Ilmastonovellia pukkaa.

Anonyymi

Jos YLE:n toimittaja kirjoittaa 10 000 merkkiä pelkkiä mielipiteitä ilmastosta, ei sitä kukaan alarmisti ainakaan täällä räävi. Jos tänne kertoo omista käytännön kokemuksistaan, niin kyllä vittuilua tulee. Tulee ylivertaisuusharhaa ja denialistihaukkua.

Minulle sanoi tekniikan tohtori, että vasta käytännön koe todistaan, oliko teoria ja sen pohjalta tehty mallinnus oikeassa. Sellaisiin miehiin minä luotan. Käytännön kokeilla minä itseklin olen määrittänyt mikä toimii ja mikä ei.

Ilmastotiedekin on tehnyt käytännön koetta nimittäin lämpötilamittauksia. Näillekin palstoille on lukuisaía kertoja linkitetty ennusteet ja mittaustulokset, jotka todistaa yhä selvemmin, että tietokonemallinnukset on menossa yhä pahemmin pieleen.

Ilmastotiede ja alarmistit ei suostu sitä uskomaan. Minä olen monia kertoja selittänyt miksi ne ennusteet menee pieleen. Sitten minulla muka on joku ylivertaisuusvinouma. Ei näihin asioihin mitään ylivertaisuutta tarvita. Aivan normaali järki riittää, jos sitä yleensä on.

Ihmisen älykkyyden skaala on 0-220. Minulla se on vain hyvää kekitasoa. Ei siis mitään ylivertaisuusharhaa. Asiantuntijat sanoo, että jos kahden ihmisen älykkyystasossa on yli 7 pinnan ero, heillä on vaikeuksia ymmärtää toisiaan.

Vuosikymmeniä pidin itseäni tyhmänä, kun usein minulla oli erilainen mielipide asioista. Sitten testit todisti jotakin aivan muuta. Sen jälkeen olen pitänyt niitä muita tyhminä, koska minulta paljastui harvinaisia kykyjä.

Jos ne kyvyt olisi paljastuneet jo lapsena ne ollisi antaneet motivaatiota opiskeluun ja minusta olisi voinut tulla insinööri tai tohtori. Parempi kuitenkin myöhään kuin ei milloinkaan.

Ne testitulokset antoivat tsemppiä, jotta selvisin 1990 luvun lamasta takaisin työelämään. 7v. työttömyys on liian kova paikka useimmille. Minä selvisin hankkimalla yhä lisää ammattitaitoa.

Juuri ne testitulokset kannusti minut perehtymään myös ilmastoasiaan. Olin jo vuosikymmeniä tiennyt, että ilmastotiede on aivan hakoteillä. Tiesin testien ja ammattikokemuksen perusteella. että minulla juuri on ne ominaisuuden ja tiedot, että jos joku pystyy asian selvittämään, niin minä pystyn siihen.

Kysymys oli siis tietyistä inhimillisistä ominaisuuksista ja ammatillisesta tiedosta jota on mahdollisuus saada vain muutamilla aloilla. Ei sitä opeteta edes yliopistossa kuin muutamilla erikoisaloilla. Muilla aloilla kun sitä ei tarvita.

Taatusti valtiotieteellisessä, oikeustieteellisessä tai filosofisessa tiedekunnassa ei opeteta yhtään mitään ilmakehän kaasuista, mutta teknisellä puolella, jossa koulutetaan diplomi-insinöörejä, oppi annetaan ainakin metallin insinööreille.

Pitäisikö ne insinöörit sitten sen opin ammattisaleisuutena vain itsellään. Työelämässä siitä ei juuri puhuta. Työntekijöiden oletetaan sen jo tietävän. Jos insinööri päätyy opettajaksi, hänen velvollisuutensa on jakaa se tieto oppilaille.

