FTDNA tarjoaa y-dna-päivitystä 67:stä 111:een tarjoushintaan. Nykyisin minulla on vain yksi 25 markkerin osuma ja tuhansia 12:en markkerin osumia. 37:n ja 67:n osumia ei ole lainkaan.
Onko päivityksestä mitään hyötyä minulle? Toisiko se useamman markkerin (67:n ja 111:en) osumia? Tarkentaisiko se haploryhmää, joka nykyisin on aika ”lavea”?
Y-dna-päivitys
5
107
Vastaukset
- Anonyymi
Kyllähän se tarkentaa, mutta samalla osumat vähenevät.... eli et saa tuolla niitä lisää, koska osumia ei ole Y67- eikä Y37-tasoilla. Nämä ovat STR-testejä. Jos nyt ei ole osumia, niin niitä voi tulla lähivuosina, kun testaus laajenee. - Voit kysyä neuvoa Family Treen Finland DNA-projetin keskusteluryhmässä; oman haploryhmäsi projektissa ja FB:n Suomi DNA projektissa. Kehottavat varmaan tilaamaan BigY700:n; se on snp-testi.
- Anonyymi
Varmasti kehottavat tilaamaan :) Niin saivat minutkin ilaamaan ja aivan hukkaan meni. Tulosten tultua ei saanut myöskään luvattua apua, mutta tulos kyllä kelpasi. Tuloksista ei kuulemma löydy mitään erityistä.
- Anonyymi
Kannattaa odottaa kunnes tulee osumia edes Y67-tasolle, Muuten ei ole mitään hyötyä. Snippitesteissä myös vain tuhlaa rahaa, jos ei oikeasti tiedä mistä on kyse.
- Anonyymi
Yrityksen tarkoitus on tuottaa voittoa omistajilleen, joten tarpeeton lisätestien tyrkyttäminen testattaville, jotka eivät tiedä, onko lisätesteistä heille mitään hyötyä, on tietenkin ymmärrettävää. Joten: annetaanpa olla.
- Anonyymi
Tilasinkin Big Y:n. Maksoihan se jonkin verran, mutta kuten laulussa sanotaan, elät vain kahdesti.
Nyt kaikki laajimmat testit on tehty, ja tuon Big Y:n avulla saan tietää tarkemman haploryhmän.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 692683
- 632624
- 681772
- 241607
- 201540
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91460- 151382
- 381223
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81187- 251106