Ei katso ikää kun tuoni vie.
Parin kuukauden sisällä kolme kuusikymppistä on lopettanut maallisen vaelluksensa.
Kotona ovat nukkuneet pois.
En voi olla mainitsematta, etteikö runsaalla viinan juomisella ja tupakanpoltolla olisi ollut osaa menehtymisiin.
Näin maallikon silmin katsottuna ja vähän lääkärinkin.
Ei silti, jokainen on tiensä valinnut.
He halusivat ja saivat olla omassa kodissaan loppuun asti.
Askel oli lyhyt, rolli tukena, mutta eivät halunneet mitään vaipparallia hoivakodissa.
Rauha heidän sieluilleen.
Tuossa kun hoitokoiran kanssa lenkkeillään, niin meidän ohitse viilettää yli 80-vuotias mies potkupyörällä.
Hyvässä hapessa ja vielä perskutin komeakin mieshenkilö.
Päivänjatkoja.
Lappu varpaassa
56
176
Vastaukset
Ei katso ikää ei!
Kuolla voi 5-vuotiaanakin. Vaikka ei edes kunnolla tiedä mitä ovat viina ja tupakka.- Anonyymi
Sekö Petze pyöräilee siellä saakka.
minttu
Tämä ryhmä on 60 plus.
Lapsilla on eri sururyhmät.
Kannattaa ottaa kantaa siihen asiaan, mistä aloittaja kirjoittaa.Anonyymi kirjoitti:
Sekö Petze pyöräilee siellä saakka.
Ano
Kuka on Petze?
Täällä pyöräilevö komistus on supi suomalainen Jussi.- Anonyymi
2lesken kirjoitti:
Ano
Kuka on Petze?
Täällä pyöräilevö komistus on supi suomalainen Jussi.eikö petse ole suomalainen, mistä niin päättelet
anus 2lesken kirjoitti:
minttu
Tämä ryhmä on 60 plus.
Lapsilla on eri sururyhmät.
Kannattaa ottaa kantaa siihen asiaan, mistä aloittaja kirjoittaa.Otin kantaa siihen, ettei katso ikää kun tuoni vie!! Ziisus p*rkele.
Nyt ei saa edes sun mukaan edes kirjotella muuta kuin 60-vee ihmisistä. Ja viinasta plus tupakasta.
Mitä tulee sururyhmiin, sun on turha mua niissä neuvoa.- Anonyymi
minttupuu kirjoitti:
Otin kantaa siihen, ettei katso ikää kun tuoni vie!! Ziisus p*rkele.
Nyt ei saa edes sun mukaan edes kirjotella muuta kuin 60-vee ihmisistä. Ja viinasta plus tupakasta.
Mitä tulee sururyhmiin, sun on turha mua niissä neuvoa.Lezsken älä nyt ala raztixzi, kyllä tummaihonenkin voi olla suomalainen
Jutzsi Anonyymi kirjoitti:
eikö petse ole suomalainen, mistä niin päättelet
anusanus
Kysymyksiesi asettelu on mielenkiintoinen.
Olet ilmeisesti itäsuomalainen.
Ei ota selvää.2lesken kirjoitti:
anus
Kysymyksiesi asettelu on mielenkiintoinen.
Olet ilmeisesti itäsuomalainen.
Ei ota selvää.Älkää jauhako hevon sontaa mun vastauksen alla, koska siitä tulee mulle ilmotukset. Ärsyä!!
minttupuu kirjoitti:
Otin kantaa siihen, ettei katso ikää kun tuoni vie!! Ziisus p*rkele.
Mitä tulee sururyhmiin, sun on turha mua niissä neuvoa.minttu
Joo niin otit.
Yksieläjänä, lapsettomana, 65-vuotiaana leskenä seuraan oman ikäisteni elämää ja kuolemaa.
Voit itse kirjoittaa oman ketjun sinua lähellä olevista ihmisistä.
Turha minulle on hiiltyä.
Se on sinulle moro.Anonyymi kirjoitti:
Lezsken älä nyt ala raztixzi, kyllä tummaihonenkin voi olla suomalainen
JutzsiAnzo
Voi hyvinnii olla.
