Pohdintaa fem.palstasta

P.e.p.e.

Mietin tuossa, että mikä on tämän palstan funktio. Ei oikein auennut. Mitä tekemistä tällä sitten on feminismin tai sp:n tasa-arvon kanssa. Mielestäni aika vähän. Paremminkin tämä taitaa olla tuollainen poikien ja tyttöjen avoin "v...lu" foorumi, eikä se v...lu suinkaan ainoastaan ole tuota puhdasta provoilua. Mitähän tästä pitäisi sitten oppia. Ehkä sen, että täällä ei välttämättä pidäkään pyrkiä asialliseen- tai ainakaan ystävälliseen keskusteluun. Tosin, täytyy sekin myöntää, että palstalla on ihan asiallista tai tuollaista viihdyttävääkin keskustelua ja hyviä kirjoittajia puolin ja toisin. Niin, miksi tämän kirjoitin. Lähinnä siksi, että se herättäisi keskustelua aiheesta. Ei tarkoitukseni ole arvostella ketään eikä oikeastaan edes yrittää vaikuttaa kirjoittajiin. Lähinnä olisi mukava kuulla, miten te koette tämän palstan eli mikä on sen funktio ja mitä mieltä olette tällaisesta palstasta? Ketä ja mitä tämä palvelee?

37

1824

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nari Säre

...ja kärkeen myönnän viime aikoina itse aidosti provosoituneeni kotomaani (ei nyt niinkään siis Suomen) feministien reikäpäisyydestä, joka on saanut siis NArin muistuttamaan erinäisistä faktoista feministien ajaman politiikan suhteen.

Itse näen jopa vastakkainasettelevan keskustelun arvon siinä, että teesi ja antiteesi VOIVAT joskus tuoda synteesejäkin aikaan. Ja täällä on myös hyviä feministisiä kirjoittajia, jotka tuovat asiaakin viesteihinsä.

Itselleni lähinnä palstalla esitettyjen (etenkin feministien esittämien) väitteiden ja yleistysten todenperäisyyttä tarkistaessani olen havainnut, että miten myyttipohjaista fiilistelyä feminismi on.

Ts. palstan feministien ansiosta silmäni feminismin suhteen ovat avautuneet huomattavasti siitä, kun tälle palstalle tulin.

Se on mielestäni ollut arvokasta - minusta on tullut huomattavasti tiedostavampi antifeministi.

Nyt aion jopa tutustua sallan ansiosta feministiseen filosofointiinkin, kunhan saan tuon "feministisiä ajattelijoita" joskus postista ulos... en tajua, missä se voi viipyä. Ennen feminismipalstalle tuloa, en olisi uneksinutkaan ostavani/lukevani sellaista kirjaa - nyt odotan hommaa mielenkiinnolla.

Myös eri tilastojen ansiosta faktatieto on lisääntynyt - ennen itsekin luulin, että "naiset tienaavat paljon vähemmän samasta työstä" jne. Kunnes huomasin, että asiat ovat paljon paremmalla mallilla, kuin feministit antavat ymmärtää. (Kun juttuja katsoo). Samoin feministisen perheväkivaltatutkimuksen ja tilastoinnin yksipuolisuus on yllättänyt - sille alalle tarvittaisiin yleensä paremmin kvantitatiivisia menetelmiä neutraalista näkökulmasta omaavaa porukkaa siteeraamaan noita tutkimuksia myös julkisuudessa.

Eli kaiken kaikkiaan ollut mielestäni hyödyllinen ja valveuttava kokemus, tämä.

• mariamagda

Sinun aikomuksesi on siis täyttää koko palsta tällä sinun naisvihallasi. Sanotaan nyt feminismivihallasi tällä kertaa, että sinäkin ymmärrät ???

Näetkö tämän palstan järkevänä kun se on täynnä sinun samaa toistoasi?

Muodostat siis tämän palstan mukaan käsityksesi feminismistä? Kokoajan haukut jokaisessa tekstissäsi täysillä feministejä ja sitten teet niistä vastauksista päätelmiäsi.
        Jos minä päättelisin tämän palstan mukaan käsitykseni miehistä, niin se olisi kyllä paljon huonompi kuin ennen tänne tuloa.

