Sitä on joku täällä jankuttanut toistuvasti. Minä en vaan ymmärrä mikä muka todistaa jostakin vinoumasta. Todistaako se vinoumasta, että on opetellut erittäin monta ammattia, vaiko se, että kertoo sellaista tietoa, joka on aivan peruskauraa niissä ammateissa,
Onko se lääkärin vika jos joku ei tiedä sitä, minkä lääkäri tietää. Onko se insinöörin vika jos joku ei tiedä sitä, minkä insinööri tietää. Onko se hitsarin tai koneistajan vika, ,jos he tietää jotakin, mitä muut ei tiedä. Eihän se koskaan voi olla sen tietävän vika, jos muut ei tiedä.
Ilmakehän kaasujen ominaisuudet nyt vaan opetetaan joillakin aloilla. ja muilla alolla niitä ei opeteta. Se on aivan yksinkertaista perustietoa. Ei sen tietämisessä ole mitään kummallista. Kummallista on, jos sitä ei tiedä noilla aloilla.
Ei sillä, että tietää, ole mitään tekemistä ylivertaisuuskuvitelman kanssa. Olen sitäpaitsi ollut ammatissa, jossa jokaisella on opetusvelvollisuus. Sitä se sairaalatyö on. Sitä voi joutua tekemään metallissakin.
Yksi voi huomata sellaista mitä toinen ei huomaa. Joskus työkaveri ihmetteli, kun työ ei onnistunut. Katsoin kuvaa, ja sanoin mikä meni pieleen. Sellaista kuvaa ei ollut talossa koskan nähty, mutta minä tiesin, että sellaisia tehdään.. Ei työelkämässa pantata tietoa. jos sitä vaan on., Ei kaveri siitä loukkaantunut.
Ei metallimiehen tarvitse kuin nähdä ilmastotieteen teoriat, niin hän tietää heti, että ne on pielessä. Ne on nimittäin niin totaalisen pahasti pielessä, että sen huomaa heti. Sitten voi yrittää selvittää mitä todellisuudessa tapahtuu,
Teorioiden kumoaminen on siis erittäin helppoa. Totuunen selvittäminen onkin sitten jo paljon vaikeampaa. Siihen tarvitaan todella paljon tietoa, ja tietynalsta kokemusta, jota on harvoilla.
Jos on tottunut hahmottamaan kolmiulotteisesti, siinä voi onnistua, vaikka ei olisi opiskellut ilmastotiedettä. Jos ei ole sitoutunut ilmastotieteen oppeihin voi onnistua paremmin. Minä tiedän kyllä ne opit.
Sain juuri käyttäjätuelta vastauksen. Oletus siellä on, että sivustolla on myös seuraajia jotka ei osallistu. Lukuja heillä ei kuitenkaan ole. Poistoihin voi kenties vaikuttaa ilmiantamalla, mutta päätökset tekee moderaattori, joka noudattaa sääntöjä ja Suomjen lakia.
Ylivertaisuusvinoumako ???
8
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Tuo itsekehu on aika huvittavaa. Olet ilmeisesti ollut paras kaikessa mihin olet ryhtynyt. Omasta mielestäsi.
- Anonyymi
Väärinpäin meni. Muiden mielestä minä olen ollut paras. Kyllä ne opettajat kirjoitti ne todistukset. Mikä tuossa aloituksessa muka oli itsekehua. Jos tuo tuntuu itsekehulta, niin ilmeisesti itse olet todella kyvytön.
Kyvyttömät nyt on näkemässä sitä itsekehua kaikkialla. Kaasujen ominaisuudet on todellakin aivan peruskauraa monilla aloilla. Metallissa ne täytyy tietää työturvallisuussyista. Sairaalossa täytyy tietää myös potilasturvallisuuden takia.
Suomeen pesiytyi 1990 luvulla sellainen sairas suhtautuminen, että itsestä kertominen on muka itsekehua. Se käsitys on suomalaiskansallinen sairaus. Muu maailma toimii toisin. Amerikassa pannaan diplomit seinälle.
Niitä ammatteja minulla nyt sattuu olemaan paljon, kun käytin 7v. työttömyysajan koulutukseen. Sitten pääsin töihin aivan uuteen vaativaan ammattiin. Metallissa se on vaativin ammatti.
