Olisko jollain jotain vinkkiä?
Mä oon yli nelikymppinen nainen ja seurustellu yhden kerran vakavasti. Kesti vain viitisen vuotta ja tuloksena kaks ihanaa lasta. Mä en siis kertakaikkiaan osaa seurustella. Oon aktiivinen ja tapaan paljon miehiä. Pari viikkoa tai kuukautta voin tapailla mut sitten alkaa homma tökkimään ja päättyy siihen että lopetan koko jutun. Yleensä siis mä. Olenko törmännyt vain huonompiin vaihtoehtoihin? Onko muita olemassa?
Mun sydän on varsin neitseellinen ja jollain tavalla haluaisin kyllä pariutua, mutta kun oon melkein koko elämäni ollut itsenäinen, pelkkä ajatuskin avoliitosta jonkun miehen kanssa, kaiken tän - kaks työtä, opiskelu, lapset, eläimet -rumban lisäksi tuntuu mahdottomalta. Mä oon tottunut pitämään kädessä porakonetta ja pullasutia, vähän pakkohan se on. Muutama tyyppi on käynyt sohvalla urheilua tuijottamassa kaljapullon kanssa. Mitä sellaisella sohvaperunalla tekee? Mielummin yksin...
Mutta eihän niin oo tarkotus olla?
Mä olen kuitenkin hiton hyvä nainen ja tuntuu että menen hukkaan yksin...kun joskus harrastan seksiä miehet yleensä haluaa lisää ja lisää eli se puoli täysin kunnossa.
Voisko olla niin, että mun osani tässä elämässä on oikeasti elää yksin, lapset muuttaa jonain päivänä pois ja mä jään eläimien kanssa kotiin? Eihän kaikki elä parisuhteessa. Miksi siis mä?
Seksi on paras rakkauden korvike. Suklaa toiseksi paras. Jatkanko siis tätä kevyen ylipainon ylläpitämistä lopun elämääni, rakkauden korvikkeena....? Toisaalta lohdutonta, toisaalta tähän alkaa kyllä jo tottua.
Kohtalotovereita?
Laitoin tän myös suhteet-osioon...
Haluttomuus parisuhteeseen
57
4701
Vastaukset
- coronae
Et todellakaan ole ainut laatuasi. Myös minulle tuottaa ongelmia ryhtyä parisuhteeseen, mutten ole tehnyt siitä sen kummempaa numeroa itselleni.
Ainakin olet täyttänyt naisena olemisen tarkoituksen. Sinulla on kaksi ihanaa lasta.
Tuntuu jotenkin siltä, jos parisuhteessa eläminen ahdistaa, niin miksei sitä voisi yhtä hyvin elää silloin yksinkin? Pitää vain huolen ystäväverkostaan ja sen jatkuvuudesta. Ehkä juuri tämä onkin sen erittäin vanhan kirjan lauseen merkitys jossa sanotaan, ettei ihmisen ole hyvä olla yksin. Ts. ei jää yksin omiin oloihinsa, vaan hakeutuu toisten seuraan.
Eihän yksin elävä ihminen tunne oloaan välttämättä yksinäiseksi. Me olemme kaikki niin erilailla rakennettuja, että toinen kokee saman asian aivan toisin kuin ehkä itse sen koet.
En yritä tässä vahvistaa sinun kantaasi asiaan, vaan haluan tuoda vain oman näkemykseni. Ihminen on siitä ihmeellinen rakennelma, että mieli ja tarpeet voivat muuttua iän myötä. Voit nähdä tulevaisuudessa nyt täysin mahdottomalta tuntuvan asian aivan eri valossa.
Rakentavia ajatuksia asian tiimoilta :) - Aleksi40
Hitsi vie, sullahan on elämässä pullat hyvin uunissa. Vaikea havannoida mitä enää kaipaat, siis miestä itsellesi kaveriksi ja miestä johon voisit rakastua? Noilla sinun kriteereilläsi ei välttämättä ole montaa markkinoilla vapaana ja sellaisen kohtaaminen tuntuu enemmän neulan etsimiseltä heinäsuovasta. Olet elänyt lähes koko elämäsi omien piirustusten mukaan ja kenenkään on siihen enää paha tulla asettautumaan. Antaisitko tällaiselle miehelle omaa tilaa, jos meinaat todella jonkun löytää, on parisuhteen muodostaminen silloin kompromissien tekoa. Ei meidän kaikkien tarvitse olla samassa muotissa.
- Animus
Mä olen vaaka eli kompromissien, sovittelun, joustamisen ja omien tarpeiden kakkossijalle asettamisen kuningatar!!!
- sama ejk
Animus kirjoitti:
Mä olen vaaka eli kompromissien, sovittelun, joustamisen ja omien tarpeiden kakkossijalle asettamisen kuningatar!!!
Voit olla vaaka, mutta kallistunut kyllä miessuhteissa kenties omien tarpeidesi ja näkemystesi vangiksi. Lapset vaativat paljon ja niiden suhteen olet tarpeinesi varmaan kuten sanot kakkossijalla. Miessuhteista minulle herää epäillys.... yritä katsoa asia ulkopuolelta!
- Animus
sama ejk kirjoitti:
Voit olla vaaka, mutta kallistunut kyllä miessuhteissa kenties omien tarpeidesi ja näkemystesi vangiksi. Lapset vaativat paljon ja niiden suhteen olet tarpeinesi varmaan kuten sanot kakkossijalla. Miessuhteista minulle herää epäillys.... yritä katsoa asia ulkopuolelta!
Ensinnäkin, en ole viettänyt aikaa miehen ja lasten kanssa yhdessä kun ihan vähän. Kahvit sillon tällön tms, ei yökylää, eikä yhteistä tekemistä. Eli miehet ja lapset on erillään. Ja kait nyt parin kk:n suhteessa näin pitäisikin! Mulla on vapaa-aikaa, jolloin olen tapaillut näitä miehiä (yhtä kerrallaan).
Toiseksi mä olen luonteeltani aika pehmeä, en vaadi toisilta paljoa, hyväksyn ihmiset oikeestaan sellaisina kun on. Kyllä mä voin katsoa kaljantissutteluakin, urheilua ja vaikka mitä, mutta jos joka viikonloppu on täynnä sitä samaa, alkaa ärsyttää. Elämässä on muutakin! Holtiton kaljan kanssa läträily on ehkä se eniten ärsyttävä juttu. Mun mielestä se on ajelehtimista, ei elämistä. En mä kuppiin sylje, en missään nimessä, mutta...
Mä yritän katsoa ulkopuolelta, enkä nää mitään hirmuvaatimuksia! Ei onnistu!
- Se on sinun elämäsi
Jatka samaa rataa, sopii sinulle. Kun vielä löydät samaa rataa kulkevan miehen niin se vain lisää mielekkyyttä.
- ja sitten.....