Minä haluan sinun vastaavan kysymykseeni Ben Zyscowickin kehuskeluista? Etkö halua siihen vastata? Eikö löydy selitystä? 100 % ero sukupuolissa, eikä sinua kiinnosta koko aihe? Ei kai se ole vieläkin tabu, josta ei voi puhua?
        Miksi käänsit asian aivan toisinpäin kun sukupuoli vaihtui? Nämä suuret erot sukupuolten välillä tulisi minusta ehdottomasti huomioida.

• Nari Säre
        mariamagda kirjoitti:

Sinun aikomuksesi on siis täyttää koko palsta tällä sinun naisvihallasi. Sanotaan nyt feminismivihallasi tällä kertaa, että sinäkin ymmärrät ???

Muodostat siis tämän palstan mukaan käsityksesi feminismistä? Kokoajan haukut jokaisessa tekstissäsi täysillä feministejä ja sitten teet niistä vastauksista päätelmiäsi.
        Jos minä päättelisin tämän palstan mukaan käsitykseni miehistä, niin se olisi kyllä paljon huonompi kuin ennen tänne tuloa.

Minä haluan sinun vastaavan kysymykseeni Ben Zyscowickin kehuskeluista? Etkö halua siihen vastata? Eikö löydy selitystä? 100 % ero sukupuolissa, eikä sinua kiinnosta koko aihe? Ei kai se ole vieläkin tabu, josta ei voi puhua?
        Miksi käänsit asian aivan toisinpäin kun sukupuoli vaihtui? Nämä suuret erot sukupuolten välillä tulisi minusta ehdottomasti huomioida.

"Minä haluan sinun vastaavan kysymykseeni Ben Zyscowickin kehuskeluista? Etkö halua siihen vastata? Eikö löydy selitystä? 100 % ero sukupuolissa, eikä sinua kiinnosta koko aihe? "

• Nari Säre
        mariamagda kirjoitti:

...häippäisen tältä palstalta ainakin lopuksi iltaa. Jää tilaa muille (sinäkin voisit miettiä jopa ihan perusteltujakin juttuja, aattele, tai ainakin lukea viestit, ennen kuin tivailet samoja juttuja) :-)

Oletko muuten huomannut, että avaukseni noin yleensä vetävät lukijoita? Asiatieto, ja tuoreet näkökulmat, kiinnostavat.

• jorojukka-kukka
        mariamagda kirjoitti:

Oletko muuten huomannut, minkälaiset avaukset vetävät eniten kirjoittajia?
        Sellaisetko, joissa on asiatietoa ja tuoreita näkökantoja??? *nauraa*
        Tosiasiassa me kaikki tiedämme, että palstalla suurin ja ärsyttävin provo vie lukijat ja kirjoittajat mukanaan, ei suinkaan asiatieto...tuoreista näkökannoista puhumattakaan.
        *miettii* Itselleni taitaisi olla tosiaan parempi, etten kaikkien antif addiktoituneiden viestejä edes avaisi, niin ei tulisi käsiteltyä heitä täällä. Oih, mistä tuon taian saan, mistä voiman, mistä itsekurin? :D
        Kirjoitetaanko muuten sana: taian vaiko tai'an?

• mariamagda
        Nari Säre kirjoitti:

"Minä haluan sinun vastaavan kysymykseeni Ben Zyscowickin kehuskeluista? Etkö halua siihen vastata? Eikö löydy selitystä? 100 % ero sukupuolissa, eikä sinua kiinnosta koko aihe? "

Tarkoitin kohtaa jossa sanoit: `Naisen seksuaalisuus on niin hallitsematon luonnonvara, etteivät he siihen pysty. Ja kyse oli siis pihtaamisesta.
        Koko juttu kääntyi sillä kehuskelusta pihtaamisella kehuskeluun, kun sukupuoli vaihtui.

• mariamagda
        jorojukka-kukka kirjoitti:

Tosiasiassa me kaikki tiedämme, että palstalla suurin ja ärsyttävin provo vie lukijat ja kirjoittajat mukanaan, ei suinkaan asiatieto...tuoreista näkökannoista puhumattakaan.
        *miettii* Itselleni taitaisi olla tosiaan parempi, etten kaikkien antif addiktoituneiden viestejä edes avaisi, niin ei tulisi käsiteltyä heitä täällä. Oih, mistä tuon taian saan, mistä voiman, mistä itsekurin? :D

.. onkin mulle tuo: minkälaiset avaukset vetävät eniten kirjoittajia. Lukijamääriä nyt äsken sitten vertailtuani, olen ihan tyytyväinen`omaan saldooni`. Eniten lähiaikoina oli lukijoita saanut sinun `Miehet puolustamassa naisia" . Nyt jokin asiayhteys saa minut nauramaan...

