Kawasaki GTR 1000

Anonyymi

Mitä kokemuksia teillä on ko pyörästä. Hyvämaineinen matkajuhta kuuuluu olevan.

11

2049

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olen muutaman vuoden ajellut -88 vuosimallilla, ja olen tykännyt.

      • Anonyymi

        onko mitään ongelmakohtaa johon tulisi erityisesti tässä mallissa kiinittää huomiota? Esim moottorissa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        onko mitään ongelmakohtaa johon tulisi erityisesti tässä mallissa kiinittää huomiota? Esim moottorissa?

        Moottori on vanhaa perua jota konstruktiota käytettiin jo aiemmin ja ala-vääntö on ohutta. Itse suosittelisin Yamaha FJR 1300 hankintaa joka oli loistava matka-juhta ilmestyessään markkinoille ja niillä alkaa vanhimmilla olla ikää sen verran että halvalla lähtee.


      • Anonyymi kirjoitti:

        onko mitään ongelmakohtaa johon tulisi erityisesti tässä mallissa kiinittää huomiota? Esim moottorissa?

        Yksi kohta, joka on yleisemmin tiedossa, että venttiilivälyksiä on syytä tarkastaa ja säätää about 5-10 tuhannen km välein. Välykset pienenee, ja voi alkaa kantamaan. Mutta se vika on näissä -80 -luvun GTRissä. Uudemmissa varmaan kansimetallit parempia. Mutta huollot pystyy tekemään itse, jos perushuollot on muutenkin tuttuja.

        Alakierrosväännöt on itselleni riittäneet hyvin, ja tehoa löytyy ihan riittävästi. Kuka sitten mistäkin pyörästä tykkää ja mihin ensimmäisenä mieltyy. Mutta GTRän omistajaksi pääsee aika pienellä rahalla.
        Itselläni toisena pyöränä vm. -98 Gold Wing, ja yhtä paljon tai vähän niillä tulee ajeltua.


      • Nowiisi kirjoitti:

        Yksi kohta, joka on yleisemmin tiedossa, että venttiilivälyksiä on syytä tarkastaa ja säätää about 5-10 tuhannen km välein. Välykset pienenee, ja voi alkaa kantamaan. Mutta se vika on näissä -80 -luvun GTRissä. Uudemmissa varmaan kansimetallit parempia. Mutta huollot pystyy tekemään itse, jos perushuollot on muutenkin tuttuja.

        Alakierrosväännöt on itselleni riittäneet hyvin, ja tehoa löytyy ihan riittävästi. Kuka sitten mistäkin pyörästä tykkää ja mihin ensimmäisenä mieltyy. Mutta GTRän omistajaksi pääsee aika pienellä rahalla.
        Itselläni toisena pyöränä vm. -98 Gold Wing, ja yhtä paljon tai vähän niillä tulee ajeltua.

        Tuo venttiilien säätöväli on ohjekirjan mukainen ei vika tai tyyppivika, ihan normi väli niin vanhoille koneille kun tuon kyseinen moottori on perujaan.

        Nowiisi tykkää näköjään näyttävän kokoisista pyöristä. - Jatka samaan malliin


      • Jutustelija1 kirjoitti:

        Tuo venttiilien säätöväli on ohjekirjan mukainen ei vika tai tyyppivika, ihan normi väli niin vanhoille koneille kun tuon kyseinen moottori on perujaan.

        Nowiisi tykkää näköjään näyttävän kokoisista pyöristä. - Jatka samaan malliin

        Kyllä kiitos! ;-) GTR on vielä kohtuu kevyt ja näppärä.

        Tässä alkukesästä oli nettimotossa myynnissä siistin näköinen GTR hintaan 890€. Oli noin 100tonnia ajettu ja vm. ehkä -90. Vuosi tai pari sitten oli myynnissä saman ikäinen jolla ajettu 300tonnia. Kyllä näillä ajelee, kun tekee ne huollot hyvin ja ajallaan.