Näin se yliopistotieto päätyy myös hitsareille, asentajille ja sorvareille. Yliopistotasolta tieto päätyy myös saisaalamaailmaan, jossa käytetään kaasuja.
Molemmissa sovelletaan tiedettä, ja myös tiedetään, että sovelletaan tiedettä.

Kyllä ne denialistit on jossain aivan muualla kuin sairaaloissa ja metalliteollisuudessa. Molemmissa sovelletaan tutkittua tieteellistä faktaa kuvitteli alarmistit mitä tahansa. Molemmat on tullut koettua.

Jotta ilmakehän toimintaa voisi ymmärtää, täytyy olla perusfakta kaasuista. Minä sain sen jo hoitoalan koulutuksessa, koska meillä oli myös patologia ja huoltotoimet. Kaikessa teknisessä hoitajat turvautui ensin minuun.

Täytyy tietää aika paljon myös lämpöopista ja virtausopista. Täytyy olla tieto siitä, mitä käytännössä missäkin tilanteessa tapahtuu. Mitään epämääräisiä teorioita ei tarvita. Tieto siitä, miten ilma käyttäytyy lämmetessään ja jäähtyessään, riittää.

Ilmakehässä on todellakin lämmönsäätöjärjestelmä, joka toimii tiettyjen luonnonlakien mukaan. Ilmastotiede ei vaan ole tuntenut ja todeksi tunnustanut kaikkia niitä luonnonlakeja. Kaasujen todellinen lämpökapasiteetti on se todellisuus, mitä ilmastotiede ei ole ymmästänyt.

Myös painovoiman merkitys ymmärretään vajavaisesti. Painovoima ja sen kumoutuminen on ratkaisevan tärkeä asia ilmakehän toimninnassa. Lämpöenergia kumoaa painovoiman.

Kun lämpö säteilee avaruuteen, painovoima taas vaikuittaa ilmaan, ja ilma tulee alas. Tämä kierto jatkuu, kunnes aurinko sammuu. Tämä kierto torjuu ilmastonmuutoksen. Lämpötila voi nousta vain rajallisesti.

Kun tulee lisää lämpöä, kierto voimistuu. Kun lämpö vähenee kierto hidastuu. Ilmakehä siis säätää itse itsensä. Ei ole olemassa mitään ilmastonmuutosuhkaa.
Olkaa aivan rauhassa.

Ei se merenpinta tule nousemaan. Kaikki povaukset menee pieleen. Niitä luonnonilmiöitä,joilla on peloteltu on ollut aina, ja tulee aina olemaan kunnes aurinko sammuu. Tuli muuten melkein 5000 merkkiä.

27

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mitä enemmän hiilidioksidia, sitä enemmän sitä ahmii kasvit ja merien ja järvien levät, jotka on ravintoketjun perusta. Luonnonsuojelijat muka suojelee luontoa, mutta puuttuu alkeellisinkin tieto ja taju biologiasta. On pelkkä vihreä ideologia.

Ainoa vaikutus, mikä hiilidioksidilla tulee koskaan olemaan, on luonnon rehevöityminen, jota on jo tapahtunut todella paljon toisen maailmansodan jälkeen. Kehitysmaiden väestöräjähdys ja merien roskaantumjinen on ne todelliset ongelmat.

• Anonyymi

Hitsari keskustelee taas itsensä kanssa,tylsää..

• Anonyymi

Juuri kun luulin että hitsari on saavuttanut naurettavuuden huipun, hän pistää vielä paremmaksi. Lämpöenergia kumoaa painovoiman - tästä olisivat fyysikot varsinkin kiinnostuneita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juuri kun luulin että hitsari on saavuttanut naurettavuuden huipun, hän pistää vielä paremmaksi. Lämpöenergia kumoaa painovoiman - tästä olisivat fyysikot varsinkin kiinnostuneita.

