Taas näitä saamarin kuvia tähdistä!

Väärin tarkennettuja ja valotettuja; eivätkö nuo amatöörit ikinä opi?
https://www.youtube.com/watch?v=pQK56OEAYVM

Minä katson mieluimmin Nasan nättejä maalauksia. Ne ovat paljon tarkempia eivätkä tärise saatana niin.

5

57

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Hyvällä lykyllä voisit itse päästä katsomaan teleskoopilla tähtiä jonkin tähtitieteelliseen seuraan vieraana, jos vaan katsoisit internetistä vierailuajat.

Luuletko että nämä Suomessakin tuhannethharrastajat käyttävät järkyttäviä summia rahaa ostaakseen teleskooppeja, joilla sitten voivat katsella maalauksia keskellä yötä ulkona talvella?

Tuosta videosta näkee kyllä, että siinä on kuvattu epäterävää videota jossa on käytössä kamera, jonka objektiivin iiriksessä 8 tai 7 bladea (en muista sanaa suomeksi). Voit katsoa vaikka tämän videon, niin ymmärrät ehkä paremmin miten tuo muoto syntyy epätarkkaa kuvaan:

https://youtu.be/5v2DpbM6t6w

• Kirjoitin kännykällä viestin, sen takia kirjoitusvirheitä tavallistakin enemmän. :-)
        Pointtina kuitenkin oli, että voit itse asentaa vaikka omaan p900, tai p1000 kameraan objektiivin eteen pahvin, jossa on halutun muotoinen reikä, esim. sydän.
        Näin sen sydämen läpi kaikki tähdet epäterävänä kuvattuna näyttävät sydämiltä ja jos teit tähden muotoisen reijän, niin ne näyttävät tähdiltä. Normaalisti epäterävänä kuvatut valopisteet ovat ympyröitä, tai monikulmioita, koska ne saavat muotonsa kameran objektiivin aukosta.

• Anonyymi

Olisit vain sanonut että video on väärennetty-

• Anonyymi

Ei video todennäköisesti ole väärennetty. Se on ihan oikeasti kuvattu video kameralla, mutta väärillä asetuksilla.
        Voi olla että värejä on muokkailtu tosin, mut voi väritkin olla oikeat. Värit tulisivat silloin kromaattisesta poikkeamasta.

Videon kuvaaja on tarkentanut paljon lähemmäs kun missä kohde on, jolloin tähdestä on tullut tuollainen bokeh pallo. Ainakin p900 kameralla on vaikeuksia tarkentaa pistemäisiin kohteisiin.

-Kristityn vaellus

• Anonyymi

Voit myös kokeilla tätä ilmiötä ilman kameraa, jos olet hyvin laiskalla päällä. :) Avaa vaikka tämä kuva tähdistä kännykällä:

https://www.lisamission.org/files/styles/keyimage/public/images/Star-field-hubble-deep.JPG

Sitten laita toinen silmä kiinni ja liikuttele kännykkää lähemmäs ja kauemmas. Kun kännykkä on lähempänä silmääsi kun mikä on silmän lähin tarkennusetäisyys, alkavat tähdet näyttämään ympyröitä, sillä silmäsi iiris on pyöreä.
        Jos katsot jonkun pienen reiän läpi, samankaltaisen kun mistä edellä mainitussa videossa puhutaan, mut ehkä vielä pienemmän, voit saada myös omaan näkökenttään ne pallot näyttämään vaikka sydämiltä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      4890
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      20
      2265
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      103
      1444
    4. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      89
      1374
    5. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1356
    6. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      135
      1165
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1085
    8. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      266
      993
    9. Tulee ikävä

Ja toivon että saan anteeksi ❤️
      Ikävä
      72
      967
    10. Jos saan sinut elämääni

niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo
      Ikävä
      75
      965
    Aihe