Mutta minun katseeni kiinnittyy vaaleaihoiseen, raamikkaaseen komeaan herrasmieheen.
Ja tämä Jussi on juuri sellainen- Anonyymi
Naapurin täti luuli, että minä kuoli ja jäin peruuttavan kuorma-auton alle omalla pihamaalla jo , kun olin alle 2 v. Mutta ei käynyt flaksi kuten velipojalka, joka kuristui napanuoraan just ennen syntymäänsä. Muistan sen tapahtuman ja auton renkaan melko hyvin ja käden....
- Anonyymi
Pelkkä tupakka ei tapa vielä kuusikymppisenä. Mutta päihteet ja ravinnon niukkuus vie haimaa, maksaa ja munuaisia kuin tuuliviiri, niin kävi Nykäsellekin. Että harva harrastaja elää juurikaan yli kuusikymppiseksi.
Se on enemmän sääntö kuin poikkeus, että päihderiippuvainen kuolee viimeistään 50 - 60 ikävuosien haarukassa.
Normaalia. Ei edes uutinen.
Mutta mitä tulee ikäisiin tunnen kaksikin yli 90 ikäistä mummelia jotka fillaroi edelleen kuin paremmatkin ranskan ympäriajajat. Ei se katso ikää, kun geenit potkii positiivista energiaa.Ano
Näissäkin mainitsemissani kuolemantapauksissa oli kysymyksessä mummot ja vaari.
Ei siis mitään peräkamaripoikia tai yksinäisiä luuserileskiä.
Ei köyhiä, eikä elämä ollut mitenkään potkinut pahasti heitä.
Mutta kun se viinanpiru vie mennessään.
Unohtuu äitiys, isyys, mummous ja vaarius.
Vain kalja, viina, tupakka ja rönttöseura on parasta.
Aikuiset, vanhempiensa unohtaneet ja hylkäämät lapset, pitävät kauniit hautajaiset.
Tuskin kiittävät ja kunnioittavat vanhempiaan, ainakaan sielussaan.
- Anonyymi
Hohhoijaa
Kuolleisuusprosentti on 100. Uskontojen suosio perustunee pitkälti ihmisen haavekuviin ikuisesta elämästä ja sitähän kaikki uskonnot kaupittelevat. Hah, hieno kauppatavara ;D
=DW=Ano/DW
En tiedä, miksi vedät aina tuon uskontokortin.
Itse olen ateisti ja suurin osa tuntemistani henkilöistä ovat kirkosta eronneita.
Eivätkä mitään lahkolaisia.
Tavallisia juoppoja tai raitistuneita alkoholisteja, ilman mitään uskonnollista vakaumusta.
Kun porukoilla on kaksi metriä soraa silmillä, ei tarvitse uskoa enää yhtään mihinkään.- Anonyymi
2lesken kirjoitti:
Ano/DW
Itse olen ateisti ja suurin osa tuntemistani henkilöistä ovat kirkosta eronneita.
Tavallisia juoppoja tai raitistuneita alkoholisteja, ilman mitään uskonnollista vakaumusta.
Kun porukoilla on kaksi metriä soraa silmillä, ei tarvitse uskoa enää yhtään mihinkään.On sulla usko
Kuten usein entisillä deekuilla, kaikissa mahdollisissa tilanteissa vedät kehiin viinapirun. Vaikka olet raitis, jaksat vaan jauhaa dokaamisestasi ja muitten dokaamisesta. Luehan juoponrukouksesi.
=DW= Anonyymi kirjoitti:
On sulla usko
Kuten usein entisillä deekuilla, kaikissa mahdollisissa tilanteissa vedät kehiin viinapirun. Vaikka olet raitis, jaksat vaan jauhaa dokaamisestasi ja muitten dokaamisesta. Luehan juoponrukouksesi.
