Asunnosta löytyy seuraavanlaista valaistusta:
a) himmennin 4 led spottia
b) himmennin 10 led spottia
c) himmennin 10 led spottia
d) himmennin 8 led spottia
a) ja b) himmennys toimii 0-100% aina ja joka kerta käyttötavasta riippumatta.
c) ja d) jos aloitetaan nollasta ja kasvatetaan kirkkautta, niin spotit syttyvät eri aikaan.
Ei aina, mutta usein. Jos käytetään sykliä 100% - 0 - 100%, niin silloin spotit syttyvät
samalla tavalla. Tämän ongelman olen ratkaissut niin, että olen asettanut kirkkauden alarajaksi n. 30%.
Kaikki em. himmentimet ovat samaa merkkiä ja lamput Osrameja, jotka ovat samaa mallia. Tehojen puolesta kaiken pitäisi olla ok.
Onko asunnon sähköissä jotain vai onko kyse vaan himmentimien/spottien huonosta laadusta?
LED-himmentimen toiminnasta, 0-100 ei aina toimi
Anonyymi
3
89
Vastaukset
- Anonyymi
Ovatko led-polttimosi himmennettäviä? Monissa halvoissa led-lampuissa on himmenninkielto!
- Anonyymi
Vaihda kokeeksi kasi himmennintä keskenään, selviää onko vika himmentimessä. Ja se että oliko ne himmentimet samaa mallia.
- Anonyymi
LEDilamput sisältää elektroniikkaa, ja niiden toiminnassa perinteisten vaiheleikkaushimmentimien kanssa on usein eroja. LEDien himmennysominaisuuksia kun ei käsittääkseni olla mitenkään standardoitu. Uudemmat DALI tai analogiset 1-10 V himmennettävät valaisimet toimivat parhaiten.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 682590
- 622552
- 681752
- 241577
- 201490
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91430- 151352
- 381213
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81157- 251076