Minua harmittaa tuo palstan täyttäminen täydellä sonnalla, ja ilkeät sivuhuomautukset tekstin lopussa tai suluissa... asiatekstiä.. joo.

Tai`anomainen feministipalsta (en ole ihan varma tuosta)

• napa

Mitä tulee väkivaltatilastojen tekoon, suosittelen: "Usko, toivo ja hakkaus" - teosta.

• jorojukka-kukka
        mariamagda kirjoitti:

.. onkin mulle tuo: minkälaiset avaukset vetävät eniten kirjoittajia. Lukijamääriä nyt äsken sitten vertailtuani, olen ihan tyytyväinen`omaan saldooni`. Eniten lähiaikoina oli lukijoita saanut sinun `Miehet puolustamassa naisia" . Nyt jokin asiayhteys saa minut nauramaan...

Minua harmittaa tuo palstan täyttäminen täydellä sonnalla, ja ilkeät sivuhuomautukset tekstin lopussa tai suluissa... asiatekstiä.. joo.

Tai`anomainen feministipalsta (en ole ihan varma tuosta)

Arvaan asiayhteytesi. Lukijamääriä en ole edes tuijottanut, mutta kirjoittajien määriä kyllä. Miesten huokailut tyyliin "Kyllä feministit ovat perseestä" saavat kirjoittajat syttymään. Minun avauksiini tulee ehkä 11 vastausta.
        Huomasitkohan muuten, mihin alkuperäinen viestini liittyi? Asiatieto ja tuoreet näkökulmat!?!?

• AjanTasala
        napa kirjoitti:

Mitä tulee väkivaltatilastojen tekoon, suosittelen: "Usko, toivo ja hakkaus" - teosta.

Vasemmistonaisten mielestä on tärkeää tutkia sekä naisiin kohdistuvaa että naisten tekemää väkivaltaa. Tutkimukset ovat erittäin tärkeitä työvälineitä politiikassa. "Usko, toivo, hakkaus II" -tutkimus on toteutettava mitä pikimmiten.

• cisma

Onko tämä taas kritiikin esittämistä vai haukkumista: Feministit ovat reikäpäitä!

Eikö omassa päässäsi ole yhtään reikää, aukkoja ainakin on? (yleensä korvissa ja sieraimissa)

Omassa päässäni on ainakin korvakorujen reiät, olen siis reikäpää, ole sinä sitten aukkopää.

Eikö siellä Norjassa ole omaa feministipalstaa?
        Ehkä siellä kirjoitteletkin ja varmuuden vuoksi myös tänne ja ties minne, aukkopää.

No positiivista on se, että aiot lukea kirjan feminismista, mutta saanen epäillä ettei se vaikuta katsantokantaasi mitenkään?

• mariamagda
        cisma kirjoitti:

Onko tämä taas kritiikin esittämistä vai haukkumista: Feministit ovat reikäpäitä!

Eikö omassa päässäsi ole yhtään reikää, aukkoja ainakin on? (yleensä korvissa ja sieraimissa)

Omassa päässäni on ainakin korvakorujen reiät, olen siis reikäpää, ole sinä sitten aukkopää.

Ehkä siellä kirjoitteletkin ja varmuuden vuoksi myös tänne ja ties minne, aukkopää.

No positiivista on se, että aiot lukea kirjan feminismista, mutta saanen epäillä ettei se vaikuta katsantokantaasi mitenkään?

... tuo aukkopää. Ja senkun toistaa aina jollekin tietylle antille lähetettävän viestin perään ja väliin ja sulkeisiin..

taas on hauskaa...

• cisma

Monta kertaa olen tehnyt aloituksen pohjautuen täysin faktatietoon, mutta jostakin syystä vastinetta ei näiden antien taholta ole juurikaan tullut.

Kannattaa kaiketi tehdä aloituksia silleen mutulla, jonka jälkeen voi esittää asiasta faktoja.

