Mikä on mielijuustosi??

Anonyymi

S-kaupassa oli happy hourina ruotsalaista Glimmingen Port Salutia - 60% alella. Otin 3 pakettia - n. 1,5 kg herkkua siinä 7 eurolla. Nam!

40

779

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Voivoi, kaikki juustot ovat herkkua, mutta eivät kovin terveellisiä. Ostan hyvin vahvan makuisia juustoa, niin niitä tarvitsee vain vähän, esimerkiksi Parmesania raastan pastaruokien päälle. Olen lopettanut laittamasta leivälle niitä rasvaisia miltään maistumattomia perusjuustoja.

• Anonyymi

Rasvaiset ovat yleensä juuri aromikkaita. Vähärasvaiset taas kuin kengänpohjaa, koppuroita -eipä juuri makua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Rasvaiset ovat yleensä juuri aromikkaita. Vähärasvaiset taas kuin kengänpohjaa, koppuroita -eipä juuri makua.

Polar 15 on ihan kelvollista, makua ilman liikaa rasvaa. Muuten tuolla ylemmällä anonyymillä oli hyvä pointti. Itse olen ostanut tavan vuoksi normaaleja juustoja leivän päälle, mutta voisi kyllä vähentää käyttämällä vahvempia.

• Minun ehdoton ykkönen on 7 vuotta kypsytetty parmesan, 5 vuotta kypsytettykin käy. Sitten tuleekin vaikeaa, Valion oltermanni ja auran vastaava, sitten mustaleima ja Aura Gold sinihomejuusto.
      Luen aina tuoteselosteet ennen kuin uutta juustoa otan maisteluun, jos on lisäaineita, niin yleensä jäävät hyllyyn.

• Anonyymi

7 vuotta vanhaa kiinteää maitoa? :D

Vanha isäni muuten sanoo, että juustojen päivämääriä ei kannata tuijottaa, koska juusto vain paranee vanhetessaan.

En kyllä suosittele uskomaan. Mitä mieltä ovat asiantuntijat?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vanha isäni muuten sanoo, että juustojen päivämääriä ei kannata tuijottaa, koska juusto vain paranee vanhetessaan.

Ihan oikeassa isäsi on.

Italialaista siankankkuakin kypsytellään huoneenlämmössä muutama vuosi. Kärpäset vaan pörrää ympärillä, mutta entä sitten?

• Anonyymi

Samaaa mieltä ja ne Parmesanin kuoret ja kovat osat voi laittaa vaikka keittoon tai pataruokaan kiehumaan ja antamaan vähän juustoista makua.
        Olen joskus maailmalla asuessani maistanut paljon hienoja juustoja, mutta sinihomejuustoista ei ole Aura Goldin voittanutta, se ei ole niin kitkerän hapanta kuin " hienommat" serkkunsa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihan oikeassa isäsi on.

Italialaista siankankkuakin kypsytellään huoneenlämmössä muutama vuosi. Kärpäset vaan pörrää ympärillä, mutta entä sitten?

Olisiko kuitenkin niin, että juusto ei parane umpinaisessa muovipakkauksessa? Olen joskus nähnyt pilaantuneen juuston.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Samaaa mieltä ja ne Parmesanin kuoret ja kovat osat voi laittaa vaikka keittoon tai pataruokaan kiehumaan ja antamaan vähän juustoista makua.
        Olen joskus maailmalla asuessani maistanut paljon hienoja juustoja, mutta sinihomejuustoista ei ole Aura Goldin voittanutta, se ei ole niin kitkerän hapanta kuin " hienommat" serkkunsa.

Aura voi olla arkista meille suomalaisille, mutta luullakseni sitä arvostetaan maailmalla.

Tosin se taannoinen kevytversio olisi saanut jäädä tekemättä.

• Anonyymi kirjoitti:

Niin, mikäs siinä? Ei se ihan halpaa juustoa ole ja paraneehan ne viinitkin vanhetessaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olisiko kuitenkin niin, että juusto ei parane umpinaisessa muovipakkauksessa? Olen joskus nähnyt pilaantuneen juuston.

ulko mlaiset juustot sisältävät valtavat antibioottijäämätja tuhoavat
        vatsan pakteerikannan

• Anonyymi

Ainoa Oikea Oltermanni.

