Paljonko saan palkkaa

14vuotiastyttö

Hei olen olen tässä nyt paripäivää yrittäny löytää netistä aljonko kesätöistä saa palkkaa
kun sopimuksessa luki että se on tes:in mukainen palkka en vaa ole onnitunut niin että voisiko joku autta minua tässä ongelmassa.

Ps. Olen 14.v tyttö ja kesätyö kestää 2 viikkoa

9

103

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lisätietoa_kaipaava

Lukeeko siinä sopimuksessa myös mitä työehtosopimusta noudatetaan. Jos ei lue, kerro edes, minkä alan töitä menet tekemään ja onko työnantajana kunta vai yksityinen.

• 14vuotiastyttö

yksityinen ja ohjelmointia

• tutustujatienaa

Ikäsi ja työsuhteen pituuden perusteella voisi olla kyse "tutustu työelämään ja tienaa" -sopimuksesta (ICT-alan työehtosopimus sivu 14). Silloin kahden viikon palkka on yhteensä 350 euroa.

• 14vuotiastyttö

Tiedän ettei tämä ole sellainen koska siis olen ollut jo tutustu ja tienaa töissä viimevuonna.

kiitos kuitenkin!

• tutustujatienaa
        14vuotiastyttö kirjoitti:

Tiedän ettei tämä ole sellainen koska siis olen ollut jo tutustu ja tienaa töissä viimevuonna.

kiitos kuitenkin!

No sitten voit haaveilla isommasta palkasta, joka löytynee edellä mainitusta työehtosopimuksesta ja varmaan sieltä sivun 14 tuntumasta tai muusta vastaavasta tessistä. Käytä Googlea tai siirrä kysymys IT-alan työ -sivuilla kirjoitteleville
        https://keskustelu.suomi24.fi/tyo-ja-opiskelu/toimialat/it-alan-tyo

• 14vuotiastyttö

kiitoa!

• Anonyymi

Hei. En osaa aloittaa uutta keskustelua joten laitan kysymyksen tänne: kuinka paljon on minulle sopiva tuntipalkka kesätyöstä maatilalla, jolla olen asunut koko elämäni? Osaan kaikki työt, joita täällä on tarjolla. Työ on kesällä mm kivien keruuta pelloilta käsin ja koneella, rehuntekoa (niittämistä, noukintavaunulla-ajoa) sekä navetassa lehmienruokintaa ja lypsämistä. Olen 15 vuotias miehenmittoihin kasvanut poika. Kiitokset vastauksista.

• Anonyymi

Maaseutuelinkeinojen työehtosopimuksen mukaan peruskoulussa, lukiossa tai muussa oppilaitoksessa opiskelevalle sekä kyseisenä vuonna peruskoulun tai lukion päättäneelle nuorelle, joka on työssä oppilaitosten loma- tai muina vapaa-aikoina, maksetaan vähintään 70 % vaativuusryhmä yhden palkasta. Se on ilman ko. alennusta 8,57 €/h. Sitten vain vähän peruskoulussa opittua prosenttilaskua, jotta saat tuntipalkkasi selville.

Muita työehtoja voit tutkailla ko. työehtosopimuksen tiivistelmästä (vaikka se on tehty marjanpoimjoita varten)
      https://www.tyosuojelu.fi/documents/14660/126479/Marjanpoiminnan_tyoehdot_2019.pdf/d9e9de1e-2049-7c62-2951-13e347bc3beb

• Anonyymi

Kiitos!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      103
      1747
    2. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      15
      1551
    3. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      140
      1474
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      98
      1430
    5. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      78
      1361
    6. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      118
      1215
    7. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      274
      1121
    8. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      69
      1021
    9. Pidätkö kaivatustasi

Minkä vuoksi erityisesti? Mikä hänessä vetoaa?
      Ikävä
      38
      992
    10. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      18
      985
    Aihe