• jorojukka-kukka
        cisma kirjoitti:

Ainakin tuollaiselle uskonmiehelle sanat: Ei se ole niin suurta syntiä, joka menee suusta sisään kuin se mikä tulee ulos. Aukkoja on, mutta ne huokuvat ulkosuuntaan. Vastaväitteitä ei kuunnella, lyö tyhjää ja jauhaa paikallaan! ;)
        Jos feministejä haukutaan reikäpäiksi, niin on hyvää olla reikäpää PÄÄTTÖMIEN RINNALLA!

• Ramon
        cisma kirjoitti:

Monta kertaa olen tehnyt aloituksen pohjautuen täysin faktatietoon, mutta jostakin syystä vastinetta ei näiden antien taholta ole juurikaan tullut.

Kannattaa kaiketi tehdä aloituksia silleen mutulla, jonka jälkeen voi esittää asiasta faktoja.

Kysy joskus selkeä kysymys; "mitä mieltä olette tästä" niin saat vastauksia. Esimerkiksi tuohon mielipide-kysely avaukseen ajattelin kirjoittaa, mutta totesin, että varmaan meni ihan oikein, eli ei kannata kommentoida. Jos kerran ollaan samaa mieltä niin mitä siitä jauhamaan. Vastaan sitten jos olen jostain asiasta eri mieltä.

• Ramon
        cisma kirjoitti:

Jos norjalaiset feministit esittävät jotain aivan älyttömiä ehdotuksia, joista edes täkäläiset feministit eivät ole samaa mieltä (oletko?), ja näitä norjalaisia sitten haukutaan, miksi se suututtaa sinua/teitä? Eihän se liity täkäläiseen feminismiin mitenkään.

• napa
        AjanTasala kirjoitti:

Vasemmistonaisten mielestä on tärkeää tutkia sekä naisiin kohdistuvaa että naisten tekemää väkivaltaa. Tutkimukset ovat erittäin tärkeitä työvälineitä politiikassa. "Usko, toivo, hakkaus II" -tutkimus on toteutettava mitä pikimmiten.

Tarkoitin kommentillani lähinnä sitä, millä tavalla - siis mitä asioita on mitattu ja niputettu yhteen tilastoiksi. Se on totta että kirja on vuodelta 1998. Muistaakseni.

• P.e.p.e.
        cisma kirjoitti:

Itse luen ja vastailen mieluiten henkilökohtaisiin mutu mielipiteisiin tai faktaan (myös kokemuksiin) perustuviin pohdintoihin. Mutu voi perustua faktaan ja hyvä niin. Lisäksi suorat kysymykset toimivat. Toisaalta, ei itse aloitus mielestäni ole tärkeä, vaan siitä rönsyävä keskustelu.

• Porkkana

• Hertha
        Nari Säre kirjoitti:

...häippäisen tältä palstalta ainakin lopuksi iltaa. Jää tilaa muille (sinäkin voisit miettiä jopa ihan perusteltujakin juttuja, aattele, tai ainakin lukea viestit, ennen kuin tivailet samoja juttuja) :-)

Oletko muuten huomannut, että avaukseni noin yleensä vetävät lukijoita? Asiatieto, ja tuoreet näkökulmat, kiinnostavat.

Kun poikani oli pieni, vein hänet sirkukseen.

Kun palasimme, kysyin häneltä, mikä oli mieleenpainuvinta.

Poika vastasi: "Kun vuohi pissasi." Esityksessä ollut vuohi nimittäin sattui pissaamaan.

• Hertha

Minusta se kirjoitetaan "taian".

• jorojukka-kukka

Kun itse uutena nettikirjoittajana tulin palstalle, haukoin henkeäni. Niin sankkaan ja synkkään naisvihaan en ollut tottunut koskaan elämässäni. Jouduin myös heti alkuun jonkun ERITTÄIN VIHAISEN IHMISEN piirittämäksi, joka luuli minua joksikin toiseksi, enkä meinannut päästä hänestä eroon lainkaan. Myös palstan sheriffi otti kantaa hänen puolestaan, jota ihmettelin suuresti.
      Eli kahteen asiaan tyrmäännyin:
      Palstalla kirjoittaviin vihaisiin henkilöihin.
      Palstalla olevaan naisvihamieliseen ilmapiiriin.

Vasta myöhemmin tulivat:
      Viestien tahallinen väärinymmärtäminen.
      Kirjoitusten vääristely.
      Ja lopuksi muutaman kirjoittajan henkilökohtaiset ominaispiirteet, jotka koin itselleni mahdottomiksi sietää.

