https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/kaksi-jattilaista-yhdistavat-voimansa-sahkoautojen-akkuvalmistuksessa-tarkoitus-vieda-toimintamatka-seuraavalle-tasolle/5c9a9c68-f647-3174-8869-b47474959677
Toyotalle kesti pitkään ymmärtää että sähköautot ovat se teknologia johon kannattaa panostaa. Nyt Tokiossa kin on lamppu syttynyt ja höpöhybridideille on laitettu lappu luukulle ja tojo keskittyy sähköautoihin. Monta vuotta myöhässä mutta kuitenkin.
Hyvä tojo.
Toyota myöntää että hybridit ovat mennyttä aikaa
64
<50
Vastaukset
- Anonyymi
No damaa sanoisin toyotasta. Aikoinaan halpa, nyt mennyttä aikaa.
- Anonyymi
Toyota on jälleen kehityksen kärjessä. Muut autonvalmistajat yrittävät nyt kyhätä päästösakkojen uhatessa hybridiautojaan. Toyota siirtyy sähköautojen ja erityisesti niiden akustojen kehityksessä aivan toiselle aikakaudelle kun solid state -akut tulevat kaupalliseen käyttöön.
Tätä teknologiaa on kehitetty myös Aalto yliopistossa, joka onnistuessaan ratkaisemaan latausongelmat tulee olemaan todellinen ekoteko.- Anonyymi
Eikös Tojon mukahybrid enää olekaan se maailman valloittaja, päättäkää jo.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikös Tojon mukahybrid enää olekaan se maailman valloittaja, päättäkää jo.
Toyotan tehtaalla tiedetään, että mukahybridit ovat jo eilispäivää. Markkinointiosasto niitä kuitenkin tuputtaa, koska oikeita sähköautoja ei Tojolla ole tarjolla.
Anonyymi kirjoitti:
Eikös Tojon mukahybrid enää olekaan se maailman valloittaja, päättäkää jo.
Kaikki teknologia on aina väliaikaista. Hevoset, höyry, polttomoottori, hybridi, joku muu?
Hybridi on välivaihe ja sen tietää Toyotakin. Toyota teki sähkötrukkeja 1980 luvulla teollisuuteen. Ei kovin uutta heille.
Biopolttoaine on välivaihe, sillä ei ole kovin järkevää polttaa mitään polttomoottorissa, koska se on hyötysuhteeltaan huono.
Lopullista ratkaisua tuskin koskaan saadaan, mutta kehitys menee eteenpäin. Toyota teki kuitenkin viisaasti luopuessaan ekana dieselmoottoreista!- Anonyymi
Toyota on korkeintaan jonon kärjessä, mitään omaa innovaatiota tältä valmistajalta on turha odottaa.
- Anonyymi
Toyota on tippunut lopullisesti kehityksen kelkasta..
- Anonyymi
Aika mielenkiintoista kun lähes kaikki autonvalmistajat alkavat vasta nyt tuoda markkinoille itselataavia ns kevythybridejä kun Toyotan teknologian voittaminen näyttää olevan mahdotonta naurettavilla töpselisähköviritelmillä monestakin syystä eikä vähiten toimintamatkan ja paloherkkyyden takia.
Joka kuukausi kärähtää maailmalla joku kallis töpseliauto, vaikka kanta on vielä pieni. Toyota haluaa välttää tämän ongelman siirtymällä kehityksessä jo seuraavaan vaiheeseen.- Anonyymi
Mikähän merkki niitä epätoivoisesti tuo?
Muut tuovat ladattavia ja hyppäsivät höpöhybridit yli. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikähän merkki niitä epätoivoisesti tuo?
Muut tuovat ladattavia ja hyppäsivät höpöhybridit yli.Kaikkien merkkien ns. kevythybridit ovat merkki jonkinlaisesta epätoivosta. Niillä autoilla ei ajeta metriäkään pelkällä sähköllä. Toyotalla ja Lexuksella ylivoimaisesti paras konsepti kun ajatellaan kokonaisuutta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikkien merkkien ns. kevythybridit ovat merkki jonkinlaisesta epätoivosta. Niillä autoilla ei ajeta metriäkään pelkällä sähköllä. Toyotalla ja Lexuksella ylivoimaisesti paras konsepti kun ajatellaan kokonaisuutta.
