Miten ihmeessä salassapitosopimuksen alla voi tehdä laadukasta softaa? Ymmärrän sen, että avoimen koodin softissa on helppoa kehittää tuotetta, kun sitä voi jatkaa ihmiset, jotka ovat erikoistuneet jonkun alan asiantuntijoiksi. Mutta salassapitosopimuksen alla devari joutuu osaamaan monelta osa-alueelta jotain, eikä ehdi syventyä kunnolla jonkun tiettyjen algoritmien asiantuntijaksi. Kaikki aika tuntuu menevän arXiv.orgissa pyöriessä ja etsiessä optimaalisia algoritmeja, kun ei voi kysyä muilta.
Salassapitosopimus ja koodin laatu
Anonyymi
2
83
Vastaukset
- Anonyymi
Taidat olla aika pihalla sun hommista...
- Anonyymi
No miten sen nyt ottaa. Olen tehnyt itsekseni vapaaehtoisprojektia, laittanut koodin stackexchangen codereviewiin ja huomannut, että läheskään aina en tee asioita parhaalla mahdollisella tavalla. Ja välillä joihinkin miettimiini ongelmiin löytyy arxivista tai muualta tehokkaampi ratkaisu kuin mitä itse keksisin. Onko se sitten pahasti pihalla oloa vai ei, mutta minusta yksi ihminen ei pysty hallitsemaan kaikkea ohjelmoinnissa tarvittavaa optimaalisella tavalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 682570
- 622532
- 681742
- 221536
- 201480
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91420- 151342
- 381203
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81147- 251076