Kirjoitan fantasiakirjasarjaa, joka on edennyt viimeiseen osaansa. Suunnittelen lähettäväni kokonaisuuden kustantajalle vasta kun olen saanut tämän viimeisen osan valmiiksi.
Minulla on toki selkeä ajatus siitä, miten olen ajatellut tarinan juonellisesti päättyvän. Kaipaisin kuitenkin ajatuksia siitä, missä muodossa loppu kannattaisi toteuttaa.
Onko mielestänne parempi jättää jotain lopetuksesta auki ja lukijan oman tulkinnan varaan? Toisin sanoen katkaista tarina loppukliimaksin jälkeen ja jättää henkilöhahmojen lopulliset kohtalot arvailujen varaan.
Vai kaipaako lukija esimerkiksi pitkän epilogin muodossa enemmän selittelyä siitä, mitä tapahtui loppukohtauksen jälkeen (klassista kuka päätyi yhteen kenenkin kanssa -juttua)? Tällainen lopetus tuntuu omasta mielestäni vähän latistavalta.
Hyvä fantasiakirjan loppu?
Anonyymi
1
91
Vastaukset
- Anonyymi
kukin tavallaan, mutta itse tykkään selkeistä lopuista joissa sanotaan minne päähenkilöt seikkailuidensa jälkeen päätyivät
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 692653
- 622592
- 681772
- 241597
- 201520
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91460- 151372
- 381223
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81187- 251096