Kysymys mini dv kasetista

Anonyymi

Minulla on vanha mini dv kamera ja kuvattuja kasetteja. Kameran piuhat ei sovi nykyiseen tietokoneeseeni jossa usb paikat. Kysymys: sopiiko nämä kasetit uudempaan kameraan jos ostaisin sellaisen ja onko uudemmissa sitten mahdollisuus kytkeä kamera usb:n kautta tietokoneeseen? Saisinko näin videot koneelle vai onko yämä ihan toiveajattelua. Ikuisesti kiitollinen jos joku asiasta tietävä neuvoisi minua tässä.

6

327

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
    • Anonyymi

MiniDV signaalin saa siirrettyä digitaalisesti vain FireWire-kaapelilla. Tuo videokaappari on analogiselle signaalille, eli laatu heikkenee mikäli kamera ulostaa myös analogista signaalia ja se digitoidaan moisella härpäkkeellä uudelleen.

Jos ei ole käytössä FireWire liitäntäistä tietokonetta, niin pitää kääntyä kaupallisten firmojen puoleen. Tai ehkä tuttavilta löytyy. Tietokoneen päässä liitäntä voi olla mallia 400, 800 tai Applen viimeinen Thunderbolt, kamerassa on aina vanha 400. Piuhoja löytyy näihin kaikkiin yhdistelmiin.

Tietokoneessa pitää myös olla videoeditointiohjelmisto, joka osaa imeä MiniDV-signaalia.

• Anonyymi

Vielä lisäys: ei ole olemassa uudempia MiniDV-kameroita, koska muistikorttikamerat ovat hävittäneet kasettivehkeet markkinoilta jo 10 vuotta sitten. Ja vaikka olisikin, on FireWire MiniDV:n ainoa siirtokeino.

• Anonyymi

Kun päättyy tää muisto vain jää. Eli kun tallennustekniikka vanhenee niin joutaa tallenteetkin poltettavaksi.

• Anonyymi

pitää digitoida ne ajoissa, kun sopivia vehkeitä vielä on. Olla hereillä, eikä nukkua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

pitää digitoida ne ajoissa, kun sopivia vehkeitä vielä on. Olla hereillä, eikä nukkua.

MiniDV signaalia ei tarvitse digitoida, se on nauhalla numeerisessa muodossa. Mini Digital Video... Se vain pitää saada sieltä siirrettyä kovalevylle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2560
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      61
      2506
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1742
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      21
      1522
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1470
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1410
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1332
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1193
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1137
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1066
    Aihe