Mercury 2T 40hp oil classic. maalla käydessä toimii hyvin, mutta vesille laskettua ei käy tyhjäkäyntiä ollenkaan ja liikkelle lähtö yhtä tuskaa stumppaa heti eli heti kun kone saa vastusta. Liikkelle saa kun nostaa potkurin veden pinnan yläpuolelle ja pikku hiljaa trimmaa alas, mutta silloinkin kiihtyy huonosti jurnuttaa keula pystyssä, aikansa kun jurnuttaa ja saa kulkemaan niin kulkee täydellä kaasulla hyvin mutta kun joutuu hiljentämään ja taas kiihdyttämään niin jurnutus alkaa.
-bensalinjat uusittu ja tankin ruuvi auki kokeiltu ilman korkkiakin
-tulpat,johdot
-kaasuttimet on 2 kertaa käytetty ultrassa(vaihdettu samalla kaikki uudet sisuskalut)
-trigger.cdi boksi ja staattori vaihdettu vuosi sitten
-p-pumpun kalvot uusittu viime kesänä mutta startatessa pumpulta ei tule bensaa letkun päästä onko normaalia ?
Mercury käyntihäiriö
6
805
Vastaukset
- Anonyymi
Hei
Tulee mieleeni kaasuttajien tyhjäkäyntipiirit. Onko kaasuttajissa säädettävät seosruuvit. Alustavasti auki yksi kierros sitten kokeilemalla hinkattava kohdalleen. Jos seosruuvi säätö niin on olemassa myös tehtaan perusarvosäädölle. Onko sytytysennakko siellä päin mitä pitää olla. Tangot liikuttaa staattorilevyä. Kaasuttajien kurkkujen aukeaminen suhteessa sytysennakon kasvuun kaasua lisättäessä. Toisin sanoen sytkän ja kaasun synkkaukset. Onko kaasuttajien kurkut synkattu keskenään. - Anonyymi
Seosruuvit auki 1 1/2 kierrosta (perusarvo). Kaasuttimet on synkassa keskenään.
Ennakko lähtee kyllä heti nousemaan kun kurkun läpät lähtee aukeamaan,mutta ennakko tyhjäkäynnillä on 12-13°c ??- Anonyymi
Tyhjäkäyntiennakko pitäisi olla jossain 0- 5 kampaikseliastetta ( tarkoittaa yläkuolokohdan jälkeen ei ennen). Tarkista tehdasmanuaalista netistä. Tuo ilmoittamasi tyhjäkäyntiennakko on väärin oli se sitten ennen tai jälkeen yläkuolokohdan. Se ei ole noin suuri asteluku kun maksimiennakko voi olla jossain 20 asteen nurkilla ennen yläkuolokohtaa (kaasu pohjassa).
Tarkista polttoainepumpun takaiskuventtiili purkamalla pumppu (estää bensan menemisen takaisin päin sinne mistä tuli). Tarkista pumpun pulssikanavan tiiviys lohkoon ettei se alipaine signaali ole huono ilmavuodon vuoksi, tällöin pumpun teho kyykkää.
- Anonyymi
Pumppu ei laske tankkiin päin ja tiivis on. Tulpat irroitin niin kaksi tulppaa aivan märkiä ja huonon näköistä kaksi hyvännäköistä. Eli tästä voi tehdä johtopäätöksen että käy välillä 2 pytyllä, mikä kyllä vähä ihmetyttää koska kaikki sytytys osat on uusittu. Mittailin osat ja staattorin punaiset johdot antoi ohmeja mutta sinisistä ei mitään.tulkitsinko oikein punaiset nopea puoli ja sininen hidas puoli? Outoa että uusi osa olisi uutuuttan rikki vai voiko siellä nyt joku rikkoa tuon osan.
- Anonyymi
Hei
Mahdollinen polttoainepumppuongelma on näin eliminoitu. Sitten pitää mitata tulpan johdot ja puolat ja katsoa mitä ohmiarvoja sieltä tulee. Nuo märät tulpat viittaavat ilman muuta kipinän puutteeseen. Koska CDI ja staattori ovat uusia niin oletusarvo on että ne ovat ehjiä. Puolaviat ovat erittäin yleisiä.
- Anonyymi
Tee siitä ankkuri.
Musta ankkuri.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 682630
- 622582
- 681762
- 241597
- 201520
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91450- 151372
- 381223
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81177- 251096