näännyttää maanviljelijät. Kaupunklaisidealistihan ei siitä välitä, koska hän kuvittelee, että suoka tulee kaupasta ja sitä saa ulkomnailtakin tuotua. Kuitenkin kotimainen ruoka on lähellä ja se on puhdasta.
Kyllä sitä metaania ja biilidioksidiakin tuottaa enemmän kaupunkilaiset. Se on vaan niin kiva syyttää muita ja varsinkin maalaisia. Eihän kaupunkilainen ymmärrä, mitä on maalaisen elämä.
Raataa pitkää päivää ja isollakin tilalla jää käteen muutama kymppitonni vuodessa. Investoinnit on saattaneet olla miljoonaluokkaa ja pankkikin haluaa omansa. Ei ole herkkua maalaisen elämä ilmastohumpassa.
Minä olen kaupunkilainen. mutta suvussa on maalaisia, joten ymmärrän heidän ahdinkonsa. Yhä pahempaan ahdinkoon minäkin olen joutunut. Vihreät virkamiehet ne vasta petoja saattaa olla. Täysin armotonta sakkia.
Ilmakehän kyky absorboida lämpöä on 100 %. Siitä absorbtiosta hiilidioksididin osuus on 0,04 %, vesihöyryn noin 0,8 % ja metaanin noin 0,00036 %. Lopun kattaa typpi happa ja argopn lähes täysin.
Joillekin ei vaan uppoa millään, että kyllä se on nimenomaan lämpökapasiteetti, mitä ilmstotiede yritti määrittää kaasuille 1800 luvulla. Silloin ei vaan tarkka määrittäminen ollut mahdollista. Ei ollut erillisiä kaasuja, eikä ollut tutkimusmenentelmää. Vedettiin hatusta jotku arviot.
Kaasujen tarkka tutkiminen tuli mahdolliseksi vasta 1930 luvulla, kun syntyi kaasuteollisuus, joka pystyi erittelemään kaasut nesteyttämällä niitä. Silloin pystyttiin määrittelemään lämpökapasiteetit. Teollisuudessa nuo tiedot on käytössä edelleen. Ei ne miksikään ole muuttuneet.
Ilmastohumppa
24
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Taifuuni on menossa Kiinaa kohti. Aika kesy se tosin on. Saapa nähdä voimistuuko viel. Toinen on syntynyt Klifornian lähellä. Siellä ne "lämpöpumput" taas toimii ja torjuu ilmastonmuutoksia.
Tropiikin lämpösummasta riippuu, kuinka paljon niitä tulee. Lämpösumman määrää auringonpaiste. Ei isoille asioille ihminen mitään mahda. Ei ihmisellä ole niihin mitään vaikutusta,
Maanviljelijöit on täysin järjetöntä syyttää. Ei niitä myrskyjä CO2 ja metaani aiheuta. Maailmasta on vaan kadonnut suhteellisuudestaju. Ihmiset murheineen on kuin kärpäsenpaskoja täällä pallon pinnalla. - Anonyymi
Oletko sijoittanut miljoonia konkurssikypsään maatalouskolhoosiisi ja nyt luotoittaja haluaa rahansa takaisin. Oli sen verran sekavaa tuo kirjoituksesi jotta arvelen hermojesi olevan katkeamispisteessä.
Hae nyt hyvä mies apua ajoissa vai onko aikomuksesi ajaa muijja ja mukulat ulos pirtistä loisimasta.
Avun hakeminen ei ole heikkoutta vaan tarpeeseen tulevaa kommunistista hapatusta, johon myös ökykepuisäntä voi tukeutua silloin kun tapulissa lepakot pörrää.- Anonyymi
Kyllä sinä nyt menitkin sekaisin, kun et huomannut että klerroin olevani kaupunkilainen. Kyllä tuo minun aloitukseni oli minun alojen ammattilaisille aivan selvää Suomen kieltä.. Yritä löytää peilista syy sekavuuteen.
On minullakin välillä ongelmia tieteellisen tekstin kanssa. Minä kumminkin ymmärrän, että vika on silloin minussa. Yleensä minun jutuista menee sekaisin alarmistit. Heidän maailmankuvansa järkkyy.
Minähän kirjoitan paniikinlietsontaa vastaan. Olen ymmärtänyt, ettei meillä ole mitään mahdollisuuksia vaikuttaa ilmastoon. Se on niin valtavan iso juttu. Onneksi meidän ei tarvitse edes yrittää. Kyllä se ilmasto hoitaa itse itsensä.