Kyllä Audin kevythybridi rullaa jopa 50 sekunttia pelkällä sähköllä kun kuljettaja ei paina kaasupoljinta. Aivan mahtava insinöörien taidonnäyte!!!
Fordin kevythybridit muistuttavat vähän enemmän Toyotan hybridiä.
Kialla on hybridivaihtoehtoja, mutta ajettavuudeltaan Toyotaa heikompia.
Volvolla on myös sähköavusteinen polttomoottorivaihtoehto. Eli itselatavaa hybridi ei ole mennyttä aikaa. Samperi kun joku kertoo aina totuuden joka tyrmää aina kaiken vaivalla kehittämäni valehtelun.
- Anonyymi
Kyllä hybridiä tarvitaan vielä pitkään. Onneksemme on japsi valmistaja ja saa laatua.
Akkuja ei ole vielä käytössä joka on hyvä autoihin. Siksi hybridiä tarvitaan vielä. Kukaan tuskin voi enää väittää etten yrittäisi kaikin mahdollisin tavoin solvata Tojotaa. Kai te kaikki myös tiedätte etten ole mieleltäni ihan terve, enemmänkin päinvastoin. Kun paljastumisenikin vielä vituttaa niin ankarasti että sorrun mitä noloimpiin ja lapsellisimpiin tekoihin.
- Anonyymi
Kun joku selittäisi miten jyväskyläinen kiinteistövälittäjä saa tehtyä kirjoituksillaan uudesta Corollasta
hitaamman
kalliimman
meluisamman
pienemmän
kuin vanhasta väistyvästä Octaviasta. Eihän näitä asioita aivan tuulesta temmata. Mitatusti Corolla oli huonompi näissä asioissa eikä kiukuttelu tai itkupotkuraivarit muuta asiaa miksikään. Hyvä oli tojon yritys mutta ei riittänyt aivan päätyyn saakka. Octavia oli parempi. Hyväksykää se.
- Anonyymi
Heh heh...kyllä jaksat hönöboy vetää samaa shittiä päivästä toiseen. Joskus tuntuu, että jopa uskot omiin satuihisi. Tosiasia vaan sattuu olemaan se, että kovin harva täysjärkinen omilla rahoillaan Skodaa valitsee.
- Anonyymi
"Tosiasia vaan sattuu olemaan se, että kovin harva täysjärkinen omilla rahoillaan Skodaa valitsee."
Itkupotkuraivarin osa kaksi. Octavia on ollut kestomenestyjä myyntitilastoissa jo yli vuosikymmenen. Ykkönen kun kuluttaja saa vapaasti valita auton joka on hänelle itselleen mieluisin ja paras. Maksaja voi olla kuluttaja itse tai hänen työnantajansa. Valinta kuitenkin kohdistuu autoon joka on paras.
Toyota ei koskaan ole päässyt siihen asemaan. Taas tuli takkiin TM:n vertailussa. Toyota esitteli uuden kaksilitraisen mahtikoneen mutta eihän se pärjännyt edes karvalakki-Skodalle. Hitaampi kaikissa mittauksissa. Ja melua riittää vaikka muille jakaa. - Anonyymi
"Tosiasia vaan sattuu olemaan se, että kovin harva täysjärkinen omilla rahoillaan Skodaa valitsee."
Sun pointti on siis että Skodat ostetaan firman piikkiin. Hyvin yksikertainen kysymys. Jos pääset ostamaan lounaan firman piikkiin niin ostatko lihapiirakan vai pihvin? Ja kun lounaalle on annettu tietty budjetti niin syötkö paikassa jossa saat mahdollisimman hyvää ruokaa budjetin raameissa vai menetkö johonkin paskaan paikkaan? On erittäin järkeviä syitä miksi tojoa ei oteta työsuhdeautoksi. - Anonyymi
KIrjoittelu lähti siitä, että Toyota ja Panasonic laittavat tietotaitonsa yhteen ja luovat uutta teknologiaa. Eivät he ensin tee tehdasta ja sitten mieti, mitä siinä voisi valmistaa.