=DW=DW ehti taas ekaks. Just tota olin tulossa sanomaan :D
minttupuu kirjoitti:
DW ehti taas ekaks. Just tota olin tulossa sanomaan :D
minttu
Sinulle olen sanonut moro tähän ketjuun.Anonyymi kirjoitti:
On sulla usko
=DW==DW=
Vaikka olet ateisti, niin aina vain jaksat jauhaa uskiksista.
Mihinköhän se viittaa? Entinen uskis?Anonyymi kirjoitti:
On sulla usko
=DW=Ano/DW
Raitistunut alkoholisti ei koskaan jaksa olla riemuitsematta jokaisesta raittiista päivästä.
Kun on nähnyt helvetin, osaa antaa arvoa yksinkertaisille asioille, joka päivä.
Ja kiittää niistä.Anonyymi kirjoitti:
On sulla usko
=DW=Ano/DW
Raitistunut alkoholisti ei koskaan jaksa olla riemuitsematta jokaisesta raittiista päivästä.
Kun on nähnyt helvetin, osaa antaa arvoa yksinkertaisille asioille, joka päivä.
Ja kiittää niistä.- Anonyymi
Tellukka kirjoitti:
=DW=
Vaikka olet ateisti, niin aina vain jaksat jauhaa uskiksista.
Mihinköhän se viittaa? Entinen uskis?Mnaah.
Menee sivuun, mutta pari sanaa. En ole ateisti, olen uskonnoton, kaks eri asiaa. Niin juu, en toki ole pakana, koska en palvo mitään. Siis kolme eri asiaa. Jostain syystä hyvin usein saa kuulla olevansa just pakana, tai ateisti, uskisten toimesta.
Omaan vakaumukseeni olen päätynyt itse elämän kokemuksen ja oman ajattelun kautta, en vauvasta asti aivopestynä.
=DW= 2lesken kirjoitti:
minttu
Sinulle olen sanonut moro tähän ketjuun.Voi jumankauta juu nääs päivää!
Sulla ei edelleenkään oo valtuuksia määräillä, kuka täällä missäkin kirjottelee.minttupuu kirjoitti:
Voi jumankauta juu nääs päivää!
Sulla ei edelleenkään oo valtuuksia määräillä, kuka täällä missäkin kirjottelee.mint
Toivomuksia voi aina esittää ymmärtämättömille.Anonyymi kirjoitti:
Mnaah.
Menee sivuun, mutta pari sanaa. En ole ateisti, olen uskonnoton, kaks eri asiaa. Niin juu, en toki ole pakana, koska en palvo mitään. Siis kolme eri asiaa. Jostain syystä hyvin usein saa kuulla olevansa just pakana, tai ateisti, uskisten toimesta.
Omaan vakaumukseeni olen päätynyt itse elämän kokemuksen ja oman ajattelun kautta, en vauvasta asti aivopestynä.
=DW="Ateismi eli jumalattomuus tarkoittaa jumalauskon puuttumista tai käsitystä, jonka mukaan jumalia tai jumalaa ei ole olemassa.
Ateismin vastakohta on jumalausko eli teismi."
Jos et ole ateisti, niin uskot siis jonkunlaiseen jumalaan kuitenkin eli olet uskis.- Anonyymi
2lesken kirjoitti:
Ano/DW
Kun porukoilla on kaksi metriä soraa silmillä, ei tarvitse uskoa enää yhtään mihinkään.Ja mitä väliä sillä on kenellekkään, vaikka olenkin uskova. En kuulu mihinkään lahkoon enkä myöskään kirkkoon. Jumalaan turvaan kuitenkin. Jokainen saa taplata tyylillään.
- Anonyymi
2lesken kirjoitti:
mint
Toivomuksia voi aina esittää ymmärtämättömille.Ymmärtämättömät voivat esittää toiveitaan ja kieltojaan kirjoittajile, mutta ymmärtävät viittaavat niille kintaillaan.
Näin se menee.
