Volvon perävetolaitteiden peruskunnostuksesta tuntuu liikkuvan kovin paljon erilaisia huhuja ja uskomuksia...
Olisikohan kellään varmaa tietoa 290DP-E vetolaitteen perusremontista, joka käsittääkseni on hyvä tehdä tuossa 1000-1500 tunnin paikkeilla: Mitä siinä on uusittava, tai mitä siinä yleensä uusitaan, kuinka paljon maksaa jne? Mitään varsinaista vikaa vetolaitteessani ei tällä hetkellä ole.
Nyt en siis odota saavani mitään kommentteja vetolaitteiden keskinäisestä paremmuudesta.
Volvo-Penta 290DP-E
Varautuva
1
527
Vastaukset
uusittava ja potkuriakselien molemmat neulalaakerit uusittava jos välystä yli 0,05mm.Tarkasta samalla
ohuemman akselin neulalaakerikaula, siinä kun ei ole irtoskoolia.Pinjonin neulalaakeri on myös hyvä vaihtaa.Yläkulmavaihteesta on hyvä mitata pystyakselin välys mutterin alta , jos liikaa pitää purkaa ja vaihtaa ala holkki. Muuten ei laakereissa pitäisi noilla tunneilla olla vielä sanomista jos öljynvaihdot OK eikä mitään murusia ole ollut kierrossa. Ja tietenkin kaikki on hevosvoimista ja käytöstä kiinni. 285hv ja 5000kg-- siitä ei enää 290dp pidä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista857455- 965394
- 2574595
- 444495
- 623257
- 492685
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222348- 492323
Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292322- 412184