Sitä voi miettiä, mitä ne muut tehtaat tekevät? Kertokaa uusista innovaatioista autoteollisuudessa. Akku on sähköauton heikoin lenkki tällä hetkellä ja sille tehdään nyt akku. Arvatkaa, onko muilla tätä akkua? - Anonyymi
Toyota vaan on aina auton mitan muita edellä. Sen jo tietää sokea Reetakin kun myyntitilasoja seurailee. Sellainen ostetaan, mikä tarvitaan. Näin se menee, kun rekisteröintitilastoon on tutustunut. Köyhän ei kannata ostaa halpaa ja huonoa. Maksettuja vertailuja ei tarvitse kuin maksaja itse.
- Anonyymi
https://largest.org/technology/automakers/
VW on ollut suurin ja ostetuin jo monta vuotta. Tojo seuraa sivusta.
Suomessakin VW:n valmistamia autoja (VW, Skoda; Audi, Seat) on ostettu yli kaksi kertaa enemmän kuin tojoja ja Lexuksia jo iät ajat. Tojo on laskevan auringon pulju ja kansa on äänestänyt lompakollaan VW:n puolesta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://largest.org/technology/automakers/
VW on ollut suurin ja ostetuin jo monta vuotta. Tojo seuraa sivusta.
Suomessakin VW:n valmistamia autoja (VW, Skoda; Audi, Seat) on ostettu yli kaksi kertaa enemmän kuin tojoja ja Lexuksia jo iät ajat. Tojo on laskevan auringon pulju ja kansa on äänestänyt lompakollaan VW:n puolesta.Apukoulunsa kesken jättäneen soperrusta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Apukoulunsa kesken jättäneen soperrusta.
Paljon puhetta ilman mitään lähdetietoa. Se on teron tapa. Ei taida kasetti kestää totuutta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paljon puhetta ilman mitään lähdetietoa. Se on teron tapa. Ei taida kasetti kestää totuutta.
Olet uskomattoman kiero ihminen.
- Anonyymi
Hihii, se että Toyotaa myydään Suomessa ei kerro yhtään mitään mistään. Meitä pidetään ihan outoina tuon takia ja nauretaan. Verotus tietysti osa syy ja suomalaisen pelot, nöyryys, itsetunnottomuus ja tietämättömyys autoista palvelee Toyotaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet uskomattoman kiero ihminen.
Mitä kieroa on siinä kun kertoo faktan ja esittää sille lähdetiedon? Sulla sensijaan on tapana vain heitellä täysin omasta hatusta keksittyjä juttuja.
Sulle taitaa oikeasti olla vaikeaa katsoa maailmaa sellaisena kuin se on. Varsinkin Toyotan kohdalla. Eikä siinä mitään kyllä maailmaan meteliä mahtuu. Sun argumentointikykyisi on vaan niin rajallinen ja logiikka täysin metsässä. Vähän kun pelaisi pulun kanssa shakkia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paljon puhetta ilman mitään lähdetietoa. Se on teron tapa. Ei taida kasetti kestää totuutta.
Hönö on erikoistunut kehäpäätelmiin; hän väittää jotain ja perustelee väitteensä toisella omalla väitteellä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä kieroa on siinä kun kertoo faktan ja esittää sille lähdetiedon? Sulla sensijaan on tapana vain heitellä täysin omasta hatusta keksittyjä juttuja.
Sulle taitaa oikeasti olla vaikeaa katsoa maailmaa sellaisena kuin se on. Varsinkin Toyotan kohdalla. Eikä siinä mitään kyllä maailmaan meteliä mahtuu. Sun argumentointikykyisi on vaan niin rajallinen ja logiikka täysin metsässä. Vähän kun pelaisi pulun kanssa shakkia.Hönön "lähdetieto" on jotain, mitä hän on itse kirjoittanut joskus aikaisemmin, ja sitten spammannut sen saman jöötin lukuisia kertoja uudestaan. Mitä tuollainen muka todistaa.
Minä poika se vastasin taas monella eri oksennuksella tukeakseni itseäni. Näinhän se on että mitä isompi paniikki, sen useampi vastaus itselleni.
- Anonyymi
Pöljäpetteri on taas aloittanut pitkän ja raskaan "työpäivänsä"! Oksentanut jo herättyään jos nyt ylipäätään on nukkunutkaan. Aina ei nallekarkit ole menneet tasan.,heh!
