Minulle todella rakkaan läheisen puolesta lähdin kirjoittamaan (toki hänen luvallaan) ja kyselemään josko löytyisi joku jolla yhtään samansuuntaisia oireita. Hänellä on jo useamman vuoden ollut ongelmaa suussa lähinnä alakulmahampaan kohdalla ja alaleukaluuhun myös ns. "vetää" välillä. Varsinaista kovaa kipua ei ole, mutta kuitenkin elämää kovasti haittaavaa ja jatkuvasti mukana kulkevaa tunnetta joka saattaa tosiaan vaihdella paikkaa ja muotoakin. Tosi oudoksi tämän tekee se, että vaiva loppuu täysin syödessä tai hampaita pestessä tai suun ollessa tietyllä tavalla (huulet sisäänpäin) kiinni ja myös kun kieltä kuljettaa hampaita pitkin suussa vaiva loppuu. Myös se auttaa kun suussa esim. mynthon- karkki tai purkka jota ei kovasti pure, mutta jo tämä pieni lisä suussa vie tuntemuksen pois. Perusleukanivelvaivahan pitäisi olla sellainen että nimenomaan syöminen on hankalaa. Hän on käynyt usealla eri lääkärillä ja hoitajalla mutta jokainen vain tuntuu ihmettelevän tyyliin että ei ole tällaista ennen vastaan tullut ja siksi hänen luvallaan nyt täältä koitan kalastella olisiko kenties jossain joku "kohtalotoveri" . Kovasti hankalaa ja ahdistavaa, kun vaiva on suussa eikä oikein tiedä, mikä auttaisi. Tämä on kestänyt jo useamman vuoden, mutta viime vuoden aikana tuntemukset kovasti voimistuneet. Hankalaksi tilanteen tekee myös se että hänellä on ilmeisesti myös jotain pullistumaa kaularangassa, mutta siitä ei kuitenkaan oireita käden suuntaan, niin kuin kai yleisimmin on. Eli hänen oireidensa taustalla voi olla useampaakin aiheuttajaa. Hänen mukaansa vaivat vaikuttaisivat sellaisilta että kyseessä voisi olla jonkinlainen hermopinne tai lihasjuttukin, mutta ongelmana se, kun mistään ei mitään apua ja helpotusta tunnu löytyvän vaikka kuinka kulkee "asiantuntijoilla" jotka antavat kuka minkäkinlaisia ohjeita ja neuvoja. Olisin tosi tosi kiitollinen mahdollisista vastauksista ja ennen kaikkea jos löytyisi joku jolla on tai on ollut samansuuntaisia oireita ja tuntemuksia.
Mystiset leuka/suutuntemukset
0
53
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista857455- 965384
- 2574595
- 444495
- 623247
- 492685
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222348Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292322- 492313
- 412184