Olen miettinyt käytettyä toyotan hybridia. tapanani on pitää autoja niin, että en luovu ostamastani autosta koskaan.
Akkujen vaihto ei niinkään pelota; se on tehtävissä eikä hankala tai edes kohtuuttoman kallis homma.
Mutta mites se generaattori mikä lataa akkuja ja auton tavallista akkua? Kauanko tämä osa kestää? Tuon vaihto käsittääkseni vaatii koko moottori&vaihteistopaketin irrottamisen autosta, ja osakin luultavasti maksaa tonneja, joten tuota ei itse tee.
Jos generaattori pettää, niin auto on ongelmajätettä?
Kuinka pitkään hybridin generaattori kestää?
16
246
Vastaukset
Generaattori on periaatteessa käänteinen sähkömoottori, ei siinä ole kuluvia osia kuin laakerit.
- Anonyymi
Toyota on suunniteltu maksimissan viiden vuoden käyttöä varten ja vuosien ja vuosien optimointi ja säästöohjelmien kautta ovat päässeet jo hyvin lähelle tuota aikaa.
- Anonyymi
Toyotan uusi hybrideissä generaattori kestää normaalia ajoa vähintään 687 tkm. Samoin kompuran sähkömoottori joka on nykyään korkeajännite mallia (pienet virrat), kestää yhtä pitkään kuin genukin.
- Anonyymi
Toyota hybridin generaattori on ikuinen, koska täyshybridin ohjausyksikkö tarkkailee ajotilannetta jatkuvasti ja muuttaa jarrutettaessa sähkömoottorin generaattoriksi, joka ottaa talteen liike-energian ja varastoi sen akkuun. Muita generaattoreja Toyotan hybridissä ei ole.
- Anonyymi
Itse mekaanisen generaattorin lisäksi tarvitaan nippu erilaisia komponentteja kuten tasasuuntauksen tehokomponentit, jännitesäätimet, akun latauksen säädin yms yms. Akkua ladataan myös bensakoneen pyörittäessä genua joko ajossa tai auton seisoessa. Harvemmin on tullut noita ikuissesti toimivia vastaan. Elinikäisen takuun voin kyllä genulle antaa koska tahansa.
- Anonyymi
Onko kaikki muu mahdollisesti hajoava vaihdettavissa ilman, että tarvitsee nostaa pois koko voimansiirtopakettia?
Pidän tosiaan autojani niin, että ajan ne ns. loppuun, jonka jälkeen säilön ne maatilan navettaan odottamaan tulevaisuuden mobilisteja tai itse käyttelen kesäautoina silloin tällöin.
T: ap - Anonyymi
Kyllä ja kaupan päälle elinikäinen takuu.
- Anonyymi
Kun otamme huomioon Toyotan tilanteen, halpuutukset ja yleisen laadun, niin ei tuolle generaattosille voi kovin pitkää ikää odottaa. Halvalla pitää tehdä ja kalliilla myydä, niin kyllä se kohta näkyy jopa meillä Toyotan ihmemaassa luottamuspulana ja ruosteisena Corollana.
- Anonyymi
Nuo erikoisautot on tarkoitettu ensimmäisen omistajan hetkelliseen (maks. 3v) brassailuun, sen jälkeen ne ovat ongelmajätettä (vrt. esim Teslan testit). Näin säästämme rajallisia resursseja ja pelastamme maailman.
(Buhahuhahuhahua....) - Anonyymi
299999 km
- Anonyymi
Erikoista on autojen omistajien epäluottamus nykyautoa kohtaan. Kia-mies valitti eilen autojen jatkuvia vikoja ja niiden huonolaatuisuutta. Minä yritin väliin, ettei autoissa ole yleensä alle 300 tkm ajettuna vian vikaa. Todennäköisesti moottoriinkaan ei ole tarvinnut koskea yhdelläkään avaimella tai vaihtaa niveliä ja niin edelleen. Laturin hihna ja jarrupalat riittävät omatoimiseen vaihtamiseen, jos taidot siihen riittävät.
Tuulilasi voi mennä rikki, lähinnä. En tiedä muista autoista, mutta Toyotalla ajavat, eivät täällä valita autojen huonoa laatua. Fiat ja Volkswagen työllistävät Suomen korjaamoja riittävästi, johon Toyotaa ei tarvitse avuksi. - Anonyymi
Itävallassa takseina yli miljoona kilometriä ajettuja Priuksia eikä niissä mitään generaattoreita tai sähkömoottoreita tai voimansiirtoyksiköitä ole vaihdettu eikä liioin moottoreitakaan. Huom. Toyota hybrideissä ei ole vaihteistoa vaan voimansiirtoyksikkö johon on yhdistetty rastasvälityksellä kaksi sähkömoottoria ja polttomoottori. Todella huoleton ja toimintavarma voimansiirto.
- Anonyymi
Siellä on sitten mersut syrjäytetty taksi hommista😂🤣😅😆
- Anonyymi
Kyllä siinä on vaihteisto. Ja ne osat on hammaspyörien eikä rastaita. Rastaat on lintuja...
Miten muuten luulit että auto saadaan peruuttamaan jos ei ole vaihteistoa? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä siinä on vaihteisto. Ja ne osat on hammaspyörien eikä rastaita. Rastaat on lintuja...
Miten muuten luulit että auto saadaan peruuttamaan jos ei ole vaihteistoa?Käännetään moottorin pyörimissuuntaa. Toyota on nero.
- Anonyymi
Hybridin generaattori on aikaslailla eri asia kuin auton laturi. Laakerointi on erilainen ja kestää kyllä polttooottorin ja vetopyörästön eliniän.
Eihän auton moottorin laakereitakaan vaihdeta ennen täyttä koneremonttia joskus 400tkm jälkeen.
Hyvin marginaalinen määrä on Tojo hybridien akkuja vaihdettu maailmalla ja generaattoreita ei ollenkaan eikä niiden laakereita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista997823- 1075607
- 2754861
- 494823
- 753584
- 502838
- 622564
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222458Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292402- 412284