- Anonyymi
Sähköautojen järjettömyys isossa mittakaavassa käy parhaiten ilmi niillekkin jotka ei työkseen mieti asioita suuressa mittakaavassa kaikkien autovalmistajien leikkiin mukaan lähdöllä, aivan turha antaa volkkareiden huseerata yksin suurena valmistajana sähköautoissa.
Sitten kun ihmiset alkaa kyseleen että miksi sähköautot on niin kalliita ja miksi myydään eioota joka merkillä niin Toyota voi asiakkailleen sanoa että maailman akkutuotannon ja kaivostoiminnan kapasiteetti ei riitä tuottamaan akkuja kuin murto-osalle autoista ja on silti kuitenkin tarjota vaihtoehtona hybridiä ja tulevaisuudessa ehkä polttokennoakin. Samaan aikaan volkkari tarjoilee perus bensa- ja dieselprutkuja, sekä yrittää kiillottaa imagoaan sähköautomallistolla joita sillä ei ole myydä kysyntää vastaavasti.- Anonyymi
Vai että tällaisia haaveunia kun todellisuus tässä hetkessä on liian kova pala sulatettavaksi pienessä.
Unohdat että Toyota on kertonut panostavansa täysillä sähköautoihin ja lopettavansa hybridien kehityksen.
Se on antanut hybridien patentit vapaasti muiden käytettäväksi eli tunnustanut ne arvottomiksi.
Hyvää yötä hybridit, sen sanonut tojokin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vai että tällaisia haaveunia kun todellisuus tässä hetkessä on liian kova pala sulatettavaksi pienessä.
Unohdat että Toyota on kertonut panostavansa täysillä sähköautoihin ja lopettavansa hybridien kehityksen.
Se on antanut hybridien patentit vapaasti muiden käytettäväksi eli tunnustanut ne arvottomiksi.
Hyvää yötä hybridit, sen sanonut tojokin.Itte en ole kuullut kenenkään muun sellaista sanovan kuin palstalla päivystävän skoda/volkkarispeden. Toki joskus se varmasti loppuu bensahybridit, viimeistään silloin kun bensa on liian kallista tai akkutekniikassa tehdään merkittävä edistysaskel, nykyään käytössä olevasta akkutekniikasta ei ole minkään syrjäyttäjäksi.
Toki hybridit eivät katoa silloinkaan, ne vain muuttavat muotoaan.
Jos minun pitäisi ennustaa tulevaisuutta nyt 2019 niin tulevaisuudessa hybrid voisi toimia biokaasulla, siinä on pienet akut ehkä vain noin 15kWh ja sitä voidaan ladata kotona, lyhyemmät matkat ajetaan akuilla ja pidemmät voidaan tankata kaasutankkausasemilta, infra tosin puuttuu valtaosasta maata.
Tulevaisuudessa mahdollista on myös polttokenno hybrid joissa pienet akut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itte en ole kuullut kenenkään muun sellaista sanovan kuin palstalla päivystävän skoda/volkkarispeden. Toki joskus se varmasti loppuu bensahybridit, viimeistään silloin kun bensa on liian kallista tai akkutekniikassa tehdään merkittävä edistysaskel, nykyään käytössä olevasta akkutekniikasta ei ole minkään syrjäyttäjäksi.
Toki hybridit eivät katoa silloinkaan, ne vain muuttavat muotoaan.
Jos minun pitäisi ennustaa tulevaisuutta nyt 2019 niin tulevaisuudessa hybrid voisi toimia biokaasulla, siinä on pienet akut ehkä vain noin 15kWh ja sitä voidaan ladata kotona, lyhyemmät matkat ajetaan akuilla ja pidemmät voidaan tankata kaasutankkausasemilta, infra tosin puuttuu valtaosasta maata.
Tulevaisuudessa mahdollista on myös polttokenno hybrid joissa pienet akut.Kuka rakentaa maan kattavan biokaasun ja vedyn jakeluverkon ja miksi, kun sähkö tulee jo joka mökkiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuka rakentaa maan kattavan biokaasun ja vedyn jakeluverkon ja miksi, kun sähkö tulee jo joka mökkiin.
Niin no sittenhän volkkarin kaasuautoilla ei tee yhtään mitään.