Ilmakehässä vallitsevat luonnonlait määrää, mitä tulee tapahtumaan. Tunnen koko systeemin. mutta jos kirottäisin siitä tänne , niin sitten sinä vasta sekaisin menisitkin. Kirjoitan niin kuin kirjoittaa paljon lukeneet. Niin minulle yksi opettaja joskus sanoi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä sinä nyt menitkin sekaisin, kun et huomannut että klerroin olevani kaupunkilainen. Kyllä tuo minun aloitukseni oli minun alojen ammattilaisille aivan selvää Suomen kieltä.. Yritä löytää peilista syy sekavuuteen.
On minullakin välillä ongelmia tieteellisen tekstin kanssa. Minä kumminkin ymmärrän, että vika on silloin minussa. Yleensä minun jutuista menee sekaisin alarmistit. Heidän maailmankuvansa järkkyy.
Minähän kirjoitan paniikinlietsontaa vastaan. Olen ymmärtänyt, ettei meillä ole mitään mahdollisuuksia vaikuttaa ilmastoon. Se on niin valtavan iso juttu. Onneksi meidän ei tarvitse edes yrittää. Kyllä se ilmasto hoitaa itse itsensä.
Ilmakehässä vallitsevat luonnonlait määrää, mitä tulee tapahtumaan. Tunnen koko systeemin. mutta jos kirottäisin siitä tänne , niin sitten sinä vasta sekaisin menisitkin. Kirjoitan niin kuin kirjoittaa paljon lukeneet. Niin minulle yksi opettaja joskus sanoi.Nyt on Maalaisliittolainen Isäntärenki mennyt kahdesti sekaisin.
Ensimmänen kerta oli hänen kirjoitellessa ppm-lukemia kirjoittaessa eri kaasujen osuudesta ilmakehässä. Toinen kerta tuli kun hän Maalaisliittolainen isäntä-renki tuntee oman kirjoittamansa mukaan "kaiken systeemin". Joku opettajahan on joskus sinulle näin kirjoittamasi mukaan sanonut, johon voimme siis luottaa käsi Raamatuulla sormet ristissä vannoten.
Vaan entäs sitten, kun nämä ilmakehän lait ( jotka tunnet hyvin ) sitovat itseensä lämpösäteilyn niin luonnon kuin ihmisenkin aiheuttaman. Mistä sitten löydät suuren ja mahtavan persutotuuden jolla selvitä tulevaisuudessa ? Me Ihmiset kuollaan sukupuuttoon. Ei sen ole niin väliä. Eix jeh. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt on Maalaisliittolainen Isäntärenki mennyt kahdesti sekaisin.
Ensimmänen kerta oli hänen kirjoitellessa ppm-lukemia kirjoittaessa eri kaasujen osuudesta ilmakehässä. Toinen kerta tuli kun hän Maalaisliittolainen isäntä-renki tuntee oman kirjoittamansa mukaan "kaiken systeemin". Joku opettajahan on joskus sinulle näin kirjoittamasi mukaan sanonut, johon voimme siis luottaa käsi Raamatuulla sormet ristissä vannoten.
Vaan entäs sitten, kun nämä ilmakehän lait ( jotka tunnet hyvin ) sitovat itseensä lämpösäteilyn niin luonnon kuin ihmisenkin aiheuttaman. Mistä sitten löydät suuren ja mahtavan persutotuuden jolla selvitä tulevaisuudessa ? Me Ihmiset kuollaan sukupuuttoon. Ei sen ole niin väliä. Eix jeh.Ensinnäkin olen kaupunkilainen ja viimeksi teollisuustyöläinen Toiseksi en ole kirjoittanut kaiken systeemin. Olen kirloittanut koko systeemin, millä tarkoitin ilmakehän toimintaa.
Ne ilmakehän luonnonlait toimii niin, että ilmakehä poistaa jatkuvasti lämpöä avaruuteen. Eihän se valtava energiamäärä tänne voi jäädä. Kyllä ilmastotiede näistä asioista tietää, mutta kokonaiskuva on vajavainen.
Siellä nyt lähjestyy Amerikkaa yksi luonnonilmiö, jonka ilmastotiede on ymmärtänyt vajavaisesti. Hurrikaani nostaa lämmintä ilmaa yläilmakehään jäähtymään. Se torjuu sitä ilmastonmuutosta.
Se suuri ja mahtava persutotuus on ilmakehän kyky poistaa lämpöä. Minä lähetin persuille siitä selostuksen jo yli vuosi sitten.
