Hyvää naistenpäivää

jolie

kaikille naisille.
Olkaamme entistä vahvempia, itsenäisempiä ja kouluttakaamme miestä;tuota ajan jalkoihin jäänyttä poikaa jotta yhteiselämän riemut ja tasapaino palaisi.

29

1024

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jorojukka-kukka

Ja samoin sanoin. Kaikille naisille hyvää naistenpäivää!

• cisma

Pysytään vahvoina.

• buddha-kala

Vielä kerran hyvää naistenpäivää!

T. Buddhafisu

• jorojukka-kukka

Eikä varsinkaan tavan vuoksi, eikä silloin, kun ei ole mitään anteeksipyydettävää.

• mariamagda

Vastustuksesta huolimatta tasa-arvo toteutuu kokoajan pikkuhiljaa päivä päivältä enemmän. Jatkakaamme taistelua.

• Nari Säre

...minä olen (ihan oikeasti) ymmärtänyt koulutuksen tarpeen olevan sellaisen, että tytöt osaisivat murtaa vanhan asenteensa jäädä syrjään asioista - esim. käyttäytymismallin, jonka mukaan miehen annetaan aina johtaa puhetta vaikkapa työtiimeissä.

Itse sovellan tätä mm. oman tyttöni kasvatukseen, ja poikien, että he kasvavat luonnostaan siihen, että kaikki ovat tasa-arvoisia yksilöinä.

Keski-ikäinen sovinistisukupolvi on kohta muisto vain - mun iässä on jo luonnollista, että ihmiset ovat ihmisiä, ilman sen kummempia aikuiskoulutuksia.

Tosin minusta tuntuu, että feminismi on nykyisin se "ajan jalkoihin" jäänyt... sanoisinko dinosaurus?

• mariamagda

..tännekin tulla haukkumaan meitä naisia eli feministejä.

• jorojukka-kukka
        mariamagda kirjoitti:

..tännekin tulla haukkumaan meitä naisia eli feministejä.

Ajan jalkoihin jäänyt dinosaurus on antifemujen paasaus ja feminismivastaisuus yleensä. Nykyajan elämässä tasa-arvo alkaa olla itsestäänselvyys, eikä kenenkään tulisi sitä mieleenkään vastustaa.

• Nari Säre
        jorojukka-kukka kirjoitti:

Ajan jalkoihin jäänyt dinosaurus on antifemujen paasaus ja feminismivastaisuus yleensä. Nykyajan elämässä tasa-arvo alkaa olla itsestäänselvyys, eikä kenenkään tulisi sitä mieleenkään vastustaa.

...jonka feminismi näyttää vääristävän mitä ihmeellisimmille mutkille....

• jorojukka-kukka

Nykyajan elämässä PYRKIMYS sp väliseen tasa-arvoon alkaa olla jo itsestäänselvyys, eikä kenenkään järkevän ihmisen mieleenkään tulisi tätä pyrkimystä vastustaa.

• mariamagda

Minä ihmettelen kun et ymmärrä sanaa feminismi!

`koulutuksen tarpeen olevan sellaisen, että tytöt osaisivat murtaa vanhan asenteensa jäädä syrjään asioista - esim. käyttäytymismallin, jonka mukaaan miehen annetaan aina johtaa puhetta vaikkapa työtiimeissä`

Sinähän olet kopsannut tämän suoraan otsikon `Mitä et missään tapauksessa voisi hyväksyä`
        feministien vastauksista.
        Sama ärsyttää myös minua tiimityöskentelyssä.

Yrität kerätä pisteitä feministeiltä.
        Tässä yrität sanoa kuin feministi.
        Silti et hyväksy feminismiä.
        Ei kai nyt sana naista pahenna.

• Ramon
        mariamagda kirjoitti:

`koulutuksen tarpeen olevan sellaisen, että tytöt osaisivat murtaa vanhan asenteensa jäädä syrjään asioista - esim. käyttäytymismallin, jonka mukaaan miehen annetaan aina johtaa puhetta vaikkapa työtiimeissä`

Sinähän olet kopsannut tämän suoraan otsikon `Mitä et missään tapauksessa voisi hyväksyä`

Usko tai älä, mutta ihmisen ei tarvitse olla feministi kannattaakseen tasa-arvoa. Maailmassa on muitakin kuin sovinisteja ja feministejä, eikä välillä samaa mieltä oleminen ole irtopisteiden keruuta.

