E-mersu, uhka vai mahdollisuus?

Anonyymi

Tarkoitus olisi ostaa e-mese vm 2008 -> diesel automaatti. Vähän ajetut on harvassa, joten katselen yli 200tkm ajettuja.
Onko jotain tyyppivikoja joita pitäisi tietää. Nokkaketjujahan noista on kuulema mennyt, aiheuttaa sitten koko mooottorin tuhoutumisen. Mersu on joillekkin maksanut puolet uuden moottorin asennuksesta, itselle jää maksettavaa noin 6000€. Jos ketju on uusittu, onko vaaraa katkeamisesta? Tarkoitus olisi ajaa vielä 150tkm/4 vuotta, sitten laittaa tuoreempi.

5

72

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Muistaakseni nuo ketjuongelmat koski enimmäkseen 2004-2006 malleja.

    • Anonyymi

      Riippuu yksilöstä onko uhka vai mahdollisuus. Huoltohistoria pitää löytyä tarkasti huollettuna vielä. Sanoisin, että on enemmän mahdollisuus. Yli 200000km ei ole paljon mersulle asiallisella huolenpidolla. Ja tuo 2008 mallihan on jo ns. face-lift malli, eikä niissä ole enää ruosteongelmiakaan. Jos vielä laitat V6-koneisen, niin sen jälkeen ei ole enää paluuta minkään peruskinnerin puikkoihin. Noissahan voi vielä nokkaketjun tilanteen tarkistamaan helposti öljyntäyttöaukon kautta silmämääräisesti. -Eikä se huollattaminenkaan ole juuri sen kalliimpaa kuin muissa autoissa kun vähän näkee vaivaa ja kyselee. Öljyyn menee vähän enemmän rahaa ison öljytilavuuden vuoksi (8 litraa).

    • Anonyymi

      Mitähän korimallia aloittaja tarkoittaa. w211 facelift vai w212?
      Jos w211 facelift, niin ainakin nelisylinterinen diesel om646 on pomminvarma kone. Tuplaketjulla eikä katkea. Muutenkin koeteltu moottori, yksi mersun kestävimmistä koskaan.
      Saman korimallin V6 diesel om642 on hienokäyntinen, ja myös kestävä mutta ei niin huoleton kun nelisylinteriset.

      Jos haussa on seuraava korimalli w212, niin siinä -09 ja -10 vuosimallissa ketjunkiristimen kanssa jotain ongelmaa joissain yksilöissä ollut. -11 vm. ja eteenpäin jo parempi versio. Nämä alkupään mallikin jo kampanjoitu suurelta osin kuntoon. Tämä koskee siis uudempaa moottorityyppiä om 651. Hyvä ja taloudellinen moottori myös. Tässä kulutussäästön yms. takia vain yksirivinen ketju.

      Molemmat korimallit ja moottorit kestää huollettuna todella suuria kilometrimääriä.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Vaihteen vaihdin sijaitsee näköjään ratin takana, selvisi kun katselin kuvia tarkemmin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sun ja kaivattusi

      ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      88
      1517
    2. Kesän odotuksia hyrynsalmella

      Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      10
      1380
    3. Kai sä näät

      Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      75
      1146
    4. Mikä on ollut

      Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      115
      1109
    5. Katsotko mieluiten

      Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      66
      1068
    6. Tämän hetken

      Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      75
      971
    7. Vieläkö sä toivot

      Meidän välille jotain?
      Ikävä
      68
      895
    8. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

      Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      255
      890
    9. Voi Rakas siellä

      Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      12
      831
    10. Pidätkö kaivatustasi

      Minkä vuoksi erityisesti? Mikä hänessä vetoaa?
      Ikävä
      33
      813
    Aihe