Pääseekö tuhnulla yli 60 km/h? Tänäänkin taas jonoa veti Corolla huomattavasti alle nopeusrajoitusten. Ensin näytti, että rekka kärjessa, mutta Corollahan se oli rekan edessä. Jos pakko tuhnuttaa kuuttakymppiä voisiko edes yrittää olla joustava ja helpottaa ohittamista keskellä tietä ajamisen sijaan?
Miksi jonon kärjessä aina Toyota
34
213
Vastaukset
- Anonyymi
Formuloissakin halutaan olla ykkösenä jo eka mutkassa. Sen jälkeen vaan ajellaan. Mulla joka matka on ikäänkuin formulakisa, haluan olla ykkösenä koko ajan.
- Anonyymi
Ei voi nostaa vauhtia yli 60km/h. Sen jälkeen alkaa bensaa palamaan yli 5l/100km. Muutenkin menee kaikki huomio kun seuraan vain kulutusmittaria ja ajan sen mukaan. Olen myös pahoillani ylämäissä koska koneen vääntö ei riitä tasaista nopeutta pitämään.
- Anonyymi
Pieni kulutus on tärkeintä. Muulla ei ole mitään väliä. Ja luonto kiittää kaikkia Toyotan kuskeja pienistä päästöistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pieni kulutus on tärkeintä. Muulla ei ole mitään väliä. Ja luonto kiittää kaikkia Toyotan kuskeja pienistä päästöistä.
Jos päästöt tärkeintä niin Toyotan pluggari Priuskaan ei ole siihen ratkaisu. Nykyään löytyy jo kaasua ja sähköäkin energian lähteeksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos päästöt tärkeintä niin Toyotan pluggari Priuskaan ei ole siihen ratkaisu. Nykyään löytyy jo kaasua ja sähköäkin energian lähteeksi.
Kivihiihisähköö ja ryssien maakaasuu, ei kiitos.
jos suomessa syntyy ruuhka niin ruuhkan aiheuttaja on yleensä skoda, seat, audi tai vw, pysähtyvät jopa liikennevaloihin lisäämään moottoriöljyä ja kappas, ruuhka on syntynyt.
- Anonyymi
Toyota kuskeissa on liikaa pelkääviä kuskeja ja höppänöitä vaareja. Toyotan ajaminen vaatii kovasti ohjastamista ja vauhdin pitäminen ei onnistu kun samalla pitää huolta kulutusmittarista.
- Anonyymi
Fillaristit haluavat tehdä joka päivä työmatkoilla nopeusennätyksen, Tojokuskit kulutuksen pienuusennätyksen. Sillä sitten leveillään somessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Fillaristit haluavat tehdä joka päivä työmatkoilla nopeusennätyksen, Tojokuskit kulutuksen pienuusennätyksen. Sillä sitten leveillään somessa.
Uudella Corollalla 3,5 l/100 km.
- Anonyymi
Onhan taas jutut. Itellä 2018 vuoden Yaris, ja ihan hyvin tuo näyttää 120-130:ä kulkevan. Kulutus siinä 6 litran pinnassa.
- Anonyymi
Yksi ei-idiootti näköjään eksynyt tällekin palstalle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yksi ei-idiootti näköjään eksynyt tällekin palstalle.
Ottakaa kiinni, täällä ei viisastelijoita tarvita.
- Anonyymi
Syy on sama kuin kilpa-autoilussa. Vain ykkönen on voittaja, muut ovat häviäjiä.
- Anonyymi
Aihe karkaa, miksi Toyota ei ole kehittynyt autona 30 vuodessa mihinkään?
- Anonyymi
Enpä ole otsikon juttua havainnut. Siellä keulilla omien havaintojen mukaan yhtälailla kaikkai merkkejä mitä nyt ylipäänsä eniten myydään.
Tojottimia nyt sattuu rekisterissä olemaan eniten joten tottakai niitä on liikenteessäkin eniten.
Keulilla on kyllä Fordia, Volkkaria ja sen rinnakkaismerkkejä ym. ihan yhtälailla.
Itsekin olen Quattrolla hyvin usein keulalla. Ajan navin mukaan max 3km/h yli. Tämä ei tunnu monille riittävän takapuskurissa nussuttamisesta päätellen. Ajan heti kovempaa kun joku muu lupaa ottaa vastuun sakoista, ajokiellosta ja mahdollisesta syyllisyydestä onnettomuudessa.
Kuka on vapaaehtoinen pistämään nimen vastuupaperiin? - Anonyymi
Ottakaa selvää laista ennen kuin puhutte täyttä pa...a. Liikennemerkissä maksimi nopeus ja sitä ei saa ylittää se on määritelty ja kaistan sisällä saan ajaa missä kohtaa haluan. Ajan usein alle maksimin koska ei ole kiire mihinkään ja säästän polttoainetta en koskaan tarkkaile peileistä jos joku stressaantunut Audi toope haluaa ohi se on häneen ongelmansa ja en anna tilaa koska minun ei tarvitse ja se myös yllyttäisi liikenne rikkomukseen. Jatkan ajamista alle nopeusrajoitusten jatkossakin ja ajan miten parhaakseni näen se on minun oikeuteni.
Lainkuuliainen Auris kuski.- Anonyymi
Minä, minä minä, minä. Miltä kuulostaisi joustavuus ja toisten huomioiminen?
Toiset huomioon ottava Honda kuski. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä, minä minä, minä. Miltä kuulostaisi joustavuus ja toisten huomioiminen?
Toiset huomioon ottava Honda kuski.Se on ihan sama vaikka navin mukaan laittaa sen 100km/h vauhtia niin siellä perässä on niitä roikkujia ja ohittelijoita.