Kyllä tuon tietää purjelentäjätkin. Ei siihen fyysikkoa tarvita. Sinä vaan et sitä tiedä. Lämmennyt ilma nousee ylöspäin. Lämpö siis kumoaa painovoiman. Sitten kun ilma säteilee lämmön avaruuteen painovoima taas pääsee voitolle, Kyllä ne fyysikot on tämän tienneet jo kauan. Ei tällä vanhalla tiedolla Nobellia saa.

• Anonyymi

Joku on näköjään päättänyt, että hitsateita saa pilkata mutta hitsarien pilkkaajaa ei saa arvostella. Vastaukseni poistettiin. Jos ei olisi hitsareita, maailma pysähtyisi, Lakaisi ennenpitkää laivat seilaamasta maailman merillä. Hitsarin ammatti on yksi maailman vaativimpia, ja hitsarit tietää sen, mitä ilmastotiede ei tiedä nimittäin kaasujen ominaisuudet.

• Anonyymi

Jos Titanic olisi tehty hitsaamalla ja siihen olisi hitsattu tutka, niin varmaan se seilaisi vieläkin tupruttelemassa hiilidioksidia. Onneksi sentään Grönlanti sulaa ja jäävuoret seilaa Atlantilla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos Titanic olisi tehty hitsaamalla ja siihen olisi hitsattu tutka, niin varmaan se seilaisi vieläkin tupruttelemassa hiilidioksidia. Onneksi sentään Grönlanti sulaa ja jäävuoret seilaa Atlantilla.

Titanichan oli niitattu kasaan. Silloin ei vielä osattu hitsata. Tietääkseni Titanicin upotti se, että se yritti väistää sitä jäävuorta, jolloin kylkeen repeytyi pitkä aukko, ja kun välilaipiot ei ulottuneet kattoon asti, vesi pääsi kaikkialle.

Jossakin dokumentissa oli asiantuntija sitä mieltä, että jos se olisi ajanut päin sitä jäävuorta, se olisi todennäköisesti selviytynyt. Kuolleita ja loukkautuneita olisi kyllä tullut sittenkin, mutta laiva olisi pysynyt pinnalla.

Hitsaamisesta puheen ollen, nykyään ei ilman luokkia ole mitään asiaa niihin hommiin. Kun vetää luokkasaumaa liikkeiden ajoitus täytyy olla sadasosa sekunnilleen kohdallaan.

Turha yrittää pilipalipoikien, jotka täällä pilkkaa hitsareita. Luokkasauma täytyy vetää kahden vuoden välein, vaikka hitsaisi työkseen, Jos ei hitsaa, niin luokka on voimassa puoli vuotta.

Siinä hommassa ei kelpaa edes kymppi miikka. Sauman täytyy olla virheetön. Se on kova paikka kokeneellekin miehelle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä tuon tietää purjelentäjätkin. Ei siihen fyysikkoa tarvita. Sinä vaan et sitä tiedä. Lämmennyt ilma nousee ylöspäin. Lämpö siis kumoaa painovoiman. Sitten kun ilma säteilee lämmön avaruuteen painovoima taas pääsee voitolle, Kyllä ne fyysikot on tämän tienneet jo kauan. Ei tällä vanhalla tiedolla Nobellia saa.

Tarkka ilmaisu tuohon painovoimajuttuun olisi tetysti, että lämpöenergin kumoaa painovoiman vaikutuksen ilmakehän kaasuihin. Painovoima tietenkin pysyy ennallaan, mutta lämmennyt ilma nousee ylöspäin. Niin tapahtuu myös hurrikaaneissa ja taifuuneissa. Kyllä se tapahtuu kaikille kaasuille eikä ainoastaan ns. kasvihuonekaasuille.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tarkka ilmaisu tuohon painovoimajuttuun olisi tetysti, että lämpöenergin kumoaa painovoiman vaikutuksen ilmakehän kaasuihin. Painovoima tietenkin pysyy ennallaan, mutta lämmennyt ilma nousee ylöspäin. Niin tapahtuu myös hurrikaaneissa ja taifuuneissa. Kyllä se tapahtuu kaikille kaasuille eikä ainoastaan ns. kasvihuonekaasuille.

