Onko jossain olemassa testiä, tai faktaa 100-150hp kokoluokan perämoottoreista ja niiden paremmuudesta?
Valtaosa 5-6 metrisistä 2000-luvun perämoottoriveneistä näkyy olevan varustettu tuon kokoluokan perämoottorilla.
Olen käsitänyt, että Tohatsu= Honda. Tämä koskisi 8:aa mallia ( 60, 75, 90, 115, 150, 200, 225 ja 250 hp) vuodesta 2014->
https://www.boatingmag.com/boats/honda-to-private-label-large-outboards-tohatsu
Yamaha, Honda (Tohatsu) ja Suzuki jakanevat kärkikolmikon laadussa ja toimintavarmuudessa?
Oma näkemys:
Yamahaa myydään selvästi eniten ja huoltoverkosto on täten laaja.
Suzukeissa vahvuutena jakopää ketjulla.
Hondassa vahvuutena automaailmasta isolla volyymillä testatut ja hyväksi havaitut moottorimallit ujutettu perämoottoreihin.
Mercury jakaa aika rajusti porukkaa. Eli onko joukossa Maanantaikappaleita paljonkin? Missä malleissa?
Miten Selva, kenen kanssa nykyään yhteistyö?
Mariner on näemmä vielä yhtä, kuin Mercury.
Isot 100-150hp perämoottorit
5
171
Vastaukset
- Anonyymi
Evinrude E-TEC G2 Plane Truth Challenge
Kato. - Anonyymi
Mercury ja Yamaha hallitsee markkinaa, sanoisin että kummatkin hyviä, Mercuryllä paremmat takuut ja uudemmat mallit. Hondat on kalliita, vanhoja ja painavia malleja. Suzuki vähän hajuton ja mauton, mutta toimiva. Loput on sellaisia merkkejä joilla ei ole mitään jälleenmyyntiarvoa.
Mercury taitaa olla testivoittaja 115 ja 150 luokissa, ainakin jos Kipparilehteä muistelen oikein. - Anonyymi
Kipparissa on ollut tuon kokoisten testejä ja vertailuja, mutta mallit muuttuvat melko tiheään tahtiin. Varsinaisesti huonoja koneita ei taida olla edes myynnissä. Itse kallistuisin joko Mercuryn tai Yamahan uusimpiin perusmalleihin.
- Anonyymi
Porukka kehuu Mercurya täällä, mutta koskeeko tämä vain nelitahtisia?
Mercurya haukutaan kuitenkin aika paljon laitureilla, joten mihin malleihin se lienee kohdistuu ja mihin vuosikymmeniin?- Anonyymi
Veikkaisin että -80 lukuun
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 692653
- 622592
- 681772
- 241597
- 201520
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91460- 151372
- 381223
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81187- 251096