Onko kokemuksia sädehoidosta?

Anonyymi

Sukulaiselleni aloitetaan pian sädehoidot. Onko jollain kokemuksia sädehoidosta?

8

158

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kävin 25 kertaa rintasyövän sädetyksessä. Pienet tatuointipisteet tehtiin kehoon, jotka olivat sädetyksen ohjeina. Sädetys kestää vain pienen hetken ja kivuton.

• Anonyymi

Ikäsi ja oliko hoidolla vaikutusta jaksamiseen? Auttoiko se?

• Anonyymi

Olin 52v ja väsyttihän se jokapäiväinen 100km edes takainen ajelu fyysisesti. Paranin rintasyövästä ja seurantaa on kerran vuodessa mammografiakuvauksen ja ultraäänen oton kautta.

• Anonyymi

Ihanaa että paranit. Kyllähän se oli pitkä matka ajella mutta se arvoista sitten.

• Anonyymi

Ei olisi kannattanut:sädetys itsessään helppo juttu, mutta muutaman kuukauden päästä rinta turposi kuppikoon isommaksi, ja oli kipeä seuraavat vuodet. Mitä tahansa sädetetyn alueen kipua jokun valitat, et saa apua etkä tutkimuksia, vaan kaikki laitetaan sädetyksen piikkiin, jopa sydänoireet. Parempi ois ollu aromataasinestäjähoito.

• Anonyymi

Rintasyöpääni tuli ensin leikkaus, sitten solumyrkyt, sädehoito 25 kertaa ja 5 vuotta aromataasinestäjälääkitys.
        Nyt on mennyt jo kolme vuotta. Sädehoito ei tuntunut missään. Kesti n. 15 minuuttia kerrallaan. Iho hieman punoitti kyllä ja sitä piti rasvata. Tuo kulkeminen joka päivä yli 100 km otti voimille, mutta onneksi sain taksilla kulkea. Monissa sairaaloissa on myös potilaskoteja, joissa pitkämatkalaiset voivat asua hoitojen ajan.

• Anonyymi

Suun ja kaulan alueen sädehoidot ovat pahimpia sivuvaikutuksiltaan, koska säteet tehoavat parhaiten nopeasti jakautuviin soluihin ja limakalvoissa on juuri sellaisia soluja. Houkuttelee pitää hoitotauko, jolloin terveet solut alkavat toipua, mutta silloin valitettavasti myös syöpäsolut toipuvat.

Omakohtaisia kokemuksia minulla ei ole. Olen vain ollut mukana antamassa sädehoitoa lukemattomille potilaille.

• Anonyymi

Oikeassa olet että suu ja kaula pahimpia. Olen kokenut tuon helvetin mutta mikä olisi ollut vaihtoehto....jäljellä on nyt loputon väsymys joka ilmeisesti kestää ikuisuuden mutta perussairaus ilmeisesti on pois.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      87
      3196
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      88
      3033
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1862
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      19
      1822
    5. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      28
      1722
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      21
      1691
    7. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1687
    8. Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!

Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi
      Tv-sarjat
      33
      1345
    9. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1327
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1309
    Aihe