- Anonyymi
Minäkin tunnen yhden paljon lukeneen diplomi-insinjöörin,on jo vuosia kävellyt tuolla kaupungilla sairaseläkeläisenä,päivät pitkät,taisi poika parka lukea liikaa.Sama on näköjään käynyt eräälle hitsarillekin,ei pää kestänyt
- Anonyymi
Milulla on myöa hoitoalan koulutus ja kokemus. Kyllä minä tiedän, koska on pää sekaisin. Sinä'et voi sitä tietää siellä tietoneesi ääressä. Olen minä niitä sekaisinmenneitä vienyt hoitoonkin. Minulla vaan on aika kova tietotaso. Sitähän ei tietämättömät tajua, kun heiltä se tieto puuttuu.
- Anonyymi
"Minulla vaan on aika kova tietotaso. "
Ylivertaisuusvinoma työssään. Siitä kärsivä ei voi ymmärtää olevansa väärässä edes silloin, kun tuo väärässäolo osoitetaan nykyisten ja 50 vuotta vanhojen yliopistotason oppikirjojen, insinöörien käytössä olleiden ikivanhojen ja tämän päivän taulukoiden, tieteellisten tutkimusten ja tieteen historian avulla.
Henkilö joka ei koskaan ole mielestään väärässä kärsii ylivertaisuusvinoumasta.
"Kyllä minä tiedän, koska on pää sekaisin."
Valitettavan monissa vakakavissakin mt-ongelmissa niistä kärsivä ei tunnista itsessään mitään oireita vaikka ulkopuolisen silmään tilanne on aivan selvä. Tämän tietää jokainen mielenterveysongelmaisten kanssa työtä tehnyt alan ammattilainen ja omassa lähipiirissään sairastumisia nähnyt ihminenkin.- Anonyymi
Kyllä minulla sitten olisi ylivertaisuusvinouma ja MT jos en luottaisi saamaani opetukseen, jonka tiedän toimivan myös käytännössä. Keskeinen juttu on se, että ilmastotieteen teoria väittää, että happi ja typpi ei pysty lainkaan absorboimaan lämpöä. Taatusti metallin insinöörien nykyisistä oppikirjoista ei löydy tuollaista väittämää. Joidenkin muiden kirjoista voi löytyä.
Metallissa käytetää sekä happea että typpeä sekä paineistettuna että nestemäisenä. Sairaalossa myös käytetään happea ja typpeä nestemäisenä. Nestehappi höyrystetään ja lämmitetään.
Mistä sinä muka tiedät, etten minä koskaan myönnä olevani väärässä. Minä vaan pidän kantani silloin, kun tiedän varmasti olevani oikeassa saamani koulutuksen perusteella.
Yleensä en ota kantaa selliaisiin asioihin, joista en tiedä, joten aika harvoin olen väärässä. Kyllä sitä joskus tapahtuu. Sellainen tapahtui 2018 tammikuussa, kun jouduin tunnustamaan, että minäkin olin uskonut kasvihuoneteoriaan vailkka sitä ei ole edes olemassa.
Minulla todellakin on aika kova tietotaso. Se mitä tyohon itse lisäät on valetta. Ilmeisesti ymmärsit sen sillä tavalla, että kuvittelen tietäväni kaiken. Sitä tietoa on maailmasa niin valtavasti, että ei kukaan pysty siitä hallitsemaan kuin korkeintaa prosentin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä minulla sitten olisi ylivertaisuusvinouma ja MT jos en luottaisi saamaani opetukseen, jonka tiedän toimivan myös käytännössä. Keskeinen juttu on se, että ilmastotieteen teoria väittää, että happi ja typpi ei pysty lainkaan absorboimaan lämpöä. Taatusti metallin insinöörien nykyisistä oppikirjoista ei löydy tuollaista väittämää. Joidenkin muiden kirjoista voi löytyä.
Metallissa käytetää sekä happea että typpeä sekä paineistettuna että nestemäisenä. Sairaalossa myös käytetään happea ja typpeä nestemäisenä. Nestehappi höyrystetään ja lämmitetään.
Mistä sinä muka tiedät, etten minä koskaan myönnä olevani väärässä. Minä vaan pidän kantani silloin, kun tiedän varmasti olevani oikeassa saamani koulutuksen perusteella.
Yleensä en ota kantaa selliaisiin asioihin, joista en tiedä, joten aika harvoin olen väärässä. Kyllä sitä joskus tapahtuu. Sellainen tapahtui 2018 tammikuussa, kun jouduin tunnustamaan, että minäkin olin uskonut kasvihuoneteoriaan vailkka sitä ei ole edes olemassa.
