Erikoispsykologikoulutukset yliopistoissa

Anonyymi

Haluaisin siis tietää, miten tuo psykologian erikoistuva opiskelu yliopistoissa menee..

Haluaisin lähteä opiskelemaan psykologiaa Tampereelle tai Turkuun, mutta sain kuulla, että nuo psykologian erikoistumisalat menee kaupungeittain. Eli esim. Turussa on lapsiin ja nuoriin erikoistuva ja Tampereella taisi olla työhön erikoistuva. Haluaisin siis itse erikoistua joko neuropsykologiksi tai sitten kliinisen mielenterveyspsykologiksi.. en vielä tiedä, että kumpi olisi se valinta sitten.

Mutta näitä kahta voi opiskella vain Helsingissä.

Onko siis kenelläkään tietoa, että voiko psykologiaa aluksi opiskella vaikka Turussa ja sitten sieltä siirtyä Helsinkiin erikoistumaan? Vai meneekö opinnot sen mukaan, mihin haluaa erikoistua eli Helsinki olisi minulla se ainoa vaihtoehto?

3

153

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Psykologiaa opiskelemaan hakevia on valtavasti enemmän kuin opiskelupaikkoja. Onnellinen saa olla, jos ylipäätään pääsee johonkin. Erikoistumista voi miettiä sitten.

• Anonyymi

Et siis vielä ole missään yliopistossa? Kannattaisi nyt ensin keskittyä pääsemään opiskelijaksi, se ei ole itsestään selvää. Erikoistumisen suhteen ehdit vielä muuttaa mieltäsi monta kertaa opiskelun aikana. Siirtoa toiseen yliopistoon voi hakea sitten myöhemmin, jos se on tarpeen.

• Anonyymi

Erikoispsykologin koulutus tulee psykologian maisterin tutkinnon jälkeen. Erikoispsykologin koulutusta voi saada kuudessa eri yliopistossa. Nämä ovat kaikki profiloituneet johonkin erikoisalaan.

Googlailemalla saat varmasti kaiken tiedon, mitä saatavissa on.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      74
      3052
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      71
      2921
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1842
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      19
      1772
    5. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      27
      1681
    6. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1667
    7. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1640
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1317
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1293
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1289
    Aihe