Enalapril kokemuksia

Anonyymi

Aloitin enalaprilin käytön hyvin pienellä annoksella 0,5mg.Olen kuullut että olis pahoja sivuvaikutuksia.Lääkärin mukaan sopii monille.Tosin sittenhän sen tietää kun kokeilee.Olisko ketään jolla olis kokemuksia kyseisestä verenpainelääkkestä.

8

12031

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mä syön säännöllisesti kyseistä lääkettä ( jo useamman vuoden käyttänyt ). Annos oli välillä 20:ssä millissäkin, enää en ota kuin 5 mg päivässä. Mulle ei ole tullut minkäänlaisia haittavaikutuksia. Jokainen elimistö reagoi lääkkeisiin omalla tavallaan ja kokeilemallahan se selviää sopiiko. Itse olen ollut tyytyväinen Enalapriliin. Joskus voi joutua verenpaineeseen kokeilemaan useampikin eri lääkkeitä, jopa yhdistelmiä, ennen kuin sopiva löytyy. Toivotaan että sulle on apua tuosta.

• Anonyymi

Kiitos vastauksesta.Ei muuta kuin kokeilemaan.

• Anonyymi

Kauan aikaa sitten kysytty, mutta vastaan, kun huomasin nyt tämän.
      Eli haittana, kielen, nielun ja huulien turpoaminen. Ei mukavaa kun kieli turposi, ettei puhuman pystynyt. Tuntui, että tukehtuu.
      Kävin lekurilla. Antoi vain antihistamiinia.
      Toisen sairauden takia jouduin sairaalaan. Siellä taas alkoi kieli turvota. Venäläinen lääkäri tiesi heti, että lääkkeestähän se johtui. Vaihtoi lääkkeen, eikä oo nyt ollut oireita.

• Anonyymi

Mä olen käyttänyt Enalapriliä jo useamman vuoden, eikä mulle ole tullut minkäänlaisia haittoja siitä.

• Anonyymi

Mulla menossa Enalapril 10 mg ja älytön väsymys alkaa parin tunnin päästä aamulla siitä kun olen ottanut sen.Ei jalkoja tahdo jaksaa nostaa.Eli elämä päin h***oo enkä tiedä mitä tekis!Jos sen voiskin ottaa illalla niin olis helppoo mut kun aamulla otettava.Apua!Jo toinen lääke tämä mitä yritän nyt kestää hampaat irvessä!!

• Anonyymi

Miten sinulle on perusteltu se, että on pakko ottaa aamulla ?
        Itse otan iltaisin Enalaprilin, aamusta on eri verenpainelääke.

• Anonyymi

Sain ensimmäiset verenpainelääkkeet, enalapril krka 5mg noin puolitoista vuotta sitten.4 kuukautta kuivaa yskää tutkittiin,allergiaa,keuhkokuva,kilpirauhaskoe,verikoeita,astmaa.Ei löytynyt mitään,lääkäri käski vaihtaa verenpainelääkkeet ja noin viikon kuluttua yskä hävisi.Uusi lääke on valsartan,ei ole aiheuttanut oireita.

• Anonyymi

Kaamea ripuli otan aamulla nii seuraavana aamuna kaikki ulos vetenä. Tää yksi haittavaikutus....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      307
      7740
    2. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      86
      6031
    3. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      173
      3581
    4. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      32
      2077
    5. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      22
      1916
    6. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      195
      1911
    7. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      36
      1699
    8. Olet kiva

Olet kiva :)
      Ikävä
      44
      1494
    9. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      59
      1486
    10. Miksi haluat alentaa muita?

Luulin sinua niin erilaiseksi, poikkeavan hyväksi, olin väärässä.
      Ikävä
      22
      1441
    Aihe