Minulla todellakin on aika kova tietotaso. Se mitä tyohon itse lisäät on valetta. Ilmeisesti ymmärsit sen sillä tavalla, että kuvittelen tietäväni kaiken. Sitä tietoa on maailmasa niin valtavasti, että ei kukaan pysty siitä hallitsemaan kuin korkeintaa prosentin.Tyhjät tynnyrit kolisevat eniten. Minä olen sen ymmärtänyt jo aikaa sitten. Sinä et ikävä kyllä tule sitä koskaan ymmärtämään.
Palstalla tyhjän tynnyrin kolina näkyy viestien lukumääränä ja viesteissä olevien rivien määränä. Fiksu saa asiansa sanotuksi lyhyesti. Tyhjä tynnyri jää kolisemaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tyhjät tynnyrit kolisevat eniten. Minä olen sen ymmärtänyt jo aikaa sitten. Sinä et ikävä kyllä tule sitä koskaan ymmärtämään.
Palstalla tyhjän tynnyrin kolina näkyy viestien lukumääränä ja viesteissä olevien rivien määränä. Fiksu saa asiansa sanotuksi lyhyesti. Tyhjä tynnyri jää kolisemaan.Sanotaan sitten lyhyesti. Väite ihmisen osallisuudesta ilmastonmuutokseen on humpuukia. Ilmakehän lämpötilan säätöjärjestelmä torjuu jatkuvasti lämpötilan nousua. Hurrikaanit ja taifuunit kuuluu siihen säätöjärjestelmään. Siihen kuuluu muutkin matalapaineet. Kyllä ne tyhjät tynnyrit kolisee sinulla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sanotaan sitten lyhyesti. Väite ihmisen osallisuudesta ilmastonmuutokseen on humpuukia. Ilmakehän lämpötilan säätöjärjestelmä torjuu jatkuvasti lämpötilan nousua. Hurrikaanit ja taifuunit kuuluu siihen säätöjärjestelmään. Siihen kuuluu muutkin matalapaineet. Kyllä ne tyhjät tynnyrit kolisee sinulla.
Nyt jäi sinulta kyllä laittamatta näkyviin viitetieto jolla väitteesi paikkansapitävyyden voisi tarkistaa. Sellainen ei paljoa tilaa vie osaavalta. Osaamaton tai huijari ei sellaista saa esille kirjoitettua. Ei vaikka yrittäisi.
Ota tuo lyhyesti sanominen tavaksesi. Erottuisit eduksesi. Viisas ymmärtää sen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt jäi sinulta kyllä laittamatta näkyviin viitetieto jolla väitteesi paikkansapitävyyden voisi tarkistaa. Sellainen ei paljoa tilaa vie osaavalta. Osaamaton tai huijari ei sellaista saa esille kirjoitettua. Ei vaikka yrittäisi.
Ota tuo lyhyesti sanominen tavaksesi. Erottuisit eduksesi. Viisas ymmärtää sen.Kirjoita nettiin ilmastonmuutoshuijaus. Tekniikkapuolem miehiä on siellä vastaväittäjinä ilmastotieteelle. Kaikki joita olen lukenut on diplomi-insinöörejä. Ei tuollaisesta yksinkertaisesta asiasta tarvitse mitään tutkimusta tehdä.
Kaikki ne asiat tietää metallipuolella. Ilmastotiede ja alarmistit ei vaan suostu uskomaan, että asia on yksinkerttainen. Kun aletaan pohtimaan mitä ilmakehässä oikeasti tapahtuu se onkin jo paljon monjimutkaisenpi asia.
Minä selvitin sen 2018 tammikuusssa ja lähetin tuloksen ilmatieteen laitokselle pohdittavaksi. Ilmakehässä on todellakin lämpötilan säätelyjärjestelmä, joka torjuu iimastonmuutoksen.
Niinkuin olen sanonut, ei metallissa uskota ilmastotieteen teoriaan. Tapasin juuri kaupassa entisen työtoverin ja kerroin mitä olin löytänyt. Oli sillä taholla ainakin luottamusta. - Anonyymi
Olet ehdottomasti oikeassa. Metallimiehet tietävät ja tekevät mitä haluavat.
www.rammstein.de/de/
Pienet savuntuprahdukset eivät ilmastoon vaikuta mitenkään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kirjoita nettiin ilmastonmuutoshuijaus. Tekniikkapuolem miehiä on siellä vastaväittäjinä ilmastotieteelle. Kaikki joita olen lukenut on diplomi-insinöörejä. Ei tuollaisesta yksinkertaisesta asiasta tarvitse mitään tutkimusta tehdä.