Suomen eikä monen muunkaan maan sähköverkko ei myöskään piisaa kuin johonkin 8 amppeerin lataukseen jos joka ukko alkaa lataamaan sähköautoa, jossei muuten niin kantaverkko tipahtaa, tarkoittaa päivittäiseksi toimintasäteeksi talvella noin 100km käytännössä, jos töissäkin pitää käydä ja 14tuntia päivässä lataa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin no sittenhän volkkarin kaasuautoilla ei tee yhtään mitään.
Suomen eikä monen muunkaan maan sähköverkko ei myöskään piisaa kuin johonkin 8 amppeerin lataukseen jos joka ukko alkaa lataamaan sähköautoa, jossei muuten niin kantaverkko tipahtaa, tarkoittaa päivittäiseksi toimintasäteeksi talvella noin 100km käytännössä, jos töissäkin pitää käydä ja 14tuntia päivässä lataa.Täysin päätöntä höpinää. Suomen sähkönkulutus on ollut laskussa jo vuosikausia. Runkoverkko kestää sähköautot hienosti, siitä asiantuntijat ovat yhtä mieltä.
Mille sinä pohjaat väitteesi noin ylipäätään? Oman pään ääniä ei lasketa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täysin päätöntä höpinää. Suomen sähkönkulutus on ollut laskussa jo vuosikausia. Runkoverkko kestää sähköautot hienosti, siitä asiantuntijat ovat yhtä mieltä.
Mille sinä pohjaat väitteesi noin ylipäätään? Oman pään ääniä ei lasketa.Älä vaadi Terolta liikaa kanta- ja jakeluverkon tuntemusta.
Anonyymi kirjoitti:
Älä vaadi Terolta liikaa kanta- ja jakeluverkon tuntemusta.
Hihii, taas kannustin itseäni. En tälle noloudelleni mitään voi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täysin päätöntä höpinää. Suomen sähkönkulutus on ollut laskussa jo vuosikausia. Runkoverkko kestää sähköautot hienosti, siitä asiantuntijat ovat yhtä mieltä.
Mille sinä pohjaat väitteesi noin ylipäätään? Oman pään ääniä ei lasketa.Ota laskin käteen
Suomen sähköverkon huippukulutus on 14000 megawatin luokkaa
Suomessa on 2,6 miljoonaa autoa liikennekäytössä
Jos sähköautoja ladataan vaikka 2 kilowatin(karvan päälle 8amppeeria), eli 0,002 megawatin teholla niin ollaan 19200 megawatin huippukulutuksessa.
Ilmeisesti volkkariurpo tietää kertoa paljonko verkkoa voidaan ylikuormittaa? Sähkömiehen kanssa juttelin niin sähköverkon rakentaminen suomessa on ollut sellaista että lasketaan paljonko tarvitaan ja pikkusen päälle eikä mitään reserviin rakentamista ihan hirveästi ole harrastettu ainakaan hänen työmaillaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ota laskin käteen
Suomen sähköverkon huippukulutus on 14000 megawatin luokkaa
Suomessa on 2,6 miljoonaa autoa liikennekäytössä
Jos sähköautoja ladataan vaikka 2 kilowatin(karvan päälle 8amppeeria), eli 0,002 megawatin teholla niin ollaan 19200 megawatin huippukulutuksessa.
Ilmeisesti volkkariurpo tietää kertoa paljonko verkkoa voidaan ylikuormittaa? Sähkömiehen kanssa juttelin niin sähköverkon rakentaminen suomessa on ollut sellaista että lasketaan paljonko tarvitaan ja pikkusen päälle eikä mitään reserviin rakentamista ihan hirveästi ole harrastettu ainakaan hänen työmaillaan.Meinaatko että kaikki 2,6 miljoonaa sähköautoa pysähtyvät lataamaan akkuja yhtä aikaa, että yksikään ei ole liikenteessä silloin?
On laskelmassasi räikeä virhe muutenkin, 2kW x 2600000 = 5200000kW=5200MW! - Anonyymi
Turha amatöörien tuhertaa taskulaskinten kanssa olemattomalla ymmärryksellään kun on olemassa ihmisiä jotka oikeasti ymmärtävät näitä asioita:
"Jos kaikki Suomen liikenteessä olevat henkilöautot muutettaisiin kerralla sähköautoiksi, sähköenergian kulutus kasvaisi noin 10 prosenttia. Näin ollen 250 000 sähköautoa – noin nyt vaikka aluksi – kasvattaisi sähköenergian kulutusta vain yhden prosentin verran, toppuuttelee asiantuntija Esa Niemelä Energiateollisuus ry:stä."
https://www.is.fi/autot/art-2000005601500.html
- Anonyymi
En löydä linkin artikkelista vahvistusta otsikon väitteelle, että Toyota myöntäisi hybridien olevan mennyttä aikaa. Onko se hönöboyn omaa tulkintaa?