Palstan funktio ei ole varmasti sen kummempaa kuin ihmisten keskustelu yleensä. Omaa kantaa lyödään läpi voimallisesti ja muita ei kuunnella. Asiat esitetään muutamia poikkeuksia lukuunottamatta vastakkainasetteluna, joten keskustelun syntyminen näistä lähtökohdista on vaikeaa, jopa mahdotonta. Poliitikot kyllä osaavat tuostakin huolimatta keskustella, jotenka palstalaisilla olisi heistä paljon oppimista.

Sinäkin Pepe sanot, että kanssasi voi keskustella. Mutta miten voi keskustella kanssasi esim. tasa-arvopyrkimyksistä, koska mielestäsi tasa-arvo on jo saavutettu? Tuo että sanoo "tasa-arvo on jo saavutettu" on niin tyhjentävästi sanottu, ettei keskustelulle jää tilaa.

• mariamagda

Osaan kuvitella (jostain syystä).
        Palstan sheriffi otti kantaa ???

Minkälainen tää salaperäinen sheriffi oikein on?
        Ainakin nukkuu vähän väliä.

• jorojukka-kukka
        mariamagda kirjoitti:

Osaan kuvitella (jostain syystä).
        Palstan sheriffi otti kantaa ???

Minkälainen tää salaperäinen sheriffi oikein on?
        Ainakin nukkuu vähän väliä.

Ei todellakaan nuku. On tullut sekin tässä välillä mieleeni.

• P.e.p.e.

"Sinäkin Pepe sanot, että kanssasi voi keskustella. Mutta miten voi keskustella kanssasi esim. tasa-arvopyrkimyksistä, koska mielestäsi tasa-arvo on jo saavutettu?"

Kyllä minä keskustelen kanssasi mielellään tasa-arvosta ja tasa-arvopyrkimyksistä. Vaikka olisin mitä hyvänsä mieltä ko. asiasta, kykenen keskustelemaan siitä, eikä tarkoitukseni ole missään tapauksessa väheksyä mielipiteitäsi jos ne poikkeavat omistani. Ihminenhän kokee asioita ja kaikki kokevat niitä hieman eri tavalla. Minusta on mielenkiintoista pohtia, onko kyseessä esim. subj. kokemus vai fakta. Voivatko kokemukset olla koskaan sillä tapaa faktoja, että niistä voitaisiin tehdä mitään kattavia johtopäätöksiä. Aiheesta tehtyjä tilastoja sinänsä en kiistä. Kuitenkin olen sitä mieltä, että kaikki mitä tilastot kertovat ei perustu sp. syrjintään.

"Tuo että sanoo "tasa-arvo on jo saavutettu" on niin tyhjentävästi sanottu, ettei keskustelulle jää tilaa."

No sehän on mielipide ja jos minä olisin vaikka sitä mieltä, että sp. tasa-arvo olisikin saavutettu ja sinä että ei ole, niin siitähän se keskustelu juuri lähteekin. Sinä sanot jotain ja perustelet sen ja minä sanon jotain ja perustelen sen. Asioita voidaan pohtia niin äärettömän monelta kantilta. Kinastelussa ei ole mitään järkeä, mutta ei toisen mielipiteen tai ylensä asioiden kyseenalaistaminen ole sinänsä kinastelua tai aliarviointia. Ainahan näin tehdään. Muuten keskustelu loppuisi (vrt. politiikka). Erityisesti toivoisin, että luet tarkkaan tekstini, etkä poimi sieltä vai yhtä lausetta.

Onko muuten sp.n tasa-arvo sinusta yksiselitteinen asia?

Mitä olet mieltä siitä kun sanon, että minäkin olen kokenut selittämätöntä henkilööni kohdistuvaa syrjintää? Voiko sitä mitenkään verrata sukupuolisyrjintäkokemuksiin?

• jorojukka-kukka
        P.e.p.e. kirjoitti:

"Sinäkin Pepe sanot, että kanssasi voi keskustella. Mutta miten voi keskustella kanssasi esim. tasa-arvopyrkimyksistä, koska mielestäsi tasa-arvo on jo saavutettu?"

