Se osa joka säästää sähköä osakaasulla ajettaessa niin miten semmoisen saa normi esim tracker 30lbs moottoriini? joku ohje asiaan jos löytyisi joltain.
Älä kirjoita mitään jos aiot vain keljuilla,kiitos.
Sähkömoottori veneen sähkönsäästö osa?
8
55
Vastaukset
- Anonyymi
Täh?
- Anonyymi
No jos semmoinen osa on Trackeriisi olemassa, niin saat semmoisen haettua kaupasta rahalla. Kiinnityksen moottoriisi voit hoitaa esimerkiksi ruuvaamalla, naulaamalla, liimaamalla, teippaamalla tai sinitarralla. Niitäkin tarpeita saa rahalla kaupasta. Laittamalla kaksi sähköä säästävää osaa, saavuttaa tuplasäästö, kolmella tripla jne.
- Anonyymi
Minä puolitin sähkönkulutuksen sillai, jotta ajan aina vastatuuleen, ja palatessa jigittelen tuulen mukana kilometri kaupalla.
- Anonyymi
Oma ratkaisuni tuottaa 100% säästön. Jätin sähköperämoottorin ostamatta.
- Anonyymi
"Älä kirjoita mitään jos aiot vain keljuilla,kiitos."
Tähän voisi kommentoida, että älä kysy jos et osaa muotoilla kysymystä niin, että kukaan saa siitä tolkkua. Enkä nyt edes kirjoita lauseen rakenteesta. - Anonyymi
Sitä sanotaan veneessä purjeeksi (pur-je).
- Anonyymi
Tai ai-rot. Vaatii to kau-ra-puu-ro-a.
- Anonyymi
" Se osa joka säästää sähköä osakaasulla ajettaessa niin miten semmoisen saa normi esim tracker "
" 30lbs moottoriini? joku ohje asiaan jos löytyisi joltain. "
Tehonsäädinkö?
Sellainen kytketään sähköisesti akun ja sänkömoottorin väliin, fyysinen sijainti voi tietysti olla muuallakin. Niitä on ainakin kahta perusmallia:
1) Vähemmän sähköä säästävissä on vastus sähkömoottorin kanssa sarjakytkennässä. Tällöin akusta otetaan vähemmän virtaa, eli sähköä säästyy (riittää pitempään), mutta toisaalta vastus hukkaa sähköenergiaa akusta lämmöksi.
2) Parempi on sellainen, mikä katkoo virtaa ajan suhteen pulsseiksi, siis kuten vilkku autoissa, mutta huomattavasti suuremmalla taajuudella. Sellainen lämpenee paljon vähemmän, mutta pudottaa akusta keskimäärin otettavaa virtaa sopivilla asetuksilla ihan saman verran kuin se vastuskin. Laite tunnetaan englanniksi nimellä Pulse Width Modulator = PWM, jota voinee itse kukin googlailla. Se kytketään yleensä erikseen akkuun kahdella johdolla, ja sitten toiset kaksi johtoa säätimestä moottoriin. Laitteiden mukana tulee kyllä ohjeet kytkemiseen, niin tietää mikä johto mistäkin laitteen liittimestä kytketään mihinkin: (akun , akun -, moottorin , moottorin -).
Kummassakin säätimessä olennaista on, että se on tarkoitettu oikealle jännitteelle ja virralle, eli sopii ko moottoriin. Niissä voi olla annettuna myös sallittu tehoalue, mutta voi sen laskea jännitteen ja akusta otettavan virran kertomallakin, tai jos teho tedetään voi jännitteen tai virran vastaavasti laskea. 24V laitetta ei siis pidä laittaa 12 voltin akkuun, eikä päinvastoin.
Toivottavasti tämä oli sitä mitä haettiin, eikä aloittajan tarkoittamaa keljuilua. Mikäli toisin, voinee aloittaja syyttää epäselvästä kysymyksestään vain itseään.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 682620
- 622582
- 681762
- 241587
- 201510
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91450- 151362
- 381223
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81177- 251096