Miten adventismissa perustellaan Raamatulla että vain raha ja testamentit kelpaavat ainoastaan uhrilahjaksi?
Mitä adventisti opettajattaret ja opettajat ovat opettaneet Jeesuksen opetuksia rahasta ja palkkapaimenista?
- karmea adventtitotuus -
Vain Raha kelpaa Uhrilahjaksi
30
58
Vastaukset
jehovat ja adventistit on samaa ihmisten keksimää USKONTOA.
- Anonyymi
"jehovat ja adventistit ja blaa blaa"...
Tyhmä
- Anonyymi
"Viisaat" adventistit kehuvat olevansa raamatullisin seurakunta.
Amerikkalaista uususkonnollista paskapuhetta se on sapatin viitekehyksessä.- Anonyymi
""Viisaat" adventistit ja blaa blaa"...
Tyhmä
- Anonyymi
Ei adventtikirkko ole ainoa, joka rahastaa pölvästejä, Kaikki muutkin jenkkilahkot tekevät niin. Se on sitä made in USA liiketoimintaa. Raha otetaan niiltä, joilta se on helpoiten saatavissa, eli lahkoon aivopestyiltä.
- Anonyymi
Rahaa on helpoiten saatavissa niissä kirkoissa missä kastetaan vauvoja. Sitten kun kasvavat aikuiseksi työtätekeviksi, niin raha virtaa näille kirkoille. Helppoja saaliita.
Anonyymi kirjoitti:
Rahaa on helpoiten saatavissa niissä kirkoissa missä kastetaan vauvoja. Sitten kun kasvavat aikuiseksi työtätekeviksi, niin raha virtaa näille kirkoille. Helppoja saaliita.
Tämä on jossakin määrin totta. Adventisteilla on joitakin ihan hyviä ominaisuuksia uskonnollisten yhteisöjen joukossa. Mutta kyllä lapsena kastetutkin osaavat erota yhteisöistään ja vapaissa suunnissa, joilla ei ole verotusoikeutta, yhteisön rahallinen tukeminen on vapaaehtoista ja siitä seuraa, että on olemassa passiivisten jäsenten joukko, jolta rahaa ei tule.
Alaikäisen kastaminen tosin on sekin yhden sortin lapsikaste. Olen käyttänyt leikillistä nimitystä vegetaarinen lapsikaste siitä, että 9−15 -vuotiaita kastetaan. He ovat lähes aina adventistien lapsia.
Oma todellinen harkinta ja vakaumus syntyvät vasta melko myöhäisessä vaiheessa. Ne, jotka eivät aikuistuessaan muuta perussuhdettaan uskontoon, eivät aina myönnä tätä, mutta kyllä he ovat itsekin muuttuneet paljon välillä 12 − 24 ikävuotta.
Nyt kun olen kiistatta jo aikuinen, pystyn arvioimaan aiempaa paremmin lapsuuden kestoajan siinä mielessä, että oma ajattelu vakiintuu. Laittaisin lapsuuden loppumisen ikärajaksi 25 vuotta. Tietenkin yksilöeroja on paljon.- Anonyymi
v.aari kirjoitti:
Tämä on jossakin määrin totta. Adventisteilla on joitakin ihan hyviä ominaisuuksia uskonnollisten yhteisöjen joukossa. Mutta kyllä lapsena kastetutkin osaavat erota yhteisöistään ja vapaissa suunnissa, joilla ei ole verotusoikeutta, yhteisön rahallinen tukeminen on vapaaehtoista ja siitä seuraa, että on olemassa passiivisten jäsenten joukko, jolta rahaa ei tule.
Alaikäisen kastaminen tosin on sekin yhden sortin lapsikaste. Olen käyttänyt leikillistä nimitystä vegetaarinen lapsikaste siitä, että 9−15 -vuotiaita kastetaan. He ovat lähes aina adventistien lapsia.
Oma todellinen harkinta ja vakaumus syntyvät vasta melko myöhäisessä vaiheessa. Ne, jotka eivät aikuistuessaan muuta perussuhdettaan uskontoon, eivät aina myönnä tätä, mutta kyllä he ovat itsekin muuttuneet paljon välillä 12 − 24 ikävuotta.
Nyt kun olen kiistatta jo aikuinen, pystyn arvioimaan aiempaa paremmin lapsuuden kestoajan siinä mielessä, että oma ajattelu vakiintuu. Laittaisin lapsuuden loppumisen ikärajaksi 25 vuotta. Tietenkin yksilöeroja on paljon."Alaikäisen kastaminen tosin on sekin yhden sortin lapsikaste. Olen käyttänyt leikillistä nimitystä vegetaarinen lapsikaste siitä, että 9−15 -vuotiaita kastetaan."
