Sähkölootus kulkee 322 kilometriä tunnissa

Anonyymi

35

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Täysin järjetön kapistus...valtavaa energian haaskausta. jne.

      • Anonyymi

        Haaskaa päästötöntä tuulienergiaa, ei siis saastuta lainkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haaskaa päästötöntä tuulienergiaa, ei siis saastuta lainkaan.

        Se on POISSA hyöltykäytöstä se energia, ja eihän tuollaisella autolla ole mitään tekoa liikenteessä.
        Kummallinen käsitys, että haaskaamisessa olisi järkeää, jos se on ILMAISTA.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on POISSA hyöltykäytöstä se energia, ja eihän tuollaisella autolla ole mitään tekoa liikenteessä.
        Kummallinen käsitys, että haaskaamisessa olisi järkeää, jos se on ILMAISTA.

        Energiaa menee paljon hukkaan. Tuossa voidaan ajatella käytettävän hyväksi muutenkin menetettävää hukkaenergiaa.

        Hki-Tre väli menee tuollaisella puolessa tunnissa, ja täysin hiilivapaasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Energiaa menee paljon hukkaan. Tuossa voidaan ajatella käytettävän hyväksi muutenkin menetettävää hukkaenergiaa.

        Hki-Tre väli menee tuollaisella puolessa tunnissa, ja täysin hiilivapaasti.

        Mitään miljardiluokan tunnin junia ei tarvita, kun ihmiset saadaan käyttämään nopeita sähköautoja.

        Helsingistä on rakennettu Turkuun, Tampereelle, Lahteen, Kotkaan jne. kalliit moottoritiet. Käyttäkäämme niitä ja poistetaan nopeusrajoitukset kuten Saksassa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Haaskaa päästötöntä tuulienergiaa, ei siis saastuta lainkaan.

        Ei sen auton ja akuston valmistus päästötöntä ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haaskaa päästötöntä tuulienergiaa, ei siis saastuta lainkaan.

        Niin ja haaskaa suunnattomat litiunvarannot, meidän kansallisomaisuutemme. Kuinka paljon akkujen valmistus rasittaakaan luontoa, sitä ei meille viralliselta taholta kerrota vaikka tiedettäisiin. Voin kuvitella että rikos luontoa kohtaan on suunnaton.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin ja haaskaa suunnattomat litiunvarannot, meidän kansallisomaisuutemme. Kuinka paljon akkujen valmistus rasittaakaan luontoa, sitä ei meille viralliselta taholta kerrota vaikka tiedettäisiin. Voin kuvitella että rikos luontoa kohtaan on suunnaton.

        Renkaistakin kuluu sitä mikromuovia vesistöihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ja haaskaa suunnattomat litiunvarannot, meidän kansallisomaisuutemme. Kuinka paljon akkujen valmistus rasittaakaan luontoa, sitä ei meille viralliselta taholta kerrota vaikka tiedettäisiin. Voin kuvitella että rikos luontoa kohtaan on suunnaton.

        "haaskaa suunnattomat litiunvarannot, meidän kansallisomaisuutemme"

        Suomessa on liikaakin akkumetalleja oman kansan käyttöön. Älkäämme myykö/luovuttako metalleja ulkomaalaisille. Tehdään itsellemme sähköautot ja kierrätetään metalleja aina uudestaan. Näin luontoa ei riistetä enempää kuin on tarpeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ja haaskaa suunnattomat litiunvarannot, meidän kansallisomaisuutemme. Kuinka paljon akkujen valmistus rasittaakaan luontoa, sitä ei meille viralliselta taholta kerrota vaikka tiedettäisiin. Voin kuvitella että rikos luontoa kohtaan on suunnaton.

        Ylen jutun https://yle.fi/uutiset/3-10834826 mukaan Suomessa riittää akkukemikaaleja noin 6 miljoonaan autoon, joka tuplasti sen mitä Suomessa on autoja tällä hetkellä käytössä.

        Suomen ei tarvitse siis "haaskata" kuin korkeintaan puolet omista varannoistaan. Ulkomaalaiset saavat ratkoa omat ongelmansa.


    • Anonyymi

      Joo onneksi nopeusvalvonta kiristyy. Voisi olla viisasta suunnitella jonkinlaisia rajoittimia autoihin. Otetaan vaikka mopoista, jos ei muuten onnistu.

      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Halsingistä inariin ja Toyoa kuski ihmettelee, koska lotus tulee perille.

      • Anonyymi

        joo ja huomaa että Lotus onkin ollut jo monta tuntia perillä.


      • Anonyymi

        Onpa osuvaa verrata. 30 tonnin toyotaa 2 miljoonan tekeleeseen.