Kaikki ne asiat tietää metallipuolella. Ilmastotiede ja alarmistit ei vaan suostu uskomaan, että asia on yksinkerttainen. Kun aletaan pohtimaan mitä ilmakehässä oikeasti tapahtuu se onkin jo paljon monjimutkaisenpi asia.
Minä selvitin sen 2018 tammikuusssa ja lähetin tuloksen ilmatieteen laitokselle pohdittavaksi. Ilmakehässä on todellakin lämpötilan säätelyjärjestelmä, joka torjuu iimastonmuutoksen.
Niinkuin olen sanonut, ei metallissa uskota ilmastotieteen teoriaan. Tapasin juuri kaupassa entisen työtoverin ja kerroin mitä olin löytänyt. Oli sillä taholla ainakin luottamusta.Sekatyömis opettaa ilmatieneenlaitoksen meteorologeja? On sulla hauskat jutut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sekatyömis opettaa ilmatieneenlaitoksen meteorologeja? On sulla hauskat jutut.
Kun lusikalla on annettu ei kauhalla voi vaatia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sekatyömis opettaa ilmatieneenlaitoksen meteorologeja? On sulla hauskat jutut.
Säätieteilijät on tietenkinkin parhaita sekatyömiehiä kun ne osaa ennustaa sään lisäksi tulevan ilmastonkin.
- Anonyymi
Säätieteilijät eivät ennusta ilmastonmuutosta.Se on ilmastotutkijoiden heiniä.Hitsarilta on mennyt käsitteet sekaisin,ja pää samalla
Kerro Taalakselle että se ei osaa ennustaa tulevaa ilmastoa.
Täällä siitä tiedosta ei ole hyötyä koska asia on ollut tiedossa jo vuosia sitten.- Anonyymi
Sinulla se on pää sekaisin. Missä minä muka olen väittänyt, että suuntasin viestini juuri meteorologeille. Lähetin sen ilmatieteen laitoksen kirjaamoon.
Kyllä minä yhdeltä meteorologiltakin sain vastauksen. Hän ihmetteli mistä ihmeestä olin saanut sellaisen tiedon, että happ ia typpi ei absorboi lämpöä. Minä vastasin, että sieltä teidän laitokselta toiselta osastolta.
Vaihdoin useitakin sähköposteja mallinnusoasaston pomon kanssa. Mitä ihmeen idiootteja on nämä, jotka kuivittelee,että hitsarit on idiootteja. Hitsarin täytyy pystyä myös suunnittelemaan työnsä.
Ei siellä ole kukaan sanomassa miten ja missä järjestyklsessa homma tehdään. Hitsari saa kuvan käteensä ja suunnittelee miten homma tehdään. Homma täytyy onnistua kerralla.
Tosin hitsareitakin on eritasoisia. Minä sain levyseppähitsaajan kurssilta vitosen todistuksen asteikolla 0-5. Tiesin kuitenkin, että en minä niin hyvä ollut. Kokemusta puuttui paljon. Minä olin vaan hyvä siinä teoriapuolessa.
Levyseppähitsaajan ja koneasentajan täytyy hallita suuri määrä sellaista tietoa, josta muulla kansalla ei ole aavistustakaan. Joiltakin osin se tieto on vahvassa ristiriidasa ilmastotieteen oppien kanssa. Sen takia minä täällä kirjoitan.
Hitsariksi en päätynyt. Päädyin CNC koneistajaks joka on vielä vaativampi homma. Siinä pystyi ratkaisemaan myös hitsausongelmia, kun minulla oli
siihenkin koulutus.
Hitsarin kanssa suoraan sovittiin minkälaisen muodon teen hitsausta varten. Sillä tavalla työ onnistui paremmin. Olisi ollut hyödyksi, jos pomo olisi tunnustanut ammattitaitoni.
Kerran se aliarvostus tuli karmealla tavalla esille. Hitsari tappeli yhden homman kanssa kerran toisensa jälkeen. Viimein menin katsomaan miksi siellä vedetään saumaa auki rälläkällä.
Sauma ei läpäissyt ultrausta. Vaatimustaso oli muuttunmut. Minulla oli jo valmis vastaus. Muutetaan seeviä. Muutaman koodin muutos ohjelmaan niin ongelma oli ratkaistu.
Taas meni osittain asian vierestä, mutta tästäkin tiedosta voi jollekin olla hyötyä. Turha siitä ilmastotieteestä on jauhaa. Useimmilla se menee aivan yli ymmärryksen.
