Hei, kuinka paljon teidän yleisurheilua harrastavat lapset treenaa viikossa? Itsellä 9v lapsi, joka käy 2krt/vko treeneissä, mutta tuntuu, että pitäis vapaa-ajallakin vissiin omatoimitreenata .... kilpailuissa tullut selväksi, että vanhemmat treenauttaa tuon ikäisiä jo melko ankarasti.... olin yllättynyt. Minkälainen teillä on myös kilpailupäivän ruokavalio?
Lasten treenaaminen
1
65
Vastaukset
- Anonyymi
Riippuu harrastaako muuta kuin yleisurheilua? Ja jos tuo 2 krt/vko on seuran urheilukoulua tms. niin siellä suurin osa ajasta menee todennäköisesti jonottamiseen, eikä sitä voi verrata oikeisiin harjoituksiin, joissa tehdään eikä meinata. Ryhmäkoko yhdelle valmentajalle max kahdeksan, joilloin homma pysyy oikeasti korkealla tasolla. Jos on ammattitaitoinen valmentaja.
9-vuotias elää liikunnallista herkkyyskautta, jolloin uudet taidot ja monet fyysiset ominaisuudet kehittyvät huomattavasti helpommin kuin herkkyyskauden jälkeen. Tämän vuoksi on suotuvaa harjoitella tarpeeksi ja liikkua muutenkin monipuolisesti. Lapsen tulisi liikkua viikkotasolla noin 20 h, josta noin kolmasosa semmoista liikuntaa, että hengästyy kunnolla ja tulee hikikin.
Ruokailut riippuu siitä, mihin aikaan kilpailut ovat. Mutta hyvä aamupala on tärkein, oli se kilpailu mihin aikaan tahansa. Jos kilpailu aikaisin eli ei ehdi lounasta syömään niin reppuun mukaan tarpeeksi evästä, jotta saa lajien välissä tankata. Jos on useampi laji. Kunnon ruoka sitten kisojen jälkeen. Jos kisat myöhemmin ja ehtii syödä lounaan niin ei saisi olla liian raskas ateria. Muuten samat asiat kuin aamukisoissa.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih395150Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5181720Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771100Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591008- 77943
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53921- 59860
- 228814
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50803Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58738