" Kerskujahitsati" voisi sitten selittää tarkemmin tuota mystistä lämpöenergian vaikutusta painovoimaan.
        Miksi esimerkiksi teräskappale, joka on kuumennettu uunissa jopa punahehkuiseksi, painaa aina vaan saman verran ?

Kaasujen kineettinen käyttäytyminen yhdistettynä erääseen A.lla alkavaan kylvyssä pulikoineen tiedemiehen väitteisiin, selittää kyllä kaasujen pystysuorat liikkeet hieman eri tavalla, mutta saumaa vetäessä ja itseään kerskailemalla typerissä novelleissaan, ei aika riitä edes näin yksinkertaisen fysikaalisen ilmiön opiskeluun.

Tietysti aina voi puolustautua toteamalla vain että juuri tätä en tiennyt, koska sitä ei ollut minulle kukaan opettanut, vaikka muuten tiedän kyllä lähes kaiken ilmastonmuutoksesta.

• Anonyymi kirjoitti:

Titanichan oli niitattu kasaan. Silloin ei vielä osattu hitsata. Tietääkseni Titanicin upotti se, että se yritti väistää sitä jäävuorta, jolloin kylkeen repeytyi pitkä aukko, ja kun välilaipiot ei ulottuneet kattoon asti, vesi pääsi kaikkialle.

Jossakin dokumentissa oli asiantuntija sitä mieltä, että jos se olisi ajanut päin sitä jäävuorta, se olisi todennäköisesti selviytynyt. Kuolleita ja loukkautuneita olisi kyllä tullut sittenkin, mutta laiva olisi pysynyt pinnalla.

Hitsaamisesta puheen ollen, nykyään ei ilman luokkia ole mitään asiaa niihin hommiin. Kun vetää luokkasaumaa liikkeiden ajoitus täytyy olla sadasosa sekunnilleen kohdallaan.

Turha yrittää pilipalipoikien, jotka täällä pilkkaa hitsareita. Luokkasauma täytyy vetää kahden vuoden välein, vaikka hitsaisi työkseen, Jos ei hitsaa, niin luokka on voimassa puoli vuotta.

Siinä hommassa ei kelpaa edes kymppi miikka. Sauman täytyy olla virheetön. Se on kova paikka kokeneellekin miehelle.

" Sauman täytyy olla virheetön. Se on kova paikka kokeneellekin miehelle. "
        Höpöhöpö puskee jälleen palstalle. Virheetöntä saumaa ei osaa tehdä edes itse Ukkoylijumalakaan. Paitsi tietysti kaasuylimies. Sen vuoksi on standardissa määriteltynä toleranssit kaikille vaadittaville mitoille ja sauman ominaisuuksille.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

" Kerskujahitsati" voisi sitten selittää tarkemmin tuota mystistä lämpöenergian vaikutusta painovoimaan.
        Miksi esimerkiksi teräskappale, joka on kuumennettu uunissa jopa punahehkuiseksi, painaa aina vaan saman verran ?

Kaasujen kineettinen käyttäytyminen yhdistettynä erääseen A.lla alkavaan kylvyssä pulikoineen tiedemiehen väitteisiin, selittää kyllä kaasujen pystysuorat liikkeet hieman eri tavalla, mutta saumaa vetäessä ja itseään kerskailemalla typerissä novelleissaan, ei aika riitä edes näin yksinkertaisen fysikaalisen ilmiön opiskeluun.

Tietysti aina voi puolustautua toteamalla vain että juuri tätä en tiennyt, koska sitä ei ollut minulle kukaan opettanut, vaikka muuten tiedän kyllä lähes kaiken ilmastonmuutoksesta.

