Kuinka yksinkertaisia ihmiset voi olla (liikenne)

Anonyymi

Eikä vain liikenne, toki se sama yksinkertaisuus näkyy muussakin elämässä sitten yleensä.

Esimerkkinä vaan, tuolla juutubessa videoita miten joku jää tasoristeykseen puomien väliin.
Koska siis syystä tai toisesta varmaan ajaa punaisia päin tähän tasoristeykseen, epähuomiossa tai tapojen mukaan, oli miten oli.

Mitä se kertoo ihmisen yksinkertaisuudesta kun tämä kuljettaja tämän jälkeen valitsee kahden vaihtoehdon väliltä eli kuinka toimia kun juna nyt tulee sieltä.
- Auto jää junan eteen on monilla se valinta.
- Ajaa puomin rikki autollaan ja auto ei jää junan eteen.

Tasoristeyksen puomiin ei voi edes hipaista, parempi on siis että koko auto tuhoutuu, jopa junakin massastaakin ja teräksestä huolimatta saattaa kärkiä isojakin vahinkoja. Joka tapauksessa se juna on pois käytöstä pitkään ja matkustajien matka keskeytyy.

11

91

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olen jostain lukenut, että junan täysjarrutus tulee VR:lle kalliiksi kun teräspyörät kuluvat epätasaisiksi. Se on tietysti pieni hinta jos hätäjarrutuksella voidaan estää kiskoille pysähtyneeseen autoon tai ihmiseen törmääminen, mutta junan matkustajan turhaan hätäjarru-kahvasta vetäminen voi tulla kalliiksi matkustajalle.

      • Anonyymi

        Luulisi sitten että tuon takia kannattaisi olla lukkiutumattoman jarrut.
        Saattaa se autoon törmääminen on halvempaa kuin 10 teräspyörän vaihto/sorvaaminen, jos sellainen joudutaan tekemään. Ottaen huomioon että kun veturi on pois tuotannosta niin se on tappiota. Jaa siellä on vaan joku kia tai nissan, yli vaan.. kaikki voittaa :)
        Vähän maalia junan keulaan seuraavassa huollossa, tulospalkkia on tienattu, sanoo vaan etten huomannut mitään edessä..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luulisi sitten että tuon takia kannattaisi olla lukkiutumattoman jarrut.
        Saattaa se autoon törmääminen on halvempaa kuin 10 teräspyörän vaihto/sorvaaminen, jos sellainen joudutaan tekemään. Ottaen huomioon että kun veturi on pois tuotannosta niin se on tappiota. Jaa siellä on vaan joku kia tai nissan, yli vaan.. kaikki voittaa :)
        Vähän maalia junan keulaan seuraavassa huollossa, tulospalkkia on tienattu, sanoo vaan etten huomannut mitään edessä..

        Miten määrittelet ihmishengen, joka on radalla olevassa autossa junan törmätessä siihen? Onko henki halvempi kuin junan pyörien sorvaaminen ja veturin seisominen?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Luulisi sitten että tuon takia kannattaisi olla lukkiutumattoman jarrut.
        Saattaa se autoon törmääminen on halvempaa kuin 10 teräspyörän vaihto/sorvaaminen, jos sellainen joudutaan tekemään. Ottaen huomioon että kun veturi on pois tuotannosta niin se on tappiota. Jaa siellä on vaan joku kia tai nissan, yli vaan.. kaikki voittaa :)
        Vähän maalia junan keulaan seuraavassa huollossa, tulospalkkia on tienattu, sanoo vaan etten huomannut mitään edessä..

        Kymmenen? Vaikken asiantuntija olekaan, niin luulenpa että nykyään junassa äkkijarrutuksessa jokainen vaunukin osallistuu jarrutustoimintaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten määrittelet ihmishengen, joka on radalla olevassa autossa junan törmätessä siihen? Onko henki halvempi kuin junan pyörien sorvaaminen ja veturin seisominen?