Yhteispelillä kaikki sujuu paremmin.
kylmätotuus
- Anonyymi
- en koskaan yhtään missään paikassa - missä olen elänyt ja asunutkin - koskaan saanut kokea oman kodin rauhaa - turvattomuuden tunteenkin kanssa aina ollutjokseenkn rankkaa eloa - kaikkien ikävyyksien ohella - pelkkää pettymystä ja suruahan elämäni tähänkin saakka tuottanut kaikkine kaaoksineen- siksi ei uskontojenkaan kauppatavara erityismmin kiehdo . Vajakki oon ja vajakiks ikuisesti ilmeisesti jään - kylä kasvattaa häpeäkouluttuksillaan ja kaaoksillaan - kuten aina tähänkin asti.
- Anonyymi
Irma Hirsjärvi on hieno ihminen.
- Anonyymi
-osa ihmisistä jasukulaisistakin pyörii aikuisviihteen parissa - mullakin yksi veli joka aikoinaan väitti että kyllä kaikilta rikkailta saa varastaa enempikin kuin mitä sielu sietää- elämässään vaikean perhetilanteen vuoksi hoitojaksojakin sairaalassa -kuten meillä muillakin, jotka joutuivat hyökkäysten kohteiksi kaikkine vammoineen -että rankkoja menetyksiä kokenutta porukkaa sukupolvien aikakausilta.
Isäni sanoi 60-70 ikää tappokymmeneksi.
Siitä kun pääsee hengissä yli, niin sitten elää tervaskannoksi asti.
Johtuisiko siitä, että sellainen jonkun verran yli kuuskymppinen ei myönnä itselleen tarvetta mihinkään tarkastuksiin vielä, vaan uskoo olevansa terve.
Sitten tulee se äkkikuolema tai vähintäin stroke yllättäen.
Aivan raittiita normaalipainoisia ja tupakoimattomia kuolee reilun kuuskymppisinä luottaen niihin terveisiin elämäntapoihinsa.
Mutta ne sydän/verisuoni ongelmat ovatkin usein perinnöllisiä.Tell
Luin rivien välistä, että osoitit tämän minulle.
Tiedän vallan hyvin, että olemme kaikki kuolevaisia.
Elämähän on kuolemista, sanoi Juice.
Henkilöt, jotka ryyppäävät 24/7, tarvitsevat ja käyttävät tosipaljon yhteiskunnan resursseja.
Ambulanssi tilataan pahaan oloon, siis helvetinmoiseen krapulaan.
Vietetään sossun piikkiin sairaalassa muutama vuorokausi.
Tilataan taksi sairaalasta sossun piikkiin ja matka käy suoraan viinakauppaan.
Ryyppääminen jatkuu.
Kaverit jeesivät.
Diakonissa tuo ruokaa ja antaa kuponkeja kauppaan.
Juoppoja hyysätään ihan tolkuttomasti.
Kannetaan sisälle, kun on sammunut ulos.
Tarkistetaan, hengittääkö vielä.
Ja tuodaan helpotusta.
Ruokitaan juopon ottama kotieläin.
Kun tämä ihmispoloinen kuolee monen promillen humalassa eteisen lattialle, tarvitaan huoltomiestä, ambulanssia, poliisia, ruumisautoa.
Vielä kuljetetaan Turkuun patologille, ja selvitetään ettei vaan ole tapahtunut rikosta.
Kuljetetaan takaisin kotikuntaan.
Pidetään siunaukset ja uurnanlaskut.
Sossun piikkiin.Tell
Henkilöt, jotka ryyppäävät 24/7, tarvitsevat ja käyttävät tosipaljon yhteiskunnan resursseja.
Ryyppääminen jatkuu.
Kaverit jeesivät.
Ja tuodaan helpotusta.
Kun tämä ihmispoloinen kuolee monen promillen humalassa eteisen lattialle, tarvitaan huoltomiestä, ambulanssia, poliisia, ruumisautoa.
Vielä kuljetetaan Turkuun patologille, ja selvitetään ettei vaan ole tapahtunut rikosta.
Sossun piikkiin.2lesken kirjoitti:
Tell
Ryyppääminen jatkuu.
Kaverit jeesivät.
Ja tuodaan helpotusta.
Sossun piikkiin.No voihan tuplat.
Ensin ei älykännyni lähetä ja sitten tuplaa kirjoitukseni.