Kyllä minä keskustelen kanssasi mielellään tasa-arvosta ja tasa-arvopyrkimyksistä. Vaikka olisin mitä hyvänsä mieltä ko. asiasta, kykenen keskustelemaan siitä, eikä tarkoitukseni ole missään tapauksessa väheksyä mielipiteitäsi jos ne poikkeavat omistani. Ihminenhän kokee asioita ja kaikki kokevat niitä hieman eri tavalla. Minusta on mielenkiintoista pohtia, onko kyseessä esim. subj. kokemus vai fakta. Voivatko kokemukset olla koskaan sillä tapaa faktoja, että niistä voitaisiin tehdä mitään kattavia johtopäätöksiä. Aiheesta tehtyjä tilastoja sinänsä en kiistä. Kuitenkin olen sitä mieltä, että kaikki mitä tilastot kertovat ei perustu sp. syrjintään.

"Tuo että sanoo "tasa-arvo on jo saavutettu" on niin tyhjentävästi sanottu, ettei keskustelulle jää tilaa."

No sehän on mielipide ja jos minä olisin vaikka sitä mieltä, että sp. tasa-arvo olisikin saavutettu ja sinä että ei ole, niin siitähän se keskustelu juuri lähteekin. Sinä sanot jotain ja perustelet sen ja minä sanon jotain ja perustelen sen. Asioita voidaan pohtia niin äärettömän monelta kantilta. Kinastelussa ei ole mitään järkeä, mutta ei toisen mielipiteen tai ylensä asioiden kyseenalaistaminen ole sinänsä kinastelua tai aliarviointia. Ainahan näin tehdään. Muuten keskustelu loppuisi (vrt. politiikka). Erityisesti toivoisin, että luet tarkkaan tekstini, etkä poimi sieltä vai yhtä lausetta.

Onko muuten sp.n tasa-arvo sinusta yksiselitteinen asia?

Mitä olet mieltä siitä kun sanon, että minäkin olen kokenut selittämätöntä henkilööni kohdistuvaa syrjintää? Voiko sitä mitenkään verrata sukupuolisyrjintäkokemuksiin?

Selittämätön henkilöön käyvä syrjintäkokemuksesi on ollut missä yhteydessä, elämässäkö yleensä? Haluaisitko kertoa vähäsen siitä?

• P.e.p.e.

Selittämätön henkilöön käyvä syrjintäkokemuksesi on ollut missä yhteydessä, elämässäkö yleensä? Haluaisitko kertoa vähäsen siitä?

Keskustelua?

"Haluaisitko kertoa vähäsen siitä?"

Mitäs luulet?

Jos huomasit, minunkin kirjoituksessa oli muutama simppeli kysymys. Nyt minun pitää ihan oikeasti sanoa, että en kyllä ihan ymmärrä sinua, ei millään pahalla.

• jorojukka-kukka
        P.e.p.e. kirjoitti:

Keskustelua?

"Haluaisitko kertoa vähäsen siitä?"

Mitäs luulet?

Jos huomasit, minunkin kirjoituksessa oli muutama simppeli kysymys. Nyt minun pitää ihan oikeasti sanoa, että en kyllä ihan ymmärrä sinua, ei millään pahalla.

Enkä voi tietää syrjintäkokemuksestasi, jos et yhtään tarkenna sitä. Sp välinen tasa-arvo on ihan simppeli juttu minusta. Ei mitään epäselvää.

• P.e.p.e.

Enkä voi tietää syrjintäkokemuksestasi, jos et yhtään tarkenna sitä. Sp välinen tasa-arvo on ihan simppeli juttu minusta. Ei mitään epäselvää.

Kun keskustelu on mahdollisimman vähäsanaista, ei pääse syntymään väärinkäsityksiä. Kas, näin sitä oppii.

• Kurre_Orava

Pitkään tässä miettinyt samaa asiaa. Itse olen pitänyt tätä lähinnä huvittelupaikkana, eräänlaisena ressinpoisto palstana.

Täällä on hyviä kirjoittajia ja monesti saa ihan hyvät naurutkin.

Viime aikoina täällä on alkanut olla havaittavissa pientä tiukkapipoisuutta. Ei mielestäni oikein hyvä.

Vinoilu ja provoilu on joskus ihan hauskaakin, mutta ilmeisesti ihmiset haluavat tästä jonkinlaisen feministien välisen keskinäisen kehun kerhon.
      Tämä toki heille suotakoon.

Jotta palstasta saataisiin feministejä miellyttävä, niin ehdotankin, että Jörö tai Magda hakisi seriffin valtuudet.
      Tällä uskoisin, että päästäisiin feministien kannalta miellyttävään tilanteeseen.