Vauvojen ja lasten kastaminen on hengellistä pedofiliaa.
- Anonyymi
Olette typeriä lässyttäjiä.
- Anonyymi
"Miten adventismissa ja blaa blaa"...
Tyhmä - Anonyymi
Rahaa on helppo pestä.
Kumma, ettei, kymmenykset, riitä.- Anonyymi
Miksi aina valehtelette?
Anonyymi kirjoitti:
Miksi aina valehtelette?
Kerro, missä näit valheen?
Minusta tuo kommentoimasi viesti oli aika lailla tyhjä.- Anonyymi
v.aari kirjoitti:
Kerro, missä näit valheen?
Minusta tuo kommentoimasi viesti oli aika lailla tyhjä.Rahanpesu on erittäin vakava syytös. Oletko sitä mieltä että tällainen vihjailu ei ole valhetta?
Anonyymi kirjoitti:
Rahanpesu on erittäin vakava syytös. Oletko sitä mieltä että tällainen vihjailu ei ole valhetta?
Siinä luki vain, että rahaa on helppo pestä.
Ilmaisu on vähintäänkin kaksimerkityksinen. Olen minäkin joskus jynssännyt jonkin hiukan harvinaisemman kolikon hohtavan puhtaaksi.
Siinä oli ehkä piilotettuna väite, että Adventtikirkko harjoittaa rahanpesua eli rikollisesti hankitun omaisuuden kierrättämistä siten, että sen laitonta alkuperää on vaikeampi jäljittää. Mutta ehkä niin ei ollutkaan.
Jos tuollaisella lässyttäjällä on oikeasti sanottavaa, sanokoon sen sitten niin selvästi, ettei jää näin pahasti tulkinnanvaraa. Sitä odotellessa ehdotan, että pidetään viestiä vain ikävystyttävän heikkona vitsin yrityksenä.v.aari kirjoitti:
Siinä luki vain, että rahaa on helppo pestä.
Ilmaisu on vähintäänkin kaksimerkityksinen. Olen minäkin joskus jynssännyt jonkin hiukan harvinaisemman kolikon hohtavan puhtaaksi.
Siinä oli ehkä piilotettuna väite, että Adventtikirkko harjoittaa rahanpesua eli rikollisesti hankitun omaisuuden kierrättämistä siten, että sen laitonta alkuperää on vaikeampi jäljittää. Mutta ehkä niin ei ollutkaan.
Jos tuollaisella lässyttäjällä on oikeasti sanottavaa, sanokoon sen sitten niin selvästi, ettei jää näin pahasti tulkinnanvaraa. Sitä odotellessa ehdotan, että pidetään viestiä vain ikävystyttävän heikkona vitsin yrityksenä." Olen minäkin joskus jynssännyt jonkin hiukan harvinaisemman kolikon hohtavan puhtaaksi."
Hankimme rahanpesutarkoitukseen ultraäänipesurin. Erittäin käytännöllinen !
Kuparipitoisten rahojen pesuun soveltuu erinomaisen hyvin etikka-suolaliuos, kuparittomien pesuun taas jokin emäksinen liuos.
Setelirahan pesuun en voi suositella pesukonetta... nimim. "huonoja kokemuksia"...
- Anonyymi
Mihin tarkoitukseen menevät ne seurakuntalaisten ja muiden lahjoittamat testamentit ja lahjakirjat, joista ei tarvitse maksaa edes veroja?
Olen havainnut, että vaikka vainaja onkin eläessään määrännyt testamentista saatavat varat johonkin määrättyyn tarkoitukseen, niin vainajaa loukataan, koska varoja ei käytetä, kuten hän on eläessään halunnut ne käytettäväksi.
Mitä siihen rahanpesuun tulee, niin kyllä sitä on tapahtunut. Esim. aikanaan Oskar Salosen säätiön rahoja pyrittiin sijoittamaan siten, että niiden todellista kohdetta oli lähes mahdoton jälkeenpäin selvittää ja ne saatiin jälkeen päin näyttämään adventtikirkon omaisuudelta, vaikka todellisuudessa ne olivat Oskar Salosen säätiöltä anastettua omaisuutta.- Anonyymi
Eiköhän kaikki ole pois poikenneet, ja Jumalan kirkkautta vailla.
eräs sivullinen, monesti myös tehnyt vääriä valintoja elämäni aikana. - Anonyymi
>> "Mihin tarkoitukseen menevät ne seurakuntalaisten ja muiden lahjoittamat testamentit ja lahjakirjat, joista ei tarvitse maksaa edes veroja? "
Höpöhöpö. Kirkko maksaa lain vaatimat verot.