Täytyy tutkia tilanne.- Anonyymi
2lesken kirjoitti:
Tell
Ryyppääminen jatkuu.
Kaverit jeesivät.
Ja tuodaan helpotusta.
Sossun piikkiin.Kylläpä ylenkatsot lähimmäisen auttamista. Saattaisit itse olla tuon avun tarpeessa ja taisit joskus ollakin.
Niin, provohan tuo oli, mutta ala-arvoisia olivat monet vastauksesi tässä ketjussa.
Pyyhin jalkani poistuessani ketjusta etten veisi tuota pahaa oloa muihin ketjuihin. Anonyymi kirjoitti:
Kylläpä ylenkatsot lähimmäisen auttamista. Saattaisit itse olla tuon avun tarpeessa ja taisit joskus ollakin.
Niin, provohan tuo oli, mutta ala-arvoisia olivat monet vastauksesi tässä ketjussa.
Pyyhin jalkani poistuessani ketjusta etten veisi tuota pahaa oloa muihin ketjuihin.Kalsarinikki
Missä kohtaa ylenkatson lähimmäisen auttamista.
Jos juopon jatkuva hyysääminen on mielestäsi sitä, sanoudun irti sentyyppisestä auttamisesta.
Ja mitähän apua luulet minun saaneen?
Sinun vihjailusi, tietämättä minun asioistani yhtään mitään, on pikkusieluisen, paskantärkeän tätimoonikan urputusta.
Sanon sinulle typerykselle moro.
Pysy kaukana ketjustani.2lesken kirjoitti:
Kalsarinikki
Missä kohtaa ylenkatson lähimmäisen auttamista.
Jos juopon jatkuva hyysääminen on mielestäsi sitä, sanoudun irti sentyyppisestä auttamisesta.
Ja mitähän apua luulet minun saaneen?
Sinun vihjailusi, tietämättä minun asioistani yhtään mitään, on pikkusieluisen, paskantärkeän tätimoonikan urputusta.
Sanon sinulle typerykselle moro.
Pysy kaukana ketjustani.Entisestä itsestäsihän siinä kerroit, kun niistä juopoista ... Kuinka muuten tietäisit noin hyvin.
Teitkö itse montakin sairaalareissua?
Rasititko paljonkin veronmaksajia?
"""Juoppoja hyysätään ihan tolkuttomasti.
Ja tuodaan helpotusta."""
Just tuo on minun luonnollinen reaktioni aina kun näen jonkun ihmisen lojuvan maassa tai retkottamassa penkillä. Ei tulisi mieleenikään kulkea ohi ja jättää hänet paleltumaan ja ryöstettäväksi.Tellukka kirjoitti:
Entisestä itsestäsihän siinä kerroit, kun niistä juopoista ... Kuinka muuten tietäisit noin hyvin.
Teitkö itse montakin sairaalareissua?
Rasititko paljonkin veronmaksajia?
"""Juoppoja hyysätään ihan tolkuttomasti.
Ja tuodaan helpotusta."""
Just tuo on minun luonnollinen reaktioni aina kun näen jonkun ihmisen lojuvan maassa tai retkottamassa penkillä. Ei tulisi mieleenikään kulkea ohi ja jättää hänet paleltumaan ja ryöstettäväksi.Tell
No sinähän olet sitten enkeli maantiellä.2lesken kirjoitti:
Tell
No sinähän olet sitten enkeli maantiellä.En osaa lentää, mutta ihminen ihmiselle, joita nekin ovat, jotka ovat sattuneet ottamaan liikaa.
Eikä ne kaikki matkalle väsähtäneet välttämättä ole 24/7 ryyppääjiä.
En minä kysele, että ollaankos siinä ammattijuoppo vai muuten vain vedetty perskännit huvin vuoksi.- Anonyymi
2lesken kirjoitti:
Tell
Ryyppääminen jatkuu.
Kaverit jeesivät.
Ja tuodaan helpotusta.
Sossun piikkiin.Kaikki kotiin kuolleet avataan. Plus poliisi käy paikalla. Rutiinia, ei rikostutkintaa.