• Anonyymi

Taitaa olla yliarvostetuin juusto. Juuri piti maistaa palanen, jotta voin sanoa mielipiteeni. Voi tosin olla, että mieltymykseni ovat vahvempiin ja että makuaistini on heikko.

Ei tuossa juustossa kuitenkaan mitään vikaa ole.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Taitaa olla yliarvostetuin juusto. Juuri piti maistaa palanen, jotta voin sanoa mielipiteeni. Voi tosin olla, että mieltymykseni ovat vahvempiin ja että makuaistini on heikko.

Ei tuossa juustossa kuitenkaan mitään vikaa ole.

Kyllähän mustaleimat ja goudat ovat maukkaampia, mutta peruskermajuustoksi Oltermanni on parhaasta päästä. Kilpailijoiden vastaavat eivät maistu senkään vertaa.

Eri juustotyyppejä ei toki pitäisi muutenkaan vertailla keskenään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllähän mustaleimat ja goudat ovat maukkaampia, mutta peruskermajuustoksi Oltermanni on parhaasta päästä. Kilpailijoiden vastaavat eivät maistu senkään vertaa.

Eri juustotyyppejä ei toki pitäisi muutenkaan vertailla keskenään.

Mitä mieltä muut goudasta? Olen mieltänyt sen jonnekin edamin ja emmentalin välimaastoon, voimakkaampana kuin edellinen, mutta miedompana kuin jälkimmäinen.

• Anonyymi

Syön juustoa vain saadakseni hyväksyttävän syyn lipittää punaviiniä ,siivu / lasi

• Anonyymi

Eukkosi valvovan silmän alla?
        ;)

• Anonyymi

Iänikuiset oltermannit korvasin S-marketin käynnillä kuusamolaisella Paimenpojalla.Rasvapitoisuus 32%.
      Herkullista ruisleivän päällä.

• Anonyymi

Kuusamossa tuotetaan kyllä Suomen parasta maitoa, mutta jostain syystä tuo Paimenpoika ei vedä maussa vertoja Oltermannille.

Ehkä Valiolla on vaan paremmat juustomestarit. Raaka-aineesta ero ei voi ainakaan olla kiinni.

• Anonyymi

Paimenpoika on yllättävän maukas juusto. Kyllä näitä kotimaisiakin juustoja voi hyvin arvostaa.

• Anonyymi kirjoitti:

Kuusamossa tuotetaan kyllä Suomen parasta maitoa, mutta jostain syystä tuo Paimenpoika ei vedä maussa vertoja Oltermannille.

Ehkä Valiolla on vaan paremmat juustomestarit. Raaka-aineesta ero ei voi ainakaan olla kiinni.

Paimenpoika jää hyllyyn minun kohdaltani tämän vuoksi: happamuudensäätöaine ( E509) ja säilöntäaine(E252).

• Olen tehnyt itsekin erilaisia juustoja, mutta se ei poista tuota näkemystäni edellä mainitsemistani mielijuustoistani.

Uunijuusto ternimaidosta on se helpoin. Olen tehnyt myös valkosipulijuustoa, jonka puristin harsokankaan läpi niin, että lopputulos näytti valmistuttuaan oikealta valkosipulilta, myös maku oli erittäin hyvä.

Juhannusjuustoa olen myös tehnyt itse, eli sitä punaista heraa, josta lapsena en tykännyt yhtään, mutta nyt se on herkkua.

Olen myös tehnyt leipäjuustoa, eli sitä paistettua tuorejuustoa.

• Anonyymi

"Olen myös tehnyt leipäjuustoa, eli sitä paistettua tuorejuustoa."

Leipäjuusto lakkahillolla ja kuohukermalla on sellainen aitokotimainen herkku.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Olen myös tehnyt leipäjuustoa, eli sitä paistettua tuorejuustoa."

Leipäjuusto lakkahillolla ja kuohukermalla on sellainen aitokotimainen herkku.

Ai kuohukermalla? En ole kokeillut, mutta pidän mielessä asian.
        Lakkahilloa ja kuohukermaa.

• Anonyymi

Kyllä se on Mustaleima juusto. Tätä maistoin 90-luvulla ensi kerran enkä kyllästy.

• Anonyymi

Rasvaton raejuusto

• Anonyymi

Sehän on kuin styroxia, kuivaa, se rasvaton. Itse syön vain ruotsalaista KESOa 4 % rasvaa...todella kermaisen maukasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sehän on kuin styroxia, kuivaa, se rasvaton. Itse syön vain ruotsalaista KESOa 4 % rasvaa...todella kermaisen maukasta.

