Kesäloma 1/2

Ihanaa. loma alkaa huomenna. Vielä kun lumet sulais ja lämpötila näyttäis yli kymmentä niin avot. Mikäs tässä lomaillessa :D.

29

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onko jossain vielä luntakin? Minulla jo porkkana ja punajuuri kylvetty.
      Loma alkoi jo viikko sitten, enää kahdeksan viikkoa jäljellä.

• No on. Tänä aamunakin auton pellit valkoisena ja maassa asuikin lunta. Mutta ilmeisesti kuvissa sulaa pois ensi viikolla.
        Rentouttavaa lomaa. Kenellä on noin pitkät kesälomat?

• siilivain kirjoitti:

No on. Tänä aamunakin auton pellit valkoisena ja maassa asuikin lunta. Mutta ilmeisesti kuvissa sulaa pois ensi viikolla.
        Rentouttavaa lomaa. Kenellä on noin pitkät kesälomat?

No, satoihan se täälläkin eilen lunta, mutta ei se maassa lumena pysynyt.

Pakkolomaa viisi viikkoa ja kesäloma päälle. Sitten nelisen kuukautta töitä ja sitten on meikäläisen "pakkotyöt" lusittu ja alkaa hyvin ansaitut eläkepäivät. Kiikkustuolia jo viritellyt.

• entinenmiäs kirjoitti:

No, satoihan se täälläkin eilen lunta, mutta ei se maassa lumena pysynyt.

Pakkolomaa viisi viikkoa ja kesäloma päälle. Sitten nelisen kuukautta töitä ja sitten on meikäläisen "pakkotyöt" lusittu ja alkaa hyvin ansaitut eläkepäivät. Kiikkustuolia jo viritellyt.

Hyvällä mallilla sulla kun pakkolomasta selviää taloudellisesti. Lepposia lomapäiviä.

• Loma se on tämäkin, sairasloma. Oys.ssa neljä päivää, siitä nyt jatkoa. Meneehän tuo voimakkaiden särkylääkkeiden kanssa.
      Niin sitä terveestä joutuu päivässä sairaaksi.
      TK,hon mennessä oli tarkoitus mitata vaan tulehdusarvo.
      Kaikki menee päälaelleen, Oli10 astetta lämmintä lähtiessä, maa vihersi, poistullessa 5 astetta pakkasta ja kymmenen senttiä lunta, ei muuta kun talvirenkaat alle.
      Mitähän iloista tähän keksisi, ettei mene synkistelyksi..
      Jos vaikka laittaisi lujasti villavaatteita päälle, ja lämpöhaalarin, ja avaisi veneilykauden, ja kävisi paistamassa yhden grillimakkaran saaressa, enempää ei ole vara tässä tilanteessa syödä.

• Oys.ssä saa hyvää hoitoa. Parane pian Kotton.

• miljoona kirjoitti:

Oys.ssä saa hyvää hoitoa. Parane pian Kotton.

kiitos myötätunnosta. Ei tänne synkistelemään ole tultu, vaikka ilmat on maaliskuun lopun ilmoja, ilkeä tuo pohjoinen viima.
        Vilu kyllä tuntuu, mutta kivuntuntemus on huono, ja se ei ole hyvä asia.
        Minun pitäs mennä lääkäriinjo ensimmäisestä nipistyksestä, mutta kuka sitä sillä lailla.
        Kyllä tästä parannutaan, mutta voi tulla mutkia välillä, toivottavasti ei.

• Nii. Tulehdusarvohan on vain sairauden mittari. Sen tulos palvelee sitten muita tuloksia kun hoitoa määritellään. Sairaalamaailma on oma maailmansa, koti on omansa. Paranemisia sinne ja kivuttomia päiviä.

• Anonyymi

10 on kylmää 26 jälkeen päiviä tuntuu kuin talvi olisi tulossa no jaa ei ole kauan aikaa kun aurinko sen tekee.

• Anonyymi

Lomaa on ollut 14 vuotta lopetin 58 vuotiaana en sairaana.

• Anonyymi kirjoitti:

Lomaa on ollut 14 vuotta lopetin 58 vuotiaana en sairaana.

Olikos sun oikea läkeikä 58v vaan masta tahdostaskos muutoin vaan työnteon lopetit?

• Anonyymi

Minä lopetin työnteon 57 ikäisenä. Mutta sen jälkeen olen tehnyt täsmäiskuja työelämään omien mieltymysten mukaan. Ikään kuin huvikseni ja harrastuksena vaikka ei se saatu ansiokaan ole ollut negatiivinen piirre.

• Mukavaa lomaa sinulle ja toivottavasti on mukava myös palailla loman jälkeen takaisin töihin. Itse aloitin terveenä eläkepäivät tammikuussa ja tämä on vasta totuttelua.

• Kiitos. Minä teen toistaiseksi puolikasta ja vapaata on muutoinkin paljon. Eläkkeelle vielä aikaa muutama vuosi. Ainakin puolikasta teen jos terveyttä riittää, eläkeikään saakka.