Asiallinen kirjoitus sinulta tilanteestai, ja eihän sinulla mitään isoja ongelmia ole.
Ehkä tulee mies, joka vie jalat altasi, ehkä ei, mutta kiva nainen olet silti.
Minäkin hetkeksi kiinnostuin persoonastasi, mutta tuo ylipaino sana kauhistutti. En ymmärrä tahdottomia pullaneitoja:)
Ilkeä , kiva mies- Yks täti vaan
Tosiaankin tyhmästi kirjoitettu!
- viesti
ilkeältä, kivalta mieheltä. Sai nauramaan näin aamutuimaan vähän levottoman 40 naisen, joka yrittää arvioida omaa tilaansa ja miettiin, mitä tästä eteenpäin.
- ele-lee
minusta sinun elämäsi kuulostaa hyvältä. Meillä kaikilla lienee rakkauden ja läheisyyden kaipuu, toisilla se menee kaiken muun edelle. Itselläni sitä en juuri edes tunnistanut ennen kuin tapasin miehen jonka kanssa todella haluaisin olla. Mutta täytyy myöntää, että minua hieman hirvittää PARISUHDE siksi että pärjään elämässä varsin hyvin yksinkin. Toisaalta on parempi tehdä sitä mitä haluaa kuin jotain mitä täytyy.
- muikkumiesSL
Suurin virhe on seurata rakastuneen ihmisen tunteita ,vaan kannattasi katsoa ihminen joka ajattelee samoin kuin sinä Niin eroottisessa kuin muissa tilan antamisesta toinen toisilleen,koska rakkaus on se voimavara joka vasta tulee rakastumisen jälkeen.Rakastunuthan ei juurikaan välitä siitä onko yhteisiä asioita ,joita pitäisi tutkia ja hyväksyä.Aiheesta riittää keskustelemista ja toivon ,jotta voisi vaihtaa ajatuksia tästä enemmän.
- lisää...
Miehenä haluan jopa yllyttää Sinua jatkamaan edelleen vapaana. Itse erosin muutama vuosi sitten, enkä ole aloittanut jonkun kanssa yhdessä asumista, enkä aio aloittaakaan. Olen niin hemmetin itsenäinen ja vapaa, että nautin tästä tilanteesta. Minulla on kaksi poikaa avioliitosta, jotka elävät jo omaa elämäänsä jne. Saan naisseuraa, kun sitä haluan. Siis miksi sitoutua uudelleen. Moi!
- Yks täti vaan
Jotkut viihtyvät omassa seurasaankin,se on vain tervettä!
- kokemusta
Ompa ihme että Suomesta löytyy itseellisiä naisia jotka pärjäävät ilman miestä.Kohdalleni on sattunut vain naisia jotka osaavat käyttää miestä hyväkseen, sillä verukeella että tarvitaan tasa-arvoa. Itse olen sen karvaasti kokenut.Hoida lapset, hanki rahat talouteen, jos rahat ei riitä hommaa sivutuloja. Ettei vain rakkaus karkaa. eron jälkeen lapset jäävät isän huollettaviksi yksin. Ota yksinhuoltaja äiti ja hänen lapset uudeksi elämän sulostuttajaksi.Sama kierre jatkuu. Laita opiskelemaan hänet, että hän voisi edes hieman osallistua talousmenoihin muutaman vuoden päästä, uusia lapsiakin on tulossa, kokenut isihän hoitaa pienet kullan murut, niin laina lapset kuin myös uuden rakkauden hedelmän. Entinen isäpä ei muistakaan maksaa elatusmaksuja joista on sovittu. Niinpä uudella isillä on taas mahdollisuus sovitaa uuden rouvan opiskelujen väliin sivutöitä että perhe voi taloudellisesti hyvi. Entinen rouva on taas innostunut kaivelemaan, tehtyä pesänjakoa ja muistaa kirjeillä ettei tarpeeksi saanut tasinkoa erossa, voitko vielä maksaa velkaisesta omakititalosta tasinkoa. Niin en vie asiaa käräjille. Kelan toimistosta tulee kirje jossa kerrotaan että koska asun parisuhteessa lapsilisiä on pienennettävä, en saa yksin huoltaja lisää kun sänky kaverinani on uusi nainen, jonka lapsista huolehdin myös. NÄMÄKÖ ON NIITÄ POTKITTUJA ISIJÄ JOTKA TAISTELEVAT PÄIVÄSTÄ TOISEEN. TÄMÄN JÄLKEEN TODEN NÄKÖISESTI PARISUHTEENI KATKEAA KUN NAISENI SAA OPISKELUNSA VALMIIKSI. JA TAAS ALKAA SAMA KIERROS ALUSTA. OLEN POHJATTOMASTI VITTUUTUNUT.SAMASSA VENEESSÄHÄN SITÄ OLAA. TÄMÄ ON VASTA PINTA HIPASUA MITÄ KERROIN.
- ilmari
asiaa kirjoitat. Minulla ei ole kyllä asiasta omakohtaista kokemusta, mutta olen kyllä miettinyt tuotakin asiaa perin pohjin. Olet aivan oikeassa, että on olemassa naisia jotka hyödyntävät häikäilemättömästi hyvä uskoisia miehiä, saadakseen lapsikultansa kasvatettua. Tämä on täyttä totta. Silloin ei ole kysymys rakkaudesta, vaan laskelmoidusta suhteesta.
Mutta on olemassa myös naisia ja miehiä jotka pitävät kunnia asiana, että voivat hoitaa lapsensa niillä voima varoilla joita heillä on.
Tälläisia hyväksi käyttäjä naisia olen tavannut myös tällä palstalla ja tämäkin on totta. En vaan viitsi pistää nimiä jakeluun, se olisi vielä pahempaa kuin se, mitä he tekevät. Kyllä he varmasti saavat aikanaan palkkansa.
Toisaalta on kyllä ajateltava tätä luomakuntaa sellaisena luojan luomana paikkana, jossa kaikella on tarkoituksensa. Sinun tapauksessa vois ajatella, että on kai hyvä, että ne lapset joita elätät saavat ruokansa ajallaan ja on edes jonkinlainen turvapaikka se koti kasvaa. Jos jaksat niin hyvää työtä teet ja sinullekin jonain päivänä maksetaan siitä. Tsemppiä sinulle! - Bambse
Kuulostaa ihan kamalalta elämältä!
Aivan käsittämätöntä, mutta en epäile etteikö voisi olla totta. Tiedän kyllä, että on naisia jotka eivät pärjää hetkeäkään yksin. Taloudellisesti tai muuten.
Itselleni aivan vieras ajatus, että laittaisin jonkun miehen elättämään itseäni tai lastani. Ylpeyttäkö?? Ehkä, mutta jokainen taplaa tyylillään. - Animus
Mä tiedän että monet naiset käyttää miehiä hyväkseen, enkä voi muuta kun hävetä oman sukupuoleni edessä...