Minäkö muka väitän tietäväni kaiken ilmastonmuutoksesta. Onko sitä ,paljopnkin, mitä sinun mielestäsi pitäisi tietää ilmastonmuutoksesta. Okei kyllä minä tiedän kaikaen mitä tarvitsee tietää. Tarvitsee tietää ainoastaan yksi asia. Aurinko aiheuttaa ilmastonmuutokset, eikä tämä ole minun keksintöni.

Miksi sinä pidät kerskumisena sitä, että kerron ammatillista tietoa, joka minulle on opetettu. Enhän minä ole sitä itse keksinyt. Siinä asenteessa on jotakin hyvin sairasta.

Se nyt on tiedetty jo vuosisatoja, että ilman lämpeneminen aiheuttaa nosteen, siis kumoaa painovoiman vaikutuksen. Se pätee kuitenkin vain kaasuihin ja höyryihin kuten vesihöyryyn. Purjelentäjät käyttää hyväkseen nousevia ilmavirtauksia.

En minäkään voi kaikken tietää, mutta et sinäkään voi kaikkea tietää. Me tiedetään vain se mitä on kuultu, luettu tai päätelty itse. Minun ammateissani on joutunut todella paljon päättelemään itse. Ei ollut valmiita vastauksia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minäkö muka väitän tietäväni kaiken ilmastonmuutoksesta. Onko sitä ,paljopnkin, mitä sinun mielestäsi pitäisi tietää ilmastonmuutoksesta. Okei kyllä minä tiedän kaikaen mitä tarvitsee tietää. Tarvitsee tietää ainoastaan yksi asia. Aurinko aiheuttaa ilmastonmuutokset, eikä tämä ole minun keksintöni.

Miksi sinä pidät kerskumisena sitä, että kerron ammatillista tietoa, joka minulle on opetettu. Enhän minä ole sitä itse keksinyt. Siinä asenteessa on jotakin hyvin sairasta.

Se nyt on tiedetty jo vuosisatoja, että ilman lämpeneminen aiheuttaa nosteen, siis kumoaa painovoiman vaikutuksen. Se pätee kuitenkin vain kaasuihin ja höyryihin kuten vesihöyryyn. Purjelentäjät käyttää hyväkseen nousevia ilmavirtauksia.

En minäkään voi kaikken tietää, mutta et sinäkään voi kaikkea tietää. Me tiedetään vain se mitä on kuultu, luettu tai päätelty itse. Minun ammateissani on joutunut todella paljon päättelemään itse. Ei ollut valmiita vastauksia.

Tuo vastine oli "täydellinen"

Tuskin kukaan keksii enää mitään asiallista huomauttamista tuohon kokonaisuuteen.

• Minulla on hitsaajan pätevyys useallekin menetelmälle. On minulla koneistajankin paperit. Luokista en mitään tiedä. Varmaan ne liittyvät johonkin peruskouluun tai kasvitieteeseen.
        Se mikä minulta puuttuu on kaasunpaineinsiöörin tutkinto. Varmaan sellaisenkin saan kunhan löydän paikan josta sellaisien saan, eli löydän kynän ja ruutupaperia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Auringon rooli ilmastonmuutoksessa on pieni, se ei sitä aiheuta. Tietäisit jos osaisit yhtään googlata. Linkki tiedesivustoon, jossa sanotaan, että Aurinko aiheuttaa ilmastonmuutoksen? Siiskö painovoima ei vaikuta purjekoneeseen kun se nousee? Yksi dunning-krugerin oire lienee juuri kerskuminen. Olet klassinen esimerkki. Ammatillinen historiasi ei pätevöitä sinua ilmastonmuutoksen kommentointiin pätkän vertaa. Sitäpaitsi en millään keksi ketä se kiinnostaisi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Auringon rooli ilmastonmuutoksessa on pieni, se ei sitä aiheuta. Tietäisit jos osaisit yhtään googlata. Linkki tiedesivustoon, jossa sanotaan, että Aurinko aiheuttaa ilmastonmuutoksen? Siiskö painovoima ei vaikuta purjekoneeseen kun se nousee? Yksi dunning-krugerin oire lienee juuri kerskuminen. Olet klassinen esimerkki. Ammatillinen historiasi ei pätevöitä sinua ilmastonmuutoksen kommentointiin pätkän vertaa. Sitäpaitsi en millään keksi ketä se kiinnostaisi.

