Oletko ottanut rokotuksen?
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/82bf3f3c-48b4-466e-b708-a9051cd0e8bd
Pelkäätkö punkkeja?
23
134
Vastaukset
- Anonyymi
En pelkää punkkeja, pelkään teppoja
En pelkää punkkeja, enkä aio ottaa rokotusta. Jos menee pitkään heinään niin pitkälahkeiset housut. Ei ole vielä ollut yhtään punkkia kiinni elämän aikana vaikka ryteikössä kulkeekin. Koirasta joutunut muutaman kerran ottamaan pois alkukesäisin kun pääsivät yllättämään, yleensä sitten oli aina punkkimyrkkyä niskassa kesät.
Harmaaritari kirjoitti:
Jaa. Mulla taas oli punkki kiinni viimekesänä vaikken edes missään ryteikössä kulkenut.
Ollut huonoa tuuria sitten. Ei sentään tautia tullut?
Irvokas kirjoitti:
Ei vissiin tullut kun satuin aika pian huomaamaan, ehti olla ehkä max. vuorokauden kiinni ja todennäköisimmin muutaman tunnin. Mutta oikeasti ne on kyllä semmoisia elikoita etteihän niitä edes huomaa kun ne tarttuu. Itse en ollut silloin edes millään punkkialueella, suurimman osan ajasta vain ihan tavallisen okt;n pihalla ja vähän aikaa käväisin yhden järven rannalla mutta sielläkään mitään ryteikköä ollut. Mutta siis kyllä niitä taitaa olla nykyään joka paikassa ja tulevat tosi helposti iholle, melkeinpä suosittelisin ihan pitkähihaista vaatetusta semmoiselle joka enemmän järvien rannoilla ja kosteikoissa liikkuu.
Irvokas kirjoitti:
Niin ja tuossa muuten ihan hyvä, valkosipulia taskuun ja poskeen niin pysyy punkit kaukana. varmaan naisetkin sitten, saa olla ihan rauhassa :D
Harmaaritari kirjoitti:
Jaa. Mulla taas oli punkki kiinni viimekesänä vaikken edes missään ryteikössä kulkenut.
Muistan kyllä sen :D
Jouduimme tarkkailemaan sinua viikonpäivät, että miten maailma miehellä makaa ja ettet vaan ala vihertämään.
Urhoollisestihan sinä siitä selvisit :)misspönttöuuni kirjoitti:
Muistan kyllä sen :D
Jouduimme tarkkailemaan sinua viikonpäivät, että miten maailma miehellä makaa ja ettet vaan ala vihertämään.
Urhoollisestihan sinä siitä selvisit :)Mutta nyt on oikeasti Suomeenkin saapunut laji, joka juoksee ihmisen perässä. Vaistoaa lämmön kaukaa ja lähtee lähestymään nopeasti. Tulee perässä...
Ihan totta.
Enkä puhu itsestäni! :'Dmisspönttöuuni kirjoitti:
Mutta nyt on oikeasti Suomeenkin saapunut laji, joka juoksee ihmisen perässä. Vaistoaa lämmön kaukaa ja lähtee lähestymään nopeasti. Tulee perässä...
Ihan totta.
Enkä puhu itsestäni! :'DJa se on https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/201808272201162930
nimeltään Hyalomma-punkki.misspönttöuuni kirjoitti:
Ja se on https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/201808272201162930
nimeltään Hyalomma-punkki.Joo, nuo matut ovat vaarallisia. Rajat kiinni sanon minä.
Harmaaritari kirjoitti:
Joo, nuo matut ovat vaarallisia. Rajat kiinni sanon minä.
Vain tällä on pitkät koivet :D
Saattaa kurottaa yli
Venäjätähä hää on tulossa,
(punkki siis)misspönttöuuni kirjoitti:
Vain tällä on pitkät koivet :D
Saattaa kurottaa yli
Venäjätähä hää on tulossa,
(punkki siis)Eivät ehdi kysymään passia. Se on lämpöä vailla. 400 metrin sprintteri :D
Harmaaritari kirjoitti:
Joo, nuo matut ovat vaarallisia. Rajat kiinni sanon minä.