Naisen rakkaus voi todellakin loppua rahahuoliin...mun käsittääkseni miehen rakkaus ei niin pienistä lopu. Eihän rahahuolet kuitenkaan merkitse mitään maalisuoralla?
Voimia!
- Bambse
Siis ei voi olla totta!!!!
Ihan niinkuin mun elämästä! Mä luulin et mä oon joku kummajainen kun elän ittekseni muksuni kanssa. Ihanaa että on muitakin!!
Oon kans miettinyt et miks on niin vaikeeta aloittaa suhdetta. Onko niin että sitä uriutuu tähän elämään ja ei enää hyväksy ketään? Vaikka ihan hyviä miehiä on tullut eteen silloin tällöin...
Ehkä sekin vaikuttaa että on jo niin itsenäinen ja on oppinut pärjään omillaan ettei toisaalta haluakaan ketään elämäänsä. Toisaalta sitä miettii aikaa kun jää yksin lapsen lähdettyä. Onko silloin kovin yksinäinen? Hyviä ystäviä löytyy, mutta ymmärrettävästi heillä on oma perhe ja omat menot perheen kanssa.
Elämä on elämisen arvoista näinkin!! Parasta kuitenkin että on ihana lapsi ja elämä maistuu...- Animus
Kiitos viesteistä kohtalotoverit, ylipainoallergiset ;) ja muut!
Pari selvennystä. Mä en todellakaan ole yksinäinen. Enemmänkin en ehdi ylläpitämään jo olemassa olevia ystävyyssuhteita, aina kaikki soittaa mulle päin...
Mulla ei itseasiassa ole miehen suhteen kamalia kriteerejä, kuten joku väitti. Mä kuitenkin pidän miehistä, enkä ole kiihkofeministi ollenkaan.
Mutta itsenäiseks olen tullut. Saa olla aikamoinen tyyppi joka pystyy itsensä änkeemään meidän perheeseen ;))) Toisaalta toivon ettei niin koskaan käy, mutta toisaalta syvältä sisältä kumpuaa jokin kaiho rakkauteen...
Mut mä tykkään mun kissoista kamalasti! Siinä vielä yks hyvä korvike ;) - MIRRISTÄ PITÄVÄ
Animus kirjoitti:
Pari selvennystä. Mä en todellakaan ole yksinäinen. Enemmänkin en ehdi ylläpitämään jo olemassa olevia ystävyyssuhteita, aina kaikki soittaa mulle päin...
Mulla ei itseasiassa ole miehen suhteen kamalia kriteerejä, kuten joku väitti. Mä kuitenkin pidän miehistä, enkä ole kiihkofeministi ollenkaan.
Mutta itsenäiseks olen tullut. Saa olla aikamoinen tyyppi joka pystyy itsensä änkeemään meidän perheeseen ;))) Toisaalta toivon ettei niin koskaan käy, mutta toisaalta syvältä sisältä kumpuaa jokin kaiho rakkauteen...
Mut mä tykkään mun kissoista kamalasti! Siinä vielä yks hyvä korvike ;)OLEN MYÖS ELÄIN RAKAS MIRRI NUKKUU VIERESSÄNI JOKA YÖ. KUKAAN EI VOI TUNKEILLA VÄLIIME, SILITTELEN MIRRIÄ USAAN KERTAAN YÖSSÄ.
- Animus
Animus kirjoitti:
Mut mä tykkään mun kissoista kamalasti! Siinä vielä yks hyvä korvike ;)Mielummin köyhä kun rikas.
Mielummin vähemmän komea kun komea.
Mielummin pieni kaljamaha kun sixpack.
Mielummin tykkää kaljasta kun on viiniasiantuntija.
Mielummin grillimakkara kun chateaubriand.
Mielummin ruumiillista työtä tekevä kun sarasvuo.
Mielummin mua (180) pidempi.
Seksistä täytyy tykätä. Ja eläimistä. Lapsilla ei oo väliä, en kuitenkaan esittele nopeesti ;) Älystä ja henkevyydestä isot plussat. Ja kohtuullisesta kunnosta.
MUN MIELESTÄ ei kuullosta kovin ronkelilta... - Bambse
Animus kirjoitti:
Mut mä tykkään mun kissoista kamalasti! Siinä vielä yks hyvä korvike ;)Itsenäisyys ja se että tietää selviävänsä itse kaikesta on varmasti suuri syy yksin olemiseen.
En aikanaan, yksin jäätyäni lapseni kanssa, tiennyt että selviän. Mutta enää asiasta ei ole mitään epäselvyyttä!
Ehkä se pelottaakin joitakin miehiä? Onko 'avuttomat' naiset viehättävämpiä?
Pelottaako itsenäinen nainen? - Animus
Bambse kirjoitti:
Itsenäisyys ja se että tietää selviävänsä itse kaikesta on varmasti suuri syy yksin olemiseen.
En aikanaan, yksin jäätyäni lapseni kanssa, tiennyt että selviän. Mutta enää asiasta ei ole mitään epäselvyyttä!
Ehkä se pelottaakin joitakin miehiä? Onko 'avuttomat' naiset viehättävämpiä?
Pelottaako itsenäinen nainen?Mä luulen että itsenäinen nainen pelottaa miehiä tosi paljon. Ja avuton (pieni?) herättää suojeluvaistoa, eikös se ole miehen homma näin alunperin, suojella perhettään?
Mä olen aina tienny selviäväni. Jo kolme vuotiaasta lähtien. Sellasta ongelmaa ei mun eteeni tule etten selvitä sitä ennemmin tai myöhemmin. Asennevamma? Ymmärrän toki että olen heikko, erehtyväinen ja lihani vanki ;))))
Mut kyllä mä silti tykkään miehistä. Ne on aika kiehtovia otuksia...silloin tällöin... - savon seppä
Animus kirjoitti:
Mä luulen että itsenäinen nainen pelottaa miehiä tosi paljon. Ja avuton (pieni?) herättää suojeluvaistoa, eikös se ole miehen homma näin alunperin, suojella perhettään?
Mä olen aina tienny selviäväni. Jo kolme vuotiaasta lähtien. Sellasta ongelmaa ei mun eteeni tule etten selvitä sitä ennemmin tai myöhemmin. Asennevamma? Ymmärrän toki että olen heikko, erehtyväinen ja lihani vanki ;))))
Mut kyllä mä silti tykkään miehistä. Ne on aika kiehtovia otuksia...silloin tällöin...olla oikeassa jonkin kohdalla. Mutta itselläni asiat ovat kyllä aivan toisin. Ne naiset jotka ovat itsenäisiä ja tuntevat vastuunsa heitä lähestyn hyvin mielelläni. Vastuunsa ja oman itsenäisyytensä hankkineet naiset ovat monella tapaa turvallisia lähestyä, eikä tarvitse pelätä mitään erityisiä luurankoja löytyvän.