- Anonyymi
Nyt voi sitten lopettaa sen syyttelyn poistatuksesta. Poistot tekee joko robotti tai moderaattori. Moderaattorilta voi pyytää epäasiallisen viestin poistoa, mutta on syytä perustella. Moderaattori tekee kuitenkin päätökset.
- Anonyymi
Ylivertaisuusvinoumasta on kirjoiteltu paljon viimeisten vuosien aikana.
www.sitra.fi/blogit/miksi_tiedon_portinvartijoiden_auktoriteetti_murenee/
Tähän vaivaan sairastuneita näkee varsinkin keskustelupalstoilla korostetun usein. Tavallisessa elämässä näihin törmää harvemmin siksi, että tilanteen paljastuessa ihmiset osaavat nopeasti ottaa etäisyyttä ja mahdollisuuksien mukaan välttää joutumista tekemisiin harhan vallassa pätemistä harrastaviin kanssa.Lainaus linkistä:
"Joko kliseeksi muodostuneen hokeman mukaan tieto, harhakäsitykset ja mielipiteet sekoittuvat helposti internetin tietotulvassa. Mutta kun näemme viikoittain, kuinka julkiset keskustelut lähtevät liikkeille tiedoista, jotka ovat kaukana todellisuudesta, ymmärrämme sen myös olevan yhä enemmän totta."
Tuo on totista totta ilmastonlämpenemiskeskusteluissa.
Tasavallan Varatuomarimme, Pääministerimme ja melkoinen joukko julkisuuden henkilöitä käy julkista keskusteluja lähtien todeksi luulemistaan huuhaatiedoista. Petteri Taalas taas käy vertaisarvioimaansa keskustelua lähtien lähtien omista vertaisarvioimistaan 97% totuuksista.
Helposti ymmärrämme, että alarmistien pää menee sekaisin vähemmästäkin nettijulistamisesta.- Anonyymi
Mikäli alottajaan viittaat. niin minä en ole koskaan kokenut eikä kuvitellut olevani mikään ylivertainen, Ja tiedon portinvartia en ole ollut koskaan. Olen pitänyt itseäni keskitason ihmisenä. Poikkeavaa minussa on lähinnä lähes täydellionen ennekkoluulojen puutuminen. Olen saanut sellaisen kasvatuksen.
Olen ryhtynyt niin vaativiin hommiin. että on ollut pakko nöyrtyä. Kun tunnustaa vajavaisuutensa, saa aikaan parempia tuloksia, ja keskivertoihminenkin pystyy melkoisiin saavuituksiin,
Senverran on älliä, että osaan kunnioittaa itseäni viisaampia. ja oppia heiltä. Ne koulutukset, joita kävin 90 luvulla, oli lähes pelkkää itseopettelua. Siinö sivussa tein aina jotakin itselleni. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikäli alottajaan viittaat. niin minä en ole koskaan kokenut eikä kuvitellut olevani mikään ylivertainen, Ja tiedon portinvartia en ole ollut koskaan. Olen pitänyt itseäni keskitason ihmisenä. Poikkeavaa minussa on lähinnä lähes täydellionen ennekkoluulojen puutuminen. Olen saanut sellaisen kasvatuksen.
Olen ryhtynyt niin vaativiin hommiin. että on ollut pakko nöyrtyä. Kun tunnustaa vajavaisuutensa, saa aikaan parempia tuloksia, ja keskivertoihminenkin pystyy melkoisiin saavuituksiin,
Senverran on älliä, että osaan kunnioittaa itseäni viisaampia. ja oppia heiltä. Ne koulutukset, joita kävin 90 luvulla, oli lähes pelkkää itseopettelua. Siinö sivussa tein aina jotakin itselleni.Lue artikkeli ennenkuin kommentoit sitä niin vastausta laatiessasi tiedät mistä artikkelissa kirjoitettiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lue artikkeli ennenkuin kommentoit sitä niin vastausta laatiessasi tiedät mistä artikkelissa kirjoitettiin.
Enpä viitsinyt alkaa tuota nettiosoitetta kirjoittamaan, kun se ei ollut linkki. Voisi käydä niin, ettei artikkelia löytyisikään tuolla osoitteella. Olisiko vika noissa alaviivoissa. Tämä on tarkkaa. Yksikin väärä merkki, niin ei toimi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1363667- 122396
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos371955Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211721Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?301493- 1241448
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101311- 141246
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo4781221- 761135