Terve. Vihasin nuorempana teitä kepulaisia... teitä joilla oli kynnettyjä hakkuuraiskioita, joista käytitte termiä metsä. Juuri niistä maa-aloista yli pääsi, kun sinnitteli. Tulin miehen ikään ja huomasin, että perin melko lailla kepulaista paskaa. Edellä kuvattua onnettomuutta. Puolet perimästäni maasta on kulkukelvotonta kepua! Se toinen puoli oli sen sijaan maapohjaltaan kunnossa. Saatoin kävellä ilman kepulaisuuden taakkaa ja ihailla komeaa puustoista metsää. Minä hurmioiduin! Minä erosin kokoomuksesta ja liityin Niinistön vihreisiin! Nyt on hyvä. Suurimmat luonnonvihaajapuolueet ovat oikeassa järjestyksessä: persuilijat ja kepulit. Muut ovat metsänhoidollisesti tajuissaan.
Hoitamatta hyvä
8
113
Vastaukset
- Anonyymi
Helevettiäkö menet muiden maille.
- Anonyymi
Juuri tämän takia haastoin teitä tukiaisuunoja. Eli olen maanomistaja... noin 75 hehtaarin verran. Toinen puoli on naamataulusi näköistä kyntöpaskaa ja toinen on luontoa! Hienoa, että tukiainen heräsi.
- Anonyymi
Jopahan oikrehen meträhän omistrajaha, noor se hesahan puisto mis jopa kuseksrihin iltaraasin kapakahan jälkeehen ni eir olehen jopahan omistramaaha.
- Anonyymi
En minäkään uskosun juttujas. Jos poikasena oot konpastellu ja aina vaan on metsä vaikiakulkusta, niin ei tunnu todelta. Pitääs olla jo komia taimikko.
Ja siitä komeemmasta metsän puolikkaasta olis kiva kuulla , mitenkä se on sellaiseksi kehittyny?- Anonyymi
Kiitos kysymästä. Se puolikas oli kehittynyt ihan itse. Ei tarvinnut luontoa mihinkään suuntaan patistaa.
- Anonyymi
Ei luontoa, mutta metsäkeskus takuulla patistaa :)
- Anonyymi
Olen avaajan kanssa samaa mieltä peruskepulaisesta kurjuudesta.... muutoin kannatan puhelinlankaa.
- Anonyymi
No joo.
Omaa metsää hoidan risusavotoilla.
3 kertaa ne joutuu risusavotoimaan. Luonnonpoistumaa tulee tietty risusavotoiden jälkeen. Sen kun antaa luonnon leimata.
Valitettavasti 1 metsä on yhtymänä. Sinne tulee tänä vuonna motoharvennus. Urakoitsijat tosin huippuammattilaisia
2 metsätilaa jää sitten risusavotoiden jälkeen silleen.
Eräs "raiskio" on sitten jäänyt osittain uudistamatta. Lehtipuuta kasvaa valtavasti. 1 malli on tietty kasvattaa kuvio n 40 vuotiaaksi ja hakata energiapuuta ainespuuta.
Metsämaa pysyy huippukunnossa, eli se tärkein. Lehtipuut hoitaa ekologian hyvin.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 692703
- 632644
- 681782
- 241617
- 201540
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91470- 151382
- 381233
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81197- 371180