- muikkumiesSL
Animus kirjoitti:
Mä luulen että itsenäinen nainen pelottaa miehiä tosi paljon. Ja avuton (pieni?) herättää suojeluvaistoa, eikös se ole miehen homma näin alunperin, suojella perhettään?
Mut kyllä mä silti tykkään miehistä. Ne on aika kiehtovia otuksia...silloin tällöin...Elämä on niinkuin elohopea ,jos suljet kämmenesi niin se karkaa käsistäsi,jos osaat kuunella intuitiotasi ja tarttua sen päivän tilaisuukksiin etsimättä jatkuvasti huomista on se aina pysyvä kämmenelläsi.
Hyvää jatkoa Muikulta - Laahustava
Animus kirjoitti:
Mut kyllä mä silti tykkään miehistä. Ne on aika kiehtovia otuksia...silloin tällöin...Toivoin että en loukkaa sinua kommentillani mut mielestäni tuolta takaa paljastuu tosi "kylmä nainen"ei fyysisesti vaan henkisesti.Nainen joka ei uskalla antaa tunteittensa ohjata elämäänsä vaan elää todella laskelmoiden jopa tunteensa.
Kyllä kaikki pärjää yksin, elämässä ei olekkan kyse siittä vaan pystyykö antamaan oman elämänsä toisen "käsiteläväksi"ja seurata hajoaako niin ,että voi heittää koko elämäsä romukoppaa vai oppiiko sen tunteen mitä tarvitaan aitoon ihanaan rakkauteen johon yksinkertaisesti tarvitaan kaksi ihmistä jotka täydentävät toisiaan niin pitkälle,että sivulliset heitä katsovat voivat vain todeta sen he ovat "yksi ja sama eli rakkaus"
Itsenäinen nainen on mielestäni parasta mitä mies voi saada.Sillon jää ememmän aikaa rakkauden löytämiseen vaikka se olisi "kiven alla"
Rakkauden löytäminen ja oppiminen elämään rakkauden kanssa on se tavoite miksi elämme - Animus
Laahustava kirjoitti:
Toivoin että en loukkaa sinua kommentillani mut mielestäni tuolta takaa paljastuu tosi "kylmä nainen"ei fyysisesti vaan henkisesti.Nainen joka ei uskalla antaa tunteittensa ohjata elämäänsä vaan elää todella laskelmoiden jopa tunteensa.
Kyllä kaikki pärjää yksin, elämässä ei olekkan kyse siittä vaan pystyykö antamaan oman elämänsä toisen "käsiteläväksi"ja seurata hajoaako niin ,että voi heittää koko elämäsä romukoppaa vai oppiiko sen tunteen mitä tarvitaan aitoon ihanaan rakkauteen johon yksinkertaisesti tarvitaan kaksi ihmistä jotka täydentävät toisiaan niin pitkälle,että sivulliset heitä katsovat voivat vain todeta sen he ovat "yksi ja sama eli rakkaus"
Itsenäinen nainen on mielestäni parasta mitä mies voi saada.Sillon jää ememmän aikaa rakkauden löytämiseen vaikka se olisi "kiven alla"
Rakkauden löytäminen ja oppiminen elämään rakkauden kanssa on se tavoite miksi elämmeEt loukkaa. Oot väärässä. Mun mielestä mä olen kaikkea muuta kun kylmä ja laskelmoiva! Lämminsydäminen, aito, rento, iloinen, voimakkaasti seksuaalinen, rehellinen, suomalainen perusnainen. Mä olen nimenomaan tunneihminen. En tippaakaan materialisti enkä pinnallinen. Mun sydäntä lähellä on kodin, lasten ja eläimien lisäksi myös sotaveteraanit, luonto ja kaikenlainen epäoikeudenmukaisuus ja sitä vastaan "taisteleminen".
Ongelma lienee siinä, etten ole kohdannut vielä sitä suurta rakkautta. Luulen että sellaisen kohdatessaan tietää aika nopeasti että tämä se on.
Sitäpaitsi mun itsetuntemus on aika korkealla. Olen hoitanut psyykettäni vuosikausia, lähinnä huonon lapsuuden (ja huonon isän) vuoksi. - vingut
Animus kirjoitti:
Et loukkaa. Oot väärässä. Mun mielestä mä olen kaikkea muuta kun kylmä ja laskelmoiva! Lämminsydäminen, aito, rento, iloinen, voimakkaasti seksuaalinen, rehellinen, suomalainen perusnainen. Mä olen nimenomaan tunneihminen. En tippaakaan materialisti enkä pinnallinen. Mun sydäntä lähellä on kodin, lasten ja eläimien lisäksi myös sotaveteraanit, luonto ja kaikenlainen epäoikeudenmukaisuus ja sitä vastaan "taisteleminen".
Ongelma lienee siinä, etten ole kohdannut vielä sitä suurta rakkautta. Luulen että sellaisen kohdatessaan tietää aika nopeasti että tämä se on.
Sitäpaitsi mun itsetuntemus on aika korkealla. Olen hoitanut psyykettäni vuosikausia, lähinnä huonon lapsuuden (ja huonon isän) vuoksi.täällä?
Varmaan tiedät itse parhaiten mitä haluat, ainakin jutuistasi päätellen! Mielestäni sulla ei ole ongelmaa ollenkaan. - normaali
Animus kirjoitti:
Mielummin köyhä kun rikas.
Seksistä täytyy tykätä. Ja eläimistä. Lapsilla ei oo väliä, en kuitenkaan esittele nopeesti ;) Älystä ja henkevyydestä isot plussat. Ja kohtuullisesta kunnosta.
MUN MIELESTÄ ei kuullosta kovin ronkelilta...suomalainen mies? Ja vaikee löytää?
Syö sitten sitä suklaata....... - Bambse
Laahustava kirjoitti:
Toivoin että en loukkaa sinua kommentillani mut mielestäni tuolta takaa paljastuu tosi "kylmä nainen"ei fyysisesti vaan henkisesti.Nainen joka ei uskalla antaa tunteittensa ohjata elämäänsä vaan elää todella laskelmoiden jopa tunteensa.
Rakkauden löytäminen ja oppiminen elämään rakkauden kanssa on se tavoite miksi elämmeainakin toinen puoli :))
Vaikea vaan väkisin löytää aitoa rakkautta!??
Itse en arvosta tissuttelevaa, itsesäälissä rypevää ressukkaa. :( Harmi sinänsä.
Mukavia, fiksuja, asiansa hoitavia miehiä on kyllä maailma pullollaan. Valitettavasti vaan ovat varattuja.