Akuankkalinkit eivät oikein kiinnosta.
        Ilmastonlämpenemismuutoksen kommentointiin ovat aivan kaikki päteviä koulutuksesta tai ammattitaidosta riippumatta. Tuon osoitti jo muinainen Michael Mann kun lätkämailoja rupesi tehtailemaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Akuankkalinkit eivät oikein kiinnosta.
        Ilmastonlämpenemismuutoksen kommentointiin ovat aivan kaikki päteviä koulutuksesta tai ammattitaidosta riippumatta. Tuon osoitti jo muinainen Michael Mann kun lätkämailoja rupesi tehtailemaan.

Mann näyttää toimivan professorina Pennsylvanian osavaltionyliopiston meteorologian osastolla. Valmistui 1998 filosofian tohtoriksi Yalen yliopiston geologian ja geofysiikan osastolta. Millainen sinun koulutuksesi on?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mann näyttää toimivan professorina Pennsylvanian osavaltionyliopiston meteorologian osastolla. Valmistui 1998 filosofian tohtoriksi Yalen yliopiston geologian ja geofysiikan osastolta. Millainen sinun koulutuksesi on?

Asia selvä. Mikä tahansa koulutus kelpaa lätkämailatehtailuun. Toiset tekee kestävämpiä mailoja kuin jotkut muut.

• Anonyymi

Ja tämä liittyy ilmastonmuutokseen miten? Ymmärrätkö poistaa viestisi itse?

• Meidän firmassa hitsaajalta vaaditaan hitsaajan pätevyys. Sen osoittamiseen tarvitaan pätevyystodistus, jonka saa suorittamalla hyväksytysti hitsauskokeen.
        Paskanjankutus jostain hitsausluokista ei pätevöitä mihinkään muuhun kuin paskanjankutukseen.

• Anonyymi
        kenraali kirjoitti:

Meidän firmassa hitsaajalta vaaditaan hitsaajan pätevyys. Sen osoittamiseen tarvitaan pätevyystodistus, jonka saa suorittamalla hyväksytysti hitsauskokeen.
        Paskanjankutus jostain hitsausluokista ei pätevöitä mihinkään muuhun kuin paskanjankutukseen.

Nimenomaan hitsauskokeesta on kysymys hitsausluokissa. Niitä on eri asteisia. Vaativin on 45 asteen kulmassa hitsattu putki. Se kattaa kaikki luokat. Voidaan hitsata pystysauma, mutta se ei kata lakisaumaa ja 45 ast. putkea.

Jokaisella menetelmällä täytyy hitsata erikseen, jotta saa kelpuutuksen siihen.
        Tämä koskee vaativia hitsaustöitä kuten laivanrakennusta ja hydrauliikkaa.
        Tuolle yhden rivin hemmolle. Kun esitetään väite tai kysymys, minä vastaan siihen.

Työnantaja tai tilaaja yleensä määrittelee vaatimustason. Meidän firmassa sen määritteli lähinnä Rols Royce, kun se oli suurin asiakas.

• Anonyymi kirjoitti:

Nimenomaan hitsauskokeesta on kysymys hitsausluokissa. Niitä on eri asteisia. Vaativin on 45 asteen kulmassa hitsattu putki. Se kattaa kaikki luokat. Voidaan hitsata pystysauma, mutta se ei kata lakisaumaa ja 45 ast. putkea.

Jokaisella menetelmällä täytyy hitsata erikseen, jotta saa kelpuutuksen siihen.
        Tämä koskee vaativia hitsaustöitä kuten laivanrakennusta ja hydrauliikkaa.
        Tuolle yhden rivin hemmolle. Kun esitetään väite tai kysymys, minä vastaan siihen.

