Puolitiilet / vanha uljas / Ormax

Anonyymi

Meillä on vanha Uljas-tiilikatto, johon ei tahdo enää löytää varatiiliä. Tietääkö kukaan onko Ormaxin nykymallistossa yhtään mekaanisesti yhteensopivaa puolitiilimallia?

Tavallisia tiiliä löytyy varastosta sen verran, että pärjäillään jonkin aikaa.

Mistähän rautakaupoista ylipäätään Hki-Vantaa-Espoo -akselilla löytyisi näitä Ormaxen (puoli)tiiliä? Eivät tunnu halukkailta tilaamaan pieniä määriä mitä olen parista paikkaa kysellyt.

5

435

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Hae tehtaalta Orimattilasta. Ota muutama tiili mukaan ja mallaa sopivuutta. Ostin noin vuonna 2012 uusia tiiliä sieltä -85 hankittujen lisäksi. Laitoin uudet päätyihin reunatiiliksi, piti panna jokaisen alle suikale koska aalto on uusissa matalampi. Päätyräystäällä ei haittaa vaikka hiukan vettä menisi aluskatteelle.

• Anonyymi

Ok, kiitos tiedosta! Sinnekö voi vain mennä ostoksille eli siellä on joku myymälä tms?

Millainen se "suikale" on, onko se joku tiilenkappale vai?

Olen miettinyt myös, voisiko puolitiilen tehdä itse halkaisemalla kokotiilen sopivasta kohtaa. Onkohan kukaan yrittänyt sellaista ja miten onnistui?

• Anonyymi

Viimeksi kun kävin, oli konttori jossa voi tehdä ostoksia. En ole varma tämän hetket tilanteesta, paras soittaa ensin.

Suikale taisi olla laminaatin pala tai pari päällekkäin, puu tai mikä tahansa sopivan paksuinen tietysti käy.

Tiilen voi tietysti halkaista esim. rälläkällä, tosin pitää leikata tarpeeksi, sutta voi tulla eli halkeaa väärin kun taittaa.

• Anonyymi

Tiilikatto nyt vuotaa muutenkin kuin seula, joten turha siinä on diivailla. ILMAN aluskatetta sulla olis uima-allas joka huoneessa.

• Anonyymi

Tämä ei liity asiaan millään tavalla. Uima-altaat ja katot on vähän eri asia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      72
      2766
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2674
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1792
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1627
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1560
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1490
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1402
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1257
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1233
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1219
    Aihe