        No ainakin lotus häviää kilpailun koska jos. Nelihenkinen perhe laitetaan touyitaan matkatavaroineen ovat perillä kaikki yhdellä kertaa .
        Lotus joutuu ajamaan saman matkan ainakin hadesti jotta saadaan perhe perille mökkitavaroineen ja koirineen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        joo ja huomaa että Lotus onkin ollut jo monta tuntia perillä.

        Miten se lotus on perillä? Eikö lotusta koske aivan samat liikenne määräykset kuin muitakin autoja?


    • Anonyymi

      Olisi todella ihmeissään, meinaan ei näitä ole liikenteessä.

    • Anonyymi

      kiihdetys kisoissa 400 meriä menee 7 sekunttiin sähkön voimalla, mutta siviili autossa akku kuorma lisääkin painoa tuntuvasti,

    • Anonyymi

      Kyllä moni mersukuskikin on äimän käkenä, kun duracell-loota porhaltaa ohi, kunnes näkee sen vasta seuraavan kerran patterilataamon jonossa viimeisenä, ajaessaa sen ohi.

    • Anonyymi

      Suomessa noilla ei ainakaan voi ajaa missään muualla kuin suljetulla radalla. Suomessa on kattonopeus kohta 100km ettei sakkoja saa.
      Mitäpä muutakaan täällä ihmisten kiusaamiseen erikoistuneessa maassa osataan tehdä.

    • Anonyymi

      Mjaa. Kulkee hetkellisesti jotkain mutta kuinka kauan? Mikä on toimintasäde? Luotan edelleen V8 bensiinimoottoriini ainoana todellisena moottorina kun ei lasketa vielä suurempia sylinterimääriä mukaan.
      Sähkövatkaimet kuuluvat keittiöihin, ei maanteille.

      Ps. Kiva jos kulkee sen viisi minuuttia lujaa mutta sitten onkin akut tyhjät.

    • Anonyymi

      Tuollaisen tehonoton jälkeen akku kokeekin sitten jossain vaiheessa latauksen yhteydessä tuon runawayn ja poksahtaa,sytyttäen autopalon.Tienpäällä,parkkihallissa,kotipihassa tai asuintalon alakerrassa olevassa autotallissa.
      Maailmalla palomiehet ovat jo kieltäytyneet sammuttamasta näitä sähköautopaloja niiden myrkyllisyyden ja vaarallisuuden vuoksi,parempi antaa palaa loppuun asti.

    • Anonyymi

      Suomen suurin nopeus on 120km/h....joten mihin täällä tarvitaan yli 300 vauhtia?Mikä tie on siinä kunnossa että edes tuollaista vauhtia voisi ajaa?Ei mikään.

      • Anonyymi

        Et ole nähtävästi koskaan ajanut moottoritiellä? Suomessakin on moottoritieosuuksia, joilla voisi aivan turvallisesti lasketella 200-300 km/h nopeuksilla.


    • Anonyymi

      Kulkee 322km/h, mutta ei 322km

      • Anonyymi

        Niin, 400 km lupaavat toimintamatkaksi. Eli voi pendelöidä vaikka Tampereelta Helsinkiin. Motaria pitkin pystyy ajelemaankin yli kahtasataa.


    • Anonyymi

      Tuo on vaan alkunopeus, loppuräjähdyksessä kulkee paljon kovempaa, teslan kuskistakaan jäänyt paljoa jäljelle.

    • Anonyymi

      Suomessa on ollut kattonopeudet jo suunnilleen puoli vuosisataa. Nopeusrajoitusten mukaan ajaminen ei ole siten mikään uusi keksintö.

      Jos jollekin tuli yllätyksenä ettei nopeusrajoituksia saa ylittää, niin parempi pysytellä siinä tapauksessa joukkoliikenteen käyttäjänä, ja jättää ajohommat heille ketkä osaavat liikennesääntöjä noudattaa.

      • Anonyymi

        Kulkevia autoja ollut jo pitkään ja käytettyjä saa halvalla. Osta sinäkin niin ei tarvitse olla kateellinen. Tietysti jos ja kun et kykene ajamaan edes nopeurajoitusten mukaan, niin kannattaa antaa kiltisti tietä, eikä soitella kytille jokaisesta ohittajasta, olisi nillä oikeita rikoksiakin selvitettävänä. Autoilijoiden ryöstämisestä kun saa rahaa niin se on tietysti tärkeysjärjestyksessä ykkönen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kulkevia autoja ollut jo pitkään ja käytettyjä saa halvalla. Osta sinäkin niin ei tarvitse olla kateellinen. Tietysti jos ja kun et kykene ajamaan edes nopeurajoitusten mukaan, niin kannattaa antaa kiltisti tietä, eikä soitella kytille jokaisesta ohittajasta, olisi nillä oikeita rikoksiakin selvitettävänä. Autoilijoiden ryöstämisestä kun saa rahaa niin se on tietysti tärkeysjärjestyksessä ykkönen.