Työnantaja tai tilaaja yleensä määrittelee vaatimustason. Meidän firmassa sen määritteli lähinnä Rols Royce, kun se oli suurin asiakas.

Jaaha. Paskanjankutus jostain hitsausluokista näköjään jatkuu edelleen. Taitaa olla niin, että kasuinsinööri ei oikeasti tiedä hitsauksesta mitään.

• Anonyymi
        kenraali kirjoitti:

Jaaha. Paskanjankutus jostain hitsausluokista näköjään jatkuu edelleen. Taitaa olla niin, että kasuinsinööri ei oikeasti tiedä hitsauksesta mitään.

Kyllä ne luokat on olemassa, vaikka sinä et sitä tiedä. Tuskin 1990 luvulta asia on muuttunut. Minä olen läpäissyt testit 1990 luvulla kaasuhitsauksessa puikkohitsauksessa. Mig/mag koneella umpilangalla ja täytelangalla.

Alumiiniakin tuli kerran kokeiltua. Tikillä olen hitsannut terästä, haponkestävää ja alumiinia. Kävin 19 kk kursseja. Viimeisestä tuli paras mahdollinen arvosana. Päädyin kuitenkin CNC koneistajaksi.

Paljon oli kuitenkin siinäkin hommassa hyötyä hitsauskoulutuksesta. Osasi tehdä seevit niin, että hitsarit oli tyytyväisiä, ja jos hitsauksessa tuli ongelmia tiesi ratkaisun heti. Minä ne ongelmat ratkaisin työpaikalla.

• Anonyymi kirjoitti:

Kyllä ne luokat on olemassa, vaikka sinä et sitä tiedä. Tuskin 1990 luvulta asia on muuttunut. Minä olen läpäissyt testit 1990 luvulla kaasuhitsauksessa puikkohitsauksessa. Mig/mag koneella umpilangalla ja täytelangalla.

Alumiiniakin tuli kerran kokeiltua. Tikillä olen hitsannut terästä, haponkestävää ja alumiinia. Kävin 19 kk kursseja. Viimeisestä tuli paras mahdollinen arvosana. Päädyin kuitenkin CNC koneistajaksi.

Paljon oli kuitenkin siinäkin hommassa hyötyä hitsauskoulutuksesta. Osasi tehdä seevit niin, että hitsarit oli tyytyväisiä, ja jos hitsauksessa tuli ongelmia tiesi ratkaisun heti. Minä ne ongelmat ratkaisin työpaikalla.

Varmaan on jossain koulussa ollut olemassa oikein hitsausluokka. Meilläkin oli erikseen kemian ja fysiikanluokka.
        Tosin sillä ei ole hitsaajan pätevyyden kanssa paskankaan väliä.

• Anonyymi
        kenraali kirjoitti:

Varmaan on jossain koulussa ollut olemassa oikein hitsausluokka. Meilläkin oli erikseen kemian ja fysiikanluokka.
        Tosin sillä ei ole hitsaajan pätevyyden kanssa paskankaan väliä.

Sen oppilaitoksen nimi, jossa minä viihdyin yli 5 v., on nykyään Winnova. Siellä on jokaiseen koulutukseen oma ryhmänsä. Pisimmät kurssiajat per ammatti on 9 kk. Viimeksi kävin rakennuspeltisepän kurssin.

Tuo 5 v. vastaa suurinpiirtein 6 lukuvuotta. Kyllä siinä ehti oppia aika monta ammattia ja ATK taidot. Lisäksi minulla oli lähes koko ajan joku oma projekti, joka sopi kurssiohjelmaan.

Menin vaikeimman mukaan. Minulla oli ammatitaitoa jo ennestään 1970 luvulta. Olin vaan ollut toisella alalla välillä. 1970 luvulla olin Tampellassa.