• mariamagda
        mariamagda kirjoitti:

etenkään hyvä sana.

• Nari Säre
        Ramon kirjoitti:

Usko tai älä, mutta ihmisen ei tarvitse olla feministi kannattaakseen tasa-arvoa. Maailmassa on muitakin kuin sovinisteja ja feministejä, eikä välillä samaa mieltä oleminen ole irtopisteiden keruuta.

...meillä, kun nimenomaan feministit ajavat:

1. liberaalia aborttipolitiikkaa
        2. rahapalkintoja naisille, jotka hoksaavat hakea insinööreiksi (samalla, kun ajaneet lain, jossa miehille sama juttu naisvaltaisille aloille olisi lainvastaista)
        3. kiintiöitä ehdokasasetteluihin ja kansan valitsemiin elimiin
        4. epätasa-arvoista tasa-arvolakia
        5. lasten kotihoitotuen poistamista, kun siitä on kuulemma tullut "liian suosittu" jne. (eli osoittautunut hyväksi järjestelyksi monen perheen mielestä)

... niin olisihan tässä nyt ihan skitsofreenistä, jos minä yhtäkkiä alkaisin femakkoeukkoja paapomaan????

• nuttu
        Ramon kirjoitti:

Just näin. Ei mitään lisättävää.

• mariamagda
        Nari Säre kirjoitti:

2. rahapalkintoja naisille, jotka hoksaavat hakea insinööreiksi (samalla, kun ajaneet lain, jossa miehille sama juttu naisvaltaisille aloille olisi lainvastaista)
        5. lasten kotihoitotuen poistamista, kun siitä on kuulemma tullut "liian suosittu" jne. (eli osoittautunut hyväksi järjestelyksi monen perheen mielestä)

... niin olisihan tässä nyt ihan skitsofreenistä, jos minä yhtäkkiä alkaisin femakkoeukkoja paapomaan????

Olit kopsannut sen aloitteesta `Mikä naisaihe..`

• mariamagda
        Ramon kirjoitti:

Kannattaa tasa-arvoa, mutta sanoa ettei ole feministi.
        kuin
        Kannattaa tasa-arvoa, ja sanoa olevansa feministi.

Ei minun olisi mikään pakko sanoa olevani feministi, noista Narin seuraavista luettelemista asioista voisin itse päätellä etten ole feministi.

Tarkoitan sitä kun Nari väittää ettei feministit ole naisia, että muut naiset kuin feministit ovat normaaleja naisia,sitä kun Nari ja muut väittävät että feminismi on miehen yli ajamista.

Pääsisin helpommalla kun sanoisin etten ole feministi, mutta kannatan tasa-arvoa. Mutta en pidä siitä että sanoja vääristellään.

En aio kinata tästä enempää sinun kanssasi.

• mariamagda
        Nari Säre kirjoitti:

Olen nyt tosi kyllästynyt ja vihastunut vääristelyyn ja koko palstaan! Ja tää palstakaan ei toimi nyt kunnolla!

Sinusta siis muut naiset ovat normaaleja paitsi feministit?
        Eli itse kuuluttamasi pedofiilinaiset esim. ovat normaaleja? Mutta eivät feministit?
        Itse kuuluttamasi parisuhteiden YHTÄväkivaltaiset miehet(jos niin olisi) ovat normaaleja? Mutta eivät feministit?

Siis sinun mielestäsi mikään muu nainen kuin feministi ei ole niin epänormaali kuin feministi?

Toisten naisten kimpuun tulevat naiset esimerkiksi ovat parempia kuin ne naiset jotka eivät ole toistensa kimpussa? Sen kyllä uskon, että sinäkin sen hyväksyt!
        Ne samaiset naiset itse väittävät yleensä myös (kokemuksesta ilmeisimmin)että naiset käyttävät henkistä väkivaltaa.

Voi olla että itse en jaksa tätä palstaa!