Ei sun silloin tarvi muita ohi päästää,se on heidän asia ajaako ylinopeutta vai ajaako kiltisti nopeusrajoitusten mukaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on ihan sama vaikka navin mukaan laittaa sen 100km/h vauhtia niin siellä perässä on niitä roikkujia ja ohittelijoita.
Ei sun silloin tarvi muita ohi päästää,se on heidän asia ajaako ylinopeutta vai ajaako kiltisti nopeusrajoitusten mukaan.Kannattaako leikkiä poliisia?
- Anonyymi
Ei kannata ihmetellä jos sulle vilkutellaan pitkiä, tai mennään ohi vähän reilummalla vauhdilla. Vaikka sulla ei olisi kiire, niin on aivan turhaa tehdä tukkoa muulle liikenteelle. Mikäli et pysty moottoritiellä ajamaan sitä 120:ä, niin suosittelen, että siirryt pienemmille kantateille ajamaan 80:n nopeuksia.
- Anonyymi
Täällä pohjoisessa ne körottelijät on volkkareita.
- Anonyymi
Ei pidä päikkaansa kyllä tuhnut on tientukkeena jokapaikassa , harvemmin muut autot vetää perässään pitkää jonoa..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei pidä päikkaansa kyllä tuhnut on tientukkeena jokapaikassa , harvemmin muut autot vetää perässään pitkää jonoa..
No vuodessa tulee ajettua semmoiset 50tuhatta niin kyllä siinä näkee aika paljon
Toki toyoja on liikenteessä eniten merkeistä mutta kyllä volkkarit on täällä suurimmaksi osaksi niitä köröttäjiä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No vuodessa tulee ajettua semmoiset 50tuhatta niin kyllä siinä näkee aika paljon
Toki toyoja on liikenteessä eniten merkeistä mutta kyllä volkkarit on täällä suurimmaksi osaksi niitä köröttäjiä.Huonompi provo, kyllä ne Toyotat noita letkoja vetää yleisemmin, ei kahta sanaa.
- Anonyymi
Suomi24:ssä siis...
- Anonyymi
Tästäkin näkee mihin ihmistyyppiin tojo vetoaa.
- Anonyymi
Minä tunnusta usein vetäväni letkaa. Ajan navin mukaan 0-2km/h ylinopeutta.
Alla on Quattro mutta ei ole mitään tarvetta ajaa reippaammin. Aika ei ole ongelma. - Anonyymi
Fiksua olisi jos hitaammin ajavat ajaisivat joskus sivuun päästämään jonon ohitse.
Sen vaan sanone että monesti pitää ajaa alle rajoitusten olosuhteista tai vaikkapa kuorman laadusta johtuen. Täysin sallittua ja usein myös turvallisuuden kannalta jopa pakollista. Ei ole yksittäisten autoilijoiden asia tulkita onko jonkun valittu nopeus oikeutettua vai ei. Sitä joko ohittaa turvallisesti tai jää taakse odottamaan sopivaa hetkeä turvalliselle ohitukselle. - Anonyymi
Ostakaa sellainen auto, ettei tartte heti nillittää, jos tiellä ajaa mopoauto, traktori, karavaanari, kuorma-auto, rekka, linja-auto, peräkärryn vetäjä tai muuten vain kiireetön tai varovainen autoilija.
Terveisin Lexus-mies- Anonyymi
Ja toinenkin ei idiootti eksynyt palstalle.
- Anonyymi
Vapaat nopeudet pitäisi saada maahan , aina on alinopeuksia ajavia tien tukkoja , ja Pesereikä Suomen tie lakien mukaan on mahdotonta ohittaa , eli nämä yrittävät saada kaikki muutkin ali nopeuksiin . Mitähän haittaa on siitä että jokyu ohittaa??? Enemmän on haittaa Tien Tukoista.
- Anonyymi
Minkähän laiset Älykääpiöt ovat nämä nopeus rajoitukset asettaneet . Sopisivat lähinnä Sokeille autoilijoille ja jarruttomille autoille . Maanteitä pitää ruveta kaventamaan jos leventäminen tarkoittaa että nopeus rajoituksia alennetaan jyrkin askelin saman aikaisesti .
- Anonyymi
Vahvistan sen, että maantieajossa letkaa vetää useimmin Toyota. Se tuli taas todettua kun ajoin kahden päivän aikana Kaakkois- ja Etelä-Suomen maanteitä yli 1100km. Saavuttaessani jonoja, jonon keulalla oli joko traktori tai Toyota, poikkeuksetta. Ohittaessa oli mahdollista nähdä minkä sortin eläjä oli keskiviivan ryystäjän ratissa ja sehän oli vanhempi ukko tai nainen rystyset valkeana kaksin käsin rattiin tarrautuneena. Jonon hinurien nopeus hiipui ennen kameratolppia ja vastamäissä jopa 10-15km/h alle rajoitusten, eikä niitten välissäkään yltänyt sallittuun. Jonon päästyä Toyotasta ohi, matka jatkui joutuisasti ilman haitariliiketta mittarinopeutta aavistuksen yli sallitun, kunnes tuli vastaan uusi Toyotan vetämä jono. Jopa kuutostien leveäkaistaosuuksilla Toyotat onnistuivat keräämään jonoja taakseen ajamalla lähempänä keskiviivaa kuin reunaa.
En yhtään ihmettele Toyotan hankkimaa mainetta tien tukkona olemisesta ja muitten tiellä liikkujien otsasuonten pullistumista niitten takia. Yrittäisivät edes helpottaa takaa tulevien ohittamista, vaikeuttamisen sijaan.- Anonyymi
Sama huomion olen tehnyt monesti
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih547168Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7113314Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1421605Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.2451424- 841355
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841341- 891220
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631217Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2321165- 811124