- Anonyymi
Olisit jättänyt kirjoittamatta aloituksesi ensimmäisen lauseen, jos halusit keskustella ainoastaan 60 ihmisten kuolemantapauksista.
Aivan aiheettomasti hyökkäsit nimimerkin "minttupuu" kimppuun.
Hänen kommenttinsa liittyi aloituksesi aiheeseen.
Tapanasi on yrittää häätää joitain nimimerkkejä pois aloituksistasi. Käytöksesi on tökeröä ja lapsellista.
Mistä se silloin ottaa, kun noin käyttäydyt? Aivostako, tietystä hampaasta vai kenties varpaasta?
kylmätotuusKalsari/lämminvalhe
Eiköhän ensimmäisen lauseen jäljeen yleensä lueta toinen lause.
Halusin kirjoittaa oman ikäisistäni ja heidän poismenoistaan.
Siihen aiheeseen ei kuulu pienet lapset.
Olen VELA ja senkin takia en heistä paljoa puhele.
Mikä sinä olet minua arvostelemaan.
Ketju on minun ja vedän sitä omalla tyylilläni.
Ai mistäkö ottaa?
Mustasta pitkästä letistäni ottaa niin, että rusetit vaan sinkoilee.Juu, muodikasta olla VELA. Ennen tätä internetin ihmeelistä maailmaa kukaan ei tollasta ollut kuullutkaan.
Ai mutta berseensuti, enhän mä saanut tähän ketjuun kirjottaa. Dementian alkua kai, kun on 60 ylittynyt.
Se ommoro.
ps. miks porilainen omii tamperelaisen sanonnan? :D- Anonyymi
2lesken kirjoitti:
Kalsari/lämminvalhe
Eiköhän ensimmäisen lauseen jäljeen yleensä lueta toinen lause.
Halusin kirjoittaa oman ikäisistäni ja heidän poismenoistaan.
Siihen aiheeseen ei kuulu pienet lapset.
Olen VELA ja senkin takia en heistä paljoa puhele.
Mikä sinä olet minua arvostelemaan.
Ketju on minun ja vedän sitä omalla tyylilläni.
Ai mistäkö ottaa?
Mustasta pitkästä letistäni ottaa niin, että rusetit vaan sinkoilee.Olet oikeastaan aika huvittavan yksioikoinen tyyppi. Älä pahastu siitä, että joskus vakavaksi tarkoittamasi jutut saavat minut naureskelemaan.
Älä kiukuttele esim. minulle siitä, että teit mokan aloituksessasi.
Jokaisella kirjoitetulla lauseella, varsinkin aloituksissa, on oma tärkeä merkityksensä.
Palaankin aloituksesi ensimmäiseen lauseeseen, jonka lauserakenne on virheellinen.
Parempaa suomen kieltä olisi ollut kirjoittaa esim. näin. Tuoni ei katso ikää, kenet se mukanaan vie.
Pilkut olen nyt viilannut ja siirryn aiheeseen.
Olen ollut tilanteissa, joissa moni alle kouluikäinen on kuollut sairauksiin, vaikka lääkärit ovat tehneet kaikkensa pelastaakseen lapsen hengen.
Sinun on varmaankin mahdotonta asettua noiden lasten vanhempien asemaan, koska sinulla ei lapsia ole.
Jos ymmärsin oikein, niin lyhenne VELA tarkoittaa vapaaehtoista lapsettomuutta ja sinun kohdallasi valintasi on ollut oikea. Tämä mielipiteeni perustuu siihen, mitä olet elämästäsi kertonut.
Äitiys/ isyys ja alkoholismi eivät näkemykseni mukaan sovi yhteen.
Aloituksesi toisessa kappaleessa kirjoitat sitten 60 ikäisten kuolemista.
Se ei kuitenkaan rajaa pois ensimmäistä lausettasi. Kai sinä sen tajuat?!
Kysyt: "Mikä minä olen sinua arvostelemaan?"
Saman kysymyksen voin esittää sinulle, mutta en sitä tee.