Ehkä on parempi tyytyä elämään yksin ja tekemään elämästään mielekkään, kuin haikailla vuosikausia jostain saavuttamattomasta onnesta?! Tuskin se tekee ihmisestä tunteettoman ettei ole puolisoa??? - Animus
Bambse kirjoitti:
ainakin toinen puoli :))
Vaikea vaan väkisin löytää aitoa rakkautta!??
Itse en arvosta tissuttelevaa, itsesäälissä rypevää ressukkaa. :( Harmi sinänsä.
Mukavia, fiksuja, asiansa hoitavia miehiä on kyllä maailma pullollaan. Valitettavasti vaan ovat varattuja.
Ehkä on parempi tyytyä elämään yksin ja tekemään elämästään mielekkään, kuin haikailla vuosikausia jostain saavuttamattomasta onnesta?! Tuskin se tekee ihmisestä tunteettoman ettei ole puolisoa???Kaikista tärkeintä elämässä on nauttia elämästä.
Totta vieköön menee hyvin ilman miestäkin, tosi hyvin itse asiassa, mutta välillä sitä pysähtyy, jää miettimään, ehkä katsoo sitä vanhaa pariskuntaa puiston penkillä pitkään ja ihmettelee...
Elämä on tässä ja nyt ja tänään. Ilman miestä, ilman lottovoittoa, ilman mallivartaloa ;) mutta nautin joka hetkestä kuitenkin! - Bambse
Animus kirjoitti:
Kaikista tärkeintä elämässä on nauttia elämästä.
Totta vieköön menee hyvin ilman miestäkin, tosi hyvin itse asiassa, mutta välillä sitä pysähtyy, jää miettimään, ehkä katsoo sitä vanhaa pariskuntaa puiston penkillä pitkään ja ihmettelee...
Elämä on tässä ja nyt ja tänään. Ilman miestä, ilman lottovoittoa, ilman mallivartaloa ;) mutta nautin joka hetkestä kuitenkin!Elämästä kannattaa nauttia vielä kun jalka nousee ja henki pihisee ;)))
Iloista kevättä!
- Itsenäinen
Minulla on ollut samoja kokemuksia. Olin ahdistavassa suhteessa useamman vuoden, jossa en tuntenut itseäni vapaaksi. Lähdin siitä ja olen "seurustellut" lyhyitä aikoja. Miehet eivät vain ole saatuneet olemaan sopivia minun ajatusmaailmaani. Minulle on ehdoton vaatimus ihmisen vapaus toteuttaa itseään ja toiveitaan. En tarkota tällä sitä, että pitäisi lentää kukasta kukkaan. Nyt olen taas ollut suhteessa jonkin aikaa, mutta tämä on aivan erikoislaatuinen. Puhuin heti alusta saakka asian selväksi ja kerroin millaista elämää haluan. Näemme viikonloppuisin ja yleensä vain klo 21-09 välillä. Luultavasti emme muuta saman katon alle koskaan. Tällainen tilanne tuntuu hyvältä ja antaa tilaa itsensä kehittymiselle ja myös toiselle.
Kaikki ihmiset eivät todellakaan sovi parisuhteeseen. Uskon, että löydät vielä samanlaisen vapaan sieulun kuin itse olet. Minäkin löysin, mutta kyllä siinä piti monta perkata. - Pirre*
pariudu vaan, saat esileikinä lohkolämmittimen Ladaasi!
- senssipalstoille
Miehenkipeä olet, puutteessa elät.
- siis tarkoitettu
senssipalstoille kirjoitti:
ALOITTAJALLE!
- Pirre*
senssipalstoille kirjoitti:
pariutuminen..:))
- mielipide tämäkin
Olen hiukan seuraillut kommenttejasi muutaman viikon aikana. Ei taida löytyä yhtään ketjua 40 /50 -osiossa, johon et olisi jotain "tyrkännyt". Ihmeellisiä tyhjiä sanoja tai lauseita!
Niissä ei useimmiten ole mitään järkeä, mutta kirjoittaa vain pitää vaan...Ärsyttävää!! - Pirre*
mielipide tämäkin kirjoitti:
Olen hiukan seuraillut kommenttejasi muutaman viikon aikana. Ei taida löytyä yhtään ketjua 40 /50 -osiossa, johon et olisi jotain "tyrkännyt". Ihmeellisiä tyhjiä sanoja tai lauseita!
Niissä ei useimmiten ole mitään järkeä, mutta kirjoittaa vain pitää vaan...Ärsyttävää!!telepatiat ei toimi, sorry, hyvää päivän jatkoa..
- tuffe
mielipide tämäkin kirjoitti:
Niissä ei useimmiten ole mitään järkeä, mutta kirjoittaa vain pitää vaan...Ärsyttävää!!kummasti olet vain ollut kiinnostunut kun olet kerta seuraillut ;)
Jatka vain Pirre kiltti, minua sun kommentit piristää :)) - Daijuli
siis tarkoitettu kirjoitti:
ALOITTAJALLE!
Tunnistan itteni hyvin alkuperäisviestistä vaikkei mulla lapsia olekkaan. Mutta nyt olen seurustellut 2 kuukautta ja ahistaa välillä ihan vietävästi. Olen kai kuitenkin tullut aikuiseski, enkä enää odota että mies käyttäytyisi juuri niinkun haluaisin. Hän on se mikä on, jollen pysty hänestä tykkäämään sellaisena niin....??? Niinpä...kukaan ei ole täydellinen, jokaisessa meissä on vikamme, niin hänessä kuin minussa. Ennen kaikkea, muistakaa säilyttää ystävänne, ne kun on se paras pääoma kuitenkin........
- Animus
Daijuli kirjoitti:
Tunnistan itteni hyvin alkuperäisviestistä vaikkei mulla lapsia olekkaan. Mutta nyt olen seurustellut 2 kuukautta ja ahistaa välillä ihan vietävästi. Olen kai kuitenkin tullut aikuiseski, enkä enää odota että mies käyttäytyisi juuri niinkun haluaisin. Hän on se mikä on, jollen pysty hänestä tykkäämään sellaisena niin....??? Niinpä...kukaan ei ole täydellinen, jokaisessa meissä on vikamme, niin hänessä kuin minussa. Ennen kaikkea, muistakaa säilyttää ystävänne, ne kun on se paras pääoma kuitenkin........
Toi kaks kuukautta menee mullakin, sitten alkaa:
Ärsyttää jatkuva kaljan kittaaminen, päiväkännääminen, sohvaperunointi ja 24/7 penkkiurheilu. Muunlaisia en tapaa näköjään.
Seksi miehille maistuu kyllä, mutta esi- tai muihin leikkeihin ei viitsitä vaivautua, mä saan muutenkin orkut takuuvarmasti ja helposti. Paras on jos otan suihin urheiluruudun mainostauolla ja hoidan itseni äänettömästi makuuhuoneessa... Kieli työnnetään syvälle kurkkuun vaikka hampaiden pesusta on jo useampi päivä...