• Nari Säre

...täällä meillä tasa-arvotäti totesi, että ei ole lainvastaista maksaa naisinsinööriopiskelijoille 3000 ekee puhtaana enemmän kuin miehille opintostipendiä.

(Toisin päin olisi, olen tarkistanut maamme tasa-arvolain - siellä tämmöiset "tasa-arvon edistämistoimet" on rajattu koskemaan vain naisia).

Ko. opinahjon (nais) rehtori pitää tätä veronmaksajien rahoin rahoitettavaa asiaa "jännittävänä kokeiluna".

...olisiko tämä nyt sitä "vahvan, itsenäisen" naisen esiinmarssia. Vahva ja itsenäinen nainen tarvitsee enemmän rahaa kuin mies?

• mutta sinä varmasti mielelläsi niin ajattelet?
        Helpompi suhtautua kun yleistää.

• Nari Säre
        jolie kirjoitti:

mutta sinä varmasti mielelläsi niin ajattelet?
        Helpompi suhtautua kun yleistää.

...ns. "anti-feministinen" hanke? Miksi sitten kutsuisit hankkeeseen myönteisesti suhteutuvia feministejä?

• Nari Säre kirjoitti:

...ns. "anti-feministinen" hanke? Miksi sitten kutsuisit hankkeeseen myönteisesti suhteutuvia feministejä?

yksilöiksi joilla on oma kanta asiaan.
        Minä kun en yhden asian takia ketään kategorioi.

• Nari Säre
        jolie kirjoitti:

yksilöiksi joilla on oma kanta asiaan.
        Minä kun en yhden asian takia ketään kategorioi.

...ehkäpä juuri kuvaamani kaltaiset de facto poliittiset aloitteet feministien taholta sitten avaavat tavallisten ihmisten silmiä huomaamaan liikkeen kaksinaismoralistisen mädännäisyyden - ainakin täällä meillä.

Feministit muuten vastustavat äärettömästi myös mm. lasten kotihoidontukeen verrattavaa tukea meillä, joka on monen äidin ja isän mielestä ollut hieno juttu... ja suosittu, lisäten sitä, että vanhemmilla on ollut enemmän aikaa olla lastensa kanssa heidän ollessaan pieniä.

Tässä eräänä vaalisloganina (sossu)femakoilla on homman lakkauttaminen.

• Uros

Hyvää naistenpäivää akat!

Jokainen suomalainen mies on naisen kasvattama.

• jorojukka-kukka

Voisiko olla sittenkin niin, että moni mies on kasvanut itsekseen sen äidin kasvatuksen ohella ja sen jälkeen. Ja onpa siihen isilläkin aika suuri vaikutus ollut. :(
        Oma kokemukseni on, että yksinhuoltajien pojista kasvaa naisia kunnioittavia yksilöitä.

• Uros

Voisiko olla sittenkin niin, että moni mies on kasvanut itsekseen sen äidin kasvatuksen ohella ja sen jälkeen. Ja onpa siihen isilläkin aika suuri vaikutus ollut. :(
        Oma kokemukseni on, että yksinhuoltajien pojista kasvaa naisia kunnioittavia yksilöitä.

Kyllä voisi. Äiti on kyllä kuitenkin aina äiti. Se oma äetee.

• P.e.p.e.

Ei naisten tarvitse olla yhtään sen vahvempia kuin nytkään. Toiset ovat vahvoja ja toiset vähän heikompia olipa kyseessä sitten mies tai nainen. Olkaa naiset vain rehellisesti omia itsejänne. Siinä on se naisen vahuus ja näin se todellinen tasapaino ja riemu palaa.

• Kippis.

Työ jatkuu.

• Jack

"jotta yhteiselämän riemut ja tasapaino palaisi"

Niin, tuo taisi kertoa aika paljon maailmasta, jossa elät, vai? Siellä ei taida onnelista (hetero)paria juurikaan olla, vai? Ei ole ei helppoa hetskufemakolla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      5460
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      21
      2387
    3. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      249
      1652
    4. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      114
      1647
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      93
      1497
    6. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1426
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1185
    8. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      324
      1181
    9. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      9
      1173
    10. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      330
      1171
    Aihe