Ajattelin ensin, että en kauheasti huutele. Jotenkin lapsellista huutaa kovaan ääneen, että 'Hei kaikki huomatkaa nyt, minä poistun'...*heh*

No, tulipahan nyt sitten itsekin mekastettua asiasta.

Joten, näkemiin/kuulemiin/kirjoittelemisiin kaikille. Nämä pari vuotta jotka olen täällä roikkunut aktiivisesti ovat olleet kokolailla kiintoisia.
      Eli siis, kiitos kaikille jotka ovat jorinoitani jaksaneet lukea ja kommentoida.

Nettikirjoittelun osalta luulenpa keskittyväni blogaamisosastolle. :)

Auf wiedersehen

• mariamagda

Jos oikein ymmärsin, niin aloit ajattelemaan sitä isäksi tuloa vähän erilaisemmin( siis isyys lomaa ).
        Ettei tarvinnut sanoa sinulle, että jospa nainen sitten hoitaisi sen lapsen alullepanonkin jonkun toisen kanssa. Heh heh, otappa huumorilla ja käy joskus ainakin täällä.

Tosin jos asemani täällä muuttuu ( sheriffiksi), niin voi olla että korjailisin vähän tekstejäsi.

• nuttu

kun ressiä pukkaa yksityisyrittäjällä pintaan, muisteleppa meitä, ja tule morjestamaan.

Varmaan täällä yksi jos toinenkin on välillä nauranut vatsa kippurassa. :DD

Mutta jatkoja ja onnea yrittäjyydelle!

• cisma

Älähän ny.

Vai teetkös "Mariat" ja palaat suurista viimeisistä sanoista huolimatta?

No hyvä ettet asiasta ainakaan tehnyt mitään säälijäähyväisiä ja osaasi ruikutellut.

Omasta puolestani harmittelen päätöstäsi.

• taas tapahtuu.

Kurre vähän ylireakisoi, niin kun meillä päin sanotaan.

Tuo on hätävarjelun liiottelua ja siitä voi rapsahtaa vaikka sakot. Paitsi jos "olosuhteet ovat sellaiset, ettei tekijältä kohtuudella olisi voinut vaatia muunlaista suhtautumista, kun otetaan huomioon hyökkäyksen vaarallisuus ja yllätyksellisyys sekä tilanne muutenkin".

Jospa miettisit asiaa vielä uudestaan kassikaljan voimin. Laita nyt edes joku pläjäys joskus, hyvä päivä voisi olla vaikka joka kuun 15. päivä (heti kun olet saanut alvit tilitettyä).

• ave.maria
        cisma kirjoitti:

Älähän ny.

Vai teetkös "Mariat" ja palaat suurista viimeisistä sanoista huolimatta?

No hyvä ettet asiasta ainakaan tehnyt mitään säälijäähyväisiä ja osaasi ruikutellut.

Omasta puolestani harmittelen päätöstäsi.

Outit. Hänhän lähti ainakin kolme kertaa. Ja takaisin tuli joka kerta. :D

• ave.maria

Vaikka en tästä yhtään kyllä pidä!
        Kirjoittaja parhaasta päästä!

Mutta ymmärrän päätöksesi, vaikka en sitä hyväksykään (omista itsekkäistä syistä). Mehän olimme Kurre yksi ja sama kirjoittaja pitkään. :D Muistatko?

• könsikäs

Tuota samaa olen ajatellut usein, että millainen tsykolokia täällä toimii. Arvelisin näiden vakimieskirjoittajien esittävän jonkinlaista soidinleikkiä näille feministeille. Laitetaan muka-arvostelevia juttuja, myötäillään hiukan ja otetaan kantaa älykkään asiallisesti. Kaikkein hauskin oli se kirjallisuuspiirileikki! Varmaan pohjimmainen syy siis tähän miesten täällä roikkumiseen on se, että haluttaisiin kokeilla millaista se inttiimi seurustelu olisi hallitsevan fem. naisen kanssa, muttei uskalleta vaikka kapakasta hakia seuraa, niin roikutaan sitten täällä fem. helmoissa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      5430
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      21
      2377
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      114
      1637
    4. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      239
      1620
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      93
      1487
    6. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1426
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1185
    8. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      9
      1163
    9. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      324
      1150
    10. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      324
      1136
    Aihe