Likaisia astioita ja roskia jätetään pitkin poikin ja samaan hengenvetoon kehutaan kun sun kanssa voi olla niin rennosti.
Henkevät keskustelut rajoittuu formulakuskin mielenliikkeisiin tai armeija-aikoihin.
Ihmekös tuo että kiinnostus tyyppiin lopahtaa...;)))) - lisää
Animus kirjoitti:
Ärsyttää jatkuva kaljan kittaaminen, päiväkännääminen, sohvaperunointi ja 24/7 penkkiurheilu. Muunlaisia en tapaa näköjään.
Seksi miehille maistuu kyllä, mutta esi- tai muihin leikkeihin ei viitsitä vaivautua, mä saan muutenkin orkut takuuvarmasti ja helposti. Paras on jos otan suihin urheiluruudun mainostauolla ja hoidan itseni äänettömästi makuuhuoneessa... Kieli työnnetään syvälle kurkkuun vaikka hampaiden pesusta on jo useampi päivä...
Likaisia astioita ja roskia jätetään pitkin poikin ja samaan hengenvetoon kehutaan kun sun kanssa voi olla niin rennosti.
Henkevät keskustelut rajoittuu formulakuskin mielenliikkeisiin tai armeija-aikoihin.
Ihmekös tuo että kiinnostus tyyppiin lopahtaa...;))))Animus, sulle on todella sattunut "väärät" miehet. En väitä etteikö minussakin ole ärsyttäviä ominaisuuksia, mutta en tunnista aivan noita mainitsemisiasi itsessäni tai ne ovat sitten itseltänikin piilossa?
Varmaan niitä ärsyttäviä piirteitä löytyy minustakin, mutta olen koettanut kasvattaa itseäni, kun toista ei voi.
No, nyt kuitenkin lähden "mieron tielle" muutamaksi päiväksi. Jatka sinä mielenkiintoista keskustelua. Luen, kun palaan. Moi! - sun itsekunnioitukses
Animus kirjoitti:
Ihmekös tuo että kiinnostus tyyppiin lopahtaa...;))))on?
Miehiä pörrää, joo. Noi jätkäthän käyttää sua hyväkseen! Tajua! - Animus
sun itsekunnioitukses kirjoitti:
on?
Miehiä pörrää, joo. Noi jätkäthän käyttää sua hyväkseen! Tajua!Pörrää ja pörrää - varsin suhteellinen käsite.
Tottakai huomaan jos mua käytetään hyväksi. Ja sitten leikki loppuu. Mutta MIKSI mä tapaan aina tällaisia huonommanpuoleisia miehiä? Siinä se ongelma on! Alunperinkään mun sitoutumiskammo ei ole ollut (mun mielestä) mun luonteessa, itsekkyydessä tai muussa, koska mä olen hyvin pehmeä nainen (kaikilta osin ;)) enkä mikään itsekäs feministi.
Ihmekös tuo ettei sitoutuminen maistu, eikä rakkaudesta ole kokemusta... mielipide tämäkin kirjoitti:
Niissä ei useimmiten ole mitään järkeä, mutta kirjoittaa vain pitää vaan...Ärsyttävää!!Pirre*:n juttuja luen. "mielipide tämäkin" -tyyliset voisi jättää kirjoittamatta kokonaan. Ikävä kyllä "oman ikäluokkani" palstalla ei muuta olekaan. Siksi viihdyn tälläkin alueella paremmin.
Jatka Pirre* vaan yhtä pirteästi kuin ennenkin!- Kertaus on opintojen äiti
Animus kirjoitti:
Pörrää ja pörrää - varsin suhteellinen käsite.
Tottakai huomaan jos mua käytetään hyväksi. Ja sitten leikki loppuu. Mutta MIKSI mä tapaan aina tällaisia huonommanpuoleisia miehiä? Siinä se ongelma on! Alunperinkään mun sitoutumiskammo ei ole ollut (mun mielestä) mun luonteessa, itsekkyydessä tai muussa, koska mä olen hyvin pehmeä nainen (kaikilta osin ;)) enkä mikään itsekäs feministi.
Ihmekös tuo ettei sitoutuminen maistu, eikä rakkaudesta ole kokemusta...Sen vuoksi:
Lue kirjoituksesi 06.03.2005 klo 19.56
Siinä on tilauksesi. Sitä saa mitä tilaa. - AnimusIlmanKirjautumista
Kertaus on opintojen äiti kirjoitti:
Sen vuoksi:
Lue kirjoituksesi 06.03.2005 klo 19.56
Siinä on tilauksesi. Sitä saa mitä tilaa."Mielummin köyhä kun rikas.
Seksistä täytyy tykätä. Ja eläimistä. Lapsilla ei oo väliä, en kuitenkaan esittele nopeesti ;) Älystä ja henkevyydestä isot plussat. Ja kohtuullisesta kunnosta."
Köyhäkin voi olla kunnollinen!
Vähemmän komea = mukavampi luonne, ei niin itsekäs!
PIENI kaljamaha ei tule 24/7 kittaamisella, vaan 4/1!
Viiniasiantuntija = hienosteleva kulturelli, huh!
Ruumiillinen työ on rehellisempää ja aidompaa!
Noilla kriteereillä ei tilaa alkkis sohvaperunaa, vaan suomalaisen perusmiehen - NIISSÄ TÄYTYY OLLA EROA ;)))) - illuusiossa
AnimusIlmanKirjautumista kirjoitti:
"Mielummin köyhä kun rikas.
Seksistä täytyy tykätä. Ja eläimistä. Lapsilla ei oo väliä, en kuitenkaan esittele nopeesti ;) Älystä ja henkevyydestä isot plussat. Ja kohtuullisesta kunnosta."
Köyhäkin voi olla kunnollinen!
Vähemmän komea = mukavampi luonne, ei niin itsekäs!
PIENI kaljamaha ei tule 24/7 kittaamisella, vaan 4/1!
Viiniasiantuntija = hienosteleva kulturelli, huh!
Ruumiillinen työ on rehellisempää ja aidompaa!
Noilla kriteereillä ei tilaa alkkis sohvaperunaa, vaan suomalaisen perusmiehen - NIISSÄ TÄYTYY OLLA EROA ;))))varmasti mies joka täyttää nuo kriteerit, on jo varattu.
- Animus
Mä oon näppis sauhuten yrittänyt vastata parhaani mukaan kommentteihin, puolustellut ja perustellut. Ja tuloksena onkin että olen miehenkipeä ;))))
Sepä olis yksinkertaista ratkaisu! Kyllä miehiä ympärillä pörrää ihan kiitettävästi, kiitos vaan.