Ihan kuin täällä kuuluisi maiskutusta...
- Anonyymi
Kun suhtaudut noin kepeän huolettomasti asiaan, siitä tietää ettei sinulla ole koskaan ollut punkkeja - eikä varsinkaan borrelioosia. Takaan että suhtautuminen muuttuu kun borrelioosin myötä elämä raunioituu pahimmillaan totaalisesti .
- Anonyymi
Pohdinnassa on ollut jo useampana keväänä. Seuraan uutisointia ja otan rokotteen sitten kun alkaa hirvittää. Puutiaisaivokuumetta kuitenkin melko vähän ja borrelioosiinhan se rokote ei edes auta, eli suojautuminen vaatteilla ja tarvittaessa karkottein ja tarkastukset iltaisin riittävät täälläkin vielä toistaiseksi. Koirassa on ollutkin välillä punkkeja reippaasti, lapsillakin jokunen ja myös itsestäni olen muutaman punkin irroittanut.
No en varsinaisesti pelkää, mutta olen varuillani. Kyllä minulla on rokotus, mutta se ei suojaa borrelioosilta. Läheinen sairastunut vakavaan hermoborrelioosiin.
Itsellä viime kesänä yhteensä 7 punkkia kiinni.- Anonyymi
Ne jättiläispunkit jotka juoksevat uhrinsa perässä 10minuuttia ja kasvaa 3cm pituiseksi täyteen syöneenä vaikuttaa järkyttäviltä. kun pienemmätkin punkit ovat pelottavia.
- Anonyymi
Jos joku huutaa että punkki ajaa minua takaa, niin ei kannata heti pöljäksi leimata kunhan muistaa että jättiläispunkkeja on täälläkin.
- Anonyymi
Punkkarit on ihan kivoja.Ei niitä tarvitse pelätä.
- Anonyymi
Punkit eivät pelota landella niitä osataan varoa,mutta Helsingissä käydessä pitäisi olla jotain kättä pitempää aina mukana siellä olevia punikkeja vastaan.
- Anonyymi
Et sinä sieltä Multialta ole käynyt Helsingin lähelläkään.
- Anonyymi
Ei ne pelota enkä ota rokotettakaan,mulla oli noin 15v sitten punkki kiinni ja se punainen laajeneva rengaskin ilmestyi ja kesti viikkoja ennen kun rengas katosi mutta mitään oireita ei ole tuntunut ikinä.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
4 kuoli kolarissa
Kenen vastuulla tienhoito? Sohjoa ja vettä tie täynnä. Oliko säästetty tienhoidossa? Järkyttävä onnettomuus.1777362Suomea odottaa karu kohtalo
Mitäs menitte uhkailemaan ja leikkimään kovaa. Ei mitään mahdollisuuksia Venäjää vastaan.2651813- 671274
Nainen, moraali on koetuksella sun kanssa
Koen nyt olevani rappiolla ja kyllä, omaa syytäni ja itsekontrollin puutetta, mutta olethan kyllä puoleensavetävä, ettei641177- 681176
- 561166
Bachelor-Joonas tapasi Monican isän - "Appiukko" antoi koulutusta vävypojalle - Katso kuvat tästä!
Joonas ja Monica ovat pitäneet yhtä Bachelor Suomi -kuvausten jälkeen. Tämä todistaa, että tosi-tv:ssä voi syntyä rakkau51108Tosiaankin, jos julkaisette täällä henkilötietoja
Minkäänlaisia, se on poliisiasia. VPN, proxy- tai julkinen yhteys ei salaa mitään. Poliisi pystyy jäljittämään ja saamaa931102Gallup: Mitä mieltä olet uudesta Putous-kaudesta: hyvä, keskinkertainen, huono?
Putous on saanut kuraa niskaan mm. kaksimielisistä jutuista. Ohjelma on lasten suosikki ja lapset toistelevat hokemia ti511075- 361036