        Kierroksista vielä, niin kone kyllä vääntää hyvin pienilläkin kierroksilla ja isolla vaihteella. Mutta terävämpi kiihtyvyys on vasta isommilla kierroksila. Mutta nämä on jo nostalgiapyöriä, ja niillä on tyylikästä ajella rauhallisesti.


      • Anonyymi

        satatuhatta /kansiremontti noissa vanhemmissa. Ei voi mitään, venat painuu kanteen, joka tosinkin tyyppivika monissa vanhemmissa Kawoissa.
        Kallista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        satatuhatta /kansiremontti noissa vanhemmissa. Ei voi mitään, venat painuu kanteen, joka tosinkin tyyppivika monissa vanhemmissa Kawoissa.
        Kallista.

        Ei kai kansiremontti sadan tonnin välein niin ihmeellinen asia ole? Puhutaan kuitenkin vanhoista / harrastepyöristä, joita ihmiset tuunailee muutenkin huvin vuoksi.
        Kallista on se, kun ostetaan uusi pyörä velkarahalla, ja ajellaan muutama tonni kesässä. Vanhoja ostellaan ja laitellaan käteisellä.


      • Anonyymi
        Nowiisi kirjoitti:

        Ei kai kansiremontti sadan tonnin välein niin ihmeellinen asia ole? Puhutaan kuitenkin vanhoista / harrastepyöristä, joita ihmiset tuunailee muutenkin huvin vuoksi.
        Kallista on se, kun ostetaan uusi pyörä velkarahalla, ja ajellaan muutama tonni kesässä. Vanhoja ostellaan ja laitellaan käteisellä.

        Kuulehan. On eri asia kun puhutaan jostakin "tuunailusta" kuin esimerkiksi kansiremontista. Ensinnäkin, koneistamo töitä seetien ja ohjareiden vaihto, siihen vielä uudet venttiilit ja niiden sovittamiset..kirjoitin tuossa aiemmin että kallista!
        No niin on, ja tonnin mopoon harva alkaa 2-2,5 tonnia korjailuihin laittamaan koska sellaisessa ei ole minkaanlaista järkeä.

        Tuollainen kansiremontti on oikeasti ammattimiehen työtä ja hinnat ovat myös sen mukaiset.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuulehan. On eri asia kun puhutaan jostakin "tuunailusta" kuin esimerkiksi kansiremontista. Ensinnäkin, koneistamo töitä seetien ja ohjareiden vaihto, siihen vielä uudet venttiilit ja niiden sovittamiset..kirjoitin tuossa aiemmin että kallista!
        No niin on, ja tonnin mopoon harva alkaa 2-2,5 tonnia korjailuihin laittamaan koska sellaisessa ei ole minkaanlaista järkeä.

        Tuollainen kansiremontti on oikeasti ammattimiehen työtä ja hinnat ovat myös sen mukaiset.

        Tottakai ammattimiehen työtä! ;-) Se on aika filosofinen kysymys, että missä on järkeä. Varsinkin kun puhutaan moottoripyöräilystä.


      • Anonyymi
        Jutustelija1 kirjoitti:

        Moottori on vanhaa perua jota konstruktiota käytettiin jo aiemmin ja ala-vääntö on ohutta. Itse suosittelisin Yamaha FJR 1300 hankintaa joka oli loistava matka-juhta ilmestyessään markkinoille ja niillä alkaa vanhimmilla olla ikää sen verran että halvalla lähtee.

        Iso puute fjr 1300:ssa kun ei ole 6-vaihdetta.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi et irrota otettasi

      Suhteeni?
      Ikävä
      69
      2703
    2. Koko ajan olet

      Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2644
    3. Muutama syy

      Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1782
    4. Onko kaivatullasi

      Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1617
    5. Estitkö sä minut

      Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1540
    6. Tykkään susta

      Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1470
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

      Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1382
    8. Millainen meno

      Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1233
    9. Onko meillä

      Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1197
    10. Tiedätkö tykkääkö

      Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      37
      1180
    Aihe