Oletteko pelannut/pelaatteko roolipelejä?

Ja tarkemmin ottaen "kynä ja paperi" pöytäroolipelejä? Tyyliin D&D, Shadowrun, Vampire: The Masquerade.

Ihte pelailin lukio aikoina lukiokavereiden kanssa, mutta nyttemmin ei ole tullut pelailtua.
Tosin tuota Vampire ropea kiinnostaisi kokeilla. Varsinkin nyt kun satuin törmäämään alla oleviin videoihin youtubessa. Noista selkeni vallan hyvin Vampiren ja ymmärtääkseni muidenkin White Wolf:n pelien painotus tarinankerrontaan pelimekaniikan/taulukoiden sijaan.

https://www.youtube.com/playlist?list=PL7atuZxmT957CplbNHCN5JAGp9SoZhyUH

8

65

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Hirviö-peli on tuota pelata joku avaruuspeli: Starjoku.... kammottavia taisteluja..... pelin nimi on: FREELANCER 2.

• Kyllä olen.
      Mies on vetänyt muutaman pelinjohtajana ja roolipelikirjoja on hänellä tallessa pelejä joita tullaan pelaamaan lapsien kanssa.

• Mahtavia seikkailuja naurettua on tullut sydämen kyllyydestä.

• valtakunta kirjoitti:

Mahtavia seikkailuja naurettua on tullut sydämen kyllyydestä.

D&D kirjoja meillä on. Haaveilin että tekinsin tämmöinen oikean miniatyyri maailman jossa seikkailla.

• Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

D&D kirjoja meillä on. Haaveilin että tekinsin tämmöinen oikean miniatyyri maailman jossa seikkailla.

Minulla on hauskoja aku-ankka -kirjoja moniakin..... mutta tuollaiset tietokonetaistelupelit... avaruusjututkin ovat aika hauskoja, ja jännittäviä seikkailuja sekä parempia refleksejä kuin hirvestäjillä tuollaisissa avaruus-peleissä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minulla on hauskoja aku-ankka -kirjoja moniakin..... mutta tuollaiset tietokonetaistelupelit... avaruusjututkin ovat aika hauskoja, ja jännittäviä seikkailuja sekä parempia refleksejä kuin hirvestäjillä tuollaisissa avaruus-peleissä.

Minä muuten ostin aku-ankan uudet sen mustakaapu ja taikaviitta -kirjat ruokaostoksillani.

Shakki on hyvä peli mistä pidän aina..... nämä avaruusjutut, tuo juurikin on hirvittävä oikein Freelancer 2.... on taisteluita sitten, oikeasti toivoo sitten että: hyppyportti "please" -> hyppää toiseen paikkaan sitten tuollaisessa.

• Anonyymi

Avaruus-taistelupelissä, että tuli radio-tieto; älä pelasta sitä, tuhoa se hetil.

• Anonyymi

Dungeon&Dragons sääntökirjoja oli läjäpäin. Shadowruniakin tuli kokeiltua. Noihin sai kyllä aikansa uppoutumaan. Huvittaa vieläkin tuo 90-luvun ajatusmaailmaa, kun roolipelit rinnastettiin saatananpalvontaan, ja tv-studioon marssitettiin ääriuskovaisia "asiantuntijoina", joille tärkeintä on kaiken kivan kieltäminen. Perustelut olivat luokkaa, kun niissä peleissä käytetään magiaa ja heitetään loitsuja, ja on vielä oudon näköisiä noppia, niin saatananpalvontaahan sen täytyy olla, ja toimittajat olivat kauhuissaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      93
      7639
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      105
      5522
    3. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      266
      4738
    4. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      49
      4673
    5. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      65
      3392
    6. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      50
      2768
    7. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      58
      2457
    8. Olet oikeasti ollut

Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2408
    9. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
      Ikävä
      29
      2372
    10. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      41
      2244
    Aihe