- Anonyymi
Toyota on korjannut roadmappiaan vastaavaamaan uutta tilannetta. Volkkarin kusetus ja Dieselien sitäkautta tapahtunut romahdus oli kaikille aikamoinen yllätys. Ei tietysti Volkkarin johdolle. hehän ovat kalterian takana asian vuoksi.
Volkkarilla vaan ei ollut muuta tietä ulos tuhoutuneesta uskottavuudestaan kuin tuoda metelillä töpseleitä autoihin koska heillä ei ole mitään muuta toimivaa tekniikkaa.
Samanlaisen roadmap muutoksen tehnyt kaikki autotehtaat.
En kyllä puhuisi hybridista jos sähkömoottori ja akku eivät alenna myös polttomoottorin kulutusta. Esimerkiksi Volvon hybrin kulutus on tolkuton eikä Volkkarilla paljon parempia näyttöjä ole. Katsotaan nämä uusimmat mallit olisiko hyötysuhde parantunut vai perustuuko pienet päästöt vain sähkökusetukseen lyhyillä matkoilla. - Anonyymi
"En löydä linkin artikkelista vahvistusta otsikon väitteelle, että Toyota myöntäisi hybridien olevan mennyttä aikaa. Onko se hönöboyn omaa tulkintaa?"
Jos iso päällikkö sanoo että tojo panostaa nyt täysillä sähköautoihin ja antaa hybridi-patenttinsa ilmaiseksi muiden käyttöön, niin ei tarvitse olla Einstein laskeakseen 1 1.
Kyllä tojo vielä valmistaah5bridejä pitkään, mutta minimaalisella kehityspanoksella. Löysässä hirressä samalla tavalla kuin Viimeinen Avensis. Facaliftin faceliftiä, ei uutta moottoriteknologiaa ja silleen niinkauan sinnitellään kuin mahdollista ja toivotaan että sähköautot ovat myynnissä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"En löydä linkin artikkelista vahvistusta otsikon väitteelle, että Toyota myöntäisi hybridien olevan mennyttä aikaa. Onko se hönöboyn omaa tulkintaa?"
Jos iso päällikkö sanoo että tojo panostaa nyt täysillä sähköautoihin ja antaa hybridi-patenttinsa ilmaiseksi muiden käyttöön, niin ei tarvitse olla Einstein laskeakseen 1 1.
Kyllä tojo vielä valmistaah5bridejä pitkään, mutta minimaalisella kehityspanoksella. Löysässä hirressä samalla tavalla kuin Viimeinen Avensis. Facaliftin faceliftiä, ei uutta moottoriteknologiaa ja silleen niinkauan sinnitellään kuin mahdollista ja toivotaan että sähköautot ovat myynnissä.Ei meille kelpaa jonkun volkkariurpon mielipide suoraan, opettele jatkossa laittamaan jonkinlaista linkkiä noihin kehäpäätelmiisi, tai tulkitaan paskapuheeksi niinkuin ennenkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei meille kelpaa jonkun volkkariurpon mielipide suoraan, opettele jatkossa laittamaan jonkinlaista linkkiä noihin kehäpäätelmiisi, tai tulkitaan paskapuheeksi niinkuin ennenkin.
Nämä ovat kyllä aika yleistä tietoa, mutta voin laittaa linkitkin. Se on helppoa kun puhuu totta ja asiaa. Tojohönöhän vetee juttuja täysin omasta päästä niin silloin järkevien linkkien liittäminen on vaikeaa.