Minä en voi syödä rasvaista raejuustoa. Maistuu liikaa voilta.

Valion rasvaton raejuusto on raikkaan makuinen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itsekin joutuu välillä syömään rasvaista raejuustoa, kun esimerkiksi K-kaupasta ei löydy rasvatonta.

• Anonyymi

Maukkaita juustoja ovat monet homejuustot. Esimerkkinä valkohomejuustot. Niitähän löytyy monien meijereiden valmistamina ympäri Eurooppaa.

• Anonyymi

En syö mitään mikä on homehtunut tai muuten pilaantunutta.

"Eräs elintarvikkeita saastuttava homemyrkky on aflatoksiini. Sen tiedetään tappaneen 125 ihmistä myrkytysepidemiassa Keniassa vuonna 2004"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En syö mitään mikä on homehtunut tai muuten pilaantunutta.

"Eräs elintarvikkeita saastuttava homemyrkky on aflatoksiini. Sen tiedetään tappaneen 125 ihmistä myrkytysepidemiassa Keniassa vuonna 2004"

Mutta siitähän on jo aikaa, jospa home olisi jo hävinnyt.
        Muista vielä ruotsalainen hapansilakka. Se on "hieman" käynyt ennen tarjoilua.

• Anonyymi

varvasvälijuusto.

• Anonyymi

:D

• Anonyymi

Vähärasvaisen juuston valmistaminen on ollut monille juustoloille vaikeaa. Juuston rakenne jää helposti "kumimaiseksi". Muistan sellaisen juuston kuin Minora.
      Maultaan melkein juuston makuinen, mutta semmonen kumimainen luomus se oli.
      Nykyisin kyllä isataan valmistaa vähärasvaisi lajikkeita. Esimerkiksi Polar-juustosta löytyy vähärasvaisia.
      Mutta tottahan juustossa pitää rasvaa olla, ihan jo maun vuoksi.

• Anonyymi

Syökee juustova kuulostakkee alise kuupperilta kroonise ummetulaulannan isoäitiltä

• Anonyymi

Nammmmmmmmmm ssssss sain eilen naapurista ternimaitoa ja tein uunijuustoa. Parasta herkkua sokerin ja kanelin kera !!!!!!!

• Anonyymi

Jupakat Jäpäkät Juustot.
      P.Puhuri

• Anonyymi

Oltermanni on ok ja ruotsalaisvastine arlan natura on kyllä hyvä. Vähän kuin oltermanni mutta makua on enemmän ainakin mun mielestä.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. 4 kuoli kolarissa

Kenen vastuulla tienhoito? Sohjoa ja vettä tie täynnä. Oliko säästetty tienhoidossa? Järkyttävä onnettomuus.
      Joensuu
      83
      2804
    2. Kerro mistä alkaen

Se ihastuminen alkoi? Mikä vuosi?
      Ikävä
      65
      1088
    3. Suomea odottaa karu kohtalo

Mitäs menitte uhkailemaan ja leikkimään kovaa. Ei mitään mahdollisuuksia Venäjää vastaan.
      Maailman menoa
      200
      932
    4. Tosiaankin, jos julkaisette täällä henkilötietoja

Minkäänlaisia, se on poliisiasia. VPN, proxy- tai julkinen yhteys ei salaa mitään. Poliisi pystyy jäljittämään ja saamaa
      Ikävä
      85
      876
    5. Bachelor-Joonas tapasi Monican isän - "Appiukko" antoi koulutusta vävypojalle - Katso kuvat tästä!

Joonas ja Monica ovat pitäneet yhtä Bachelor Suomi -kuvausten jälkeen. Tämä todistaa, että tosi-tv:ssä voi syntyä rakkau
      Suomalaiset julkkikset
      4
      855
    6. Olet upea nainen

Upea nainen oot.
      Ikävä
      34
      840
    7. Gallup: Mitä mieltä olet uudesta Putous-kaudesta: hyvä, keskinkertainen, huono?

Putous on saanut kuraa niskaan mm. kaksimielisistä jutuista. Ohjelma on lasten suosikki ja lapset toistelevat hokemia ti
      Tv-sarjat
      39
      839
    8. Onko yhtään ikävä

Vai ei?
      Ikävä
      52
      816
    9. Mikä on lempikuvasi

Kaivatustasi?
      Ikävä
      43