Taidanpa ottaa kolmannen kissan...- lisää
Miehenä kirjoitin aikaisemminkin, jossa kerroin nauttivani nyt vapaudestani. Se kuule Animus on vain niin, että ei meitä kaikki hyväksy vaikka kuinka yritettäisiin perustella kantaamme. Näinhän se oikeastaan saa ollakin. On ihan paikallaan, että jotkut kyseenalaistavat mitä joku kirjoittaa. Tosin Sinä olet saanut paljon vastauksia asian aloittajana. Ihan mukava, kun asia kiinnostaa. Joka asiallahan on aina se toinenkin puolensa. No, nautitaan tästä vapaudestamme, heh
- MIRRIEN YSTÄVÄ
TUOHAN TAITAAKIN OLLA SYYNÄ NAISELLANI KUN SE EI HALUA MINUA. KISSA TYYDYTTÄVÄT HÄNEN TARPEENSA, SITTEN OLEN VARMA JOS SEURAAVA KISSA ON KUNNON KOLLI.
- Animus
lisää kirjoitti:
Miehenä kirjoitin aikaisemminkin, jossa kerroin nauttivani nyt vapaudestani. Se kuule Animus on vain niin, että ei meitä kaikki hyväksy vaikka kuinka yritettäisiin perustella kantaamme. Näinhän se oikeastaan saa ollakin. On ihan paikallaan, että jotkut kyseenalaistavat mitä joku kirjoittaa. Tosin Sinä olet saanut paljon vastauksia asian aloittajana. Ihan mukava, kun asia kiinnostaa. Joka asiallahan on aina se toinenkin puolensa. No, nautitaan tästä vapaudestamme, heh
Se tällaisen anonyymin jutustelun anti onkin, että saa erilaisia mielipiteitä ja jonkun kirjotus voi laittaa ajattelemaan asioita toiselta kantilta. Se jos jokin kantaa hedelmää.
Vieläkin yritän ajatella mun tilannetta ulkopuolisen silmin ja ymmärrän että musta saa kylmän ja laskelmoivan kuvan.
Eikä tämä mikään hirmu iso ongelma ole (kuten joku kommentoi). JOS tapaisin itselleni sopivan miehen olisi elämä jo liian täydellistä ;) - japanitar
Animus kirjoitti:
Se tällaisen anonyymin jutustelun anti onkin, että saa erilaisia mielipiteitä ja jonkun kirjotus voi laittaa ajattelemaan asioita toiselta kantilta. Se jos jokin kantaa hedelmää.
Vieläkin yritän ajatella mun tilannetta ulkopuolisen silmin ja ymmärrän että musta saa kylmän ja laskelmoivan kuvan.
Eikä tämä mikään hirmu iso ongelma ole (kuten joku kommentoi). JOS tapaisin itselleni sopivan miehen olisi elämä jo liian täydellistä ;)selviämään yksin, ja kokonaisuutta ajatellen asiasi ovat todellakin ihan hyvin:)Jokaisella meistä lienee kuitenkin asioita, joihin haluaisi muutosta.. Kun täällä saa purkaa tuntojaan, saa todella uusia ulottuvuuksia omiin näkökantoihinsa, se on varmaan totta. Hyvä asia on myös pärjätä omin avuin..moni on yksin, ja kokee sen antoisammaksi kuin olemisen huonon kaverin kanssa:)
- eirek olustelija
Ikuisuuskysymyksiä... Viisasta olisi ehkä miettiä asiaa omalta kannaltaan, ei niinkään "yleisten periaatteiden" valossa. Jotkut saattavat vain olla yksineläjä-tyyppisiä ihmisiä, eikä siinä pitäisi olla mitään pahaa. Niin voi jopa olla "tarkoitettu". Ihminen voi "kukoistaa" muutenkin kuin vakiokaavan mukaisessa parisuhteessa. Voisiko ajatella esim. avioerojen yleistymisen perusteella, että tällaisia ihmisiä on yllättävän paljon ??? Ehkä ilman miestä eleleminen pikkuhiljaa hyväksytään yleisestikin? Voishan sitä ottaa aikalisän? Ehdithän sittenkin miettiä miesasioita kun lapset ovat lähdössä... "kyllä aika tavaran kaupitsee" sanoi vanhapiika toiselle... ;) Hmm..., parisuhteen onni ja autuus, noin itseisarvona, on tietysti aika suhteellinen käsite. Niin, sähän tykkäsit kissoista... miehet taas ovat sikoja, joita voi kohdella kuin koiria ? ;) En ole minäkään vielä tavannut miestä, jonka kanssa haluaisin viettää loppuelämäni ;)
Ihmisen pitää ajatella itsenäisesti, sitä kautta voi löytää sen tyydyttävän, ehkä jopa hyvän "konseptin" omaan elämäänsä. Ja oma elämähän ihmisellä on hyvä olla, vaikka olisikin lapsia tai ns. parempi puolisko. Ehkä löydät (etsimättäkin) samoin ajattelevan miehen, huomataksesi että pointti voi olla juuri siinä. Ei välttämättä täysipäiväinen läsnäolo suhteessa, mutta silti uskollinen ja 100% omallensa omistautuva. Ai mitenkä se on mahdollista? Mun mielestä uskollisuus tulee sydämestä. Sulla pitää silloin olla muutakin tarjottavaa kuin hyvä p***e ja laajakuvatelkkari ;) Persoona riittänee, mikäli miehellä on arvot ja arvostukset "kohillaan". Sille ei voi sitten mitään, jos se ei riitä... silloin pitänee vain etsiä (ajan kanssa) sellainen ihminen, jolle riittää se mitä toinen tahtoo antaa. Ja ihan ensin pitää riittää itselleen. Joillekin riittää jo se, että riittää itselleen. Tervettä itseriittoisuutta?
Jos parisuhteeseen on lähdetty täysihoidon, "palvelujen" ja/tai jonkin statuksen saavuttamisen pohjalta, suhteen loppuminen lyhyeen on oikeastaan vaan looginen seuraus lyhytnäköisestä ajattelusta. Kun ei malteta etsiä sitä itselle sopivaa ihmistä, ei ymmärretä naisen ja miehen välistä mahdollisuutta olla ihminen toiselle ihmiselle. Jos parisuhteet pohjautuisivat enemmän ystävyyteen kuin hormonitoimintaan, olisi paljon enemmän toimivia parisuhteita. Tuntuu vain tuo seksi olevan nelikymppisille naisille(kin) vielä kovasti tärkeätä. Ainakin palstan juttujen mukaan... vai nymfomaanit/erotomaanitko tänne vaan kirjottelee. Höh, naisihmisistä voi löytää ihan uusia ulottuvuuksia, kun ei ole heti käymässä kiinni. Tämän kun kaikki miehet tajuaisivat... Aivot toimii paremmin, kun pitää housut jalassa mahdollisimman pitkään... jos nyt tarvitsee edes ruveta koko revohkaan.