• Hyvää j antoisaa lomaa kaikille lomaileville.
      olette lomanne ansainneet.

Kyllä se aurinkokin pian pilkistää
      ja lomalaisten mieltä virkistää.

• Tänään jo pilkistää ja lumi sulaa silmissä. Pitäisköjhän nakella kalkkia nurmelle lumen pääll. Sielä sitten kasvua voimistaa?

• Anonyymi

Mulla on "siilivain" prikulleen tiedossa, mimmonen sun tunne nyt on, kun loma on alkanut.
      Nimittäin minullakin on alkanut loma. Muutaman kuukauden saan olla möllöttää ilman nuottien ilakoimista sormissa.

5,1 astetta lämmintä, hieman tuulee. Aurinko on istahtanut taivaalle loistetta luomaan.
      Soitin hetki sitten kaverille ja pyytelin, josko hän lähtisi kanssani ulos syömään. Ei lähde, muita kiireitä. Oon nyt kahden vaiheilla, lähdenkö yksin syömään vaiko huomenna. Huomenna tämä samainen kaveri pääsisi kyllä syömään. Tänään minua ei yhtään huvittaisi ruveta tekemään ruokaa, että luultavimmatusti menen sitten yksin syömään? En vielä tiedä.

Haen tänään muutamat kivikkokasvitaimenet puutarhamyymälästä. Ja silmäilen, jos löytäisin muutakin kivaa kasvia. On vaarana, että äidyn ostamaan liikaa, joten pitää yrittää pitää itsensä aisoissa. Kirjakaupat ja taimimyyälät kuuluvat samaan kastiin. Molemmissa paikoissa saan ostohepulikohtauksen. Jälkeenpäin kaduttaa jos liikaa oon ostanut. Tänään yritän pitää itseäni niskasta kiinni.

Mukavaa lomaa aloittajalle. Olkoot lomasi hurmaavan ihana :)

Heikunkeikku

• Voi kiitos aina positiivinen ja hyväntuulien Heikku :). Ihanan rentouttavaa lomaa kädet mullassa myös siulle. Maltatko kokonaan pitää näpit irti näppäimistöltä vai luritteletkos omaksi iloksesi silloin kun ei ole muuta tekemistä :)?.

Ruokailu kaksin on kivempaa kuin yklsin ja varsinkin käynti ulkona syömässä ihmisten ilmoilla. Yhdelle hengelle kun ei kauheasti jaksa alkaa ruoka laittamaan. Minä lämmittelen tänään itselleni eilisiä tähteitä, hyvää sekin. Koira odottaa tuossa innokkaasti lenkkikaveria joten aurinkoiseen päivään siis ulos.

Meillä on ollut sisäremppa niin katse on ollut lähinnä seinien sisäpuolella. Keltaisia orvokkeja toki kuistilla on parissakin amppelissa. Lunta on vielä maasa joten jospa nakkelisin kalkkia nurmelle tämän päivän aikana.

• siilivain kirjoitti:

Voi kiitos aina positiivinen ja hyväntuulien Heikku :). Ihanan rentouttavaa lomaa kädet mullassa myös siulle. Maltatko kokonaan pitää näpit irti näppäimistöltä vai luritteletkos omaksi iloksesi silloin kun ei ole muuta tekemistä :)?.

Ruokailu kaksin on kivempaa kuin yklsin ja varsinkin käynti ulkona syömässä ihmisten ilmoilla. Yhdelle hengelle kun ei kauheasti jaksa alkaa ruoka laittamaan. Minä lämmittelen tänään itselleni eilisiä tähteitä, hyvää sekin. Koira odottaa tuossa innokkaasti lenkkikaveria joten aurinkoiseen päivään siis ulos.

Meillä on ollut sisäremppa niin katse on ollut lähinnä seinien sisäpuolella. Keltaisia orvokkeja toki kuistilla on parissakin amppelissa. Lunta on vielä maasa joten jospa nakkelisin kalkkia nurmelle tämän päivän aikana.

Mitä ihmettä täällä oikein jutustellaan kesälomista? Eihän vielä kannata lomalle jäädä, kun ilmat lämpenevät vasta juhannuksen jälkeen. Silloin on oikea kesäloma-aika.

Kaikesta kateudesta huolimatta, oikein hyvää lomaa!

• PorvoonParoni kirjoitti:

Mitä ihmettä täällä oikein jutustellaan kesälomista? Eihän vielä kannata lomalle jäädä, kun ilmat lämpenevät vasta juhannuksen jälkeen. Silloin on oikea kesäloma-aika.

Kaikesta kateudesta huolimatta, oikein hyvää lomaa!

Loma on loma vaikka märkiä kinttaita satais :D. Mulla on lomaa nyt kolme viikkoa kun vanhoja rästissä pitämäti ja kesäkuussa neljä viikkoa ja sitten kun teen vain puoliska tunnit töitä niin käytännössä aika vapaavaltainen koko kesä :). Saas nähdä mimmonen tästä kesästä tulee kun viime kesä oli niin kuuma. Jospa tänä kesänäkin lämpöä riittäisi, edes viikoksi kovempaakin :).

• Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

Voi kiitos aina positiivinen ja hyväntuulien Heikku :). Ihanan rentouttavaa lomaa kädet mullassa myös siulle. Maltatko kokonaan pitää näpit irti näppäimistöltä vai luritteletkos omaksi iloksesi silloin kun ei ole muuta tekemistä :)?.

Välillä istahdan pianon ääreen kesän aikana. Ihan ilman sormien heilutteluja en kykene olemaan.
        Houkuttelin tämän samaisen kaverin, jota inuin syömään kanssani, harrastamaan pianonsoittoa. Ensin hän pisti suuresti hanttiin, mutta jollakin kierolla manipulointisysteemillä :) sain hänet tulemaan ekalle soittotunnille. Yritin olla aivan mahdottoman mukava opettaja:) ja sain hänen sormensa hieman liikkumaan ja saamaan kivoja ääniä. Vuolaan sanavirtani johdosta sain houkuteltua seuraavalla viikollakin taas soittotunnille. Ja sitten taas ja taas. Kävi harjoittelemassa minun pianollani, koska hänellä ei omaa soitinta ollut. Eikä luvannut ostaakaan.
        Pikkuhiljaa sain hänet innostumaan myös soittimen ostosta ja toissa perjantaina sitten hänelle tuotiin kotiin uusi sähköpiano. Voi sitä riemua.:)

Eli nyt kesäloman aikana aikomus on antaa ystävälleni soittotunteja inspiraation mukaan.
        Ensimmäinen kesä, että lupaudun antamaan yksityistunteja, mutta ystäväni on sen verran hyvä kaveri, että mielelläni tommoset 45 minuuttia menee hujauksessa.
        Tulee siis hänenkin kappaleita soitettua, kun yleensä malliksi plimputtelen.

Koira on mukava kaveri lenkillä. Koiran iloinen onnellisuus, että pääsee lenkille ja nuuhkimaan muiden koirien "kirjeitä", saa taluttajankin iloiseen mielialaan. Kokemusta on koirien talutteluista, kun aikanaan monta koiraa on perheessä ollut. Pari kipaletta kerrallaan.

Mitä kalkin nakkeluihin tulee, niin nyt on maan mainio aika ruveta nakkelemaan sitä ympäriämpäri.

Heikunkeikku

• Iloinen mieli tulee sinun vuolaasta sanavirtakirjoittelustasi :). Kivoja pimputteluhetkiä teille.

• Anonyymi

Moniko teistä osa-aikaista työtä tekevistä saa kohtuullisen lomakorvauksen?

• Anonyymi

Miksi lomasta pitää saada korvaus? Kun ei tarvitse töissä käydä?

• Nojaa. Saan mitä saan. Kuitenkin edes jotain vielä. Voihan olla että tulee nekin ajat ettei niitä saa ollenkaa. Olen huomannut nyt osa-aikaisella ollessani että toimeen tulee vähemmälläki. Suu säkkiä myöten ja silleen. Raha ei ainaratkaise kaikkea. Elämästä pitää kyetä nauttimaan, siis muustakin kuin työstä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi lomasta pitää saada korvaus? Kun ei tarvitse töissä käydä?

Perustuu sopimiseen. Voisihan olla niin, että palkkaa maksettaisiin enemmän 10, 5 kuukaudelta ja sitten lomalla ei maksettaisi mitään.
        Näinhän oli aikoinaan opettajien osalta.
        Pankit lienevät myös tyytyväisiä, kun lainaanmaksu on tasaista ja tulot tileille ovat tasaisia.

Muutoin lomalaisille ja poteville hyvää, rentouttavaa lomaa!

Beng

• Anonyymi

työt loppui vuodenvaihteesssa, pulju lopetti.
      Olen nyt ollut osavanhuuseläkkeellä, ja työttömyyspäivärahalla
      siihen asti kun elokuussa täytän 65 ja alan täys eläkeläiseksi.
      aika on mennyt niin nopesti, että ihmettelen miten sitä onkaan keretty, kun
      töissä olin, tai sitten vaan olen tullut niin hitaaksi.
      töitäkin tuossa katelin, mutta ei taida olla olla enää mekeläisestä päivätöihin
      kun tehokuutta vaaditaa, olisi tietysti hauska koittaa vanhaa ammattia, ja
      päättää siihen mistä aloitti
      hnrjjj

• Anonyymi

• Eihän tässä ole kuin humaus vaan ja on jo elokuu.
        Mikäs se vanha amatti oli?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      119
      7556
    2. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      79
      6716
    3. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      95
      5274
    4. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      52
      4625
    5. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      49
      4276
    6. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      230
      4169
    7. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      44
      4125
    8. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      28
      3958
    9. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      59
      3103
    10. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      48