"Toyota finally decided to go all-electric from 2020"
https://insideevs.com/news/353600/toyota-six-global-bevs/
"Toyota to give royalty-free access to hybrid-vehicle patents"
https://www.reuters.com/article/us-toyota-patents/toyota-to-give-royalty-free-access-to-hybrid-vehicle-patents-idUSKCN1RE2KC
Nuo kun laskee yhteen niin ei jää epäilystäkään sille että hybridien kehitystyö on loppunut. Tekniikkaa myydään niin kauan kuin se tuollaisenaan kaupaksi menee ja sitten pillit pussiin. Toki samaa höttöä kääritään uusiin pokemon-kuoriin silloin tällöin että hönöt luulevat että Tojo kehittää jotain uutta. Se on vain saman vanhan tekniikan myymistä uuden ruman kopan sisällä.
- Anonyymi
"koska heillä ei ole mitään muuta toimivaa tekniikkaa."
Onpa taas logiikan jättiläisen järjentuote.
VW jättää polttismaailman ykköspaikalta ja se on kasvattanut koko ajan markkinaosuuttaan. Se on nyt polttismaailman ykkösvalmistaja. Kuinkahan ylivoimainen se olisi jos sillä olisi jotain toimivaa.- Anonyymi
klonskvaakkeni on panostanut enää logonsa kehitykseen,ei muuta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
klonskvaakkeni on panostanut enää logonsa kehitykseen,ei muuta
Varsinainen autoalan asiantuntija. Et sitten huomannut että se oli kiinnitetty tämän hetken kuumimman autouutuuden ja autokonsepti MEBin keulaan? Golfintappajaa on yritetty rakentaa pitkään onnistumatta. Tässä se nyt on.
Tuo MEB on itseasiassa vieläkin tärkeämpi pitkällä tähtäimellä kuin ID.3. Ja tämä mestari älysi vain uuden logon. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varsinainen autoalan asiantuntija. Et sitten huomannut että se oli kiinnitetty tämän hetken kuumimman autouutuuden ja autokonsepti MEBin keulaan? Golfintappajaa on yritetty rakentaa pitkään onnistumatta. Tässä se nyt on.
Tuo MEB on itseasiassa vieläkin tärkeämpi pitkällä tähtäimellä kuin ID.3. Ja tämä mestari älysi vain uuden logon.Sitä päivää odotellessa kun näitä volkkarin kuumia autouutuuksia alkaa näkymään sankoin joukoin liikenteessä. Luulen että kymmenen vuoden päästä nauretaan tälle jutulle kuinka jäi tuhnuksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varsinainen autoalan asiantuntija. Et sitten huomannut että se oli kiinnitetty tämän hetken kuumimman autouutuuden ja autokonsepti MEBin keulaan? Golfintappajaa on yritetty rakentaa pitkään onnistumatta. Tässä se nyt on.
Tuo MEB on itseasiassa vieläkin tärkeämpi pitkällä tähtäimellä kuin ID.3. Ja tämä mestari älysi vain uuden logon.golffin tappaja? ainakaan meidän perällä ei kellään oo golffia eikä katukuvassa ole kuin muutama, enemmän mersuja ja volvo merkkisiä.
ei kukaan aja enää millään koppimopoilla, derbylläkin peräti 1.1 litranen 50 heppanen kone :D - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitä päivää odotellessa kun näitä volkkarin kuumia autouutuuksia alkaa näkymään sankoin joukoin liikenteessä. Luulen että kymmenen vuoden päästä nauretaan tälle jutulle kuinka jäi tuhnuksi.
"Luulen että kymmenen vuoden päästä nauretaan tälle jutulle kuinka jäi tuhnuksi."
Kymmenen vuoden päästä luetaan kirjaa "Kun isoisä sähkiksien osti". Siinä polttiskuskeilla on päreenpolttajan rooli.
Korotettuja käyttömaksu alkaa jo pukkaamaan polttisjengille. Niillä maksetaan sähköautojen ostotuet. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Luulen että kymmenen vuoden päästä nauretaan tälle jutulle kuinka jäi tuhnuksi."
Kymmenen vuoden päästä luetaan kirjaa "Kun isoisä sähkiksien osti". Siinä polttiskuskeilla on päreenpolttajan rooli.
Korotettuja käyttömaksu alkaa jo pukkaamaan polttisjengille. Niillä maksetaan sähköautojen ostotuet.Onneksi alviton diesel ei lopu.
