kun joku sanoi että UURNAAN. Onko ennakossa uurna myös ja siinä vaalipäivänä myöskin?
- reilua
eipä tuo paljoa auttanut, mutta aika hyvä riimitys, kiitos !
- HaK
Sori. Tämä piti mennä toiseen säikeeseen.
- reiluapeliä
Sen haluaisin tietää, että olenko minä ITSE se viimeinen joka sen kuoren johonkin laatikkoon tai uurnaan laitan? Vai VIRKAILIJA minun käännettyä selkäni? (hm, häh? )
- eireilua
noh, tänään käyn silti äänestämässä. katson miten se toimii sitten. viimeksi kun kävin, oli väliseinä niiden kahden virkailijan välillä (presidentin vaalit) , ja hiljainen aika, ei muita siinä. laput oli kuoressa ja virkailija silotti liimaa siinä ja sanoi että "se oli siinä!" ja hymyili vähän, ja sitten lähdin, en tiedä mitä tapahtui kuorelle. Suuri laukku sillä oli lattialla, toinen virkailija ei voinut nähdä sille puolen väliseinän takia ( ! ).
kuva mielessä vieläkin, kun se pitää kädessään kuorta, ei laittanut minun nähteni sitä mihinkään vielä, odotti että häivyn.
Voinko luottaa kun en tiedä? - reilua
siksi täällä kyselen yleistä käytäntöä.
kukaan ei ole neuvonsa kanssa liikkeellä... - Perussuomalainen
Terve! Menet vain asianmukaisen kuvallisen henkilöllisyystodistuksen (esim. passi, ajokortti, kuvallinen Kela-kortti) ja postissa saamasi äänestyslapun kanssa paikalle, ojennat lapun ja henkkarit virkailijalle ja tämä ojentaa sinulle äänestyslipukkeen johon käyt kopissa ehdokkaasi numeron laittamassa. Tuot lipukkeen virkailijalle ja allekirjoitat viimeistään tässä vaiheessa sen lapun jonka olet postissa saanut. Voit toki allekirjoittaa sen jo valmiiksi kotonakin.
Lopuksi virkailija sulkee lipukkeesi kirjekuoreen ja huolehtii sen heidän puolesta uurnaan.
Näin ainakin meillä on aina mennyt. Itse en ennakkoääntä ole uurnaan pudottanut.
Kyllä ne siellä paikanpäällä neuvovat ja moni muukin joutuu neuvoa kysymään, älä huoli!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1043404
- 883083
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä201943- 691906
- 381877
- 211741
- 241697
Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!
Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi341449Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91349- 481337