>> "Olen havainnut, että vaikka vainaja onkin eläessään määrännyt testamentista saatavat varat johonkin määrättyyn tarkoitukseen, niin vainajaa loukataan, koska varoja ei käytetä, kuten hän on eläessään halunnut ne käytettäväksi."
Ei pidä paikkaansa.
>> "Mitä siihen rahanpesuun tulee, niin kyllä sitä on tapahtunut.!"
Väitteesi on valhetta.
- Anonyymi
Omaisuus on vain lainassa inehmolla. Oikeasti se pitää palautuman Jumalalle Taivaaseen.
Näin on Raamatussa!- Anonyymi
"Oikeasti se pitää palautuman Jumalalle Taivaaseen."
Vaikka kuinka tuossa viskelin rahaa taivaaseen, niin aina se tuli alas takaisin jalkojeni juureen. Ei ole se jumala enää hengissä, kun ei raha kelvannut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaikka kuinka tuossa viskelin rahaa taivaaseen, niin aina se tuli alas takaisin jalkojeni juureen. Ei ole se jumala enää hengissä, kun ei raha kelvannut."Vaikka kuinka tuossa viskelin rahaa taivaaseen, niin aina se tuli alas takaisin jalkojeni juureen. Ei ole se jumala enää hengissä, kun ei raha kelvannut."
Taisit viskellä vaan jotain pikkurahoja... Jumala on tottunut saamaan suuria seteleitä, joilla voi ostella lentokoneita, luxus asuntoja ja autoja sekä yöpyä 5 tähden hotelleissa. Hän koki varmaan pikkuhilusi suoranaisena loukkauksena, eikä viitsinyt sen vuoksi vaivautua ottamaan niitä vastaan. Ole kuitenkin onnellinen ettei hän lähettänyt puluparvea paskomaan päällesi moisen loukkauksen vuoksi.
Kokeilepa seuraavan kerran viskoa 500 euron seteleitä, niin josko sitten kelpaisi ja pääsisit Jumalan suosioon...
kerettiläinen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaikka kuinka tuossa viskelin rahaa taivaaseen, niin aina se tuli alas takaisin jalkojeni juureen. Ei ole se jumala enää hengissä, kun ei raha kelvannut."Ei ole se jumala enää hengissä, kun ei raha kelvannut."
Etkö tiedä, että Jumala käyttää välimiehiä, jotka toimittavat rahat Jumalalle. Papeiksi ja pastoreiksi heitä kutsutaan. Ja onpa niitä nykyään välinaisiakin. Heille voit toimittaa rahasi, niin he toimittavat ne eteenpäin Jumalalle.
- Anonyymi
Olen huomannut että Adventtikirkossa paistaa röyhkeys rahankeräyksissä.
Ajattele jos yksityinen ihminen tekisi samallalailla niin sitä sanottaisiin röyhkeäksi ja ahneeksi.- Anonyymi
"Ajattele jos yksityinen ihminen tekisi samallalailla niin sitä sanottaisiin röyhkeäksi ja ahneeksi"
Niin, ajattele sinäkin, että kaikki vapaaehtois- ja seuratoiminta pyörii juuri noin eikä kukaan muu täällä käy russuttamassa asiasta kuin sinä! Röyhkeydestä puheen ollen... - Anonyymi
Kerro mitä vastiketta saat Adventtikirkolle (=jumalallesi) "vapaaehtoisesti" antamallesi rahalle?
SDA organisaatio on monissa bisneksissä mukana esim. kiintaistö, yksityissairaala ja luontaistuote bisneksissä.
Tämä on vastoin Raamattua.
- Anonyymi
"Kerro mitä vastiketta saat Adventtikirkolle (=jumalallesi) "vapaaehtoisesti" antamallesi rahalle?"
Pastorin helvetin kalliita puheita. Laskin tuossa, että yksi adventtikirkon pastorin saarna tulee maksamaan kirkossa istuvaa seurakuntalaista kohden n. 5000 euroa. - Anonyymi
Voiko maksaa kortilla jumalalle jos ei satu käteistä mukaan?
Käykö Visa?Mikä mahtaa olla Jumalan tilinumero?
Minusta on kovin kummallista, että sanotaan Jumalalle antamiseksi sitä, että annetaan jollekin uskonnolliselle yhdyskunnalle. Ja sitten vielä nostetaan aivan tietty kerho muiden yläpuolelle erityisen jumalallisena maksun vastaanottajana.
Huh!
Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista857425- 965374
- 2544533
- 444465
- 623227
- 482656
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222338Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292302- 492252
- 412164