- Anonyymi
Asiantuntijoiden lausunto: "Camry on tilava ja hyvin varusteltu sedan. Voimalinja on taloudellinen ja suorituskyvyltään riittävä. Muistakaan ominaisuuksista ei löydy merkittäviä heikkouksia, mutta joistakin yksityiskohdista näkee, että Camry on halvalla amerikkalaiseen makuun tehty auto."
- Anonyymi
Vw ei ollut "amerikkalaiseen makuun"! Eivät diganneet huijaria. Haluaisitko linkin?
- Anonyymi
VW ei ole sentään halvalla tehty.
- Anonyymi
Laita ihmeessä. Tämä oli aivan uusi juttu minulle. Kaikkea sitä maailmalla tapahtuu.
- Anonyymi
Ei todellakaan jos valmistuskustannuksiin lasketaan huijauskulut, vaivaiset kolmisenkymmentä miljardia. Ihan kallista! Tuliko yhtään paremmaksi ? Öljyä kuluu ,jakopäät porsii ja dsg- laatikot. Niin ja passat ruostuu tutkitusti 20 kertaisesti vs. Avensis. Eikä arvokaan säily ninkuin toyotassa.
- Anonyymi
Melkoista soperrusta taas vailla mitään järkeä. Kelataas vähän faktoja:
-VW on maailman suurin autonvalmistaja
-VW on juuri esitellyt toisen sukupolven sähköautonsa kun Tojolla ei edes ensimmäistäkään.
-Myös tojot tulevat nolla-arvoiseksi, ei niillä paalauksen jälkeen mitään arvoa ole.
- Anonyymi
Keitä se hyödyttää jos on maailman suurin....................huijari joka on tullut tunnetuksi ja kuuluisaksi vikamaailmastaan monella eri merkillä? Sijoittuminen toiseksi viimeiseksi laatu ja luotettavuustutkimuksissa ei liioin herättele ostohaluja eikä lyhyin mahdollinen kahden kuukauden takuukaan oikein innosta.
- Anonyymi
Sinä se jaksat jotain monta vuotta vanhaa höpölehden vertailua kertailla seniilissä mielessäsi.
Me muut elämme tätä päivää ja luimme pari viikkoa sitten TM:stä kuinka eläköityvä perus-Octavia nöyryytti upouutta mahtiatiksonilla varustettua Corollaa. Siinä jäi CoRollaattori katsomaan konkreettisesti Ocun takavaloja. Ja tietysti Ocu voitti myös kokonaisuudessaan.
Tojo ei pärjännyt edes TSI-koneisille. Nyt kun VW esitteli toisen sukupolven nollapäästöisen ja kahdella eurolla 100km liikkuvan ID.3:n niin se on sayonara nipponin hybrideille. Miettikääpä yhdistelmää kaksi euroa / 100km ja noin 8 sek 0-100. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä se jaksat jotain monta vuotta vanhaa höpölehden vertailua kertailla seniilissä mielessäsi.
Me muut elämme tätä päivää ja luimme pari viikkoa sitten TM:stä kuinka eläköityvä perus-Octavia nöyryytti upouutta mahtiatiksonilla varustettua Corollaa. Siinä jäi CoRollaattori katsomaan konkreettisesti Ocun takavaloja. Ja tietysti Ocu voitti myös kokonaisuudessaan.
Tojo ei pärjännyt edes TSI-koneisille. Nyt kun VW esitteli toisen sukupolven nollapäästöisen ja kahdella eurolla 100km liikkuvan ID.3:n niin se on sayonara nipponin hybrideille. Miettikääpä yhdistelmää kaksi euroa / 100km ja noin 8 sek 0-100.isompi tiloiltaan kuin Corolla, sama hintaluokka ja käytännössä huoltovapaa. Perusauto takavetoinen, myös neliveto tulee.
- Anonyymi
"Keitä se hyödyttää jos on maailman suurin...."
Ei siitä juurikaan muuta hyötyä ole kuin se että asian mainitseminen saa teron hermostumaan niin paljon että joutuu kommentoimaan.
Jos asialla ei ole väliä sulle niin miksi kommentoit?
- Anonyymi
Volkkari on epätoivoien. Suomessakin tarjotaan 750e hintaan 3v lisätakuuta.
Ilman tuota ei kukaan täysjärkinen suostuisikaan ostamaan omaksi.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa792545En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos361809- 101674
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3711606Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly181562Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681417- 1181214
- 131156
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91126- 201019