Ehkä ystävyys olisi seksiä parempi rakkauden korvike? Jonkinlainen henkistyminen, jospa se sopisi paremmin sinullekin, vaikutat fiksulta. Iän myötä tullaan usein tilanteeseen, jossa mies ei tahdo riittää naiselle, fyysisesti. Silloin viimeistään on aika ruveta kehittämään itseään humaanina olentona. - alkaa olla ihminen ihmiselle. Ehkä tämän oivaltaneita miehiä tulee vastaan useammin iän myötä. Sellaiset miehet tuskin pettäisivät sinua telkkarin kanssa. Töllöttäminen voi olla pakoa elämästä, ainakin jos vaihtoehtona on mukavan naisihmisen seura. Sohva, kalja ja penkkiurheilu - samaa lääkettä miehille kuin suklaa naisille? Hei muuten, kuka sanoi, etteivät miehet osaa tehdä montaa asiaa yhtä aikaa... tuossakin tuli jo kolme ;)
Pee.Äs. Elekäähän kukkaan vetäkö suotta henkeenne, kunhan sanailin... :)- Animus
Aivan ihana kirjoitus, kiitos!!!
Mä olen todellakin ollut aina yksinäinen susi ja välillä ihmettelen sitä pariutumisviettiä joka kaikesta huolimatta syvältä sisältä kumpuaa. Luulen että se on sosiaalinen juttu, perhe on kuitenkin yhteiskunnan perusyksikkö, johon perinteisesti kuuluu mies, nainen ja lapset. Siksikö eronneilla on niin kiire perustaa uusi perhe? Voi edes leikkiä että on aito kokonainen yksikkö...Mulla ei ole mikään kiire. Mä olen kokenut avioliiton autuuden ;) jo kerran. Se meni pieleen, eikä ole tarvetta uuteen kokeiluun.
Luulen todellakin että mun tapauksessa ratkaisu on ystävyyspohjainen parisuhde, jossa kummallakin on oma asunto (ja elämä) mutta silti vietetään paljon aikaa yhdessä.
Mä olen tehnyt paljon työtä oman henkisen hyvinvointini eteen. Pöytää on putsattu menneisyyden traumoista ja olen uskomattoman vapaa kaikenlaisesta materialismista ja pinnallisuudesta. Usein nauretaan kavereiden kanssa että mä tulisin miehelle todella halvaksi...en oikeastaan tarvitse yhtään mitään. Elämä on tässä ja nyt ja arki on se kaikkein suurin kantava voima. Ihminen ei tarvitse mitään ulkoista ollakseen onnellinen, pelkkä eläminen riittää. Tosin auringonpaiste ja tilipäivä nostaa mielialaa entisestään ;)
Mä tällä hetkellä todellakin korvaan seksin, rakkauden ja läheisyyden suklaalla ja se näkyy. Hauskana muistona yksi ihastus vuosien takaa: laihduin kolme kiloa viikossa pitkään. Ei ihastunut ehdi syödä kun pitää koko ajan ajatella miestä!
No, mulla menee kuitenkin tosi hyvin, mitä ei voi sanoa kaikista ihmisistä.
Kiitos sympatiasta! Animus kirjoitti:
Aivan ihana kirjoitus, kiitos!!!
Mä olen todellakin ollut aina yksinäinen susi ja välillä ihmettelen sitä pariutumisviettiä joka kaikesta huolimatta syvältä sisältä kumpuaa. Luulen että se on sosiaalinen juttu, perhe on kuitenkin yhteiskunnan perusyksikkö, johon perinteisesti kuuluu mies, nainen ja lapset. Siksikö eronneilla on niin kiire perustaa uusi perhe? Voi edes leikkiä että on aito kokonainen yksikkö...Mulla ei ole mikään kiire. Mä olen kokenut avioliiton autuuden ;) jo kerran. Se meni pieleen, eikä ole tarvetta uuteen kokeiluun.
Luulen todellakin että mun tapauksessa ratkaisu on ystävyyspohjainen parisuhde, jossa kummallakin on oma asunto (ja elämä) mutta silti vietetään paljon aikaa yhdessä.
Mä olen tehnyt paljon työtä oman henkisen hyvinvointini eteen. Pöytää on putsattu menneisyyden traumoista ja olen uskomattoman vapaa kaikenlaisesta materialismista ja pinnallisuudesta. Usein nauretaan kavereiden kanssa että mä tulisin miehelle todella halvaksi...en oikeastaan tarvitse yhtään mitään. Elämä on tässä ja nyt ja arki on se kaikkein suurin kantava voima. Ihminen ei tarvitse mitään ulkoista ollakseen onnellinen, pelkkä eläminen riittää. Tosin auringonpaiste ja tilipäivä nostaa mielialaa entisestään ;)
Mä tällä hetkellä todellakin korvaan seksin, rakkauden ja läheisyyden suklaalla ja se näkyy. Hauskana muistona yksi ihastus vuosien takaa: laihduin kolme kiloa viikossa pitkään. Ei ihastunut ehdi syödä kun pitää koko ajan ajatella miestä!
No, mulla menee kuitenkin tosi hyvin, mitä ei voi sanoa kaikista ihmisistä.
Kiitos sympatiasta!Taidat kyllä olla lähtöjäänkin aika hyvällä tolalla ajatuksinesi.
Mun kommentit (eirek olustelija) eivät ehkä olleet ihan loppuun asti mietittyjä, oli vähän myöhä. Niin tai näin, tämänhetkisiä mielipiteitähän ne vain ovat.
Tuo vapaus "materialismista" voisi toimia jonkinlaisena ideologian perustana myös ihmissuhteissa. Ystävät kuuluvat ihmisen perustarpeisiin, mutta sen muun härdellin tietoinen vähentäminen voi joskus olla hyväkin veto. Perusideana elämän yksinkertaisiin asioihin painottuminen, "organisaation keventäminen". Olennainen jää jäljelle, ja vähempää on helpompi hallita myös kriisitilanteissa. Arvot selkeytyvät, ehkä määrittyvät osittain uudelleen. Tasapaino löytyy kuin itsekseen, ja se on helpompi säilyttää.
Yksin vai kaksin, se on kyllä tosiaan ihmiselämän peruskysymyksiä, aina niin kauan kun nuo vaihtoehdot ovat olemassa. Uskon kyllä, noin yleisestikin, hyvien kompromissien mahdollisuuteen. Elämä on kyykyttänyt, mutta myös opettanut sopeutumaan ja löytämään hyvät puolet tapahtuneesta. Optimismiin en yleensä sorru, ( avoid disappointment - aim low :) mutta tällä hetkellä on ilmassa pientä toivoa siitä, että minunkin sydämelleni löytyy vielä koti :)
Hyvää jatkoa!
terv. nimimerkki "oma jääkaappi vuodesta 2001"
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565410Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o212377- 1141617
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2351592- 931477
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231416Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681175Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly91153Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3211145Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3131108