Viimeksi tein siellä keernoja maailman suurimpaan sylinterivaluun. Raakapaino oli 28 tonnia. Siinä tuli kokemusta mikroilmastosta ja lämpöopista. Sitä pystyi hyödyntään ilmakehän toiminnan ymmärtämisessä.

• Anonyymi kirjoitti:

Sen oppilaitoksen nimi, jossa minä viihdyin yli 5 v., on nykyään Winnova. Siellä on jokaiseen koulutukseen oma ryhmänsä. Pisimmät kurssiajat per ammatti on 9 kk. Viimeksi kävin rakennuspeltisepän kurssin.

Tuo 5 v. vastaa suurinpiirtein 6 lukuvuotta. Kyllä siinä ehti oppia aika monta ammattia ja ATK taidot. Lisäksi minulla oli lähes koko ajan joku oma projekti, joka sopi kurssiohjelmaan.

Menin vaikeimman mukaan. Minulla oli ammatitaitoa jo ennestään 1970 luvulta. Olin vaan ollut toisella alalla välillä. 1970 luvulla olin Tampellassa.

Viimeksi tein siellä keernoja maailman suurimpaan sylinterivaluun. Raakapaino oli 28 tonnia. Siinä tuli kokemusta mikroilmastosta ja lämpöopista. Sitä pystyi hyödyntään ilmakehän toiminnan ymmärtämisessä.

Tuo selittääkin ihan täydellisesti ihmisen tupruttelujen aiheuttaman ilmastokatastrofin.

• Anonyymi
        kenraali kirjoitti:

Tuo selittääkin ihan täydellisesti ihmisen tupruttelujen aiheuttaman ilmastokatastrofin.

Joillekin se ilmastokatastrofi on uskonasia. Jotku muut taas turvaa luotettavaan tieteelliseen tietoon. Sinulle se näyttää olevan uskonasia tuosta kommentista päätellen. Minä taas en ole uskonut siihen koskaan vakavasti.

Mitään ilmastokatastrofia ei ole eikä tule olemaan. Ne muut, jotka näin uskoo on diplomi-insinöörejä. Minä olen vaan ollut diplomi-insinöörien opetuksessa ja alaisuudessa. Sama tieto minulla kuitenkin on kaasuista kuin heillä.

Olen jo hyvin varhain saanut tiedon, että ilmastotiede on väärässä typen suhteen. Seminologi kun käytti nestetyppeä sperman säilytykseen. Asia on siis tuttu minulle jo lapsuudesta.

• Anonyymi kirjoitti:

Joillekin se ilmastokatastrofi on uskonasia. Jotku muut taas turvaa luotettavaan tieteelliseen tietoon. Sinulle se näyttää olevan uskonasia tuosta kommentista päätellen. Minä taas en ole uskonut siihen koskaan vakavasti.

Mitään ilmastokatastrofia ei ole eikä tule olemaan. Ne muut, jotka näin uskoo on diplomi-insinöörejä. Minä olen vaan ollut diplomi-insinöörien opetuksessa ja alaisuudessa. Sama tieto minulla kuitenkin on kaasuista kuin heillä.

Olen jo hyvin varhain saanut tiedon, että ilmastotiede on väärässä typen suhteen. Seminologi kun käytti nestetyppeä sperman säilytykseen. Asia on siis tuttu minulle jo lapsuudesta.

Jos seminologi olisi toiminut asianmukaisesti, niin eipä olisi meillä hitsauskaasuinsinöörin juttuja narettavana.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      136
      3687
    2. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      12
      2416
    3. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      37
      1965
    4. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      21
      1731
    5. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      30
      1493
    6. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      124
      1458
    7. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      10
      1311
    8. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      14
      1256
    9. Se oli siinä sitten

Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo
      NATO
      481
      1233
    10. Mikä sinua ja kaivattuasi

Yhdistää?
      Ikävä
      77
      1151
    Aihe