        On se määritelty :) Monet kerrat..
        Ihmisen arvo, viimeksi ranskassa, kirkkoon miljardi, nälkään kuoleville lapsille 0€.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On se määritelty :) Monet kerrat..
        Ihmisen arvo, viimeksi ranskassa, kirkkoon miljardi, nälkään kuoleville lapsille 0€.

        Mitä ihmettä? Kuoleeko Ranskassa ihmisiä nälkään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä ihmettä? Kuoleeko Ranskassa ihmisiä nälkään?

        Työnnä se nälkä vaikka prrseeseesi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On se määritelty :) Monet kerrat..
        Ihmisen arvo, viimeksi ranskassa, kirkkoon miljardi, nälkään kuoleville lapsille 0€.

        Minä en kysynyt Ranskasta mitään vaan: " Miten määrittelet ihmishengen, joka on radalla olevassa autossa junan törmätessä siihen? Onko henki halvempi kuin junan pyörien sorvaaminen ja veturin seisominen? "


    • Anonyymi

      Hämmentävä tilanne. Uusi tilanne. Uhkaava tilanne. Ei nähdä vaaraa. Ei ymmärretä. Ei toimita. Ei ajatella.
      Ratkaisumallit opitut ja oppimattomat. Jos ei koe olevansa suuressa vaarassa. Yrittää korjata pienet vauriot ja vaarat.

      Eli mitä heeelskuttia nojen ihmisten päässä liikkuu? Syystä tai toisesta pienen vaurion ehkäisy. Niinkuin eivät olisi nukkuneet kuukausiin tai ajatus muun mielevaurion takia on hukassa.
      Suojeluvaisto on liian matalalle tasolle säädetty.

    • Anonyymi

      Tänään tuossa päivällä kotia ajelessa, tulen tunnelista ulos ja näen heti että siellä seuraavassa asuinalueelta tulevalta tieltä on aikomassa tulla auto. Tämä auto odottaa, miettii että tulenko minä... koko ajan lähestyn ja sitten se vaan päättää että eteen vaan. Jos en kaasua nostamalla 45km/h nopeudesta olisi hidastanut vauhtia ainakin 10km/h verran niin perään olisi tätä eteen ajajaa kolahtanut. Huoh no en jaksanut ottaa stressiä taas, moisesta.. pari kääntymistä myöhemmin liikennevalot edessä ja eikös tänä eteen ajellut vaan ajelee päin punaisiakin vielä :)

      En odota kyllä liikenteessä minkään tason älynlahjoja keneltäkään, ehkäse juuri suojeleekin siltä että ei joudu kolariin eikä vaaratilanteisiin. Muiden yksinkertaisuuteen on aika helppoa varautua yleensä ainakin. "tiedän että tuo ilmeisesti aikoo kääntyä, koska auto jo mutkittelee siihen malliin" tuon jälkeen voi vaan hymyillä sitä että kääntymisen jälkeen kas kummaa se vilkkukin löytyi :)
      Niin arkea tälläinen, yksi esimerkki vaan..

      • Anonyymi

        Niinpä. Silti yli 90 % autoilijousta pitää itseään hyvänä kuljettajana. Jokainen on täysin varma siitä, että JUURI HÄN IHAN OIKEASTI on sellainen. Muiden luulot eivät pidä välttämättä paikkaansa. On se kummaa miten väärin menee kun itse saa määritellä omat ajotaitonsa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. En voi jutella kanssasi

      tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      57
      7340
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

      Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      739
      3604
    3. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

      Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      372
      1988
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

      Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      165
      1826
    5. Koska olet rakastellut

      Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      86
      1479
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

      Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1401
    7. Miten saisin

      Sinut omakseni?
      Ikävä
      91
      1300
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

      Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1257
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

      Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      262
      1251
    10. Kumpi tästä

      Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1164
    Aihe