Aikoinaan tehtiin Suomessa myös Vanaja kuormureita. Minkä moottori niissä oli entä muut sisäkalut.
Vanaja kuormurit
4
288
Vastaukset
- Anonyymi
Cadillac ==> AEG
- Anonyymi
UAZ TYHYMÄ DIISELI V 18
- Anonyymi
Vanaja valmisti itse autojensa rungot ja akselistot, moottorit olivat yleensä joko englantilaisten AEC:n tai Leylandin toimittamia, vaihteistot olivat yleensä joko saksalaisen ZF:n tai englantilaisen Fullerin toimittamia. Vetopyörästöt valmisti Rockwell. Ohjaamot olivat suomalaisten koritehtaiden, kuten Lahden Autokorin, tai kausalalaisen Kiitokorin valmistamia. Lisäksi aivan viimeisissä bulldog-mallisissa rekanvetureissa ja Lokomolle toimitetuissa nosturialustoissa oli englantilaisen Motor Panelsin valmistama Ergomatic-kippiohjaamo.
Sisu-fuusion jälkeen tuli R-sarja ja syrjäytti Sisun K-sarjan mm. siksi, että ennen maineikkaiden Leyland-moottorien laatuongelma oli tosiasia.
Rolls-Royce Eagle oli parempi, mutta vasta Cummins NTE poisti hankaluudet.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Vanajan_Autotehdas - Anonyymi
Viiskymmenluvulla olin töissä Vanajalla jolloin moottoreina oli Leyland ja AEC koneet.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 732785
- 632684
- 681792
- 241637
- 201560
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä101505- 151402
- 481257
- 381233
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91219