Vastaan esittämääsi kysymykseen, että minulla on oikeus arvostella ja kyseenalaistaa jokaisen nimimerkin kommentteja, jos katson sen aiheelliseksi.
Kukaan ei tuota oikeutta pysty minulta viemään pois. Ei edes aloittaja.
Ainoastaan ylläpitäjä voi poistaa kommenttini, jos siihen löytyy pätevä syy.
Pidä nyt tiukasti "lettinauhoistasi" kiinni, jos kirjoitukseni tuntuu ikävältä.
Ystävälliset terveiseni sinulle täältä Savosta.
kylmätotuus Anonyymi kirjoitti:
Olet oikeastaan aika huvittavan yksioikoinen tyyppi. Älä pahastu siitä, että joskus vakavaksi tarkoittamasi jutut saavat minut naureskelemaan.
Älä kiukuttele esim. minulle siitä, että teit mokan aloituksessasi.
Jokaisella kirjoitetulla lauseella, varsinkin aloituksissa, on oma tärkeä merkityksensä.
Palaankin aloituksesi ensimmäiseen lauseeseen, jonka lauserakenne on virheellinen.
Parempaa suomen kieltä olisi ollut kirjoittaa esim. näin. Tuoni ei katso ikää, kenet se mukanaan vie.
Pilkut olen nyt viilannut ja siirryn aiheeseen.
Olen ollut tilanteissa, joissa moni alle kouluikäinen on kuollut sairauksiin, vaikka lääkärit ovat tehneet kaikkensa pelastaakseen lapsen hengen.
Sinun on varmaankin mahdotonta asettua noiden lasten vanhempien asemaan, koska sinulla ei lapsia ole.
Jos ymmärsin oikein, niin lyhenne VELA tarkoittaa vapaaehtoista lapsettomuutta ja sinun kohdallasi valintasi on ollut oikea. Tämä mielipiteeni perustuu siihen, mitä olet elämästäsi kertonut.
Äitiys/ isyys ja alkoholismi eivät näkemykseni mukaan sovi yhteen.
Aloituksesi toisessa kappaleessa kirjoitat sitten 60 ikäisten kuolemista.
Se ei kuitenkaan rajaa pois ensimmäistä lausettasi. Kai sinä sen tajuat?!
Kysyt: "Mikä minä olen sinua arvostelemaan?"
Saman kysymyksen voin esittää sinulle, mutta en sitä tee.
Vastaan esittämääsi kysymykseen, että minulla on oikeus arvostella ja kyseenalaistaa jokaisen nimimerkin kommentteja, jos katson sen aiheelliseksi.
Kukaan ei tuota oikeutta pysty minulta viemään pois. Ei edes aloittaja.
Ainoastaan ylläpitäjä voi poistaa kommenttini, jos siihen löytyy pätevä syy.
Pidä nyt tiukasti "lettinauhoistasi" kiinni, jos kirjoitukseni tuntuu ikävältä.
Ystävälliset terveiseni sinulle täältä Savosta.
kylmätotuusKalsari/lämmin
Sivuutan sormi pystyssä kertomasi, maikan tapaiset jaarittelut ja menen kappaleeseen viisi.
Kirjoitat, että äitiys ja alkoholismi on huono yhdistelmä.
Oletko kokenut sen?
Siitähän oli kysymyksessä aloituksessani.
Kaksi mummoa ryyppäsi aamusta iltaan ja porukat ja yhteiskunta jeesasi.
He sammuivat milloin mihinkin ja heitä autettiin, kannettiin, kannateltiin.
Aikuiset lapset, vaikka olivat alaikäisinä huostaanotettuja, auttoivat taloudellisesti.
Kaikki auttaminen näissä tapauksissa lisäsi mummojen ryyppäämistä.
Pistähän nyt savolaisittain nauruksi ja tanssi pöydällä ripaskaa.
Onnittele itseäsi loistavasta, pysäyttävästä ja nuhtelevasta kannanotosta.
Ja helvetin vanhanaikaisesta tyylistä kirjoittaa pelkkiä kliseitä.
Nöyrin mielin luin sen.
