Milloin armeijaan?

intti

Milloin kannattaisi mennä armeijaan, tammi- vai heinäkuussa? Olen tällä hetkellä toisella vuodella lukiossa ja mietityttää, mikä olisi paras tapa, että jäisi kunnolla aikaa ylioppilaskirjoituksiin ja pääsykokeisiin (olen aika ymmälläni näistä asioista).

Voisi antaa muitakin vinkkejä miten kannattaisi valmistautua armeijaan tuleviin valmisteluihin.

7

6908

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuli vain mieleeni, että korkeakouluunhan voi hakea jo ennen kuin on mennyt armeijaan. Paikan voi ottaa vastaan ennen armeijaa, mutta halutessaan voi opiskelut aloittaa vasta armeijan jälkeen. Sitten ei tarvisi armeijassa pähkäillä niiden pääsykokeiden kanssa.

• tööt

Minä ainakin olen sitä mieltä että kannattaa ensin hoitaa kirjoitukset ja pääsykokeet ja mennä sitten tammikuussa armeijaan. Eikä sitä nyt tokalla kannata niin kamalasti vielä miettiä. :)

• hdfh

Joo ei sillä muuten oo kiire mut ne laput pitää lähettää muistaakseni toukokuun aikana??? Ite oon jo kutsunnat kokenu ja vajaa vuos vielä siivilielämää jaljellä.

• sulle

lähe sivariin, ei tarvitse murehtia intistä. itse ainakin lähden, tosin eri syystä kuin useammat sinne menijät.

• tiedän

kirjoitat ensin, sitten haet yliopistoon, jonka jälkeen siirrät alotusta vuodella ja menet armeijaan heinäkuussa. Voit päättää oletko puoli vuotta vai vuoden. Jos menet vasta tammikuussa voi huonossa tapauksessa tulla eteen yht.1 vuosi ns.pakkolomaa.

• mä teen

eli nyt kirjotukset käynnissä, sitten näitten jälkeen lukemaan pääsykokeisiin, jotka on joskus touko-kesäkuussa, sitten heinäkuun puolessa välissä armeijaan.
        Tehokasta :)

• Anonyymi

Ongelmana on, että kutsunnoissa usein EI voi päättää joutuuko armeijaan tammi- vai heinäkuussa. Omassa tapauksessa kutsunnoissa pakotettiin menemään tammikuussa, koska haluamani palveluspaikan heinäkuun paikat oli täyttynyt jo toisen (isomman) kunnan kutsunnoissa. Kyllä vituttaa olla kotoisin tuppukylästä.
        Ellei halunnut lähteä jollekin kaukaiselle palveluspaikalle tai lykätä armeijaa vuodella (tai menemällä vasta korkeakoulun jälkeen), sinun täytyi mennä tammikuussa. Ja tosiaan tuota palveluksen kestoa on hankala arpoa, vittumaisinta olisi saada 1 vuosi ja joutua odottomaan taas puoli vuotta, että pääsee opiskelemaan...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      74
      3062
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      74
      2944
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1852
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      19
      1772
    5. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      27
      1681
    6. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1667
    7. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1640
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1317
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1299
    10. Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!

Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi
      Tv-sarjat
      31
      1295
    Aihe