Vaikka se nyt on minulle vasin yksinkertainen juttu, niin selostus olisi niin monimutkainen, ettei alarmistit siitä ymmärrä yhtään mitään. Alarmisti kun ei pysty ymmärtämään kolmea lausetta pidempiä asiakokonaisuuksia.
Alarmistin ymmärrys on yhtä köykänen kuin kommentitkin. Hitsarikin tekee tiedettä, mutta alarmisti ei edes ymmärrä, mikä on tiedettä.
Polkupyörässäkin on tiedettä, mutta eihän alarmiksti sitä ymmärrä. Alarmisti ymmärtää vain hälyytyskellon soittoa. On syytä muistaa, että näitä juttuja voi lukea myös insinöörit, hitsarit ja koneistajat.
Seurauksista päätellen meillä voi olla paljonkin seuraajia. Pinnalle on nousseet juuri ne aiheet, joita olen käsitellyt. Se on näkynyt politiikassa ja mielipidemittauksissa.
Myös eilen tapaamallani ex.työtoverilla oli tietoa, jota on jaettu nimenomaan täällä. Hän myös on CNC koneistaja, ja erittäin pätevä. Hän on myös sähköasentaja. Hän oli sitä mieltä, että ilmastoasia on riistäytynyt aivan liian pitkälle.
On harhakuva että näitä lukisi vain osallistujat. Tätä ainakin mainostetaan Suomen suositumpana sivustona, eikä noita mainoksia tänne tyhjänpäiten laiteta. Mainoksillahan tämä maksetaan.
Kaikilla sivustoilla on seuraajia paljon enemmän kuin osallistujia. Sen takia minä täällä olen, enkä väittelemässä muiden kanssa. Näitä voi linkittää myös muille sivustoille.
Kun kirjoitta nettiin tietyt sanat, tulee luetteloon myös näitä keskusteluita. Näitä tulee nykyään yhä enemmän. Alarmistit ei tunne systeemiä. Minä tunnen ja käytän sitä hyväkseni. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinulla se on pää sekaisin. Missä minä muka olen väittänyt, että suuntasin viestini juuri meteorologeille. Lähetin sen ilmatieteen laitoksen kirjaamoon.
Kyllä minä yhdeltä meteorologiltakin sain vastauksen. Hän ihmetteli mistä ihmeestä olin saanut sellaisen tiedon, että happ ia typpi ei absorboi lämpöä. Minä vastasin, että sieltä teidän laitokselta toiselta osastolta.
Vaihdoin useitakin sähköposteja mallinnusoasaston pomon kanssa. Mitä ihmeen idiootteja on nämä, jotka kuivittelee,että hitsarit on idiootteja. Hitsarin täytyy pystyä myös suunnittelemaan työnsä.
Ei siellä ole kukaan sanomassa miten ja missä järjestyklsessa homma tehdään. Hitsari saa kuvan käteensä ja suunnittelee miten homma tehdään. Homma täytyy onnistua kerralla.
Tosin hitsareitakin on eritasoisia. Minä sain levyseppähitsaajan kurssilta vitosen todistuksen asteikolla 0-5. Tiesin kuitenkin, että en minä niin hyvä ollut. Kokemusta puuttui paljon. Minä olin vaan hyvä siinä teoriapuolessa.
Levyseppähitsaajan ja koneasentajan täytyy hallita suuri määrä sellaista tietoa, josta muulla kansalla ei ole aavistustakaan. Joiltakin osin se tieto on vahvassa ristiriidasa ilmastotieteen oppien kanssa. Sen takia minä täällä kirjoitan.
Hitsariksi en päätynyt. Päädyin CNC koneistajaks joka on vielä vaativampi homma. Siinä pystyi ratkaisemaan myös hitsausongelmia, kun minulla oli
siihenkin koulutus.
Hitsarin kanssa suoraan sovittiin minkälaisen muodon teen hitsausta varten. Sillä tavalla työ onnistui paremmin. Olisi ollut hyödyksi, jos pomo olisi tunnustanut ammattitaitoni.
Kerran se aliarvostus tuli karmealla tavalla esille. Hitsari tappeli yhden homman kanssa kerran toisensa jälkeen. Viimein menin katsomaan miksi siellä vedetään saumaa auki rälläkällä.
Sauma ei läpäissyt ultrausta. Vaatimustaso oli muuttunmut. Minulla oli jo valmis vastaus. Muutetaan seeviä. Muutaman koodin muutos ohjelmaan niin ongelma oli ratkaistu.
