haluaisin roborovskinkääpiöhamsterin

Anonyymi

Miten roborovskinkääpiöhamsteria pitäisi hoitaa ja mistä saisin hankittua sellaisen. Olen tutkiskellut sivustoja jossa sanotaan että terraario olisi parempi vaihtoehto kääpiöhamsterille kuin häkki.
Mietin vain sitä soveltuuko hamsteri koirille kun kaksi koiraa on täällä talossa, mutta kuitenkin eri huoneissa tietenkin.
Mitä hamsterille pitää syötää tai antaa. Kävin parilla sivustolla jossa toisessa sanottiin että koiran ruokaa ei saa antaa no joo ymmärrän sen kyllä mutta sit toisessa sivustossa lukee että koiranruokaa saa antaa?
Kaipaisin apua näihin kysymyksiin koska olen kiinnostunut/ rakastunut hamstereihin oikeasti ne on niin ihania❤️ Ja ei mulla muuta mut toivon et joku osaa auttaa💗👍

1

268

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Suosittelen hankkimaan hamsterin kasvattajalta! Saat kasvattajalta tukea ja neuvoja tarvittaessa yleensä hamsterin koko eliniän ajan. Kannattaa tutustua oman kaupungin (tai lähikaupunkien) kasvattajiin. Eläinkaupoissa roborovskien saatavuus on yleensä nihkeä, sillä syyrialaiset & talvikot ovat yleensä suosituimpia vaihtoehtoja.

Itselläni on ollut käytössä jo usean vuoden ajan iso 120x40 akvaario. Terraariotkin ovat hyviä, kunhan varmistat riittävän ilmanvaihdon terraarion sisällä. Ei siis kokosuljettuja lasiterraarioita! Häkeissä ei ole mitään vikaa, jos ne ovat tarpeeksi suuret. Liian pienessä häkissä asuva hamsteri voi ilmaista tilanpuutettaan nakertamalla kovaäänisesti kaltereita. Joskus häkkien pohjat eivät myöskään ole tarpeeksi korkeat. Osa puruista voi siis tipahtaa lattialle, kun hamsteri myllertää niissä.

Hamsteri ei ole koirista moksiskaan. Kaiken pitäisi olla OK, kunhan hamsterin asumus on koirien ulottumattomissa. Esimerkiksi kaapin tai muun korkean huonekalun päällä.

Koirien ruoasta en osaa tarkemmin sanoa. Hamsterit saavat tarvitsemansa hyvästä ruokasekoituksesta ja tuoreista kasviksista sekä silloin tällöin hedelmistä. Proteiinia on helppo tarjota esim, maustamattoman keitetyn kananmunan muodossa. Joissain hamsterinpelleteissä tai ruokasekoituksissa on valmiiksi eläinproteiinia. Koiran ruoka ei siis ainakaan ole hamstereille tarpeellista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      49
      6665
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      673
      2876
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1249
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      96
      1238
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1225
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      61
      1123
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1120
    8. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      237
      1100
    9. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      72
      1002
    10. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      238