        Minulla on autossa vakkari, jota käyttelen ratissa olevien namikoiden kautta. Ei ole vaikeaa ajaa rajoitusten mukaan. Käytän vakkaria myös kaupungissa 40–50km/h rajoitusalueilla.


    • Anonyymi

      Kivaa varmaan meillä kaikilla kun tää tulee voimaan. Mistäköhän sit sakotetaan, ylipäätään liikkumisesta? Kalliit kamerat pian myynnissä.

      https://yle.fi/uutiset/3-10708951

      • Anonyymi

        Autoni huippunopeus on 325 kilometriä tunnissa, ja ikinä (40vuoteen) en ole kolareita ajanut. Tosin äärisuorituskykyä en maanteillä suomessa edes ottaisi käyttöön.
        Kuitenkin on mukava tunne tietää että monikaan kosla suomessa ei omani suorituskykyä ylitä.
        Siinähän tulevat Audistit ja Bemaristit aina "haastamaan" mutta en lähde idiotismiin mukaan.
        nauratta nuo Bemari ja muut sakemannipellet.


      • Anonyymi

        "Tarvittaessa kuljettaja voisi ohittaa rajoitinjärjestelmän esimerkiksi painamalla voimakkaasti kaasua, koska voi syntyä tilanteita, jossa on turvallisempaa kiihdyttää nopeutta."

        Tehokkaassa autossa kun joutuu painamaan kaasun pohjaan niin aiheuttaa paljon todennäköisemmin onnettomuuden kuin jos voisi kihdyttää normaalisti. Samoin kun monet ei uskaltaisi painaa kaasua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tarvittaessa kuljettaja voisi ohittaa rajoitinjärjestelmän esimerkiksi painamalla voimakkaasti kaasua, koska voi syntyä tilanteita, jossa on turvallisempaa kiihdyttää nopeutta."

        Tehokkaassa autossa kun joutuu painamaan kaasun pohjaan niin aiheuttaa paljon todennäköisemmin onnettomuuden kuin jos voisi kihdyttää normaalisti. Samoin kun monet ei uskaltaisi painaa kaasua.

        Miten kiihdytetään normaalisti?

        Jarruttaminenkin on muuten kiihdyttämistä.

        Tiedättekö mikä on autossa oleva "accelerator"?


    • Anonyymi

      suomen teillä on sadan kilometrin tuntirajoitukset ja vain kesäisin,moottoriteillä 120
      voi singahtaa kortti poliisin taskuun tuota vauhtia.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 kuoli kolarissa

      Kenen vastuulla tienhoito? Sohjoa ja vettä tie täynnä. Oliko säästetty tienhoidossa? Järkyttävä onnettomuus.
      Joensuu
      177
      7362
    2. Suomea odottaa karu kohtalo

      Mitäs menitte uhkailemaan ja leikkimään kovaa. Ei mitään mahdollisuuksia Venäjää vastaan.
      Maailman menoa
      265
      1813
    3. Kerro mistä alkaen

      Se ihastuminen alkoi? Mikä vuosi?
      Ikävä
      67
      1274
    4. Nainen, moraali on koetuksella sun kanssa

      Koen nyt olevani rappiolla ja kyllä, omaa syytäni ja itsekontrollin puutetta, mutta olethan kyllä puoleensavetävä, ettei
      Ikävä
      64
      1177
    5. Mikä on lempikuvasi

      Kaivatustasi?
      Ikävä
      68
      1176
    6. Kuka on oikein

      Kaivattusi?
      Ikävä
      56
      1166
    7. Bachelor-Joonas tapasi Monican isän - "Appiukko" antoi koulutusta vävypojalle - Katso kuvat tästä!

      Joonas ja Monica ovat pitäneet yhtä Bachelor Suomi -kuvausten jälkeen. Tämä todistaa, että tosi-tv:ssä voi syntyä rakkau
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1108
    8. Tosiaankin, jos julkaisette täällä henkilötietoja

      Minkäänlaisia, se on poliisiasia. VPN, proxy- tai julkinen yhteys ei salaa mitään. Poliisi pystyy jäljittämään ja saamaa
      Ikävä
      93
      1102
    9. Gallup: Mitä mieltä olet uudesta Putous-kaudesta: hyvä, keskinkertainen, huono?

      Putous on saanut kuraa niskaan mm. kaksimielisistä jutuista. Ohjelma on lasten suosikki ja lapset toistelevat hokemia ti
      Tv-sarjat
      51
      1075
    10. Olet upea nainen

      Upea nainen oot.
      Ikävä
      36
      1036
    Aihe