Taas meni osittain asian vierestä, mutta tästäkin tiedosta voi jollekin olla hyötyä. Turha siitä ilmastotieteestä on jauhaa. Useimmilla se menee aivan yli ymmärryksen.
Vaikka se nyt on minulle vasin yksinkertainen juttu, niin selostus olisi niin monimutkainen, ettei alarmistit siitä ymmärrä yhtään mitään. Alarmisti kun ei pysty ymmärtämään kolmea lausetta pidempiä asiakokonaisuuksia.
Alarmistin ymmärrys on yhtä köykänen kuin kommentitkin. Hitsarikin tekee tiedettä, mutta alarmisti ei edes ymmärrä, mikä on tiedettä.
Polkupyörässäkin on tiedettä, mutta eihän alarmiksti sitä ymmärrä. Alarmisti ymmärtää vain hälyytyskellon soittoa. On syytä muistaa, että näitä juttuja voi lukea myös insinöörit, hitsarit ja koneistajat.
Seurauksista päätellen meillä voi olla paljonkin seuraajia. Pinnalle on nousseet juuri ne aiheet, joita olen käsitellyt. Se on näkynyt politiikassa ja mielipidemittauksissa.
Myös eilen tapaamallani ex.työtoverilla oli tietoa, jota on jaettu nimenomaan täällä. Hän myös on CNC koneistaja, ja erittäin pätevä. Hän on myös sähköasentaja. Hän oli sitä mieltä, että ilmastoasia on riistäytynyt aivan liian pitkälle.
On harhakuva että näitä lukisi vain osallistujat. Tätä ainakin mainostetaan Suomen suositumpana sivustona, eikä noita mainoksia tänne tyhjänpäiten laiteta. Mainoksillahan tämä maksetaan.
Kaikilla sivustoilla on seuraajia paljon enemmän kuin osallistujia. Sen takia minä täällä olen, enkä väittelemässä muiden kanssa. Näitä voi linkittää myös muille sivustoille.
Kun kirjoitta nettiin tietyt sanat, tulee luetteloon myös näitä keskusteluita. Näitä tulee nykyään yhä enemmän. Alarmistit ei tunne systeemiä. Minä tunnen ja käytän sitä hyväkseni.Unohdit kirjoittaa lyhyesti ja asiasta. Muistutin.
Ehkä muistat itse ensi kerralla. Jotkut eivät opi koskaan. Sille ei voi mitään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Unohdit kirjoittaa lyhyesti ja asiasta. Muistutin.
Ehkä muistat itse ensi kerralla. Jotkut eivät opi koskaan. Sille ei voi mitään.Miksi sinulla on tuo lyhyesti kirjoittamista pakkomielle. Se todistaa sinulle muka viisautta. Minulle se todistaa sitä, että ei tiedä asiasta yhtään enempää kuin mitä kirjoittaa.
Luuletko, että tohtoriksi pääsee muutaman sanan väitöskirjalla. Kyllä niissä on satoja sivuja. On väitteitä ja niiden perusteluita. Yleensä jo korkeammissa koulutuksissa joutuu tekemään kirjallisia esityksia, joissa voi olle useita kymmeniä sivuja.
Minä tein sh oppilaitoksessa esitelmän, jossa oli neljä sivua. Hyvin kelpasi opettajalle. Samaan tyyliin kirjoitan edelleen. Jos esittää väitteitä, niin ne on syytä myös perustella. Perustelut vaatii yleensä paljon enemmän tekstiä kuin väite.
Yksinklertaiset asiat osaan kyllä kiteyttää muutamaan sanaan, jos kuulija on samalla tasolla tietämyksessä, Tietämättömälle joutuu selittämää hyvinkin laveasti. Minä viestitän tietämättömille. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi sinulla on tuo lyhyesti kirjoittamista pakkomielle. Se todistaa sinulle muka viisautta. Minulle se todistaa sitä, että ei tiedä asiasta yhtään enempää kuin mitä kirjoittaa.
Luuletko, että tohtoriksi pääsee muutaman sanan väitöskirjalla. Kyllä niissä on satoja sivuja. On väitteitä ja niiden perusteluita. Yleensä jo korkeammissa koulutuksissa joutuu tekemään kirjallisia esityksia, joissa voi olle useita kymmeniä sivuja.
Minä tein sh oppilaitoksessa esitelmän, jossa oli neljä sivua. Hyvin kelpasi opettajalle. Samaan tyyliin kirjoitan edelleen. Jos esittää väitteitä, niin ne on syytä myös perustella. Perustelut vaatii yleensä paljon enemmän tekstiä kuin väite.