Ja sanonkin sinulle
Se on moro
- Anonyymi
Kerronpa tällaista. Eräs kesä osui näitä 'helmiä' kohdalle useitakin.
Jollain pultsarilla housut takapuolen alla, toisaalla yksi rojahti pensaisiin, sitten oli yksi naama verillä marketin edessä.
Olisi voinut pitää tilastoa ohikulkijoista.
Aina puhelinsoitto hätänumeroon.
Heittellejättö. Moni taitaa syyllistyä laitapuolen kulkijoiden osalta.
Minusta on velvollisuus auttaa.
Hävettävää käytöstä on piittaamattomuus.
Beng
Kullekin meistä se lappu varpaaseen laitetaan.- Anonyymi
Nostan olematonta hattuani toiminnallesi.
Piittaamattomuus toisista ihmisistä on suoranainen vitsaus nykyään.
Heitteillejättö on rikos. Luulisi omatunnon kolkuttavan, jos siihen syyllistyy, olipa sen kohteena kuka tahansa.
Hyvä sinä!
Peukkuja saat runsaasti taholtani.
kylmätotuus
Moni kuusikymmentä ikäinen on jo kuollut, sitä useampi mitä pidemmälle ikää kuluu.
Niin se vain on ja tule olemaan että kuljemme kohti kuolemaa syntymästämme lähtien.
Kävelin hautausmaalla, siellä on paljon tuttuja, melkein kaikki niistä jotka olivat 60-80 vuotiaita silloin kun olin lapsi. On myös moni nuorempia jo mullan alla, kaksi koulukaveria oli kuollut jo parikymppisenä joten ei kuolema katso ikää.
En halua kuolla vielä pitkään aikaan jos terveyttä riittää, jos kuolen, niin kuolen, edessä se on joka tapauksessa.- Anonyymi
Kyllähän tuo armoton ryyppääminen hengen vie ennenaikaisesti tavalla tai toisella. Muutama enemmän tai vähemmän tuttu kotiseudultani on kuollut 50-60 vuotiaana, syitä aivoverenvuoto, sydänkohtaus, maksasairaus yms. Kyseiset henkilöt vetivät kunnon kännejä vaikka päivittäin, jos vaan rahat riitti.
Yks 80 (ihan hyvännäköinen muuten) pöristelee kulkuneuvollaan päivittäin hakemaan muutaman bissen paikallisesta elintarvikekioskista. Muutama bisse päivässä ei ole varmaankaan vaarallista, kunhan jano ei lähde lapasesta. Saattaapi pitää suonet puhtaana ja mielen hyvänä. - Anonyymi
"Hänen kanssaan minä lähden, sielun kellotkin jo löi! Minä menen, takaisin en ikävöi"
Ovat eläneet kuin kuolemaa ei olisikaan ja kuolevat ilmeisesti kuin eivät olisi eläneetkään, vai miten se mahtaa mennä.
Hyvä aihe aloituksellas ,
antaisi aihetta miettiä enemmänkin, mutta, mutta...
ei oikein innosta kun sorruit päsmäröintiin...- Anonyymi
24/7 dokaaminen on raskasta puuhaa, jota ei juuri viikkoa/kahta kauempaa kestä edes tuurijuoppo ilman katkoa tai lasaretin reissua.
Tuosta ateismista ja uskosta kuulin, kun tähtitieteilijä Esko Valtaoja sanoi ettei ole ateisti, kun ei ole avaruudessa mitään luojaa nähnyt. Kaikki perustuu hänen mukaan tieteeseen, joten hän on uskonnoton. Silviisii hää haastel. - Anonyymi
Onko venäjän botti, joka suoltaa halvatun homoyhteysiä kaikkialle usealla foorumilla.
- Anonyymi
- kun ihmiset kipuilevat riippuvuuksiensa armoilla -liekö kyse enempikin ahneudeksi nimetystä heikkoustilasta - kyseessä onkuitenkin monenlaisia erilaisia puutostiloja ihmisten sosiaalisuudessa?
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565340Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o212367- 1131592
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2311550- 931477
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231416Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681175Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly91143Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3021105- 721047