Yksinklertaiset asiat osaan kyllä kiteyttää muutamaan sanaan, jos kuulija on samalla tasolla tietämyksessä, Tietämättömälle joutuu selittämää hyvinkin laveasti. Minä viestitän tietämättömille."Minä viestitän tietämättömille"
Mitä?Juurihan sinä kerroit kirjoittavasi vain itsesitasoisille huippulahjakkuuksille .Keskustelet vain asiantuntijoiden kanssa.Et rahvaaan.Koita jo päättää kenelle puhut.Kummaa sekoilua - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Minä viestitän tietämättömille"
Mitä?Juurihan sinä kerroit kirjoittavasi vain itsesitasoisille huippulahjakkuuksille .Keskustelet vain asiantuntijoiden kanssa.Et rahvaaan.Koita jo päättää kenelle puhut.Kummaa sekoiluaMinä kyllä tajusin, että tuohon joku väärinymmärtäjä takertuu, mutta jätin sen siitä huolimatta selventämättä'. Enhän minä täällä edes keskusatele palstalla esiintyvien väärinymmärtäjien kanssa. Minä kirjoita vastineita, jotka joku enemmän ymmärtävä voi sitten lukea.
Minä en kirjoita huippulahjakkuuksille. Ei tarvitse olla huippulahjkakkuus ymmärtääkseen minua. Täysin lahjattomat ei ymmärrä tai ymmärtää täysin väärin.
Ei tarvitse olla huippulahjakkuus tullakseen hitsariksi, mutta lahjakkuus helpottaa huomattavasti oppimista. Niin se on joka ammatissa. Joku oppii päivässä sen, mitä joku toinen ei opi edes vuodessa.
Minä opin CNC koneen kahdesssa päivässä tai päivässä. Yli puolet kurssilaisista ei oppinut sitä ollenkaan. (kurssi kesti 8 kk)Tasoerot on aivan valtavat, Minä siis kirjoitan itseni tasoisille. Moderaattorille se tuntuu sopivan. Jos vähemmän lahjakkaatkin siitä jotakin ymmärtää, niin hyvä on.
Lahjakaskin ihminen voi olla tietämätön monien asioiden suhteen. Minä siis viestitän tietämättömille mutta lahjakkaille. He kyllä ymmärtää viestini ja sen tarkoituksen. Minä kun olen sellaisten kanssa työskennellyt.
En minäkään tiennyt ilmastoasiasta paljon mitään vielä kolme vuotta sitten. En ollut siihen perehtynyt pintaa syvemmältä. Minä olen jakanut tietoa niille, jotka ei tiedä, mutta pystyvät ymmärtämään, mikä merkitys jakamallani tiedolla on.
Juuri vähän aikaa sitten tuli uutinen, että 40 % kansasta pitää ilmastouutisointia tyhjänpäiväisenä paniikinlietsontana. Juuri heitä minä olen tavoitellut, ja näköjään onnistunut.
Nämä jutut on levinneet ties kuinka laajalle. Minä tunnen tämän systeemin. Ties kuinka monelle muulle keskustelupalstalle näitä on linkitetty. Te kuvittelette, että nämä jää vain meidän tietoon,
Jos tuo CNC koneen oppimisaika tuntuu epäuskottavalta niin pistänpä tämänkin. Jouduin yllättäen koneelle, jolla en ollut koskaan ollut. Ohjaus oli aivan erilainen kuin siinä jolla työskentelin. Kahden tunnin päästä lastu lensi.
Ei nykyajan työelämässä voi opetteluun käyttää ikuisuuksia. Ne jotka oppii, ne pärjää. Meitä oli kolme samantasoista siinä firmassa. Yksi oli varmaan vielä parempi kuin minä. Nuoret oppii helpommin, jos on lahjoja.
Kun joitakin nyt se "itsekehu" niin hirveästi ärsyttää. niin pistän piruuttani sitä. Kyllä minä tiedän, että on myös niitä, jotka pustyy samaan ja parempaankin.
Tarkoitukseni on tuoda esille sitä, että ei metallimiehellä ole mitään syytä vaatimattomuuteen. Ne on todella vaativia ja vastuullisia hommia. Siellä on työtekijöistä pula,joten yrittämään vaan jos kuvittelee pystyvänsä.
Sitten myöhemmin voi lukea vaikka insinööriksi. Sellaisia insinöörejä, jotka on tehneer myös käytännön työtä, arvostetaan.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1363667- 122396
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos371955Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211721Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?301493- 1241448
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101311- 141246
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo4781221- 761135